Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    daar lijkt het wel op ja. 5 meter voor de haaietanden stond em nog recht op zijn trappers! die fietser ging er duidelijk van uit dat de wagen ging stoppen, en ging op zijn gemakje doorrijden, maar op het laatste moment toch maar alles toe gesmeten omdat de auto in eerste instantie toch niet ging stoppen. moest die fietser op zijn gemak naar de haaietanden gereden hebben dan akkoord, maar je ziet toch duidelijk dat em snelheid maakt?

    automobilisten zat die snelheid maken terwijl het 50 meter verder rood is
    ik rijd ook 'sportief' op de fiets en heb mijn hydraulische schijfremmetjes klaar om te remmen wanneer dat moet. moet ik nu als een schildpad gaan komen aanrijden gewoon voor de perceptie van de ander die dit soort video's kijkt? nee hoor..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      Hey gast?? Beleefde manieren hebt ge ook al niet.
      Waar snapt gij niet dat die fietser moet blijven staan? Wie haalt er het inschatten bij dat blijkbaar moeilijk is, maar plots van geen tel meer is?
      Misschien met uwe fiets een toerke gaan doen om af te koelen.
      Afkoelen? Als hier ene afgekoeld dient te worden met z'n enge gedachtengang, dan zijt gij het wel... gast!

      Onze automobilist Bjorn maakt er geen probleem van en die fietser waarschijnlijk ook niet. Ik zie 'm althans toch geen rare gebaren maken. Alleen de zielepootjes en muggeziftertjes van AF doen dat wel. Flink flink flink, en een bank vooruit!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
        daar lijkt het wel op ja. 5 meter voor de haaietanden stond em nog recht op zijn trappers! die fietser ging er duidelijk van uit dat de wagen ging stoppen, en ging op zijn gemakje doorrijden, maar op het laatste moment toch maar alles toe gesmeten omdat de auto in eerste instantie toch niet ging stoppen. moest die fietser op zijn gemak naar de haaietanden gereden hebben dan akkoord, maar je ziet toch duidelijk dat em snelheid maakt?
        Een fietser die vlot rijdt, mag dat niet? Hij begaat geen enkele overtreding hoor. Nog eens, snelheid kan je verkeerd inschatten in 't donker, en hij zal enigszins wat verrast geweest zijn. Net als die in de auto. Niemand is hier in fout.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          automobilisten zat die snelheid maken terwijl het 50 meter verder rood is
          ik rijd ook 'sportief' op de fiets en heb mijn hydraulische schijfremmetjes klaar om te remmen wanneer dat moet. moet ik nu als een schildpad gaan komen aanrijden gewoon voor de perceptie van de ander die dit soort video's kijkt? nee hoor..
          zie je dan niet in dat dit gevaarlijk is? net hetzelfde met auto's die pas op het allerlaatste moment remmen voor haaietanden. iedere keer dat er enen dat doet verschiet ik mij ook dood, of da nu ne velo of nen auto is speelt geen rol. feit is dat er enorm veel fietsers aan ronde punten er van uit gaan dat ze altijd voorrang hebben. ahja nog een weetje, die schrik die ik heb voor autos of fietsers die pas op het laatste moment remmen, heb ik opgelopen toen er eens een auto effectief niet remde en mij omver reed met mijn fiets!

          Comment


          • @fujin: als de fietser rijdt op een fietspad hebt ge gelijk, maar in dit geval moeten er zelfs geen haaientanden staan omdat de fietser op een fietsoversteekplaats rijdt en al geen voorrang heeft.

            ik zal het anders stellen: bij elke leerling die ik in de auto heb, is de eerste reactie in de stad: amai die fietsers, nu snap ik waarom de automobilisten soms zo kwaad waren op mij.
            En dat het met de verkeersopleiding al langer spaak loopt in dit landje is al jaren duidelijk. En het enige wat de overheid als maatregel kan nemen is nog strenger op te treden, terwijl ze net beter zouden investeren in degelijke opleiding vanaf het begin. De belachelijke verkeerslessen die kinderen 1 maal per jaar krijgen dienen tot niets. De dag erna zijn die dat al vergeten. Dat zou eigenlijk 1 maal per week moeten waardoor verkeersinzicht gekweekt wordt. En pas dan kan men een deftig verkeersbeleid gaan uitwerken.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Afkoelen? Als hier ene afgekoeld dient te worden met z'n enge gedachtengang, dan zijt gij het wel... gast!

