Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk neem altijd de binnen baantjes...
Nee serieus, voor alle duidelijkheid, heb in die tijd wel twee x controle gehad maar dat was voor inbraakpreventie waarvan 1 keer in mijn eigen straat. Die sossen doken uit het niets op van achter een haag. Hebben toen niets gevonden.
Comment
-
Net ritje Oostende-Leuven-Oostende gedaan.. Op de heenweg alles oké in het mooie weer, buiten de alom bekende midden rijvak plakkers natuurlijk (die ook op de terugweg voltallig aanwezig waren). Die mensen hebben echt niets door he.. stug voor zich uit starend en een situational awareness die zich limiteert tot 30m voor hun.
Op de terugweg was het een lekker Belgisch weertje, als in regen en opspattend water. Voldoende afstand houden zit er vaak ook niet in bij de mensen.. het plezier van in de spits (bijna-spits) te rijden zijn al die werkmannen in hun bestelbusjes die naar huis moeten en zich geen REET interesseren voor de verkeerssituatie. 100 meter zichtbaarheid en die moeten delen met 2 andere auto's terwijl de 'werkmannen' in uw gat hangen met nog geen meter tussen. Ongelofelijk.
Oja... waarom rijden er nog mensen rond ZONDER licht in de gietende regen op een zwaarbewolkte dag (liefst rijden ze dan nog met een camouflerende zilvergrijze auto uiteraard)? Denken die nu echt totaal niet na als ze een autostrade oprijden? Flashen met de mistlichten etc heeft ook geen effect op dat volk. Bah. /einde rant
Comment
-
Vandaag had ik toch veel goesting om ze ne vrachtwagenbestuurder uit zijn cabine te sleuren en een paar doefen op zijn slaapogen te geven.
Ik rij op cc 120 op de rechter rijstrook van de E313 in Diepenbeek (richting Tongeren). Ik wordt ingehaald door een paar auto's, en wat doet meneer met zijn vrachtwagen die van de parking komt???
Juist ja, pinkertje naar links en op schuiven. WAAR moet ge dan als auto naartoe als ge al ter hoogte van de wielen van de remork zijt???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenVandaag had ik toch veel goesting om ze ne vrachtwagenbestuurder uit zijn cabine te sleuren en een paar doefen op zijn slaapogen te geven.
Ik rij op cc 120 op de rechter rijstrook van de E313 in Diepenbeek (richting Tongeren). Ik wordt ingehaald door een paar auto's, en wat doet meneer met zijn vrachtwagen die van de parking komt???
Juist ja, pinkertje naar links en op schuiven. WAAR moet ge dan als auto naartoe als ge al ter hoogte van de wielen van de remork zijt???
Maar je hebt gelijk, iemand die van een oprit komt moet voorrang verlenen aan de hoofdweg.
Comment
-
Maak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenMaak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.
Anticiperen? Opschuiven als t kan en echt moet ja, ma beginnen remmen omdat er ene van de parking of oprit komt daar begin ik nie aan, verkeersregels zijn er voor iedereen, ook voor die die hunne auto nie zelf betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk denk het, in Frankrijk al 4x drugtest moeten doen omdat ik langharig tuig ben.
Ik denk een 12a13 keer in 2013. Wel 10keer Kruishoutem (daar staan ze elke 3 weken aan de autostrade savonds laat)
Comment
-
nog maar 1 keer moeten blazen, op 22 jaar...
Met mijn rooie 205 moest ik bij iedere controle aan de kant. Eén keertje had ik een ganse plateau bier over me heen gekregen, stinken uren in de wind, maar zelf geen drup alcohol gedronken. Aan de kant, en blazen, en nog ne keer, en nog ne keer...
Sinds ik met saaiere kleuren rond rij ben nog maar 1 keer tegen gehouden geweest (en toen had ik (heel uitzonderlijk) wel iets (teveel) gedronken, maar die keer moest ik niet blazen.
'k Ben maar heel weinig 's nachts of 's avonds laat op de baan, maakt wss veel uit.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenMaak er een gewoonte van om bij elke oprit ( ook van een parking dus bvb Q8 ) deze in het oog te houden en dan heb je automatisch tijd om op te schuiven of om te anticiperen....als je een heer in het verkeer bent dan maak je zelfs plaats voor de vrachtwagen , doe je teken met je lichten én krijg je nog een bedankje terug..............99.99% heeft echter "geen tijd" wegens te druk.
Comment
-
-
Het is duidelijk dat we weer in een verkiezingsjaar zitten, weer een hoop gelul waar we achteraf niks meer van gaan horen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vroeger was ik veel 's nachts op de baan, maar zelden controle's tegen gekomen, recent trouwens ook niet.
Twee keer controle van de boorddocumenten gehad en dat is alles.
Tot op heden nog nooit moeten blazen.
En wat die vrachtwagens betreft, als je de kans hebt om ze tussen de laten is dat natuurlijk maar een kleine moeite, maar heel vaak heb je gewoon de mogelijkheid niet om dat te doen.
Sinds ik bij de Wroeter werk en dagelijks de N80 doe ben ik al tientallen keren door vrachtwagens bijna in de vangrail geramd, die mannen denken gewoon niet na tijdens het rijden, gewoon vlammen, die autokes moeten maar wijken.
Pinkers gebruiken is ook iets wat ze in die situaties gewoon niet doen, of ze veel te laat opzetten.
Natuurlijk zijn niet alle vrachtwagenbestuurders zo (gelukkig maar, het zou nog een grotere ramp zijn op de weg), maar het zijn wel die rotzakken die de reputatie van alle camionchauffeurs verkloten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenvoor wielerterroristen gelden geen regels... enfin denken ze tochOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment