Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • We mogen inderdaad niet klagen, van de 3/4 die we tegenkomen die slecht reageren hebben we er veel meer die heel vriendelijk (zelfs overdreven vriendelijk) reageren.
    Soms zelfs mensen die voorrang afgeven waardoor ge eigenlijk niet goed weet hoe te reageren...

    Het kost ook niets om vriendelijk te knikken of de hand op te steken, doen we dan ook altijd

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Blijkbaar mogen we zelfs het verkeer stilleggen, wees ons maar dankbaar
      Mits correct gebruik van wegkapiteins.

      Ik begeleid regelmatig groepen wielertoeristen als lid van www.mobieleseingevers.be. Maar het voordeel dat we daar hebben is dat we invloed hebben in de route, en we bijgevolg niet alleen inderdaad het verkeer kunnen stilleggen voor die groep fietsers, maar ook dat we die groep fietsers zelf ook kunnen stilleggen, en op basis van onze invloed mbt routes ze over andere wegen sturen dan de klassieke 20 km op een N-weg om de hele boel op te houden.

      Voor een groep van 20 wielertoeristen ga je overigens niet toekomen met 2 wegkapiteins op de fiets... Je bent nl. constant een inhaalrace aan het rijden. Zelfs op de motorfiets is 3 man het absolute minimum om een groep tot 50 fietsers veilig doorgang te kunnen geven.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dus koersbandjes zijn niet geschikt/gemaakt om te gebruiken op de openbare weg? Straf!
        Koersbandjes op de openbare weg is even logisch als slicks op de openbare weg. En als je met je banden niet fatsoenlijk op een fietspad kan rijden, dan heb je volgens mij inderdaad de verkeerde bandenkeuze gemaakt. Net zoals iemand met slicks ook niet moet proberen om aan 30 per uur op de snelweg te rijden tijdens een regenbui en verwachten dat ander verkeer hier rekening mee houdt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          En van in dat in groep te fietsen, als je nooit in groep fietst kan je moeilijk een uitspraak gaan doen over hoe het er aan toegaat in bepaalde groepen hé. Er zijn inderdaad van die asociale would be tom boonen groepen. Maar er zijn ook veel groepen waar de testosteron niet in het rond vliegt en die rustig tussen de 25 en 30 per uur tuffen, twee aan twee fietsen, over koetjes en kalfjes praten en zich aan alle verkeersregels houden hoor. Maar ja, die komen we door ons selectief kijkgedrag natuurlijk nooit tegen.
          Ik ben een jaar of 8 a 10 terug een jaartje lid geweest van de wielertoeristenclub hier in de gemeente, toen had ik nog een koersfiets ( heb ik al lang niet meer intussen, ik rij enkel nog met de mtb) , op een ochtend was er ook een jong meiske die met haar wagen op een bepaalde plaats haar wat mispakte ( en dat was heus niet de bedoeling ) waardoor iedereen wat in de remmen moest en ze had de pech dat ze iets verderop voor de rode lichten stond… een paar van de “hobby” fietsers ( steeds dezelfde trouwens die een grote mond ophadden als ze op hun fietske zaten ) vond het nodig om rondom haar wagen te gaan staan en de auto zijdelings heen en weer te gaan duwen, pas op, dit was ludiek bedoeld maar dat meiske zat gewoon te bleiten in haar auto en trilde waarschijnlijk op haar benen, toen het groen was en we doorreden heeft ze zich gewoon wat verder aan de kant gezet want ze was zodanig van haar melk dat ze niet meer in staat was te rijden… Pech was natuurlijk dat ze blijbaar iemand van de groep herkend had en dat voorval nogal de ronde deed in de gemeente hier… ik heb sinds die dag nog amper samen met die groep gereden en sindsdien doe ik 99% van mijn km’s alleen.
          Ik rij zeer defensief ja, en ik heb al meermaals een aanrijding vermeden gewoon omdat ik altijd 100% gefocused zit te kijken naar zijwegen, op die manier hoop ik ongeschonden te blijven. Ik ben er zeker van dat mocht iedereen ( ook autobestuurders ! ) wat beter opletten en defensiever rijden er heel wat minder ongevallen/leed zouden gebeuren. Ik ben ook steevast de eerste om een bedankje te geven naar hoffelijke autobestuurders en ik merk ook best dat deze dit apprecieren.
          Maar met mijn defensieve rijstijl zal ik zeker de snelste van het peleton niet zijn, en dat is voor veel fietsers een probleem… in de week kunnen ze zich niet profileren en blijkbaar moeten ze dit dan compenseren in het weekend…

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            een paar van de “hobby” fietsers ( steeds dezelfde trouwens die een grote mond ophadden als ze op hun fietske zaten )
            En dat is voornamelijk het probleem met wielertoeristen in groep. Niet die groep zelf, niet het feit dat ze op de fiets zitten, maar dat er vaak één pestkopje en een paar meelopers in zitten die het verbrodden.

