Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Zo zijn er idd veel tegenwoordig. Om die reden wordt het binnenkort verplicht in Nl om bij drl de achterlichten ook aan te hebben (bij nieuwe autos da wel).
    Echt? Dan kunnen ze de drl's beter gewoon afschaffen en gewoon verplichten van altijd met de verlichting aan te rijden.

Trouwens zo goed als alle nieuwe auto's hebben automatische verlichting met een sensor die de lampen doet aanspringen wanneer het donker word.
    Ook gaan de lampen aan wanneer het gaat regenen (indien je een regensensor hebt).
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      wat ik tegenwoordig ook regelmatig zie is mensen die 's nachts met dagrijlichten rijden en verder niks, vooraan zie je licht van de LED strip en denken ze dat de lichten aan staan maar achteraan brand er niks.
      snap wel niet dat ze dan het kombi instrument nog kunnen zien
      Dat zijn gewoon dezelfde individuen die wanner er geen drl's op de auto zijn gewoon volledig zonder licht rijden als het donker is.

Heeft dus eigenlijk niks met de leds te maken.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat zijn gewoon dezelfde individuen die wanner er geen drl's op de auto zijn gewoon volledig zonder licht rijden als het donker is.

Heeft dus eigenlijk niks met de leds te maken.
        geen idee, die DRL's geven wel veel licht af waardoor je van achter het stuur de impressie kan hebben dat je lichten aan staan, zeker als de openbare verlichting ook aan ligt
        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Zo zijn er idd veel tegenwoordig. Om die reden wordt het binnenkort verplicht in Nl om bij drl de achterlichten ook aan te hebben (bij nieuwe autos da wel).
          Dat is geen slecht gedacht. Sommige dagrijlichten branden zo fel dat het lijkt voor de bestuurder dat z'n dimlichten op staan. En dan is het wel aangewezen dat de achterlichten mee branden in drl stand. Bij mij is het trouwens wel zo dat de achterlichten met de drl's mee branden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            geen idee, die DRL's geven wel veel licht af waardoor je van achter het stuur de impressie kan hebben dat je lichten aan staan, zeker als de openbare verlichting ook aan ligt
            Zo is dat, heeft niks te maken met het zonder licht rijden.

Comment

• las het ook van de achterlichten, oke dan zijn de achterlichten aan maar niet de juiste voorlichten

gewoon de normale lampen contenu ontsteken - zoals in zweden al jaren - was niet simple genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                las het ook van de achterlichten, oke dan zijn de achterlichten aan maar niet de juiste voorlichten

gewoon de normale lampen contenu ontsteken - zoals in zweden al jaren - was niet simple genoeg
                Show hé bobo, show.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Dat is geen slecht gedacht. Sommige dagrijlichten branden zo fel dat het lijkt voor de bestuurder dat z'n dimlichten op staan. En dan is het wel aangewezen dat de achterlichten mee branden in drl stand. Bij mij is het trouwens wel zo dat de achterlichten met de drl's mee branden.
                  een drl is erg weinig wattage maar met complexe spiegels, dat geeft geen licht, is wel erg zichtbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Show hé bobo, show.
                    ja, jaja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Echt? Dan kunnen ze de drl's beter gewoon afschaffen en gewoon verplichten van altijd met de verlichting aan te rijden.

Trouwens zo goed als alle nieuwe auto's hebben automatische verlichting met een sensor die de lampen doet aanspringen wanneer het donker word.
                      Ook gaan de lampen aan wanneer het gaat regenen (indien je een regensensor hebt).
                      het zijn net pixo's en cit c1's, zonder sensoren, die je op die manier ziet rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        een drl is erg weinig wattage maar met complexe spiegels, dat geeft geen licht, is wel erg zichtbaar
                        Op een onverlichte weg geeft dat toch redelijk wat licht op de rijweg hoor. Zeker die felle LED dagrijlichten.

Comment

• Idd, de drl's van de laatste generatie geven echt wel veel licht.
                          Maar in vergelijking met dimlichten is het nog altijd veel minder licht.

Wel heel vaak witter en scherper licht dan de dimlichten (zeker als de dimlichten geen xenons zijn)

Comment

• Lage wattage (LED( + complexe spiegel: fel, goed zichtbaar maar weinig invloed op het verbruik.
                            Gewone dimlichten altijd aan: ook goed zichtbaar, maar door groter wattage (gloeilamp), ook groter verbruik.
                            En dat verbruik is nu net dé kweeste van dit tijdperk.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• ...in een tijd dat led de norm zal worden

Comment

• Ik heb toch nooit een verschil gezien in verbruik...
                                www.peugeotforum.be

Comment

• de meeste zetten de lichten aan, als ze hun snelheidsmeter niet meer kunnen lezen.

probleem met al die displays en speciale digitale dashboards, is dat de verlichting daar automatisch ook brand. en dan hebben ze niet de neiging de lichten nog aan te zetten (alles is in belgie toch al overbelicht).

aan het verbruik doet het wel iets, maar is bijna niet merkbaar (0,05L/100km extra ofzo). 2x45lamp voorraan, 2x10watt achteraan = 110watt (0,110kW).
                                  dat op een motor met minstens 60kW aan vermogen is gewoonweg verwaarloosbaar.
                                  de kostprijs van de lampen die mee verslijten is hoger dan het verbruik dat je zal hebben.

de dag dat we op batterijen rijden met electro voertuigen, zal het wel iets maken.
                                  verlichting paar 100Watt, verwarming die paar kW verslind... ga direct je radius van 400km omlaag naar 300km
                                  Last edited by ; 01/01/2014, 21:23.

Comment

• ergernis van daarnet als ik hier ben:

wordt het geapprecieerd als je volgende keer niet de afrit neemt, stopt, om dan knal voor mijn neus te komen rijden... (terwijl je me duidelijk had gezien). Zo hoef ik niet vol in de remmen te gaan, om jou tegen 20 voor mij te laten optrekken, terwijl ik 70 reed.

en aan de persoon die me vandaag tussen Sint-Niklaas & Waregem liefst 7! keer voorbijstak om dat op het middenvak tegen 90 te gaan taffelen, koop u volgende keer nen auto met CC en gebruik die dan ook! man man man...

Comment

• Gisteren op een steenweg... Men heeft daar zo een mooi en veilig fietspad aangelegd zodat de fietsers niet op de rijbaan hoeven. Reed er gvdmme toch weer zo eentje in koerstennue op straat. Ik begrijp die mannen niet, ze staan te roepen voor veiligheid en noemen zich zwakke weggebruiker. Maar als ze idioot kunnen doen staan ze op de eerste plaats, vooral die kerels in koersuitrusting op een zondagvoormiddag.

Comment

• yep, deze week ook zo een wielerterrorist gezien. fietspad naast hem, en ik mocht over de doorlopende witte lijn om die over te gaan

Comment

• ah er groeit een mooie bloem telkens iemand zo ene omver rijd
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X