Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blokken worden "overruled" door de haaientanden?

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• het klopt gewoon niet, je laat fietsers denken dat ze geen voorrang hebben terwijl je de auto's geen voorrang geeft

[img][/img]

dit is juist, haaietanden hoeven niet maar geven het wat duidelijker aan

Comment

• in theorie volstaat dit

alleen is het jammer dat be niet zelfde regelgeving heeft als nl

net omgekeerd daar !

Comment

• gisteren in hasselt op de kleine ring er even goed op gelet: op een stuk van nog geen 100 meter eerst een fietspad dat de ring kruist en daarna een fietsoversteekplaats
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            in theorie volstaat dit

alleen is het jammer dat be niet zelfde regelgeving heeft als nl

net omgekeerd daar !
            ja maar als Stad er dan weer (mini-) "omgekeerde driehoek" bijzet voor de fietsers, dan weer niet? vb aan Zuid in Gent, juis naast een zebrapad, waar voetgangers dus voorrang hebben (is BBK !) en fietsers niet, maar toch dikwijls zonder kijken oversteken !

Comment

• ik weet niet goed waar ik het moet zetten, dus hier maar.

paar weken geleden op TV : takelwagen, lijkwagen, ... op weg naar ongeval mogen NIET over de pechstrook omdat het geen prioritaire voertuigen zijn.

een voertuig is pas prioritair als het blauwe lichten EN sirene gebruikt dat weten we al lang

deze middag even leuk in file gestaan tussen Lokeren en Beervelde (E17)
              en wie komt daar leuk voorbij gereden op de pechstrook ... een gevangenen-tranport !
              geen sirene, wel blauwe lichten

:-(

het zijn wel GEEN file-ratten, aan de parking Kalken, bleven ze consequent op pechstrook rijden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                ....

een voertuig is pas prioritair als het blauwe lichten EN sirene gebruikt dat weten we al lang

...
                En waar staat dat? Toch niet in de wetgeving... er staat letterlijk:

Artikel 37. Prioritaire voertuigen

37.1. Prioritaire voertuigen zijn uitgerust met één of meerdere blauwe knipperlichten en een speciaal geluidstoestel overeenkomstig de bepalingen van de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.

37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.

Ze mogen gebruikt worden bij de uitvoering van elke andere opdracht.

37.3. Het speciaal geluidstoestel mag slechts gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.
                Dus éénmaal het voertuig is uitgerust met de blauwe knipperlichten en het speciaal geluidstoestel is en blijft het een prioritair voertuig of het deze gebruikt of niet. Enkel uw gedrag tov het prioritair voertuig verschilt of het voertuig inderdaad zijn blauwe lichten en speciaal geluidstoestel gebruikt of niet.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Afgelopen vrijdag bijna in de vangrail gereden door eene lul met een vrachtwagen op de N80 richting Hasselt.

Ik was de vrachtwagen voorbij aan het rijden op het tweede vak, iets verder versmalt de weg (stonden wagens met botsbakken en flikkerende pijlen), ik zit met het voorste van mijn auto juist ter hoogte van de achterkant van de trekker.
                  Die zet zijn richtingaanwijzer aan, en komt ter zelfder tijd ineens mijn kant uit. Ik claxoneer, maar geen reactie, claxoneer nogmaals en moet tegelijk alles dicht gooien of ik hang er gewoon tussen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag reed er bijna een Touareg in mijn linkerflank terwijl ik voorrang had. Had ik niet geclaxonneerd was die er los ingereden.

Comment

• Op de N80 lagen er deze morgend palletten, levensgevaarlijk.
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Wss van een vrachtwagen

Sent from my iPad using Tapatalk
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Vandaag een mokerhamer tussen de 2 vakken op de A17 Brugge -> Roeselare

Comment

• Het waren van de wegwerppalletten en die worden vaak gebruikt als brandhout, dus veel kans iemand die die net fatsoenlijk had vastgemaakt op zenne remorque.

Comment

• In Rusland heeft men een camera in de auto,een verplichting van de verzekering dacht ik.Waarom,kijk maar:
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Die beelden bewijzen wel dat er daar veel debielen op de weg zitten.

Comment

• Deze ochtend fietste ik op deze brug naar beneden (Drongen-brug, af-en oprit R4) en er wil een auto van de R4 richting de rotonde van Drongen rijden. Die moet natuurlijk voorrang verlenen - zoals ook op de borden en het wegdek te zien is. In plaats van de invoegstrook op te rijden, blijft hij gewoon op het fietspad staan en blokkeert die mij volledig de weg. Ik zou graag nog even leven, dus ik waag het niet voor hem langs te rijden. En achter hem kon ik ook niet. Dus mijn enige mogelijkheid was remmen. Ik heb echter een terugtraprem en koersbandjes, en bovendien lag het wat glad. Het gevolg? Mijn achterwiel blokkeert en ik zie de auto dichter en dichter komen. Gelukkig heeft die chauffeur net op tijd door wat hij in godsnaam aan het doen is en rijdt vooruit. Toch even wat adrenaline aangemaakt.

Comment

• Wie rijdt er nu met een terugtraprem en koersbandjes bij zo een weer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Wie rijdt er nu met een terugtraprem en koersbandjes bij zo een weer...
                                      50% van de studentjes in leuven, gent, brussel, antwerpen, hasselt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Die beelden bewijzen wel dat er daar veel debielen op de weg zitten.
                                        klopt, op biertijd.be uren kijkplezier met dat soort filmpjes, perfect voor een donkere winteravond!

Comment

• Fixie ?

Sent from my iPad using Tapatalk
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X