              Onze automobilist Bjorn maakt er geen probleem van en die fietser waarschijnlijk ook niet. Ik zie 'm althans toch geen rare gebaren maken. Alleen de zielepootjes en muggeziftertjes van AF doen dat wel. Flink flink flink, en een bank vooruit!
              ploing

              knapt er iets in uw koppeke?
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                @fujin: als de fietser rijdt op een fietspad hebt ge gelijk, maar in dit geval moeten er zelfs geen haaientanden staan omdat de fietser op een fietsoversteekplaats rijdt en al geen voorrang heeft.

                ik zal het anders stellen: bij elke leerling die ik in de auto heb, is de eerste reactie in de stad: amai die fietsers, nu snap ik waarom de automobilisten soms zo kwaad waren op mij.
                En dat het met de verkeersopleiding al langer spaak loopt in dit landje is al jaren duidelijk. En het enige wat de overheid als maatregel kan nemen is nog strenger op te treden, terwijl ze net beter zouden investeren in degelijke opleiding vanaf het begin. De belachelijke verkeerslessen die kinderen 1 maal per jaar krijgen dienen tot niets. De dag erna zijn die dat al vergeten. Dat zou eigenlijk 1 maal per week moeten waardoor verkeersinzicht gekweekt wordt. En pas dan kan men een deftig verkeersbeleid gaan uitwerken.
                bedankt voor volwassen reactie.
                alles staat en valt bij verkeersinzicht en daarvoor heb je een stel hersens nodig, potentiële situaties kunnen 'voorzien', velen kunnen dat niet en alle mogelijke situaties vanbuiten blokken als je het verstand er niet voor hebt is nutteloos. inzicht is alles

                ivm fieters in de stad, wat ik keer op keer zie is dat auto's zich sneller en meer blijven voelen, terwijl de gemiddeld snelheid van de wagen (maar ook bus) binnen de stad vaak lager is dan die van een fiets.
                je ziet toch de grote meerderheid van auto's fietsers voorbijsteken, zo rap als ze er een zien gaat 90% van de aandacht aan 'hoe hier zo snel mogelijk voorbij raken', terwijl je het volgende rood licht er zo vaak weer langs staat, of je hun zelfs voorbijsteekt omdat er nog een hoop autos staan.
                als de automobilisten in een stad (en dat doe ik zelf met de wagen, zelfs met de moto ookal is voorbijsteken dan makkelijker maar evne nutteloos vaak)) gewoon toegaven dat het logischer is zich van snelheid aan te passen ipv er constant race'jes van te maken zouden ze ook minder de perceptie hebben dat een fietser een 'last' of obstakel is.

                het idee is een beetje dat van een trajectcontrole.

                hoe vaak overkomt het me niet dat er op een weg waar WEL fietspad is (en voorbijsteken dus perfect veilig kan voor hen) ze me voorbijknallen keer op keer terwijl je er telkens aan het rood licht weer bij staat, en ze dan vaak net voor ze naar rechts afdraaien dat ook weer doen, en je dan de pas afsnijden. nodeloos gevaarlijk en nutteloos.

                de houding van fietsers tov autos en van autos tov fietsers moet die van gelijkwaardige verkeersdeelnemers zijn ,zeker in de stad, ipv dat van concurrentie en obstakels.
                en gun fietsers wat plaats om voorbij te komen bij de rode lichten, NEE ik ga echt niet in de file staan tussen de autos daar!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ploing

                  knapt er iets in uw koppeke?
                  Nee, hoezo? Omdat ik gewoon die zaak bekijk zoals ze is?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                    zie je dan niet in dat dit gevaarlijk is? net hetzelfde met auto's die pas op het allerlaatste moment remmen voor haaietanden. iedere keer dat er enen dat doet verschiet ik mij ook dood, of da nu ne velo of nen auto is speelt geen rol. feit is dat er enorm veel fietsers aan ronde punten er van uit gaan dat ze altijd voorrang hebben. ahja nog een weetje, die schrik die ik heb voor autos of fietsers die pas op het laatste moment remmen, heb ik opgelopen toen er eens een auto effectief niet remde en mij omver reed met mijn fiets!
                    er is niks gevaarlijk aan, ik rem gewoon zoals vele automobilisten remmen, op het laatst ipv uit te bollen. mag toch? er staat nergens dat ik ook oversteek als ik geen voorrang heb eh!
                    daar moeten automobilisten maar mee over weg kunnen.

