Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    nu verbruikt je auto niks, vroeger wel.
    Ik had het idd over de huidige auto's, niet die van vroeger.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      met een hedendaags sto/startsysteem ligt je motor stil tijdens bollen

      en oudere ecokarren verbruiken minder als je 2 km in relantie bolt als je zou 700 m afremmen op motor
      Dat van die start/stop klopt ook niet altijd. Niet alle systemen zijn gelijk.

      Wat bedoel je met oudere?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • lupo 3l, oude golf jetta formel e, smart cdi, auto's met dunne banden

        Comment


        • het is nochtans heeeeeeeeeeel simpel

          wat is remmen? Je kan dit doen op 3 manieren. Eerste correcte manier is gewoon het gaspedaal lossen. Doe je dat remt de auto al vanzelf af. Harder remmen doe je dan via het rempedaal en als het toerental rond de 1200 toeren per minuut zit schakel je naar een lagere versnelling. En dat mag dan het gewoon van 4 naar 2 bijvoorbeeld. Niemand moet de volledige vitessenbak doorlopen om een correct remmaneuvre af te werken. Het is de enige manier om volledige controle over de wagen te blijven houden. Mijn schoonzuster drukt haar linker pedaal tegelijkertijd in met het rempedaal, zit dan wat in de pot te roeren van 4 naar 2, van 2 naar 3, van 3 naar 2 terwijl het ontkoppelingspedaal gewoon beneden blijft. Haar schakelmechanisme slijt van niets te doen. Pas als ze het rond pont al half heeft rondgereden komt het pedaal terug naar boven. Terwijl ik goed weet dat haar moeder haar niet zo heeft leren rijden. Slechte gewoontes gecreëerd in de loop der jaren omdat het voor haar blijkbaar (na verloop van tijd) veiliger aanvoelt. Terwijl het dat net niet is. Rem maar eens af met het ontkoppelingspedaal ingedrukt of niet ingedrukt. Aan wie geen verschil voelt wil ik het gerust eens persoonlijk uitleggen en voordoen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            Mijn schoonzuster drukt haar linker pedaal tegelijkertijd in met het rempedaal, zit dan wat in de pot te roeren van 4 naar 2, van 2 naar 3, van 3 naar 2 terwijl het ontkoppelingspedaal gewoon beneden blijft.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              ik ben er ook tegen om winterbanden te verplichten, want stel nu het volgende:
              mijn oldtimers staan allemaal op stalling in de winter, geenenkele komt buiten. nu wegens omstandigheden is het nu fantastisch weer met een winters zonnetje en 8°C buiten. ik wil ff met de oldtimer naar de oldtimermeeting gaan hier 5km verder in het volgende dorp. met die verplichting zou ik voor die éné rit dan winterbanden moeten leggen. op een auto die 2000km/jaar doet in de zomer. zelf volcontinue op winterbanden rijden ga ik ze niet kunnen verslijten binnen de 10jaar.
              binnen 10jaar zitten er dan winterbanden op die verduurd zijn en 0 grip hebben, maar ben dan wel legaal . zowieso dat elke meeting in de winterperiode geen oldtimer meer zal zien.
              Als je de kleine lettertjes zou lezen van pakweg de Duitse wetgeving, zou je je er wel in kunnen vinden. In Duitsland zijn winterbanden nl. vereist bij winters weer. Bij een +8ºC mag jij dus probleemloos met je oldtimer de baan op.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                feit is wel dat het gebruik van winterbanden eigenlijk niet zo een grote extra kost met zicht te weeg brengt.
                4 stalen wielekes en 4 banden die je gebruikt waardoor de zomerbanden langer meegaan. enkel bij de initiële investering is dit duur (of als je dikke aluminium velgen wilt ook bij de winterset, maar dit is persoonlijke keuze), eens iedereen het heeft is het enkel de kost van het wisselen en opslag die je nog extra hebt als samenleving lijkt me, dat is redelijk.

                feit is wel.. hoe ga je om met de 'germains en martha's van deze samenleving' die niet buitenkomen op een besneeuwde dag… tja. een zeer groot percentage van de bevolking is het alleszins niet.
                een auto moet ook werkende 'gewone verlichting' hebben.. ookal rijden sommige mensen nooit in het donker.. soit je kan honderden dingen verzinnen die verplicht zijn maar voor velen nutteloos zijn. dat vind ik dus niet echt het argument.