            Feit is dat je zo een dingen niet in auto's kan zien want hoe vaak zie je een troep van 20 auto's in groep rijden?

            Daarom, het ligt puur aan de kwantiteit waarom wielertoeristen een slechte naam hebben.

            En dat vind ik zo leuk aan die rol als wegkapitein die ik soms uitvoer... Ja, je dwingt de voorrang af voor een groep wielertoeristen, maar in plaats van al roepend plaats te eisen kan je vaak met automobilisten even overleggen en vriendelijk aangeven dat het even kan duren, en tegelijk houden we die pestkoppen ook onder controle zodat ze niet over de schreef gaan. En dan krijg je soms gevallen waar de ene groep wielertoeristen die netjes onder begeleiding rijden het aan de stok krijgen met een groepje dat doelmatig net niet met begeleiding wilt gaan rijden, omdat die begeleiding hen net hindert in dat pestkopgedrag...

            In die 3 jaar dat ik begeleidingen doe heb ik geleerd dat er niet 1 type wielertoerist bestaat, maar dat er heel wat normale fietsers zijn en hier en daar eentje met een grote bek.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Koersbandjes op de openbare weg is even logisch als slicks op de openbare weg. En als je met je banden niet fatsoenlijk op een fietspad kan rijden, dan heb je volgens mij inderdaad de verkeerde bandenkeuze gemaakt. Net zoals iemand met slicks ook niet moet proberen om aan 30 per uur op de snelweg te rijden tijdens een regenbui en verwachten dat ander verkeer hier rekening mee houdt.
              Dat glas hoort natuurlijk helemaal niet op die openbare weg, daar kunnen de bandjes niets aan doen.

              Slicks zijn verboden voor de openbare weg, koersbandjes niet. Mijn koersbandjes hebben trouwens niet veel minder profiel als die van een gewone stadsfiets, die zou je daar ook op kapot rijden.
              Als je dan die platte banden kunt vermijden door wettelijk op de openbare weg te rijden zou je wel dom zijn moest je dat niet doen.

              Comment


              • Semislicks zijn wel toegelaten maar daar moet je in de winter ook niet mee rondrijden...

                En glas is voor een autoband ook nefast.

                En dan zwijg ik nog over het aantal platte banden dat we hebben tijdens een begeleiding, en dat is 100% op de rijbaan.

                Bottom line is dat je zonder begeleiding of zonder een voldoende grote groep geen excuus hebt om met je fiets op de rijbaan te rijden als er naast een fietspad is.

                Nu, sjans is dat ik nog maar zelden fietsers tegen kom die zich zo belachelijk maken door naast een fietspad op de openbare weg te rijden.

                Comment


                • Als wij met een kleine groep zijn doen we't ook niet. We hebben gisteren zelfs een stuk fietspad achter elkaar gedaan omdat we op een drukkere baan kwamen dan gepland (aan dat ongeval in Alken mochten we namelijk niet verder van de brandweer).

                  Was gisteren de eerste keer dat we met meer als 15 waren toen we vertrokken (16). Na een paar km is iemand moeten terugdraaien met stukken, toen werd het wel krap .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Koersbandjes op de openbare weg is even logisch als slicks op de openbare weg. En als je met je banden niet fatsoenlijk op een fietspad kan rijden, dan heb je volgens mij inderdaad de verkeerde bandenkeuze gemaakt.
                    Waarvoor dienen ze dan?
                    Gras, kiezels, parket?
                    Met alle respect maar nu klopt uw redenering toch niet.
                    En de standaard Schwalbe banden op mijn Koga stadsfiets zijn niet erg verschillend van diegene die op een koersfiets liggen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Waarvoor dienen ze dan?
                      Gras, kiezels, parket?
                      Met alle respect maar nu klopt uw redenering toch niet.
                      En de standaard Schwalbe banden op mijn Koga stadsfiets zijn niet erg verschillend van diegene die op een koersfiets liggen.
                      Dat is toch de evidentie zelve? Koersbandjes op een koersfiets... Het woord zegt het toch zelf? En aangezien het koersen op de openbare weg gereglementeerd is, wilt dat dus zeggen dat je niet kan verwachten dat je er zomaar gebruik van mag maken.

                      Met je koersfiets op de rijbaan gaan rijden omdat je schrik hebt dat je koersbandjes kapot gaan op het fietspad ernaast is gewoonweg fout. Er valt geen enkele reden te bedenken wanneer een rechter zou stellen dat je met je koersfiets dus meerdere kilometer op de rijbaan mag rijden omdat je het fietspad niet wil volgen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Ik ben een jaar of 8 a 10 terug een jaartje lid geweest van de wielertoeristenclub hier in de gemeente, toen had ik nog een koersfiets ( heb ik al lang niet meer intussen, ik rij enkel nog met de mtb) , op een ochtend was er ook een jong meiske die met haar wagen op een bepaalde plaats haar wat mispakte ( en dat was heus niet de bedoeling ) waardoor iedereen wat in de remmen moest en ze had de pech dat ze iets verderop voor de rode lichten stond… een paar van de “hobby” fietsers ( steeds dezelfde trouwens die een grote mond ophadden als ze op hun fietske zaten ) vond het nodig om rondom haar wagen te gaan staan en de auto zijdelings heen en weer te gaan duwen, pas op, dit was ludiek bedoeld maar dat meiske zat gewoon te bleiten in haar auto en trilde waarschijnlijk op haar benen, toen het groen was en we doorreden heeft ze zich gewoon wat verder aan de kant gezet want ze was zodanig van haar melk dat ze niet meer in staat was te rijden… Pech was natuurlijk dat ze blijbaar iemand van de groep herkend had en dat voorval nogal de ronde deed in de gemeente hier… ik heb sinds die dag nog amper samen met die groep gereden en sindsdien doe ik 99% van mijn km’s alleen.
                        Ik rij zeer defensief ja, en ik heb al meermaals een aanrijding vermeden gewoon omdat ik altijd 100% gefocused zit te kijken naar zijwegen, op die manier hoop ik ongeschonden te blijven. Ik ben er zeker van dat mocht iedereen ( ook autobestuurders ! ) wat beter opletten en defensiever rijden er heel wat minder ongevallen/leed zouden gebeuren. Ik ben ook steevast de eerste om een bedankje te geven naar hoffelijke autobestuurders en ik merk ook best dat deze dit apprecieren.
                        Maar met mijn defensieve rijstijl zal ik zeker de snelste van het peleton niet zijn, en dat is voor veel fietsers een probleem… in de week kunnen ze zich niet profileren en blijkbaar moeten ze dit dan compenseren in het weekend…
                        En de rest van de groep stond als schapen te kijken en liet die paar onnozelaars doen.
                        Ook heeft niemand van die schapen zich verontschuldigd bij het meisje voor het wangedrag van hun collega's?
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          En de rest van de groep stond als schapen te kijken en liet die paar onnozelaars doen.
                          Ook heeft niemand van die schapen zich verontschuldigd bij het meisje voor het wangedrag van hun collega's?
                          Net zoals een agent ook niet zijn collega's gaat affronteren, verwacht ik ook niet dat in een groep de schapen in opstand komen. Dit lukt enkel als er een andere met een even grote bek tussenkomt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Dat is toch de evidentie zelve? Koersbandjes op een koersfiets... Het woord zegt het toch zelf? En aangezien het koersen op de openbare weg gereglementeerd is, wilt dat dus zeggen dat je niet kan verwachten dat je er zomaar gebruik van mag maken.

                            Met je koersfiets op de rijbaan gaan rijden omdat je schrik hebt dat je koersbandjes kapot gaan op het fietspad ernaast is gewoonweg fout. Er valt geen enkele reden te bedenken wanneer een rechter zou stellen dat je met je koersfiets dus meerdere kilometer op de rijbaan mag rijden omdat je het fietspad niet wil volgen.
                            Het is niet omdat het een koersfiets noemt dat ze enkel dienen om wedstrijden te rijden en een gewone mens er niet mag mee rijden he.
                            Er worden hier twee zaken door elkaar gehaald.
                            Het is geen reden om er niet mee op het fietspad te rijden akkoord maar zeggen dat je er niet de baan mee op mag zoals met slicks is er toch ver over.
                            De enige reden dat ik plat rij is omdat men vele fietspaden in klinkers legt en al het vuil in de voegen kruipt.
                            Dan maakt het niet uit met welke band ik rij. (en aangezien ik plat rij gebruik ik het fietspad.)
                            Ge moet een beetje serieus blijven he.
                            Als we zo de lijn gaan doortrekken gaat er niet veel meer op straat rijden hoor.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Net zoals een agent ook niet zijn collega's gaat affronteren, verwacht ik ook niet dat in een groep de schapen in opstand komen. Dit lukt enkel als er een andere met een even grote bek tussenkomt.
                              Wat heeft dat er mee te maken.
                              Het zijn geen collega's laat staan dat ze elkaar allemaal kennen in zo een groep.
                              Dan ben ik blijkbaar één van de weinigen die de zwakkere altijd gaat bijstaan en zo een gedrag niet kan verdragen.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Het is niet omdat het een koersfiets noemt dat ze enkel dienen om wedstrijden te rijden en een gewone mens er niet mag mee rijden he.
                                Je moet niet ver kijken om een koersfiets te vinden die niet in regel is met de technische eisen voor de openbare weg. Een bel is bijvoorbeeld verplicht.