                    als niemand twijfelt en de regels volgt zou er ook dan geen probleem zijn. uw accident (ben al verschrillende keren aangereden of bijna aangereden in brussel door mensen die denken dat een fiets GEEN voorrang heeft van rechts, en ja op kruispunten waar ik de regels prima ken hoor!)
                    die man in de video is in mijn ogen geen dreigend gevaar, hij komt net met reuzesnelheid aan peren op een manier dat hij in de ogen van de automobilist onmogelijk nog kan remmen.

                    ik begrijp uw ervaring, en ik begrijp dat je er meer door oplet (idem), maar ik ga mij niet van de weg laten drukken en het fietsen stoppen en de bus pakken omdat wat automobilisten fietsers liever kwijt dan rijk zijn.

                    HOFFELIJKHEID komt van beide kanten! komt hij niet van A dan gaat B ook er heel snel mee ophouden hoor!

                    Comment


                    • het eerste wat ik mijn leerlingen leer is bij het naar rechts afslagen EERST over de schouder te kijken en dat is iets wat ik toch wel een aantal lessen moet blijven herhalen

                      nu, ze moeten van mij ook in de stad de fietsers voorbijgaan. Het heeft geen enkel belang om achter een fietser te blijven als je die kan voorbijsteken, en ik zeg wel heel duidelijk (voor zij die begrijpend lezen moeilijk vinden) KAN. Ik zie evengoed auto's fietsers voorbijgaan op een plaats waar het niet kan, want een automobilist MOET een fietser 1 meter ruimte geven bij het voorbijgaan. Kan die dat niet dan MOET hij vertragen zonodig stoppen.
                      Maar ik zie evengoed fietsers (en niet alleen schoolkinderen) die elke regel die er maar is met de voeten treden. Overlaatst nog gehad: we rijden een dame voorbij, we komen aan een T-kruispunt waar we linksaf moeten. De leerling rijdt normaal, niet overdreven rustig. De dame op de fiets steekt ons links voorbij, rijdt zonder te kijken het kruispunt over en draait links af. Niet voor niets dat ik de leerling in de auto ook altijd de raad geef om bij het afslaan even de spiegels te checken. Je weet maar nooit welke idioot je op de weg tegenkomt.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • In mijn ogen ging die fietser in één keer doorrijden, want hij kwam vrij vlot aangereden en sloeg ook op de laatste moment alles dicht. Daarom dat ik ook alles dicht smeet, anders had ik gewoon door gereden. Blijkbaar had die schijfremmekes en stond em vrij snel stil . Ik had zelf ook niet gezien dat ik voorrang zou hebben, ik ging er ook vanuit dat de fietser daar voorrang had. Ik had hem zelf ook pas héél laat gezien want anders had ik hem gewoon over gelaten (zo hoffelijk dat ik ben )
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                        Comment


                        • Ja, naar mijn gevoel ging ie ook doorrijden, en was zijn bedoeling om net een voorrang af te dwingen. De borden geven evenwel de fietser geen voorrang, dus hij had niet veel te dwingen, behalve dat een fietser aanrijden een hoop miserie is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                            In mijn ogen ging die fietser in één keer doorrijden, want hij kwam vrij vlot aangereden en sloeg ook op de laatste moment alles dicht. Daarom dat ik ook alles dicht smeet, anders had ik gewoon door gereden. Blijkbaar had die schijfremmekes en stond em vrij snel stil . Ik had zelf ook niet gezien dat ik voorrang zou hebben, ik ging er ook vanuit dat de fietser daar voorrang had. Ik had hem zelf ook pas héél laat gezien want anders had ik hem gewoon over gelaten (zo hoffelijk dat ik ben )
                            Da's mooi gezegd en geredeneerd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              het eerste wat ik mijn leerlingen leer is bij het naar rechts afslagen EERST over de schouder te kijken en dat is iets wat ik toch wel een aantal lessen moet blijven herhalen

                              nu, ze moeten van mij ook in de stad de fietsers voorbijgaan. Het heeft geen enkel belang om achter een fietser te blijven als je die kan voorbijsteken, en ik zeg wel heel duidelijk (voor zij die begrijpend lezen moeilijk vinden) KAN. Ik zie evengoed auto's fietsers voorbijgaan op een plaats waar het niet kan, want een automobilist MOET een fietser 1 meter ruimte geven bij het voorbijgaan. Kan die dat niet dan MOET hij vertragen zonodig stoppen.
                              Maar ik zie evengoed fietsers (en niet alleen schoolkinderen) die elke regel die er maar is met de voeten treden. Overlaatst nog gehad: we rijden een dame voorbij, we komen aan een T-kruispunt waar we linksaf moeten. De leerling rijdt normaal, niet overdreven rustig. De dame op de fiets steekt ons links voorbij, rijdt zonder te kijken het kruispunt over en draait links af. Niet voor niets dat ik de leerling in de auto ook altijd de raad geef om bij het afslaan even de spiegels te checken. Je weet maar nooit welke idioot je op de weg tegenkomt.
                              goed dat je daar op focust maar je weet dat dat over de schouder kijken of het bestaan van dode hoek na enkele weken bij 50% van de bevolking weer weg is.. ! en parkeerschade ofzo is 1, maar fietser plat rijden is toch echt nog ander kaliber van verantwoordelijkheid vind ik.

                              wat heeft het vor zin voorbij te steken en dan 50 meter verder vor rood licht helemaal rechts aan de kant te gaan staan zodat de fietser toeren moet uithalen om er voorbij te geraken die niet nodig waren als hij in eerste instantie niet onnodig was voorbijgestoken. die situatie heb ik meerdere keren per dag.
                              als en auto stilstaat heb ik geen meter nodig om er langs te geraken, maar 20 centimer lukt meestal niet. het is toch gewoon niet nadenken als een automobilist dat doet? dat is het zelfde als op tweevaks baan volle gas iemand voor vlammen en dan ervoor moeten gaan remmen voor zelfde rood licht..

                              oh spiegels checken moet je niet alleen bij afslaan.. dat moet je sowieso om de zoveel seconden. doet ook bijna niemand meer hier in brussel. maar brussel is geval apart op dat vlak.

                              maar ik geef u gelijk er zijn veel fietsers die fouten maken, maar hier is een ware heksenjacht op fietsers aan de gang door sommigen dat het niet meer om aan te zien is. alsof er geen problematische automobilisten zijn/ daar ga ik toch ook niet alle automobilisten voor zwart maken

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                het eerste wat ik mijn leerlingen leer is bij het naar rechts afslagen EERST over de schouder te kijken en dat is iets wat ik toch wel een aantal lessen moet blijven herhalen.
                                Al 10 jaar lang kijk ik niet meer over mijn schouder. Best is om vóór dat je rechts afgaat alles goed waar te nemen. Als je daar zeker van bent hoef je niet meer om te kijken.
                                In principe zou je moeten weten of gezien (eventueel nog via de spiegels) hebben dat je een voetganger/fietser/bromfietser hebt voorbij gereden. Meestal zijn dat zaken die ze zeker, in het begin, niet waarnemen en dan is het uiteraard maar best om even over je schouder te kijken.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Nee, hoezo? Omdat ik gewoon die zaak bekijk zoals ze is?
                                  Eerder je taalgebruik en da manier waarop je je mening probeert duidelijk te maken.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Al 10 jaar lang kijk ik niet meer over mijn schouder. Best is om vóór dat je rechts afgaat alles goed waar te nemen. Als je daar zeker van bent hoef je niet meer om te kijken.
                                  In principe zou je moeten weten of gezien (eventueel nog via de spiegels) hebben dat je een voetganger/fietser/bromfietser hebt voorbij gereden. Meestal zijn dat zaken die ze zeker, in het begin, niet waarnemen en dan is het uiteraard maar best om even over je schouder te kijken.
                                  Zeer zeker, maar als er een zelfmoordmongool op een opgefokt brommertje afkomt, heb je alsnog kans dat die er onder zit.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Al 10 jaar lang kijk ik niet meer over mijn schouder. Best is om vóór dat je rechts afgaat alles goed waar te nemen. Als je daar zeker van bent hoef je niet meer om te kijken.
                                    In principe zou je moeten weten of gezien (eventueel nog via de spiegels) hebben dat je een voetganger/fietser/bromfietser hebt voorbij gereden. Meestal zijn dat zaken die ze zeker, in het begin, niet waarnemen en dan is het uiteraard maar best om even over je schouder te kijken.
                                    gedeeltelijk waar. Als ik hier in mijn dorp rondrijd, dan ben ik vrij zeker van de situatie rondom mij. Vertel ik ook tegen de leerling. Als we echter in een drukke stadsomgeving komen, heb je gewoon ogen te kort. En dan moet je echt wel zeker zijn dat je alles gezien hebt. Dodehoekspiegel of niet, gewoon even kijken. En dat moet niet als je aan de bocht bent, maar best even ervoor. Dan kan je je volledig op het nemen van de bocht concentreren. Moet je stoppen aan het kruispunt? Toch nog even piepen alvorens je doorrijdt.
                                    Verkeer draait volledig rond zien en gezien worden.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • je moet met 2 zijn om een ongeluk te krijgen. de ene die een fout maakt, en de 2de die er niet kan voor remmen. dat filmpke waar het over gaat: fiets had geen intensie om te stoppen en zag dan zijn fout in en kon veilig stoppen. de auto had voorrang en zag ineens die fietser die niet ging stoppen en kon zelf ook veilig stoppen. 2 goeie chauffeurs lijkt mij