                maar als ik zelf pro of contra de verplichting ben weet ik niet. :-)
                Ik heb me niet uitgesproken over verplichting. Wat ik zeg is dat je absoluut niet kan zeggen dat winterbanden kopen een overbodige investering is.
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Deze morgen weer bijna omvergereden thuis aan de rotonde. Gelukkig dat ik tegenwoordig al weet dat men toch niet gaat stoppen voor me maar't begint wel te irriteren.
                  Vandaag weer eentje :-)

                  Comment


                  • En jij blijft er kalm onder

                    Comment


                    • Als we een week niks meer van arbe horen dan weten we hoe laat het is. Ik zou die filmpjes toch eens doorsturen naar de lokale politie en gemeentebestuur bewust maken. Daar moeten toch regelmatig brokken vallen en de kans is groot dat het allemaal buurt bewoners zijn die deze kemel uithalen.
                      Last edited by Alfa-Beemer; 25/11/2013, 12:06.
                      U hoeft dit niet te lezen.

                      Comment


                      • Ben ik ook van plan.
                        Probleem is dat die baan waar we indraaien 2j afgesloten is geweest (de beruchte Diestersteenweg in Sint-Truiden) dus de mensen hebben ondertussen aangeleerd dat niemand van Melveren komt en naar Sint-Truiden gaat.

                        Heb trouwens toch geclaxonneerd? Weet niet of dat er op staat. Man steekt ook zijn hand uit de venster net na't rond punt, net als vorige week denk ik weer ter verontschuldiging en geen middenvinger

                        Comment


                        • 't Is toch al een begin
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • Yup.

                            Inderdaad heel vreemd dat ik me daar niet in opjaag (ben normaal een ambetant ventje in't verkeer) maar ligt volgens mij aan't feit dat ik gewoon weet dat't gaat gebeuren.

                            Comment


                            • Gelukkig dat ik aan die kant niet zo vaak kom. Ik zou mij daar anders wel serieus in opjagen.

                              En dan een ergernis van vandaag:
                              Eene met remorque die naar rechts komt op de plaats waar wij met de camionet van het werk reden. Zijn remorque was op die moment nog naast de camionet, dus alles kunnen toesmijten of hem zat d'r tegen

                              Ook aan die rotonde Genk voorbij gekomen waar die 6 auto's op eene nacht op gevlamd zijn toen de verlichting daar niet werkte. En ik begrijp nog steeds niet hoe dat is kunnen gebeuren, zelfs in het donker is die rotonde zichtbaar door de reflectoren die d'r op staan.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Vandaag weer eentje :-)

                                naar links pinken geen optie? mag niet eignelijk ma kan toch misschien al iets helpen? ene boete ga je er niet voor krijgen..

                                Comment


                                • Waarom zou dat niet mogen?

                                  Als je bij het verlaten van de rotonde maar naar rechts pinkt.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Waarom pinken? Waar de fuk denkt die mens dat die motorfietser naartoe zou gaan?

                                    Claxon op zo een BMW is wel geen kloten waard eh.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Waarom pinken? Waar de fuk denkt die mens dat die motorfietser naartoe zou gaan?

                                      Claxon op zo een BMW is wel geen kloten waard eh.

                                      het probleem is al besproken, het punt is dat het een rondpunt is waar bijna iedereen rechts afdraait en de autos die van rechts komen dus bijna niet meer opletten.


                                      JA ze zijn volledig in fout en NEE hij moet niet naar links pinken want hij is volledig in zijn recht. maar dat gaat de situatie niet veranderen… is het dan niet gewoon, puur preventief, een idee om naar links te pinken om die niet oplettende automobilisten die hij keer op keer zijn pas ziet afsnijden te verwittigen dat hij NIET gaat afdraaien naar rechts maar rechtdoor moet?

                                      het is maar een idee eh…. uiteraard is de moto 100% in zijn recht als hij een keer erin rijdt.. maar als motorrijder doe je dat niet voor de lol omdat je toch in je recht bent. dus…

                                      Comment


                                      • Bwa, als hij links pinkt zie je de filmpjes hier nog verschijnen hoor.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Bwa, als hij links pinkt zie je de filmpjes hier nog verschijnen hoor.
                                          sowieso maar misschien iets minder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X