Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
    50% van de studentjes in leuven, gent, brussel, antwerpen, hasselt....
    ik kom veel in leuven, woon in brussle sinds jaren, en woonde ook in hasselt en doe in de stad alles met de fiets. en als liefhebber check ik ook altijd fietsen ff voor de lol.
    het percentage dat op koersbandjes bij studenten is NIHIL, zeer zeldzaam, terugtrap rem of fixies dus… 0,5% max, meestal fiestkoeriers en dus geen studenten.

ik weet niet waar je over het hebt. er zijn sowieso amper fietsende studenten in brussel. je bent gewoon een groep aan het zwartmaken, onnozel hoor.

auto is 100% in fout en wij gaan de fietser lekker weer de schuld geven omdat hij koersbandjes en achteruittrap rem heeft? top hoor! knap!
    als uw wiel blokkeert doet het dat MET gewone remmen net zo snel, fietsen hebben geen ABS hoor. en als hij van voor had gegleden remmende voor een foutief gestationeerde auto lag hij op zijn bakkes.
    maar dat zien jullie waarschijnlijk graag bij een fietser?
    Last edited by ; 11/12/2013, 00:04.

Comment

• Het grote ergernis topic deel VI

Net in Brussel een Nissan 200sx een 180° zien maken voor ons, nadat hij eerst even aan kant ging (waarna die achter hem hem voorbij wilde) en dan naar links afdraaide. Er bleken 3 oudjes in te zitten (ik schat ze 70) en ze leken me niet nuchter. Die achterligger goed erop foeteren en gebaren maken. Paar 100 meter verder lapt die mij net hetzelfde, vlak voor mijn neus plots een u turn...
      Last edited by svenio_g; 11/12/2013, 00:15.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
        ik kom veel in leuven, woon in brussle sinds jaren, en woonde ook in hasselt en doe in de stad alles met de fiets. en als liefhebber check ik ook altijd fietsen ff voor de lol.
        het percentage dat op koersbandjes bij studenten is NIHIL, zeer zeldzaam, terugtrap rem of fixies dus… 0,5% max, meestal fiestkoeriers en dus geen studenten.

ik weet niet waar je over het hebt. er zijn sowieso amper fietsende studenten in brussel. je bent gewoon een groep aan het zwartmaken, onnozel hoor.

auto is 100% in fout en wij gaan de fietser lekker weer de schuld geven omdat hij koersbandjes en achteruittrap rem heeft? top hoor! knap!
        als uw wiel blokkeert doet het dat MET gewone remmen net zo snel, fietsen hebben geen ABS hoor. en als hij van voor had gegleden remmende voor een foutief gestationeerde auto lag hij op zijn bakkes.
        Een gewone rem is wel beter te doseren. En wat de fietsende studenten betreft, als je ziet met wat voor wrakken die rondrijden zonder remmen . Dus die opmerking over de fietsen is deels wel terecht Maak je niet druk. Tuurlijk was dit hier de fout van de automobilist, dat weet iedereen hier wel.

Gegroet,

een student met een oude fiets die volledig in orde is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Wie rijdt er nu met een terugtraprem en koersbandjes bij zo een weer...
          Ik heb maar één fiets?

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
          50% van de studentjes in leuven, gent, brussel, antwerpen, hasselt....
          Als je 5 procent in Amsterdam had gezegd, was het misschien nog waar. Maar wat je nu zegt, slaat echt op niets.

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          Toch iemand die het begrijpt. Thx fujin. En mathiasvf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
            Toch iemand die het begrijpt. Thx fujin. En mathiasvf.
            Dat is wel een kl*testuk om te fietsen daar. Nog maar 1 keer moeten passeren, maar plezant vind ik het daar niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
              Een gewone rem is wel beter te doseren. En wat de fietsende studenten betreft, als je ziet met wat voor wrakken die rondrijden zonder remmen . Dus die opmerking over de fietsen is deels wel terecht Maak je niet druk. Tuurlijk was dit hier de fout van de automobilist, dat weet iedereen hier wel.

Gegroet,

een student met een oude fiets die volledig in orde is
              ok :-)

gegroet
              een student met 4 veel te dure en goede fietsen (en het toch al 6 jaar riskeert in brussel:-) die het opneemt voor de zwakke weggebruiker :-)

ik moet toegeven dat ik hier niet zou rondrijden zonder hydraulische schijfremmen, die hebben me al vaak gered, maar wel iedere keer voor ne mongoloïde automobilist die denkt dat fietsen heel andere (NOOIT) voorrang hebben omdat fietsers 'arm' of 'minderwaardig' zouden zijn :-). maar die perceptie is wel typisch aan brusselse (Vaak multiculture) automobilisten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                ok :-)

gegroet
                een student met 4 veel te dure en goede fietsen (en het toch al 6 jaar riskeert in brussel:-) die het opneemt voor de zwakke weggebruiker :-)

ik moet toegeven dat ik hier niet zou rondrijden zonder hydraulische schijfremmen, die hebben me al vaak gered, maar wel iedere keer voor ne mongoloïde automobilist die denkt dat fietsen heel andere (NOOIT) voorrang hebben omdat fietsers 'arm' of 'minderwaardig' zouden zijn :-). maar die perceptie is wel typisch aan brusselse (Vaak multiculture) automobilisten.
                Ik heb toch nergens gezegd dat ik het niet opneem voor de zwakke weggebruiker? Ik schrijf hier gewoon wat ik zie. Zelf ben ik ook een fervent fietser, en thuis heb ik dan ook een paar dure fietsen. Maar in Gent rijd ik rond met een oud wrak, net als iedereen. Alleen staat de mijne wel 100% in orde en kijk ik dat wekelijks na. Als je dan ziet wat er nog rondrijdt, dan schrik je toch dagelijks. Van totaal kromme wielen, tot fietsen zonder remmen. En dan vergeet je nog het ontbreken van lichten.