                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Al 10 jaar lang kijk ik niet meer over mijn schouder. Best is om vóór dat je rechts afgaat alles goed waar te nemen. Als je daar zeker van bent hoef je niet meer om te kijken.
                                      In principe zou je moeten weten of gezien (eventueel nog via de spiegels) hebben dat je een voetganger/fietser/bromfietser hebt voorbij gereden. Meestal zijn dat zaken die ze zeker, in het begin, niet waarnemen en dan is het uiteraard maar best om even over je schouder te kijken.
                                      dat is idd zo en dat leer je door jarenlang op de baan te zijn. ik onthoud meestal ook elk voertuig rondom mij. en dit resulteert dan vaak ineens in schrikken als er bv ineens ene tegen 140km/h een oprit neemt (autosnelweg) en dan ineens naar links manoevreerd op hoge snelheid. dan is het bij mij altijd: waar komt die vandaag, die reed niet rondom mij


                                      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Zeer zeker, maar als er een zelfmoordmongool op een opgefokt brommertje afkomt, heb je alsnog kans dat die er onder zit.
                                      dan is die met zijn opgefokt brommerke in fout, aangezien zijn brommer dus niet voorzien is voor hogere snelheden en ook de remmen daar niet zijn voor gemaakt. ook mag je maar x aantal km/h op een fietspad doen en als die sneller gaat moet die op de rijbaan.
                                      als die op de rijbaan rijd en u dan rechts voorbij gaat begaat die zijn 2de overtreding.

                                      ik ga echt niet 100keer rondom mij kijken omdat een wegpiraat voor te laten die 10tallen overtredingen begaat.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Eerder je taalgebruik en da manier waarop je je mening probeert duidelijk te maken.
                                        Grapjas.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Zeer zeker, maar als er een zelfmoordmongool op een opgefokt brommertje afkomt, heb je alsnog kans dat die er onder zit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          gedeeltelijk waar. Als ik hier in mijn dorp rondrijd, dan ben ik vrij zeker van de situatie rondom mij. Vertel ik ook tegen de leerling. Als we echter in een drukke stadsomgeving komen, heb je gewoon ogen te kort. En dan moet je echt wel zeker zijn dat je alles gezien hebt. Dodehoekspiegel of niet, gewoon even kijken. En dat moet niet als je aan de bocht bent, maar best even ervoor. Dan kan je je volledig op het nemen van de bocht concentreren. Moet je stoppen aan het kruispunt? Toch nog even piepen alvorens je doorrijdt.
                                          Verkeer draait volledig rond zien en gezien worden.
                                          Het verschil merk je snel wanneer je rondrijdt in een lichte vracht zonder zijruiten vanachter.
                                          Je kunt dan niet anders dan op je spiegels tewerk gaan, lang voor je afslaat.
                                          Ik mis het wel, dat effe achterom kunnen kijken voor alle veiligheid, juist voor het afslaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X