Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • over schouder (kunnen) kijken of niet, als je de laatste 50 - 100 m niemand bent voorbij gereden op dat fietspad naast je rijvak, ... dan ben je vrij zeker
    als je wel iemand zag, dan dubbel voorzichtig zijn

    wat ik fietsers (in centrum Gent) ook dikwijls zie doen, is voorrang van rechts negeren, dit gedt ook voor hen !
    ook over steken op zebrapad, met één voet op trappers, ander tegen de grond = GEEN voorrang, ze worden beschouwd als fietser, niet als voetganger

    Comment


    • OPLETTEN ALLEMAAL

      ik snap jullie bewering dat je 'het wel gezien had' als je de 50 a 100 meter voor het kruispunt niemand gezien had. Er zit een logische redenering achter.

      MAAR, in stedelijk milieu rijd ik vaak sneller dan auto's, niet alle fietsers rijden evensnel, dus zowel snelle fietsers als scooters etc kunnen eigenlijk vanachter komen en je langs rechts aan het naderen zijn zonder dat jij het weet, waardoor je hen helemaal niet bent voorbijgereden, maar ze toch rechtsachter je gaan zitten als het zo net moet uitkomen wanneer je afdraait.

      dit gebeurt zeker in steden met lage snelheden van auto's. Ik rijd altijd tussen 20 en 35 per uur met de fiets, en vele auto's halen dit niet in de stad.

      de enige oplossing hiervoor is WEL over de schouder te kijken en niet enkel jezelf baseren op wat je de laatste honderden meters hebt gezien. Het is ook mogelijk dat iemand net van het voetpad begint de fietsen 10 meter voor waar jij afdraait...!! die heb je dan ook niet gezien misschien.

      ALTIJD KIJKEN! Alstublieft.

      Comment


      • ik blijf over mijn schouder kijken zolang ik het kan, maar als fietser moet je er ni van uitgaan en met die zwarte ruiten zie je vaak ook geen kloten meer

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          OPLETTEN ALLEMAAL

          ik snap jullie bewering dat je 'het wel gezien had' als je de 50 a 100 meter voor het kruispunt niemand gezien had. Er zit een logische redenering achter.

          MAAR, in stedelijk milieu rijd ik vaak sneller dan auto's, niet alle fietsers rijden evensnel, dus zowel snelle fietsers als scooters etc kunnen eigenlijk vanachter komen en je langs rechts aan het naderen zijn zonder dat jij het weet, waardoor je hen helemaal niet bent voorbijgereden, maar ze toch rechtsachter je gaan zitten als het zo net moet uitkomen wanneer je afdraait.

          dit gebeurt zeker in steden met lage snelheden van auto's. Ik rijd altijd tussen 20 en 35 per uur met de fiets, en vele auto's halen dit niet in de stad.

          de enige oplossing hiervoor is WEL over de schouder te kijken en niet enkel jezelf baseren op wat je de laatste honderden meters hebt gezien. Het is ook mogelijk dat iemand net van het voetpad begint de fietsen 10 meter voor waar jij afdraait...!! die heb je dan ook niet gezien misschien.

          ALTIJD KIJKEN! Alstublieft.
          kijk eens wat Taiko schreef ;-)
          het moet ook mogelijk zijn !!!

          andere tip voor fietsers en chauffeurs !!!
          zorg dat jij de chauffeur fietser kan zien in spiegel, dan weten beide dat je er bent, als je elkaar niet ziet (dode hoek!) dan probleem mogelijk!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            dit gebeurt zeker in steden met lage snelheden van auto's. Ik rijd altijd tussen 20 en 35 per uur met de fiets, en vele auto's halen dit niet in de stad.
            In de stad mag je tegenwoordig op veel plaatsen maar 30 of zelfs maar 20 per uur meer rijden, als jij met je fiets dan sneller rijd, dan ben jij in fout, want ook op de fiets moet je je aan de snelheidsbeperkingen houden.
            Al zijn er veel fietsers die dat niet lijken te begrijpen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Mijn ergernis van de laatste dagen, mensen die hier in dit topic hun gelijk proberen te halen over een filmpje dat hier gepost werd terwijl er heel duidelijk te zien is dat ze ongelijk hebben!