Wat je vertelt klopt volledig, maar toch moet je daar ook wat bijdenken. Zo heb ik op weg van het station naar mijn campus enkele verkeerslichten en kruist het fietspad een drukke baan. Aan die lichten ben ik een van de enige die overal stopt. Aan die drukke baan ook, daar wordt over gevlamd alsof er geen auto's rijden. Ook heb je nog eens het feit dat er heel wat mensen zijn die niet deftig kunnen fietsen.

Wat ik dus wil zeggen komt eigenlijk op hetvolgende neer: automobilisten en zwakke weggebruikers, ze maken allebei fouten. En dat van die voorrang geld langs beide kanten. Ik ken veel fietsers die rondrijden met het gedacht van "auto's stoppen wel voor mij" net zoals er automobilisten zijn die rondrijden zonder op fietsers te letten. Alleen ben je dus als fietser kwetsbaar, en in de auto niet.

Comment

• Ben gewoon niet mee hoe je met je fiets je kan laten verrassen door een voertuig dat stil staat op het fietspad. Als ie je coupeerde, tot daar aan toe, maar eentje die stil staat op het fietspad, en je dan bijna onderuit gaat betekent dat je niet anticipeerde. Is zoals ik die met mijn auto te snel een geparkeerd voertuig op de rijbaan nader, hoop er voorbij te kunnen maar moet remmen voor een tegenligger door te laten die voorrang heeft, en mijn ABS aan schiet: onaangepaste snelheid.

Comment

• De beste stuurlui staan aan wal, lijkt me hier wel van toepassing. Altijd vreemd hoe mensen een situatie perfect kunnen inschatten, al waren ze er zelf niet bij...

Comment

• Serieus wooter? Zoals hierboven: was jij erbij? Ik denk het niet. Ik was aan het uitbollen, van een brug en ik verwacht niet dat die auto daar gaat blijven staan. Bovendien heb ik ook nergens gezegd dat ik 'bijna onderuit ga'.

Comment

• Daarnet aan het Wijnegem Shoppingcenter een Ford Transit die zich uiterst links sorteert om links af te slaan. Er zijn 2 vakken om naar links te draaien en ik sta op het rechtse. Bij het draaien schiet die Ford dan van het meeste links naar het rechtse vak. Gewoon blijven drukken, ofwel had hij mij niet gezien.

Vervolgens ne Clio die gewoon het fietspad opdraait zonder te kijken of er iets van fietsers of brommers aankomt.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• sinds dat nieuwe kruispunt zo is ingedeeld is dat daar altijd miserie.
                          BMW X5 45e

Comment

• en dat auto's fietspaden zomaar oprijden is doodnormaal, overkomt je elke rit wel een paar keer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                              Daarnet aan het Wijnegem Shoppingcenter een Ford Transit die zich uiterst links sorteert om links af te slaan. Er zijn 2 vakken om naar links te draaien en ik sta op het rechtse. Bij het draaien schiet die Ford dan van het meeste links naar het rechtse vak. Gewoon blijven drukken, ofwel had hij mij niet gezien.

Vervolgens ne Clio die gewoon het fietspad opdraait zonder te kijken of er iets van fietsers of brommers aankomt.

Ik denk dat de Transit van streek was van het lawaai dat uw voertuig van binnenuit voortbrengt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                De beste stuurlui staan aan wal, lijkt me hier wel van toepassing. Altijd vreemd hoe mensen een situatie perfect kunnen inschatten, al waren ze er zelf niet bij...
                                Ken dat gevoel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                  Daarnet aan het Wijnegem Shoppingcenter een Ford Transit die zich uiterst links sorteert om links af te slaan. Er zijn 2 vakken om naar links te draaien en ik sta op het rechtse. Bij het draaien schiet die Ford dan van het meeste links naar het rechtse vak. Gewoon blijven drukken, ofwel had hij mij niet gezien.

Dan vergeet je er nog bij te zeggen dat die Transit op een haartje na net niet door het rood rijd, hij had aan dat kruispunt nog perfect kunnen (moeten) stoppen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

en ik verwacht niet dat die auto daar gaat blijven staan.
                                    Verkeerd geanticipeerd dus... Gebeurt me dat ook wel eens, maar anticiperen dat iemand die stil staat gaat bewegen zodat ik niet hoef te remmen, doe ik naar mijn weten nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Verkeerd geanticipeerd dus... Gebeurt me dat ook wel eens, maar anticiperen dat iemand die stil staat gaat bewegen zodat ik niet hoef te remmen, doe ik naar mijn weten nooit.
                                      Ok. Het zal me niet meer overkomen. Danku voor uw wijsheid.

Comment

Ok. Het zal me niet meer overkomen. Danku voor uw wijsheid.
                                        Allez, ik ben blij dat jullie eruit zijn geraakt Shake hands ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat de Transit van streek was van het lawaai dat uw voertuig van binnenuit voortbrengt
                                          Maar nee jong, dat was wel het A-Team he.... denk nu niet dat die 4 stoere gasten zich iets van u aantrekken, die zijn op missie!!

Comment

Working...
                                          X