Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Ach komaan, dat is gewoon bullshit. Ja, er zijn er die te dicht op elkaar rijden, maar gemiddeld gezien rijden auto's toch echt wel stukken dichter op elkaar aan nog hogere snelheden. Je ziet ook maar wat je wil zien he. Als ik 50 meter tussenlaat, dan gaat het niet over 1 wagen die zich er tussen voegt he, maar 1 die zich netjes voegt en 4-5 anderen die zich er tussen persen.
    Je komt gewoon af met het ene cliche na het andere. En wat is je functie nu in de transport eigenlijk? Douanepapieren stempelen ofzoiets was het zeker?
    mijn functie? laten we het op operations dispatching houden en ja ik gebruik cliche's maar het zijn wel cliche's die ik dagelijks opnieuw zie.
    lets have some more member berries

    Comment


    • Twee bedenkingen, Doa... Vandaag op de ring 2 ongevallen met vrachtwagens gezien. In beide gevallen was een automobilist betrokken, en als ik af ga op de locatie van de voertuigen van het eerste ongeval was de automobilist in fout. En als alle vrachtwagens effectief met 2 meter tussenafstand reden, zou de hinder zelfs minder zijn want zouden er meer vrachtwagens en auto's op de snelweg passen. In realiteit houden de meeste vrachtwagens meer afstand dan hun collega's in auto's en bestelwagens, en hoewel mensen in bestelwagens net zoals vrachtwagenchauffeurs een beter overzicht hebben op het verkeer, zijn het net die kerels met hun bestelwagens die er telkens in slagen niet te zien dat het verkeer voor hen vertraagt en dan stevig de remmen in gaan. Heel irritant om erachter te rijden want als automobilist en motorrijder is het erg moeilijk om voorbij een bestelwagen te zien en ga je dus uit van de rijkenmerken van die bestelwagen voor je om te bepalen of je je snelheid kan aanhouden of best begint met uitbollen omdat het ietsje verder trager verloopt.

      Oh, en automobilisten lijken nauwelijks te merken wanneer er een motorrijder door de file filtert, maar vrachtwagenchauffeurs hebben mij quasi allemaal altijd gezien...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        mijn functie? laten we het op operations dispatching houden en ja ik gebruik cliche's maar het zijn wel cliche's die ik dagelijks opnieuw zie.
        Weer zo ne bureauridder die het keer gaat uitleggen :') iedere dag hetzelfde traject van en naar het werk , en opeens zijn het experts...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          goeie vraag bmw 3, ik stel ze me al 26 jaar
          Oh ik ken er nog zo eentje,
          Waarom moeten vrachtwagenbestuurders (dus met veel rijervaring) wel voldoen aan de wet inzake rij- en rusttijden en de vakantiechauffeur met caravan richting de Spaanse zon niet ?

          Comment


          • omdat die doorgaans hun kinderen bijhadden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              omdat die doorgaans hun kinderen bijhadden
              Wat het in feite nog onverantwoorder maakt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                Weer zo ne bureauridder die het keer gaat uitleggen :') iedere dag hetzelfde traject van en naar het werk , en opeens zijn het experts...
                tzijn de bureauridders die alles plannen en bijsturen. wie denk je dat de route op voorhand gaat bepalen?
                lets have some more member berries

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  tzijn de bureauridders die alles plannen en bijsturen. wie denk je dat de route op voorhand gaat bepalen?
                  Bij ons doen de chauffeurs dat. Bureau rangschikt orders op regio en wijst een chauffeur aan die de volgende dag die regio mag doen. Chauffeur maakt dan routing en magazijniers laden volgens eisen chauffeur. En eerlijk gezegd worden er veel minder fouten gemaakt dan bij mijn vorige werkgever waar we onze bureau hadden die de planning deden. Uiteraard snap ik het verschil tussen elk 1 vrachtwagen plannen en 1 persoon die er 30 moet sturen.

                  Nu, los van dat, 't is niet omdat ge op de pc goed kunt plannen en kaartlezen, dat je veel ervaring op de baan hebt he. Brechen zijn puntje van "elke dag hetzelfde traject", is niet minder correct omdat je de steden weet liggen dankzij je job.

                  Comment


                  • logistiek is erg intressant

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Bij ons doen de chauffeurs dat. Bureau rangschikt orders op regio en wijst een chauffeur aan die de volgende dag die regio mag doen. Chauffeur maakt dan routing en magazijniers laden volgens eisen chauffeur. En eerlijk gezegd worden er veel minder fouten gemaakt dan bij mijn vorige werkgever waar we onze bureau hadden die de planning deden. Uiteraard snap ik het verschil tussen elk 1 vrachtwagen plannen en 1 persoon die er 30 moet sturen.

                      Nu, los van dat, 't is niet omdat ge op de pc goed kunt plannen en kaartlezen, dat je veel ervaring op de baan hebt he. Brechen zijn puntje van "elke dag hetzelfde traject", is niet minder correct omdat je de steden weet liggen dankzij je job.
                      ik beweer dan ook nooit dat ik een expert ben he, alleen wat ik zelf zie op de baan van het werk naar huis en omgekeerd. Ik erger mij aan auto's even veel hoor maar als er aan het knooppunt machelen vb een vrachtwagen weeral uit de bocht gaat heeft dit veel grotere gevolgen dan wanneer er een wagen dit tegenkomt. Ik weet ook maar al te goed dat men veel druk op een trucker zet maar jullie zijn meestal toch per uur betaald dus waarom zijn er dan altijd bij die zo zot doen en hun leven riskeren? Als ik naar frankfurt ga zie je toch veel minder van die gevaarlijke zaken op de baan. Is dat omdat de gemiddelde auto bestuurder hoffelijker is naar vrachtwagens en anderen in het algemeen toe? omdat er meer politie controle op de baan is?
                      BTW ik zit in de luchtvaart maar hetzelfde verhaal met de piloten hoor.
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        ik beweer dan ook nooit dat ik een expert ben he, alleen wat ik zelf zie op de baan van het werk naar huis en omgekeerd. Ik erger mij aan auto's even veel hoor maar als er aan het knooppunt machelen vb een vrachtwagen weeral uit de bocht gaat heeft dit veel grotere gevolgen dan wanneer er een wagen dit tegenkomt. Ik weet ook maar al te goed dat men veel druk op een trucker zet maar jullie zijn meestal toch per uur betaald dus waarom zijn er dan altijd bij die zo zot doen en hun leven riskeren? Als ik naar frankfurt ga zie je toch veel minder van die gevaarlijke zaken op de baan. Is dat omdat de gemiddelde auto bestuurder hoffelijker is naar vrachtwagens en anderen in het algemeen toe? omdat er meer politie controle op de baan is?
                        BTW ik zit in de luchtvaart maar hetzelfde verhaal met de piloten hoor.
                        Het zal wel een combinatie van zijn. In België hebben de buitenlanders geen schrik en de Belgen hebben al snel een mentaliteit van "niet met den dezen" als een buitenlander weer eens iets dom doet. In Duitsland durven ze dat (terecht) niet. Dan ook nog eens het afgrijselijke Belgische wegennet, dat doet er meer aan dan de bestuurders hoor. En dan spreek ik eerder over het algemeen, auto's, bussen, camions, alles ... In Frankrijk bv is het vrij relax rijden eens je Parijs over bent, hoewel ze daar allemaal letterlijk geen kilometer kunnen rijden zonder een fout te maken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          tzijn de bureauridders die alles plannen en bijsturen. wie denk je dat de route op voorhand gaat bepalen?
                          amai, je kan met google maps werken, proficiat! alsof dat ook maar iets te zien heeft met verkeerservaring?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                            amai, je kan met google maps werken, proficiat! alsof dat ook maar iets te zien heeft met verkeerservaring?
                            over wat ben jij eigenlijk bezig? google maps is niet eens bruikbaar in de luchtvaart
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              We zijn reeds met 2 ,om de andere week werk ik 7dagen,dan 7 thuis
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              dat zijn leuke werkweken
                              Zijn dezelfde werkweken als de chauffeurs van het Belgische leger, die werken ook zo op die basis. Zo eentje hebben we hier nog in dienst gehad... (het zullen wel niet allemaal dezelfde zijn zekers).
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                mijn functie? laten we het op operations dispatching houden en ja ik gebruik cliche's maar het zijn wel cliche's die ik dagelijks opnieuw zie.
                                De beste stuurlui staan aan wal dus...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  De beste stuurlui staan aan wal dus...
                                  das eigenlijk wel zo he ook al doelt het spreekwoord op het tegenovergestelde.
                                  de beste kolonel word generaal, de beste technieker word chef, etc etc
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Daarstraks in het donker, op de "Leien" in Antwerpen centrum. Haast geen verkeer, we rijden op het rechtse vak tegen 50 op het centraal gedeelte, komt er een bestelbusje tegen een iets vlottere snelheid me voorbij gestoken. Ik hang ondertussen dus schuin rechts achter het busje als we ter hoogte van een zebrapad komen en lichten die op groen staan voor ons. Plots begint het bestelbusje fel te remmen, ik denk tjiens waarom remt die mens zo aan een groen licht....komt daar vanachter het busje (voorkant dus) een voetganger overgelopen, flits...adrenaline...stop...gelukkig liep die man niet door...busje achter hem, ik voor hem...IDIOOT!!!
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      t valt me wel op hoeveel autos er weer ELKE morgen met grootlicht rondrijden. er zijn veldbanen waar geen verlichting staat en kan aannemen dat ze ze daar soms aanzetten (ferm last als ge die als tegenligger hebt terwijl ge fiets, ziet ge echt 5min niks meer in het donker). maar dat ze in een volledig verlicht dorp zo rondrijden is erover. elke morgen een vw golf (denk 4) en een volvo break kom ik zo tegen. zal mijn fototoestel eens meenemen en ze op de kop trekken zodat ik de nrplaten eens heb
                                      Je hebt ook heel vaak auto's waarbij je denkt "gvd, die heeft zen faren op staan", maar meestal zijn het gewoon de dimlichten die slecht afgesteld zijn en dus veel te hoog schijnen waardoor ze verblinden.
                                      Dagelijks kom ik er zo tientallen tegen, en als tegenligger zijn ze dan nog snel voorbij. Maar als er dan zo eentje achter je rijd ...
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • ik heb dat vaak met die nieuwe Peugeot Partners (Citroën ....).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          das eigenlijk wel zo he ook al doelt het spreekwoord op het tegenovergestelde.
                                          de beste kolonel word generaal, de beste technieker word chef, etc etc
                                          En dan begint het Peter-principle te spelen...
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X