Per sjans dat ie nog pinkt...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Arbe,
Ik vermoed dat jouw camera achter de ruit zit? Want zo vettig was het deze morgen toch niet?
Daarom de reden waarom ik ben overgeschakeld op een helmcamera. Iets moelijker qua opladen en voeding, maar wel het voordeel van een stabieler en hoger beeld, en minder vuiligheid.
Ik heb nu een Contour ROAM maar ga overschakelen op een Mio MiVue M350 omdat je die tijdens het rijden kan opladen, en loop recording ondersteunt.
Comment
-
Inderdaad nog sjans dat ie die pinker opzet, anders zit ik erop denk ik. Nu scheelde het toch een paar cm.
Inderdaad camera achter het windscherm, daar had ik al een steun voor ne gps die ik toch niet gebruik. Normaal kuis ik wel ieder 2 dagen mijn windscherm maar dit week-end geen tijd gehad... De mijne is ook ne Contour, ne Roam2 dacht ik. Wel tevreden van.
Comment
-
Contour lijkt ook failliet te zijn (zijn bezig met doorstart) en dat verhindert dat er nieuwe features komen. Die Mio heeft ook loop recording naast die oplaadkabel, dus je kan simpelweg die geheugenkaart in het toestelletje laten. Maar voor mij komt vooral die oplaadkabel goed uit in combinatie met het relatief waterdicht zijn; perfect voor de langere ritten.
Comment
-
Zijn inderdaad failliet. Ik heb'm heel goedkoop kunnen kopen, achteraf snapte ik waarom. Heb dan maar allerlei mounts en dergelijk gekocht vooraleer de voorraden overal op zouden zijn.
Heb zo 2 dagen proberen de software te downloaden en dan achteraf via ne fileserver kunnen bemachtigen, anders kon ik zelfs de settings niet aanpassen.
Comment
-
Over failliet gesproken, ook Traffic Control is op de fles.
Ook gekend als Experience Days, Safety Days, Experience Voucher, Experience Star, Vanformaat, Helivliegen.
Er zijn maar meer dan 15.000 vouchers in omloop die nog moeten verzilverd worden.
Ik heb er ook nog ene liggen van 98€.
Dat is de derde keer op een jaar tijd dat ik zo iets voor heb.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenOver failliet gesproken, ook Traffic Control is op de fles.
Ook gekend als Experience Days, Safety Days, Experience Voucher, Experience Star, Vanformaat, Helivliegen.
Er zijn maar meer dan 15.000 vouchers in omloop die nog moeten verzilverd worden.
Dat is de derde keer op een jaar tijd dat ik zo iets voor heb.
collega van mij heeft die bonnen willen overnemen, maar TC deed veel te belachelijk over de prijs dat het niet is doorgegaan.BMW X5 45e
Comment
-
Daarstraks een schoolbus van scholengroep GO! Los door het rood zien rijden.
Was op het kruispunt op de N80 ter hoogte van Sint-Lambrechts-Herk.
Vorige week was er op die plek nog een ongeval met een schoolbus van de Zigeuner die ook door het rood had gereden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenOver failliet gesproken, ook Traffic Control is op de fles.
Dat is de derde keer op een jaar tijd dat ik zo iets voor heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenDaarjuist nen Transit die me tegen 110km/h voorbij stak. Achter de Transit een trailer waarop een Citroën stond. Van de trailer had men vrolijk van links als rechts een wiel gedemonteerd. Niet nodig blijkbaar! Waarom 4 banden verslijten terwijl je er ook maar 2 kan verslijten. Levensgevaarlijk!! Je zag de trailer ook altyd lichtjes schommelen.
banden sparen is van alle tijden
Comment
-
Dat is dan ook naar gelang de lading dat men die optilt. Hier staat een personenvoertuig op. Slechts 1 as is geremd en de 2e as is totaal niet geremd! Ook is het chassis niet gemaakt om zo beladen te worden want dan zou men de as meer naar het midden plaatsen. Het is niet voor niks een 2 asser. Die 2e as staat er zeker niet voor de sier onder. Ook het draagvermogen van den banden gaat niet meer voldoende zijn!DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks een schoolbus van scholengroep GO! Los door het rood zien rijden.
Was op het kruispunt op de N80 ter hoogte van Sint-Lambrechts-Herk.
Vorige week was er op die plek nog een ongeval met een schoolbus van de Zigeuner die ook door het rood had gereden.
Comment
-
Die zijn inderdaad niet goed bezig, kom geregeld schoolbussen tegen en wat die mannen uitsteken. Het lijkt wel of ze allemaal zat achter het stuur zitten.
Voorrang aan rechts kennen ze niet, ze denken altijd voorrang te hebben.
Onnodig zitten remmen waardoor de bus heen en weer schommelt.
Oncontroleerbaar heen en weer slingeren over de weg.
...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ik kan me mateloos ergeren aan die schoolbussen. Bij ons op de gemeente rijden er minstens een vijftal rond, van allerlei formaten.
Wij wonen in een woonwijk met kleine, doodlopende straten, waar er telkens een tiental huizen staan. Eén van die bussen (formaat: volwaardige autocar) komt 's morgens een kind ophalen (zonder fysieke beperking, voor alle duidelijkheid), rijdt hiervoor 30 meter de wijk binnen, en moet dan keren op een verschoven kruispuntje... 's Avonds zelfde verhaal. Moest die bus gewoon het kind oppikken aan de hoek van de wijk, het zou minder tijd & moeite vergen.
Bus 2: de bus pikt 's morgens een kind op, op 100 m van de school, en houdt hiervoor een drukke doorgangsweg op.
Bus 3: stopt net nà de hoek, ter hoogte van het bruine deurtje aan de rechterzijde, om een licht gehandicapt kind uit te laten. De straat is net breed genoeg om twee auto's te laten passeren.
New Picture.JPG
20 meter verder kan die dus perfect parkeren, en het kind uit laten stappen. De ouders wachten het kind sowieso op.
Bus 4, 5,... (er mag veralgemeend worden): stoppen voor de deur, desnoods midden op een N-weg, om het kind te laten uitstappen, en vijftig meter verder opnieuw, ook als is er plaats op de parkeerstrook. Of er nu 1 auto staat te wachten, of tien, of meer, men trekt er zich niets van aan.
Onze kinderen worden lui en vadsig, en krijgen een dik gat. Niet moeilijk, als ze er een hele dag opzitten, en hen elke stap bespaard wordt. Het zijn dan die gasten die later parkeren waar ze niet mogen, het verkeer ophouden omdat er iemand snel een pakske sigaretten moet halen,...2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenDeze morgen een dikke 250km op onze Belgische snelwegen in de regen, het inhaalverbod voor vrachtwagens bestaat dat eigenlijk nog of is dat afgevoerd, enfin aan de rijstijl van onze 16m lange mannen waarschijnlijk toch het laatste ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDie zijn inderdaad niet goed bezig, kom geregeld schoolbussen tegen en wat die mannen uitsteken. Het lijkt wel of ze allemaal zat achter het stuur zitten.
Voorrang aan rechts kennen ze niet, ze denken altijd voorrang te hebben.
Onnodig zitten remmen waardoor de bus heen en weer schommelt.
Oncontroleerbaar heen en weer slingeren over de weg.
...
Blij dat mijn kids niet met de bus moeten...
Comment
Comment