Ergernis van vandaag. De wegen hier in m'n omgeving waar je nog 90 mocht zijn blijkbaar allemaal naar 70 gebracht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Deze morgen nog eens hoerechance gehad...
Een hele rij auto's achter een bus die net een paar scholieren had opgeladen. Het spel komt terug op gang, en halverwege de rij is er iemand die links moet afslaan dus er valt een gat. De auto slaat links af, en ik zie mijn kans om met de motorfiets 2 auto's in te halen die traag optrekken. Plots, net ter hoogte van de kruising slaat de laatste van de twee wagens links af, vlak voor me... De auto remt, ik ontwijk de linkervoorflank, sjans!
De auto blijft even twijfelen op het midden van de baan, en ik kan keren. In de auto zit een madam, lijkbleek... "Ik had u niet gezien!!" zegt ze, en ik wijs er ook op dat ook haar pinker niet aan stond dus ik helemaal niet kon anticiperen - behalve natuurlijk niet inhalen...
Bon, volgens de letter van de wet zou ik wel in gelijk gesteld zijn, maar daar ben je vet mee als je schade rijdt... Sjans weer...
Comment
-
ik mag toch vermoeden dat aan de kruising er geen voorrang van rechts was?
Comment
-
had mevrouw even in de spiegel gezien en daarbij ook een klein beetje doorgedraaid naar links met haar ogen dan had ze u al gezien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhad mevrouw even in de spiegel gezien en daarbij ook een klein beetje doorgedraaid naar links met haar ogen dan had ze u al gezien
man, hoe weinig mensen er de kleine moeite om te pinken zelfs niet meer nemen… ongelofelijk. dat automatisme zit er echt NIET meer in bij velen en soms lijkt dat niet nodig maar het is echt wel heel vaak, om zoals je al zei, te kunnen anticiperen.
zelfs als zij had gepinkt maar nog niet gestopt of had gekeken had de motorrijder vermoedelijk al zijn remhendel vastgegrepen preventief en was er, behalve ergernis, helemaal niks gebeurd, nu ook niet maar toch enkel per chance..
word daar echt gek van hier in brussel, waar ik constant met de moto rondrijd. zoveel bijna ongevallen die ZO makkelijk te vermijden zijn pff
Comment
-
Had zij haar richtingaanwijzer aangezet dan had wooter zelfs niet mogen voorbijsteken. Hij moet bij het begin van zijn beweging nakijken of de rijbaan vrij is. Als je dan al ziet dat er voor u een wagen zijn richtingaanwijzer aanheeft om af te slaan (aan een kruispunt is dit ook een beweging, bij het oprijden van een oprit is dit een maneuver) is de rijbaan niet meer vrij. Anders had het geweest als hij al aan zijn beweging begonnen was (al links gezet en richtingaanwijzer aangestoken) . Dan had mevrouw moeten wachten. Nu is ze zowiezo in fout wegens niet gebruikenvd richtingaanwijzer.
Comment
-
Vandaag een ritje Brugge-Luxemburg gedaan.
Ik heb ferm mijn ogen opengetrokken!
Uiteindelijk qua ergernissen viel het wel mee. 1 oudere meneer die me de pas afsneed en vervolgens zijn 4 pinkers aanstak om duidelijk te maken dat ik té dicht op zijn achterbumper zat.
Als je hem op 5m met een snelheidverschil van -+ 20km/u voor mijn auto "gooit", dan lijkt me dat redelijk logisch. Toen ik hem voorbijstak, deed hij nog allerlei tekens waar ik bitterweinig aandacht voor had eigenlijk.
Maar het is echt ongelooflijk waarmee de chauffeurs bezig zijn tijdens het rijden!
Het begon al bij het oprijden van de E40 (thv Oostkamp). Een BMW die me passeert, terwijl de man op zijn "dooie" gemakken de krant zit te lezen op zijn stuur --> WTF?!
Ook énorm veel mensen bezig met hun smartphone! Vb. niet aansluiten in de file (echt gaten laten vallen van minimum 50m), slalommen op hun rijvak, geen vaste snelheid aanhouden ...
Tjah, vooral op dat laatste mag er voor mijn part een pak meer controle op komen.
