Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het hatelijkste aan die fietsers is dat als ge zelf fiets. Opzij gaan ze niet, ze laten u niet passeren omdat ze denken dat ze een pro zijn en niemand is sneller.

Me de auto hebker geen last van. Viteske trg en derover gaan, liefst met nog goed wat zwarte roek als ze zagen.

Als ze dan nog zeiken moeten ze maar opt fietspad gaan rijden, of thuis op nen hometrainer.
    BMW X5 45e

Comment

• T is weer zondag. Daarstraks weer ne fietser die het nodig vond de rijweg te gebruiken ipv het mooie aangelegde fietspad enkele meters naast de rijweg. Heb geclaxonneerd op die onnozelaar. Liefst van al reed ik hem gewoon van de weg, ma ja, dat mag niet he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Het hatelijkste aan die fietsers is dat als ge zelf fiets. Opzij gaan ze niet, ze laten u niet passeren omdat ze denken dat ze een pro zijn en niemand is sneller.
        Naar mijn gevoel heb je dat heb je vooral met die mensen/gezinnen die enkel buiten komen met de fiets op een zondag wanneer het windstil is, de zon schijnt en 25° is. Met andere woorden, drie zondagen per jaar dus.
        Bij wielertoeristen kom je dat eigenlijk zelden tegen, nu da's mijn ervaring toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          T is weer zondag. Daarstraks weer ne fietser die het nodig vond de rijweg te gebruiken ipv het mooie aangelegde fietspad enkele meters naast de rijweg. Heb geclaxonneerd op die onnozelaar. Liefst van al reed ik hem gewoon van de weg, ma ja, dat mag niet he.
          Ik kom dat zelden tot haast nooit tegen zo'n fietser die op de baan rijdt wanneer er een prachtig vlak fietspad naast ligt. Ik zal waarschijnlijk in een regio wonen waar de mensen plichtsbewust zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik kom dat zelden tot haast nooit tegen zo'n fietser die op de baan rijdt wanneer er een prachtig vlak fietspad naast ligt. Ik zal waarschijnlijk in een regio wonen waar de mensen plichtsbewust zijn.
            Raar, ik quasi alle dagen...

Comment

• idem hier. Volgens mij is het 1 van de bijbelse plagen. Ik ga er altijd net voor gaan rijden dan en goed sproeien met het ruitenwissersysteem
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Raar, ik quasi alle dagen...
                Tsja, jij woont dan ook over 't water hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Het hatelijkste aan die fietsers is dat als ge zelf fiets. Opzij gaan ze niet, ze laten u niet passeren omdat ze denken dat ze een pro zijn en niemand is sneller.

Me de auto hebker geen last van. Viteske trg en derover gaan, liefst met nog goed wat zwarte roek als ze zagen.

Als ze dan nog zeiken moeten ze maar opt fietspad gaan rijden, of thuis op nen hometrainer.
                  Bwa, ik was ne keer gaan mountainbiken en kwam op weg naar het parcours aan een rotonde. Van rechts een zwerm wielertoeristen die gewoon met zijn 50'en rechtdoor gingen, maar net zoals bij auto's het geval is, heeft de laatste geen voorrang omdat de eerste voorbij is. Toen ze zagen dat ik geen intentie had om te stoppen, zijn de laatste toch gestopt.

Vandaag was het trouwens ook weer erg in de streek, paar keer groepje van 5-6 man gehad die ostentatief naast de fietsbaan reden die er beter bij lag dan ge rijbaan.
                  Dan aan mijn huis (eenrichting uitgezonderd fietsers) kwamen ze uit andere richting, ik stopte zodat zij niet hoefden te vertragen, en die bedankten wel eens. Valt me wel op dat diegene die je tegenkomt op de grote banen ongemanierd zijn en diegene die je tegenkomt op de binnenbanen je snel gaan bedanken en de voorrang respecteren. Althans toch in deze streek.
                  De eikels op de grote banen zijn natuurlijk diegene die het meeste gezien worden door de gemiddelde automobilist, waardoor ze natuurlijk allemaal een slechte naam hebben. Dat is bij mij eigenlijk ook nog niet zo lang dat ik dat ben beginnen beseffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Bwa, ik was ne keer gaan mountainbiken en kwam op weg naar het parcours aan een rotonde. Van rechts een zwerm wielertoeristen die gewoon met zijn 50'en rechtdoor gingen, maar net zoals bij auto's het geval is, heeft de laatste geen voorrang omdat de eerste voorbij is. Toen ze zagen dat ik geen intentie had om te stoppen, zijn de laatste toch gestopt.
                    Een peloton fietsers wordt als een één voertuig beschouwd voor de wetgeving. Dus als de eerste fietser voor u het ronde punt op is, dan moet jij voorrang verlenen aan de ganse groep, ook al is de laatste fietser van de groep later dan u op het ronde punt. Je hebt de vriendelijke wielertoeristen die gestopt zijn voor u toch uitgebreid bedankt voor hun geste naar u toe??

Comment

• is dat niet enkel als ze een volgwagen en/of een kapitein meehebben? anders zijn dat gewoon fietsers die passeren met toevallig allemaal ne koersfiets

Comment

Een peloton fietsers wordt als een één voertuig beschouwd voor de wetgeving. Dus als de eerste fietser voor u het ronde punt op is, dan moet jij voorrang verlenen aan de ganse groep, ook al is de laatste fietser van de groep later dan u op het ronde punt. Je hebt de vriendelijke wielertoeristen die gestopt zijn voor u toch uitgebreid bedankt voor hun geste naar u toe??
                        Bedankt waarvoor? Omdat hij toevallig de fietsers voor hem kent ofzo? Er is geen volgwagen mee, dus zijn ze geen groep volgens de wet.
                        Anders krijg je ook voorrang als je de persoon in de auto voor u kent en die is gepasseerd he...

En indien ze wel als 1 voertuig moeten worden beschouwd, dan had de eerste al moeten stoppen om mij door te laten, want hij kon zijn "voertuig" onmogelijk manoeuvreren zonder het verkeer te storen.
                        Last edited by |) ][ |V| ][; 19/01/2014, 21:11.

Comment

• Ja, dat was ik eigenlijk ook al aan het denken
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Kan je me ook die wetgeving terugvinden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Bedankt waarvoor? Omdat hij toevallig de fietsers voor hem kent ofzo? Er is geen volgwagen mee, dus zijn ze geen groep volgens de wet.
                              Ik moet eerlijk bekennen dat de wet er nogal vaag over is. Een stoet en een groep voetgangers mag bijvoorbeeld niet 'gebroken' worden. Soms worden fietsers als stoet beschouwd in de rechtspraak. Maar dat is niet altijd zo. Nu, als je uw gezond verstand laat spreken dan verleen je simpelweg voorrang aan de ganse hoop. Zo'n peloton bewust 'breken' is vrij asociaal vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              En indien ze wel als 1 voertuig moeten worden beschouwd, dan had de eerste al moeten stoppen om mij door te laten, want hij kon zijn "voertuig" onmogelijk manoeuvreren zonder het verkeer te storen.
                              Ah zo, dus als een vrachtwagen met een lange opligger het rond punt op rijdt voor u, moet hij ook stoppen?

Comment

Ik moet eerlijk bekennen dat de wet er nogal vaag over is. Een stoet en een groep voetgangers mag bijvoorbeeld niet 'gebroken' worden. Soms worden fietsers als stoet beschouwd in de rechtspraak. Maar dat is niet altijd zo. Nu, als je uw gezond verstand laat spreken dan verleen je simpelweg voorrang aan de ganse hoop. Zo'n peloton bewust 'breken' is vrij asociaal vind ik.
                                De vraag blijft... Waar staat die wetgeving?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ah zo, dus als een vrachtwagen met een lange opligger het rond punt op rijdt voor u, moet hij ook stoppen?
                                Het is de evidentie zelve dat als een voorrangsplichtige vrachtwagen er niet in slaagt een kruispunt te verlaten alvorens voorranghebbend verkeer nadert en moet remmen, de voorrangsplichtige vrachtwagen het kruispunt niet had mogen oprijden.

Comment

Zo'n peloton bewust 'breken' is vrij asociaal vind ik.
                                  Het probleem is dat anderen vinden dat het bewust oprijden van een kruispunt terwijl je als fietser geen voorrang hebt, asociaal is.

Het probleem voor de fietser in deze is dat hij volgens de wet voorrang had moeten geven. Dus daar sta je dan met je mening of iets al dan niet asociaal is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    De vraag blijft... Waar staat die wetgeving?
                                    http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/214-art41

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Het is de evidentie zelve dat als een voorrangsplichtige vrachtwagen er niet in slaagt een kruispunt te verlaten alvorens voorranghebbend verkeer nadert en moet remmen, de voorrangsplichtige vrachtwagen het kruispunt niet had mogen oprijden.
                                    Het gaat over een rotonde. Als de vrachtwagen de rotonde op is VOOR een ander voertuig, dan moet dat andere voertuig toch voorrang verlenen aan die vrachtwagen hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Het probleem is dat anderen vinden dat het bewust oprijden van een kruispunt terwijl je als fietser geen voorrang hebt, asociaal is.

Het probleem voor de fietser in deze is dat hij volgens de wet voorrang had moeten geven. Dus daar sta je dan met je mening of iets al dan niet asociaal is.
                                      Ik denk dat je alles nog eens moet herlezen... .

Comment

Het gaat over een rotonde. Als de vrachtwagen de rotonde op is VOOR een ander voertuig, dan moet dat andere voertuig toch voorrang verlenen aan die vrachtwagen hé?
                                        Waar staat vanaf welke lengte het bord B1 zijn waarde verliest?

Waar staat dat iemand die de rotonde volgt ergens voorrang moet verlenen?

Comment

• Kan jij aanduiden onder welke noemer een groep wielertoeristen valt?

41.1. Het is de weggebruikers verboden te breken : door een afdeling van een militaire kolonne bestaande uit een op mars zijnde troep of een voertuigenkonvooi waarvan de gang geregeld wordt door bevoegde personen of door daartoe gemachtigde militairen;
                                          door een stoet, een groep voetgangers, een samenkomst naar aanleiding van een cultureel, sportief of toeristisch evenement of een processie;
                                          door een groep deelnemers aan een wielerwedstrijd of aan een niet-gemotoriseerde sportwedstrijd of -competitie;
                                          Maak niet de fout ze onder een wedstrijd te steken, want dan vind je ergens verder in de wetgeving de noodzaak tot een rode en groene vlag.

Comment

Working...
                                          X