              Deze mensen kunnen misschien best eens langs gaan bij een oogarts of opticien, want zij hebben duidelijk een brilletje nodig en zijn zonder dit brilletje dus ook een gevaar op de openbare weg!!!!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                In de stad mag je tegenwoordig op veel plaatsen maar 30 of zelfs maar 20 per uur meer rijden, als jij met je fiets dan sneller rijd, dan ben jij in fout, want ook op de fiets moet je je aan de snelheidsbeperkingen houden.
                Al zijn er veel fietsers die dat niet lijken te begrijpen.
                er zijn genoeg momenten dat je die snelheid niet haalt, of dat de omstandigheden zo zijn dat zelfs de 30 km/h te snel is. Als je trouwens ergens aan een kruispunt naar rechts gaat, dan rijd je geen 30km/h. Dan is die fiets heel rap langs u. Hoewel die fietser dan ook maar eens moet leren slim zijn als hij voor hem een auto rijdt met richtingaanwijzer naar rechts aan. Ja, wettelijk gezien heeft de fietser voorrang en ja wettelijk gezien moet de auto stoppen. Maar haal dan aub ook geen stoten uit om u er toch nog rap tussen te wringen.
                Omtrent dat voorbijsteken in de stad van een fietser: er zijn in onze oude steden straten genoeg waar je maar amper met twee wagens langs elkaar kan. Maar je kan moeilijk verwachten dat de automobilist heel de tijd achter de fietser blijft hangen. Als de auto dan voorbijsteekt en die moet wat verderop om gelijk welke reden stoppen en kan door de breedte (enfin smalte dus) van de straat niet de ruimte overlaten om u als fietser te laten passeren... wel spijtig dan. Werk u frustratie dan ook niet uit op de automobilist want die kan ook niet anders, ga u er niet langswringen om op die manier een nog gevaarlijkere situatie te creëren maar blijf rustig achter de auto wachten. Zet u desnoods een beetje breder zodat de auto's achter u ook effectief achter u moeten blijven wachten. Op die manier krijgt iedereen de ruimte om toch op zijn bestemming te geraken. De rijbaan moet nu eenmaal gedeeld worden en het is niet omdat ge tot een bepaalde groep van weggebruikers hoort dat ge daarom in één keer speciale rechten krijgt. Ge moet niet om uw rechten roepen als ge uw plichten niet nakomt.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  In de stad mag je tegenwoordig op veel plaatsen maar 30 of zelfs maar 20 per uur meer rijden, als jij met je fiets dan sneller rijd, dan ben jij in fout, want ook op de fiets moet je je aan de snelheidsbeperkingen houden.
                  Al zijn er veel fietsers die dat niet lijken te begrijpen.
                  kerel nu zoek je toch echt naar futuliteiten

                  ik schets een situatie en direct ga je veronderstel dat ik te snel rijd met de fiets omdat ik 30+ rijd want waar ik altijd kom is het natuurlijk altijd zone 20 of 30.. wat een larie.
                  overigens kan ik me geen enkele plaats inbeelden in brussel waar je maar 20 mag. het kan bestaan maar doe nu niet alsof dit iets extreem vaak voorkomend is

                  NEE ik rijd niet te snel en NEE het gaat daar niet over.
                  als een auto 15 rijd en ik 30 ben ik legaal bezig in zone 30 en is het nog altijd de zelfde situatie!

                  of ik rijd 35 in zone 50 (ja hoor, die bestaan nog!) en auto rijd 20 a 30.
                  djezus..

                  Comment


                  • In groep zijn fietsers hooligans,geen wet die hun stopt.Als enkeling zijn ze meestal braaf.
                    Men maakt dikwijls misbruik van het kleine driehoekje op de rotonde.Ze bekijken je even onderzoekend:die kent het hier wel/niet,die heeft bang,die is voorzichtig.Oei een camion,ik zal maar stoppen.Tot zover de fiets-mentaliteit.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      er zijn genoeg momenten dat je die snelheid niet haalt, of dat de omstandigheden zo zijn dat zelfs de 30 km/h te snel is. Als je trouwens ergens aan een kruispunt naar rechts gaat, dan rijd je geen 30km/h. Dan is die fiets heel rap langs u. Hoewel die fietser dan ook maar eens moet leren slim zijn als hij voor hem een auto rijdt met richtingaanwijzer naar rechts aan. Ja, wettelijk gezien heeft de fietser voorrang en ja wettelijk gezien moet de auto stoppen. Maar haal dan aub ook geen stoten uit om u er toch nog rap tussen te wringen.
                      Omtrent dat voorbijsteken in de stad van een fietser: er zijn in onze oude steden straten genoeg waar je maar amper met twee wagens langs elkaar kan. Maar je kan moeilijk verwachten dat de automobilist heel de tijd achter de fietser blijft hangen. Als de auto dan voorbijsteekt en die moet wat verderop om gelijk welke reden stoppen en kan door de breedte (enfin smalte dus) van de straat niet de ruimte overlaten om u als fietser te laten passeren... wel spijtig dan. Werk u frustratie dan ook niet uit op de automobilist want die kan ook niet anders, ga u er niet langswringen om op die manier een nog gevaarlijkere situatie te creëren maar blijf rustig achter de auto wachten. Zet u desnoods een beetje breder zodat de auto's achter u ook effectief achter u moeten blijven wachten. Op die manier krijgt iedereen de ruimte om toch op zijn bestemming te geraken. De rijbaan moet nu eenmaal gedeeld worden en het is niet omdat ge tot een bepaalde groep van weggebruikers hoort dat ge daarom in één keer speciale rechten krijgt. Ge moet niet om uw rechten roepen als ge uw plichten niet nakomt.

                      je snapt het

                      toch 2 opmerkingen

                      1) ALS ze knipperen als ze naar rechts gaan kan ik anticiperen. hoeveel mensen doen het nog?? echt geen 75% meer... ik houd er sowieso altijd al rekening mee dat het dus ook kan zijn dat ze naar rechts gaan, maar ze zijn dan volledig in fout en dat is een probleem

                      2)dat voorbijsteken heeft geen zin als je al van ver kan zien dat er iets verder toch file staat of een obstakes is (bijvoorbeeld weg waar aan 1 kant geparkeerd word en ze moeten wachten omdat auto uit andere richting komt, die weg is vaak breed genoeg om als fietser wel nog door te kunen rijden zonder kruisende wagen te storen, maar niet breed genoeg voor auto die in jouw richting rijd om door te kunnen. als die dan toch voorbijsteken en 20 meter verder voor je stilstaat en u blokkeert is dat gewoon PESTEN!). veel mensen kijken 10-20 meter voor hun, niet 50 a 100. het zijn DIE momenten dat je door dat gedrag toch niet doorkan dat je kwaad wordt als fietser, want er is een onnodig probleem gecreëerd. als die auto echt niet kon voorzien dat hij daarna trager ging zijn dan de fietser en vast zou staan, tja dan begrijp ik het ook en zou ik nooit kwaad zijn.

                      => ik rijd als fietsrs op trage smalle stadswegen sowieso al op helft van mijn rijbaan om onnodig voorbijsteken te vermijden (niet als ze dat wel kunen doen zonder me direct daarna te storen) aan volg de snelheid van autos (moet vaak remmen..) EN om te beschermen tegne mongolen die hun deur open zwieren zonder in spiegel te kijken. ik wil scherpe deurhoek in mijn oog of borststreek... blind voor het leven met wat pech

                      Comment


                      • de wielerterroristen euhm toeristen dus. Hebben wij in het dorp helaas vaak mee te maken. Fietspaden genoeg (en ja in goede staat en ja proper), maar die worden niet gebruikt. Ze gaan haast nooit aan de kant terwijl een gezin dat je net passeert er alles aan doet om je toch een vrije doorgang te geven. Vuilbakken kennen ze vaak ook niet gezien de voldoende hoeveelheid flesjes sportdranken die langs de fietswegen liggen. Men komt dan fietsen om van het groen te genieten, maar uw rommel tot thuis bijhouden lukt dan blijkbaar niet.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik blijf over mijn schouder kijken zolang ik het kan, maar als fietser moet je er ni van uitgaan en met die zwarte ruiten zie je vaak ook geen kloten meer
                          uiteraard moet de fietser opletten. als ik niet zou anticiperen op potentiële fouten van andere weggebruikers zat ik al lang onder de grond of in rolstoel. in dat laatste geval betaalde de gemeenschap voor mij. ook niet leuk.

                          los daarvan:
                          toch niet schuld van fietser dat mensen hun achterruiten zwaar laten verduisteren?? ja dat is mooi, nee veilig in een donker grijs landje als belgie is dat niet.

                          ik vind op de moto een helm met donker vizier ook mooier. toch rijd ik met oranje flikken helm en helder vizier.
                          niet mooi maar dat compenseert mijn moto wel (yamaha mt01 1700cc :-) yep trots haha))

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            de wielerterroristen euhm toeristen dus. Hebben wij in het dorp helaas vaak mee te maken. Fietspaden genoeg (en ja in goede staat en ja proper), maar die worden niet gebruikt. Ze gaan haast nooit aan de kant terwijl een gezin dat je net passeert er alles aan doet om je toch een vrije doorgang te geven. Vuilbakken kennen ze vaak ook niet gezien de voldoende hoeveelheid flesjes sportdranken die langs de fietswegen liggen. Men komt dan fietsen om van het groen te genieten, maar uw rommel tot thuis bijhouden lukt dan blijkbaar niet.

                            volledig akkoord! dat is irritant!
                            als mensen in groep zich gaan begeven, niet enkel fietsers, halveert IQ lijkt het vaak :-).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                              je snapt het

                              toch 2 opmerkingen

                              1) ALS ze knipperen als ze naar rechts gaan kan ik anticiperen. hoeveel mensen doen het nog?? echt geen 75% meer... ik houd er sowieso altijd al rekening mee dat het dus ook kan zijn dat ze naar rechts gaan, maar ze zijn dan volledig in fout en dat is een probleem

                              2)dat voorbijsteken heeft geen zin als je al van ver kan zien dat er iets verder toch file staat of een obstakes is (bijvoorbeeld weg waar aan 1 kant geparkeerd word en ze moeten wachten omdat auto uit andere richting komt, die weg is vaak breed genoeg om als fietser wel nog door te kunen rijden zonder kruisende wagen te storen, maar niet breed genoeg voor auto die in jouw richting rijd om door te kunnen. als die dan toch voorbijsteken en 20 meter verder voor je stilstaat en u blokkeert is dat gewoon PESTEN!). veel mensen kijken 10-20 meter voor hun, niet 50 a 100. het zijn DIE momenten dat je door dat gedrag toch niet doorkan dat je kwaad wordt als fietser, want er is een onnodig probleem gecreëerd. als die auto echt niet kon voorzien dat hij daarna trager ging zijn dan de fietser en vast zou staan, tja dan begrijp ik het ook en zou ik nooit kwaad zijn.

                              => ik rijd als fietsrs op trage smalle stadswegen sowieso al op helft van mijn rijbaan om onnodig voorbijsteken te vermijden (niet als ze dat wel kunen doen zonder me direct daarna te storen) aan volg de snelheid van autos (moet vaak remmen..) EN om te beschermen tegne mongolen die hun deur open zwieren zonder in spiegel te kijken. ik wil scherpe deurhoek in mijn oog of borststreek... blind voor het leven met wat pech
                              ik begrijp uw frustratie. Mensen die vroeger met de fiets reden zijn dat als automobilist vaak vergeten. Als een leerling niet kijkt of richtingaanwijzer gebruikt zeg ik daartegen: muajajjararawioakkeiake. Waarna die me met een vreemde blik aankijkt. Mijn antwoord daarop: wel zo communiceert gij nu naar de rest. Ge hebt al niet heel veel middelen, maar gebruik ze wel want het is het verschil tussen 'vlot en veilig verkeer' en gevaarlijke toestanden. Ander punt waar we hen op wijzen: doorkijken. Kijk zo ver mogelijk door: dat geeft u tijd om te anticiperen ipv te reageren. Iemand die reageert is per definitie te laat, iemand die anticipeert moet vaak maar iets kleins doen om het verkeer toch vlot te houden.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                => ik rijd als fietsrs op trage smalle stadswegen sowieso al op helft van mijn rijbaan om onnodig voorbijsteken te vermijden (niet als ze dat wel kunen doen zonder me direct daarna te storen) aan volg de snelheid van autos (moet vaak remmen..) EN om te beschermen tegne mongolen die hun deur open zwieren zonder in spiegel te kijken. ik wil scherpe deurhoek in mijn oog of borststreek... blind voor het leven met wat pech
                                Doe ik ook. Primary position zoals ze zeggen in het Verenigd Koninkrijk. Helpt ook om beter gezien te worden.





                                Comment


                                • wet is nochtans heel simpel hier in België: 1 meter regel. Kunt ge die niet geven vertragen en desnoods stoppen (zeker bij voetgangers op de rijbaan). Automobilist rijdt dan ook trouwens een hindernis voorbij op de rijbaan en moet zijn richtingaanwijzer aansteken.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    er zijn genoeg momenten dat je die snelheid niet haalt, of dat de omstandigheden zo zijn dat zelfs de 30 km/h te snel is. Als je trouwens ergens aan een kruispunt naar rechts gaat, dan rijd je geen 30km/h. Dan is die fiets heel rap langs u. Hoewel die fietser dan ook maar eens moet leren slim zijn als hij voor hem een auto rijdt met richtingaanwijzer naar rechts aan. Ja, wettelijk gezien heeft de fietser voorrang en ja wettelijk gezien moet de auto stoppen. Maar haal dan aub ook geen stoten uit om u er toch nog rap tussen te wringen.
                                    Klopt idd volledig. Maar als de omstandigheden er niet naar zijn om met de auto 30 km/h te rijden, dan zijn die er zeker niet naar om dat met de fiets te doen!
                                    En ja als je vertraagt aan een kruispunt om af te slaan kan een fiets heel snel bij je zijn, vandaar dat ik -in tegenstelling tot sommige hier op het forum- nog steeds over mijn schouder blijf kijken (zoals het hoort).
                                    Ik fietste zelf vroeger ook heel veel en weet dus maar al te goed hoe gevaarlijk het voor een fietser kan zijn.

                                    (spijtig genoeg kan ik het nu niet meer met mijne rug, anders reed ik nu nog steeds veel met de fiets, goed voor de gezondheid en beter voor het milieu want dan is er weer een auto minder op de baan. Maar dat is weer een andere discussie)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      kerel nu zoek je toch echt naar futuliteiten

                                      ik schets een situatie en direct ga je veronderstel dat ik te snel rijd met de fiets omdat ik 30+ rijd want waar ik altijd kom is het natuurlijk altijd zone 20 of 30.. wat een larie.
                                      overigens kan ik me geen enkele plaats inbeelden in brussel waar je maar 20 mag. het kan bestaan maar doe nu niet alsof dit iets extreem vaak voorkomend is

                                      NEE ik rijd niet te snel en NEE het gaat daar niet over.
                                      als een auto 15 rijd en ik 30 ben ik legaal bezig in zone 30 en is het nog altijd de zelfde situatie!

                                      of ik rijd 35 in zone 50 (ja hoor, die bestaan nog!) en auto rijd 20 a 30.
                                      djezus..
                                      Amai, zijn we vandaag snel op onze teentjes getrapt?
                                      Ik veronderstel helemaal niet dat JIJ te snel rijd, het gaat hier niet alleen over jou he, het is algemeen genomen, en ja dan zijn er veel fietsers die in een zone 30 te snel rijden. Ze hebben toch geen nummerplaat dus de politie kan hen niets maken is dan de redenering van de meeste (en nogmaals, ik heb het dan NIET over jou persoonlijk)

                                      Ik kom bijna nooit in Brussel, dus over de snelheden die je daar mag kan ik mij niet uitspreken (als ik iets niet weet dan ga ik daar immers niet over beginnen lullen en onzin zitten uitkramen zoals sommige hier wel durven doen, en opnieuw, dit bedoek ik niet op jou persoonlijk) .

                                      Zone 20 komt idd nog niet zo vaak voor, maar gelijk ze tegenwoordig bezig zijn zit dat er wel nog aan te komen. Zone 30 is er echter wel al in vele stadscentra, en ook daar word door veel fietsers tegen gezondigd, vooral in de studentensteden dan.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        wet is nochtans heel simpel hier in België: 1 meter regel. Kunt ge die niet geven vertragen en desnoods stoppen (zeker bij voetgangers op de rijbaan). Automobilist rijdt dan ook trouwens een hindernis voorbij op de rijbaan en moet zijn richtingaanwijzer aansteken.
                                        Klopt idd, die 1 meter regel, ook ten opzichte van geparkeerde voertuigen moet je wettelijk gezien altijd 1 meter laten wanneer je deze voorbij rijd.

                                        In realiteit is dat op vele smallere wegjes echter totaal onmogelijk, wat moet je dan doen om wettelijk in orde te zijn? Blijven staan en wachten tot het geparkeerde voertuig wegrijd??
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • ook in de wet: u mag bij het openen van een portier geen andere weggebruikers in gevaar brengen. Daarom altijd eerst eens in de spiegel kijken, deur beetje open en over de schouder kijken en dan pas uitstappen. Bij wind deur goed vasthouden zodat ze niet kan openwaaien. En vooral: u bent uitgestapt, u bent nu een voetganger en vermits u op de rijbaan staat moet u tegen de rijrichting in naar het voetpad gaan (dus van de voorkant naar de achterkant lopen). Dat is dus niet zomaar, dat staat in de wet.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X