Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Klopt, en in de mate van het mogelijke probeer ik dat ook altijd zo te doen.

    Veilighied voor alles

    Maar als ik dan zie als we op het werk zwerfvuil of post doe, dan zitten we vaak in situaties waarin je niet anders kan dan met het verkeer meelopen, en soms kan dat heel gevaarlijk zijn.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Klopt idd volledig. Maar als de omstandigheden er niet naar zijn om met de auto 30 km/h te rijden, dan zijn die er zeker niet naar om dat met de fiets te doen!
      )

      dus als de auto's in een file rijdt (bv wetstraat kruispunt met koningstraat) tegen 0 a 5 per uur en ik kom tegen 30 aan op volledig vrijliggend fietspad zonder enig maneuver te moeten maken, dan doe ik iets fout want 'die omstandigheden zijn er ZEKER VOOR FIETSERS NIET'??

      als dan iedereen pinkt die naar rechts gaat terwijl ik via fietspad rechtdoorrijdt, of nog beter mij doorlaat voor ze naar rechts gaan, is er geen enkel probleem.

      dat begrijp ik niet..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        ook in de wet: u mag bij het openen van een portier geen andere weggebruikers in gevaar brengen. Daarom altijd eerst eens in de spiegel kijken, deur beetje open en over de schouder kijken en dan pas uitstappen. Bij wind deur goed vasthouden zodat ze niet kan openwaaien. En vooral: u bent uitgestapt, u bent nu een voetganger en vermits u op de rijbaan staat moet u tegen de rijrichting in naar het voetpad gaan (dus van de voorkant naar de achterkant lopen). Dat is dus niet zomaar, dat staat in de wet.

        ik vind het fijn dat je zoveel belang hecht aan regels en wetten, als iedereen dat deed was er geen probleem!

        probleem is dat de realiteit anders is, en dan is de vraag hoe ik daar het beste mee omgaan als fietser in mijn geval bv, of motorrijder of gelijk wat. dus ik kan niet dag na dag kwaad zijn omdat mensen de regels niet volgen, ik MOET mij aanpassen spijtig genoeg.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

          Zone 20 komt idd nog niet zo vaak voor, maar gelijk ze tegenwoordig bezig zijn zit dat er wel nog aan te komen. Zone 30 is er echter wel al in vele stadscentra, en ook daar word door veel fietsers tegen gezondigd, vooral in de studentensteden dan.
          dat lijkt me straf, 30 + (want 30 mag) rijden met een gemiddelde fiets is een serieuze uitdaging hoor! zoveel zal daar echt niet tegen gezondigd worden.
          ik vraag af hoeveel er boven de 20 uitkomen.

          een fietser die 25 rijd lijkt wel snel omdat hij door zijn compact formaat visueel sneller gaat dan iets wat groot is en aan zelfde snelheid zich voortbeweegt, op dezelfde manier ziet een RC auto die 30 gaat er gigantisch snel uit :-)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Eerder je taalgebruik en da manier waarop je je mening probeert duidelijk te maken.


            Zeer zeker, maar als er een zelfmoordmongool op een opgefokt brommertje afkomt, heb je alsnog kans dat die er onder zit.
            Oei veel reactie opgekomen blijkbaar (terecht), ik ga alleen deze dan maar even quoten.

            Mocht ik er ooit zo eentje "mee hebben" (wat ik uiteraard nooit hoop voor te hebben), ga ik toch zeker geen schuldgevoelens hebben.

            Het over de schouder kijken is absoluut geen slechte actie/reactie laat dat duidelijk zijn, maar wat minstens zo belangrijk is en hier ondertussen al wel gemeld, zijn het waarnemen (en onthouden uiteraard) van wat er rondom/achter je gebeurt EN je spiegels gebruiken.
            Waar ik het echter moeilijk mee heb en wat dus ECHT levensgevaarlijk is, zijn (sorry voor hen) de PIPPO's op hun ligfiets. Als er daar eentje van achter een geparkeerde wagen komt of van achter een haag is het dus alle hens aan dek. Feit is dan nog dat ze gewoonlijk harder rijden dan de gewone fietsers = onverantwoord! Dat zo iets in het hedendaags verkeer wordt toegelaten begrijp ik absoluut niet.
            Aan de andere kant, de kruispunten zijn hier in België niet veilig geconstrueerd en zodanig fietsonvriendelijk dat er regelmatig vodden van moeten komen natuurlijk. Vééééééééle malen logischer zou zijn dat bij rechts afslaand verkeer de voetgangers, fietsers en bromfietsers gewoon rood hebben. Maar tja, dat zal net iets te simpel zijn voor hier.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

              Zone 20 komt idd nog niet zo vaak voor, maar gelijk ze tegenwoordig bezig zijn zit dat er wel nog aan te komen. Zone 30 is er echter wel al in vele stadscentra, en ook daar word door veel fietsers tegen gezondigd, vooral in de studentensteden dan.
              Studenten die met hun krelvelo's sneller dan 30 rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                dus als de auto's in een file rijdt (bv wetstraat kruispunt met koningstraat) tegen 0 a 5 per uur en ik kom tegen 30 aan op volledig vrijliggend fietspad zonder enig maneuver te moeten maken, dan doe ik iets fout want 'die omstandigheden zijn er ZEKER VOOR FIETSERS NIET'??

                als dan iedereen pinkt die naar rechts gaat terwijl ik via fietspad rechtdoorrijdt, of nog beter mij doorlaat voor ze naar rechts gaan, is er geen enkel probleem.

                dat begrijp ik niet..
                Sorry, maar wij verstaan blijkbaar andere zaken onder "omstandigheden", de verkeerssituatie die jij schetst kan je natuurlijk zonder problemen sneller rijden (indien er een fietspad is toch, want wanneer je langs de auto's moet rijden, dan is het ook weer niet echt veilig om veel sneller als de auto's te gaan rijden.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                  dat lijkt me straf, 30 + (want 30 mag) rijden met een gemiddelde fiets is een serieuze uitdaging hoor! zoveel zal daar echt niet tegen gezondigd worden.
                  ik vraag af hoeveel er boven de 20 uitkomen.

                  een fietser die 25 rijd lijkt wel snel omdat hij door zijn compact formaat visueel sneller gaat dan iets wat groot is en aan zelfde snelheid zich voortbeweegt, op dezelfde manier ziet een RC auto die 30 gaat er gigantisch snel uit :-)
                  Ik oordeel niet op zicht, want zoals je zelf al zegt kan je op die manier niet bepalen hoe snel iemand werkelijk rijd.
                  Ik oodeel enkel op feiten, en ik heb al meermaals kunnen vaststellen dat er wel degelijk sneller dan 30 word gereden (als ik met de auto achter de fiets rijd).
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Studenten die met hun krelvelo's sneller dan 30 rijden.
                    Krelvelo's? Die fietsen zien er vaak als een krel uit, maar mechanisch zijn die echt wel goed in orde.
                    Op enkele uitzonderingen na dan.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Krelvelo's? Die fietsen zien er vaak als een krel uit, maar mechanisch zijn die echt wel goed in orde.
                      Op enkele uitzonderingen na dan.
                      Dan nog rijden die geen 30 man.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Sorry, maar wij verstaan blijkbaar andere zaken onder "omstandigheden", de verkeerssituatie die jij schetst kan je natuurlijk zonder problemen sneller rijden (indien er een fietspad is toch, want wanneer je langs de auto's moet rijden, dan is het ook weer niet echt veilig om veel sneller als de auto's te gaan rijden.
                        Ok we gaan ff terug op het onderwerp focussen:

                        Waarom hadden we het erover dat een fietser sneller kan dan een wagen soms? => omdat er werd geopperd dat als je als automobilist naar het punt van afdraaien toe rijdende je zou moeten weten wat er van fietsers en brommers rijdt en je dus niet over je schouder moet kijken.

                        => mijn reactie was in hoofdletters PLETTEN. Waarom? Omdat fietsers je vaak aan het inhalen (ne getrainde cyclist MAG best met 30 -40 aan komen, is niet verboden als het geen zonde 30 is) zijn en je die fietsers in kwestie dus nooit ben gepasseerd en dus denkt dat er niemand is maar je gewoon hun snelheid (van aankomen) niet kent en er dus WEL iemand rechts achter je kan zijn die je hindert of omverknalt bij het naar rechts afdraaien, als je niet over je schouder hebt gekeken en hem toch opmerkte.

                        conclusie: het gaat dus niet over 'veilig' aan hogere snelheid langs wagens doorrijden, maar over wat de automobilist wel of niet dient te done bij het afdraaien, waarbij ik vind dat de conclusie 'als je op voorhand goed kijkt en onthoud wat je ben voorbijgereden (er vanuit gaande dat je dus altijd sneller bent dan fietsers) je eigenlijk niet meer om de schouder moet kijken' onjuist vind.

                        voila. :-) hopelijk is dit duidelijk nu.

                        Comment


                        • Feit is wel dat een fietser enkel sneller rechts voorbij een auto kan rijden in geval van filevorming of wanneer de fietser een fietspad volgt. Als een automobilist een fietser inhaalt die op de rijbaan rijdt, en de automobilist 100 meter verder rechts afslaat, heeft die fietser rechts van die auto niets te zoeken.

                          Comment


                          • Tmag dan gedaan zijn met die dwaze fietsendiscussie.. Ik kom hier om ergernissen te lezen, geen discussies en dan zeker niet over velo's
                            1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                            1984 BMW E28 520i
                            2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                              Tmag dan gedaan zijn met die dwaze fietsendiscussie.. Ik kom hier om ergernissen te lezen, geen discussies en dan zeker niet over velo's

                              ²²²²²

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Studenten die met hun krelvelo's sneller dan 30 rijden.
                                op weg naar cantus ?

                                Comment


                                • Daarnet een reeke dat zéér veel chance had . Scheelde niet veel of hij zat onder mijn voorganger

                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                  Comment


                                  • camera gaat wel volledig in de mist: soms heel duidelijk beeld maar meestal serieus gepixeld
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • kwaliteit van Youtube op 1080P HD zetten. Youtube trekt de kwaliteit naar beneden.
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                      Comment


                                      • inderdaad veel beter
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Ergernis 1: zaterdagnamiddag helemaal binnendoor naar Saint-Hubert rijden om everzwijn te eten, en dan Hert voorgeschoteld krijgen omdat er geen everzwijnen geschoten zijn.
                                          Ergernis 2: zondagnamiddag naar dinant rijden voor de kerstmarkt (die daar naar t schijnt de moeite is) en daar aankomen en helemaal geen kerstmarkt vinden omdat er wegenwerken zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X