Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• je spreekt dan over 1 soort fietsers die ik ook ken.
    het type dat de verkeersregels niet 'hoeft' te kennen aangezien ze toch geen rijbewijs nodig hebben voor de fiets. die stoppen ook niet voor een rood licht.
    heb er zo eens ene over aangesproken en die antwoorde mij: ik heb geen rijbewijs dus hoef de wegcode niet te kennen.

k heb die geantwoord dat je vanaf 12jaar alleen met de fiets op straat mag rijden als je de verkeersregels kent. en dat hij in t vervolg enkel og met zijn mamaake op straat mag rijden als hij de regels toch niet hoeft te kennen. ben toen ook doorgereden.
    kerel was ouder dan ik.

Comment

• als ze zichzelf in gevaar brengen door regels te verzinnen welke niet bestaan: dan ja.
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        als ze zichzelf in gevaar brengen door regels te verzinnen welke niet bestaan: dan ja.
        Het gaat over die gast in dat filmpje. En da's helemaal geen kutfietser, zowel de automobilist als de fietser misrekenden zich wat, that's all!

Comment

• de automobilist moet zich helemaal niet excuseren
          de fietser had maar uit zijn doppen moeten kijken en zien dat er een auto aankwam en niet moeten veronderstellen dat hij voorrang had. That's all!
          www.peugeotforum.be

Comment

de automobilist moet zich helemaal niet excuseren
            Zeg ik dat???

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            de fietser had maar uit zijn doppen moeten kijken en zien dat er een auto aankwam en niet moeten veronderstellen dat hij voorrang had. That's all!
            Wie zegt dat hij veronderstelde dat hij voorrang had? Gij met uw glazen bol, of wat?

Comment

de automobilist moet zich helemaal niet excuseren
              Die fietser in dat filmpje stond bijna stil he! Had de auto doorgereden was die gestopt

Comment

• laat me raden, ge zijt zelf fietser in uw vrije tijd?

ik raad u aan om nog eens met uw 2 ogen open naar het filmpje te kijken om te zien wie er stopt. Ik geef u een tip: het is niet degene die voorrang had. Als ge misschien iets van de wetgeving zou kennen, zou je ook misschien weten dat uw voorrang blijft gelden ook als ge stopt. De enige correcte actie had geweest: fietser stopt om de auto door te laten.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Wie zegt dat hij veronderstelde dat hij voorrang had? Gij met uw glazen bol, of wat?
                  ge zag toch dat em totaal geen aanstalten maakte om te vertragen of zelfs te stoppen?

Comment

laat me raden, ge zijt zelf fietser in uw vrije tijd?

ik raad u aan om nog eens met uw 2 ogen open naar het filmpje te kijken om te zien wie er stopt. Ik geef u een tip: het is niet degene die voorrang had. Als ge misschien iets van de wetgeving zou kennen, zou je ook misschien weten dat uw voorrang blijft gelden ook als ge stopt. De enige correcte actie had geweest: fietser stopt om de auto door te laten.
                    Fietser had inderdaad moeten blijven staan, dat is waar.

Comment

laat me raden, ge zijt zelf fietser in uw vrije tijd?
                      Ja, en ook automobilist en motard. Is dat een probleem misschien?

Fietser dacht misschien dat de auto verder af was. In het donker is het allemaal wat moeilijker in te schatten hoe ver de afstand is, ik weet waarover ik spreek, jij duidelijk niet. Ik raad je aan zelf eens wat avondritjes met de fiets te plegen, je zou wel anders praten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                        Fietser had inderdaad moeten blijven staan, dat is waar.
                        Had de auto door gereden, had die ook gestopt geweest.

Comment

Ja, en ook automobilist en motard. Is dat een probleem misschien?

Fietser dacht misschien dat de auto verder af was. In het donker is het allemaal wat moeilijker in te schatten hoe ver de afstand is, ik weet waarover ik spreek, jij duidelijk niet. Ik raad je aan zelf eens wat avondritjes met de fiets te plegen, je zou wel anders praten.
                          ah ja, gij zijt de enigste in België die met een fiets 's avonds rijdt. Als ge het al zo moeilijk kunt inschatten moet ge al zeker niet op dergelijke manier rijden. Blijkbaar heb ik die problemen niet als ik 's avonds als fietser rijd.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Had de auto door gereden, had die ook gestopt geweest.
                            Dat heb ik toch ook gezegd Die fietser stond idd zo goed als stil

Comment

ah ja, gij zijt de enigste in België die met een fiets 's avonds rijdt.
                              Zeg ik dat?

Als ge het al zo moeilijk kunt inschatten moet ge al zeker niet op dergelijke manier rijden. Blijkbaar heb ik die problemen niet als ik 's avonds als fietser rijd.
                              Hey gast, heb jij een visueel probleem ofzo? Die fietser staat haast te surplacen voor de haaietanden. Wat is uw probleem beste? Nog eens, als die auto had doorgereden had ie er echt niet onder gezeten hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                                Dat heb ik toch ook gezegd Die fietser stond idd zo goed als stil
                                En ik bevestig het nog eens. Sommigen zijn wat trager van begrip, vandaar.

Comment

Hey gast, heb jij een visueel probleem ofzo? Die fietser staat haast te surplacen voor de haaietanden. Wat is uw probleem beste? Nog eens, als die auto had doorgereden had ie er echt niet onder gezeten hoor.
                                  heb jij het filmpje eigenlijk bekeken, of kom je hier gewoon wat zeveren omdat er fietser in de titel van het filmpje staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                    heb jij het filmpje eigenlijk bekeken, of kom je hier gewoon wat zeveren omdat er fietser in de titel van het filmpje staat?
                                    Nee, ik klets wat uit m'n nek.

Comment

• Hey gast?? Beleefde manieren hebt ge ook al niet.
                                      Waar snapt gij niet dat die fietser moet blijven staan? Wie haalt er het inschatten bij dat blijkbaar moeilijk is, maar plots van geen tel meer is?
                                      Misschien met uwe fiets een toerke gaan doen om af te koelen.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Nee, ik klets wat uit m'n nek.
                                        daar lijkt het wel op ja. 5 meter voor de haaietanden stond em nog recht op zijn trappers! die fietser ging er duidelijk van uit dat de wagen ging stoppen, en ging op zijn gemakje doorrijden, maar op het laatste moment toch maar alles toe gesmeten omdat de auto in eerste instantie toch niet ging stoppen. moest die fietser op zijn gemak naar de haaietanden gereden hebben dan akkoord, maar je ziet toch duidelijk dat em snelheid maakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                          ge zag toch dat em totaal geen aanstalten maakte om te vertragen of zelfs te stoppen?
                                          ben je zeker??? ....

jezus wat een haat jegens fietsers hier.
                                          ik ben iemand die mijn dagelijkse mobiliteitskeuze niet laat afhangen van mijn liefde voor wagens en motoren, dus ik fiets ook zeer vaak.

JA er zijn veel fietsers die de regels niet toepassen of niet respecteren en dit zouden moeten doen.
                                          JA er zijn ook heel veel automobilisten die zich superieur opstellen en gene ene sikkepit geven om een fietsers en ze liefst allemaal van de baan zou zien verdwijnen.

zelfs als jullie allemaal perfecte chauffeurs zouden zijn dan nog zouden jullie geen heksenjacht op fietsers moeten beginnen want dan kan je het net zo goed op vele andere automobilisten beogen waaronder er ook honderdduizenden hersenloze zijn. en die hebben wel vaak 1000+kg en 100+ pk onder hun gat, die 'mongoloïde fietser' kan al een stuk moeilijker (maar niet onmogelijk) snel veel schade berokkenen.

en houd er aub rekening mee dat veel fietsers geen rijbewijs hebben of er nog te jong voor zijn.
                                          JA ze moeten de regels kennen, maar iemand met een L moet die ook kennen en die vergeef je ook een foutje, houd dan ook wat rekening met het feit dat veel fietsers geen verkeersexperts zijn! Nee dat is geen excuus om te done en latne wat ze walen, JA dat is een oproep om er rekening mee te houden dat fietsers ook foutjes kunnen begaan en niet alle regels even minutieus kennen.

Er zijn keren zat dat er GEEN haaientanden staan en autobmolisten toch gewoon doorknallen denkende dat ze voorrang hebben. om dat dit een videoke als grond te gebruiken om fietsers hier zo de grond in te borne is belachelijk.
                                          dankzij hen is de lucht die je ademt beter, is er meer parking en minder file.

Comment

Working...
                                          X