Comment
-
Met die richtingsaanwijzer geef je inderdaad motorrijders en andere weggebruikers net een ongelofelijk hulpmiddel om je acties te anticiperen... Paar maanden terug was er ook eentje die van de oprit op de Brusselse buitenring zich door de file aan het hengsten was zonder knipperlicht, en ik had 'm wel in het oog maar toch wilt ie vlak voor mij inschieten om op het linkervak in te voegen... Hij deed het dan ternauwernood niet, en zijn verklaring was "jama ik had u wel gezien"... Had ie nu gewoon zijn richtingsaanwijzer in de file gebruikt, had ik al iets beter kunnen anticiperen wanneer ie van rijvak zou wisselen dan net 7 meter voor mijn neus dat te willen doen.
Comment
-
dat smartphone -n is ECHT een groot probleem aan het worden… idd. bij niet-handfree bellen is reactie vermogen vertraagd, maar kijkt men WEL nog min of meer naar het verkeer.. bij smartphone echt niet meer.
Sms-en kon je nog blindelings vroeger, dat zal op touch screen ook wel niet gaan voor de meesten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenVandaag een ritje Brugge-Luxemburg gedaan.
Ik heb ferm mijn ogen opengetrokken!
Uiteindelijk qua ergernissen viel het wel mee. 1 oudere meneer die me de pas afsneed en vervolgens zijn 4 pinkers aanstak om duidelijk te maken dat ik té dicht op zijn achterbumper zat.
Als je hem op 5m met een snelheidverschil van -+ 20km/u voor mijn auto "gooit", dan lijkt me dat redelijk logisch. Toen ik hem voorbijstak, deed hij nog allerlei tekens waar ik bitterweinig aandacht voor had eigenlijk.
Maar het is echt ongelooflijk waarmee de chauffeurs bezig zijn tijdens het rijden!
Het begon al bij het oprijden van de E40 (thv Oostkamp). Een BMW die me passeert, terwijl de man op zijn "dooie" gemakken de krant zit te lezen op zijn stuur --> WTF?!
Ook énorm veel mensen bezig met hun smartphone! Vb. niet aansluiten in de file (echt gaten laten vallen van minimum 50m), slalommen op hun rijvak, geen vaste snelheid aanhouden ...
Tjah, vooral op dat laatste mag er voor mijn part een pak meer controle op komen.
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtendat smartphone -n is ECHT een groot probleem aan het worden… idd. bij niet-handfree bellen is reactie vermogen vertraagd, maar kijkt men WEL nog min of meer naar het verkeer.. bij smartphone echt niet meer.
Sms-en kon je nog blindelings vroeger, dat zal op touch screen ook wel niet gaan voor de meesten.
Mocht ik op mijn dagelijkse tripjes van elk die op zijn smartphone, iPad, of wat dan ook zit te tokkelen, € 2,00 ontvangen, ik zou nog maar 3 dagen meer moeten werken.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenAlgemene ergernis dat het tussen 07-09u en 16-18u gewoon NERGENS meer vooruitgaat in dit land!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHet is inderdaad, echt, echt, echt triestig gesteld op de weg. In Nederland loopt er voor het ogenblik een campagne, "Sociaal media doe je op een parking". Niet dat het veel zal uitmaken maar ze moeten met iets de mensen proberen tot ander handelingen te brengen.
Mocht ik op mijn dagelijkse tripjes van elk die op zijn smartphone, iPad, of wat dan ook zit te tokkelen, € 2,00 ontvangen, ik zou nog maar 3 dagen meer moeten werken.
Comment
-
De meesten die al rijdend bellen zijn dan nog diegene met dikke wagens.
Blijkbaar geld genoeg om de boetes te betalen, ofwel weten ze allemaal niet hoe het werkt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichtenis een beetje veralgemenen denk ik. Het valt je gewoon meer op bij die dikke wagens omdat die jou meer storen.
Ik zie er veel met een oortje in rijden maar die rijden dan met kleine wagentjes.
Maar als je dan met wagens van 75 en meer nog met de gsm in de handen zit dat kan ik niet begrijpen.
Net zoals ik niet begrijp dat een vrachtwagen chauffeur daar niet op voorzien is.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Vergeten te koppelen waarschijnlijk. Moet eerlijk zeggen dat mijn bluetooth nooit aanstaat (99% doe ik met de moto) en als ik dan eens met de auto vertrek is ie niet gekoppeld.
Ik neem dan ook niet op natuurlijk...
Ik zie dan weer regelmatig "kleine" autootjes waar de eigenaar ipod-oortjes in heeft. Die kan toch ook niet meer geconcentreerd zijn of bvb sirenes horen?
Comment
-
Hangt er van af hoe luid dat staat he.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment