Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Ge zult ge 'ne kop hebben dat aantrekt' zeker? denk dat het regio afhankelijk is. Toen die 'grote actie' op de brusselse ring tijdje terug heb ik van zaventem naar halle, dan door gereden naar hoeilaart en vandaar door naar zaventem, dus letterlijk heel de r0 rond en ook niks control tegen gekomen.
    Ik denk het, in Frankrijk al 4x drugtest moeten doen omdat ik langharig tuig ben.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Ik neem altijd de binnen baantjes...
      Nee serieus, voor alle duidelijkheid, heb in die tijd wel twee x controle gehad maar dat was voor inbraakpreventie waarvan 1 keer in mijn eigen straat. Die sossen doken uit het niets op van achter een haag. Hebben toen niets gevonden. 
      Ook eens zo'n inbraakpreventiecontrole gehad. Agent riep toen plots versterking en we werden door 12 agenten (in 5 combi's) omsingeld. Ik was donuts aan 't trekken op een parking van een firma waar ze blijkbaar een uur voordien hadden ingebroken.

      Comment


      • Net ritje Oostende-Leuven-Oostende gedaan.. Op de heenweg alles oké in het mooie weer, buiten de alom bekende midden rijvak plakkers natuurlijk (die ook op de terugweg voltallig aanwezig waren). Die mensen hebben echt niets door he.. stug voor zich uit starend en een situational awareness die zich limiteert tot 30m voor hun.
        Op de terugweg was het een lekker Belgisch weertje, als in regen en opspattend water. Voldoende afstand houden zit er vaak ook niet in bij de mensen.. het plezier van in de spits (bijna-spits) te rijden zijn al die werkmannen in hun bestelbusjes die naar huis moeten en zich geen REET interesseren voor de verkeerssituatie. 100 meter zichtbaarheid en die moeten delen met 2 andere auto's terwijl de 'werkmannen' in uw gat hangen met nog geen meter tussen. Ongelofelijk.

        Oja... waarom rijden er nog mensen rond ZONDER licht in de gietende regen op een zwaarbewolkte dag (liefst rijden ze dan nog met een camouflerende zilvergrijze auto uiteraard)? Denken die nu echt totaal niet na als ze een autostrade oprijden? Flashen met de mistlichten etc heeft ook geen effect op dat volk. Bah. /einde rant

        Comment


        • Vandaag had ik toch veel goesting om ze ne vrachtwagenbestuurder uit zijn cabine te sleuren en een paar doefen op zijn slaapogen te geven.

          Ik rij op cc 120 op de rechter rijstrook van de E313 in Diepenbeek (richting Tongeren). Ik wordt ingehaald door een paar auto's, en wat doet meneer met zijn vrachtwagen die van de parking komt???

          Juist ja, pinkertje naar links en op schuiven. WAAR moet ge dan als auto naartoe als ge al ter hoogte van de wielen van de remork zijt???

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Vandaag had ik toch veel goesting om ze ne vrachtwagenbestuurder uit zijn cabine te sleuren en een paar doefen op zijn slaapogen te geven.

            Ik rij op cc 120 op de rechter rijstrook van de E313 in Diepenbeek (richting Tongeren). Ik wordt ingehaald door een paar auto's, en wat doet meneer met zijn vrachtwagen die van de parking komt???

            Juist ja, pinkertje naar links en op schuiven. WAAR moet ge dan als auto naartoe als ge al ter hoogte van de wielen van de remork zijt???
            Aan de andere kant kan je ook moeilijk verwachten dat hij zijn 40tonner dichtgooit, terwijl het voor een personenvoertuig toch iets gemakkelijker is. Meestal kom je er al met je koppeling los te laten.
            Maar je hebt gelijk, iemand die van een oprit komt moet voorrang verlenen aan de hoofdweg.

            Comment


            • Maak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Maak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.
                Ik hou opritten en parkings altijd in t oog, en als ik kan schuif ik ook op ALS het nodig is. Maar bij deze KON ik nergens naartoe, ik reed al ter hoogte van zijn achterwielen, en links was er mij iemand aan t inhalen tegen 5 km/u meer als mij. (die inhaalactie was al effe bezig maw)

                Anticiperen? Opschuiven als t kan en echt moet ja, ma beginnen remmen omdat er ene van de parking of oprit komt daar begin ik nie aan, verkeersregels zijn er voor iedereen, ook voor die die hunne auto nie zelf betalen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Ik denk het, in Frankrijk al 4x drugtest moeten doen omdat ik langharig tuig ben.
                  SAme here...jonge gast lang haar= blazen. Nu mijn grootvader rijdt al 45jaar zat en die is nog nooit gepakt...ik hebwss al meer dan hem moeten blazen.
                  Ik denk een 12a13 keer in 2013. Wel 10keer Kruishoutem (daar staan ze elke 3 weken aan de autostrade savonds laat)
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • nog maar 1 keer moeten blazen, op 22 jaar...
                    Met mijn rooie 205 moest ik bij iedere controle aan de kant. Eén keertje had ik een ganse plateau bier over me heen gekregen, stinken uren in de wind, maar zelf geen drup alcohol gedronken. Aan de kant, en blazen, en nog ne keer, en nog ne keer...
                    Sinds ik met saaiere kleuren rond rij ben nog maar 1 keer tegen gehouden geweest (en toen had ik (heel uitzonderlijk) wel iets (teveel) gedronken, maar die keer moest ik niet blazen.
                    'k Ben maar heel weinig 's nachts of 's avonds laat op de baan, maakt wss veel uit.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      Maak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.
                      Een heer in het verkeer houdt zich aan de verkeersregels, en flikkert zijn camion niet zo op het rechtervak.

                      Comment


                      • Vandaag bijna overhoop gereden door twee mongolen op een koersfiets terwijl ik op het zebrapad aan het oversteken was, nota bene terwijl al een auto voor mij gestopt was. Ma joenge toch!, riep een van de mongolen mij nog toe .

                        Comment


                        • voor wielerterroristen gelden geen regels... enfin denken ze toch
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Het is duidelijk dat we weer in een verkiezingsjaar zitten, weer een hoop gelul waar we achteraf niks meer van gaan horen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Vroeger was ik veel 's nachts op de baan, maar zelden controle's tegen gekomen, recent trouwens ook niet.
                              Twee keer controle van de boorddocumenten gehad en dat is alles.
                              Tot op heden nog nooit moeten blazen.

                              En wat die vrachtwagens betreft, als je de kans hebt om ze tussen de laten is dat natuurlijk maar een kleine moeite, maar heel vaak heb je gewoon de mogelijkheid niet om dat te doen.
                              Sinds ik bij de Wroeter werk en dagelijks de N80 doe ben ik al tientallen keren door vrachtwagens bijna in de vangrail geramd, die mannen denken gewoon niet na tijdens het rijden, gewoon vlammen, die autokes moeten maar wijken.
                              Pinkers gebruiken is ook iets wat ze in die situaties gewoon niet doen, of ze veel te laat opzetten.
                              Natuurlijk zijn niet alle vrachtwagenbestuurders zo (gelukkig maar, het zou nog een grotere ramp zijn op de weg), maar het zijn wel die rotzakken die de reputatie van alle camionchauffeurs verkloten.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Remvloeistof laag, stop zo snel mogelijk...
                                Heb wel andere dingen te doen hoor!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  voor wielerterroristen gelden geen regels... enfin denken ze toch
                                  Net als bij de vrachtwagenbestuurders moeten we niet alle wielertoeristen gaan slecht maken. Overal heb je rotte appels, en het zijn deze die de reputatie van al de andere naar de klote helpen.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Liever een wielerterrorist dan een autoterrorist. Die laatste groep richt meer schade aan dan de eerste.

                                    Comment


                                    • een zwerm terroristen is nooit gewenst

                                      Comment


                                      • Tis de zwerm die ze schadelijk maakt. Net zoals een groep nieuwe Brusselaars is een groep wielertoeristen ook gevaarlijker dan een groep autorijdende aso's, al was het maar omdat je zelden een groep autorijdende aso's tegenkomt. Het blijft meestal beperkt tot 1 aso.

                                        Comment


                                        • Ik denk dat asociale autorijders al meer doden en gekwetsten op hun geweten hebben dan asociale wielerterroristen in 'zwermformatie'.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X