                                Een koersfiets die niet in regel is, mag niet in het verkeer gebracht worden. Idem met een auto die niet in regel is, zoals bv slicks of een vierpuntsgordel.

                                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Het is geen reden om er niet mee op het fietspad te rijden akkoord maar zeggen dat je er niet de baan mee op mag zoals met slicks is er toch ver over.
                                Het klopt dat die koerstubekes niet uitdrukkelijk verboden worden en slicks wel. Maar het is niet de taak van de overheid om je een wegdek als Zolder te geven om met jouw gespecialiseerde racetubekes op te gaan vlammen. De weg- en fietspadoppervlakten worden naar bestaande normen aangelegd, en die normen zijn compatibel met de meeste normale banden.

                                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                De enige reden dat ik plat rij is omdat men vele fietspaden in klinkers legt en al het vuil in de voegen kruipt.
                                Dan maakt het niet uit met welke band ik rij. (en aangezien ik plat rij gebruik ik het fietspad.)
                                Ge moet een beetje serieus blijven he.
                                Als we zo de lijn gaan doortrekken gaat er niet veel meer op straat rijden hoor.
                                Ik blijf serieus. De wetgever duidt dmv een bord of markeringen aan waar fietsers horen te rijden, en enkel in uitzonderlijke omstandigheden mag je daar als fietser van afwijken. Als dat fietspad kapotgebombardeerd is, bijvoorbeeld, maar niet als dat fietspad er ligt en jouw tubekes klinkers niet overleven.

                                Ik begeleid fietsers overigens over kasseistroken waar ook auto's over moeten. Als kasseistroken lukken voor jouw collega's die een begeleide rit doen, wat voor brol zijn jouw tubekes dan?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Wat heeft dat er mee te maken.
                                  Het zijn geen collega's laat staan dat ze elkaar allemaal kennen in zo een groep.
                                  Dan ben ik blijkbaar één van de weinigen die de zwakkere altijd gaat bijstaan en zo een gedrag niet kan verdragen.
                                  Wat je ziet in zo een situatie is groepsdynamiek. Met dat madameke heb je als individu weinig relatie mee. Je hebt met 'r te doen, maar met die groep wielertoeristen heb je wel een relatie mee, en in die groepsdynamiek kiezen heel wat mensen ervoor om binnen hun groep de confrontatie niet aan te gaan, om hun plaats in die groep niet te verliezen. En zo krijg je situaties dat 4 man aan een auto staan te duwen en 40 man er zielig naar zit te kijken, maar niks zegt.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Je moet niet ver kijken om een koersfiets te vinden die niet in regel is met de technische eisen voor de openbare weg. Een bel is bijvoorbeeld verplicht.



                                    Een koersfiets die niet in regel is, mag niet in het verkeer gebracht worden. Idem met een auto die niet in regel is, zoals bv slicks of een vierpuntsgordel.


                                    Het klopt dat die koerstubekes niet uitdrukkelijk verboden worden en slicks wel. Maar het is niet de taak van de overheid om je een wegdek als Zolder te geven om met jouw gespecialiseerde racetubekes op te gaan vlammen. De weg- en fietspadoppervlakten worden naar bestaande normen aangelegd, en die normen zijn compatibel met de meeste normale banden.


                                    Ik blijf serieus. De wetgever duidt dmv een bord of markeringen aan waar fietsers horen te rijden, en enkel in uitzonderlijke omstandigheden mag je daar als fietser van afwijken. Als dat fietspad kapotgebombardeerd is, bijvoorbeeld, maar niet als dat fietspad er ligt en jouw tubekes klinkers niet overleven.

                                    Ik begeleid fietsers overigens over kasseistroken waar ook auto's over moeten. Als kasseistroken lukken voor jouw collega's die een begeleide rit doen, wat voor brol zijn jouw tubekes dan?
                                    Ik heb een bel op m'n koersfiets
                                    Probleem met fietspaden is dat als het wegdek hernieuwd wordt, 8/10 keer het fietspad niet hernieuwd wordt. De enige fietspaden die ik altijd mijd, zijn oude fietspaden met betonplaten. Daar weet ik gewoon 90% zeker dat ik plat zal rijden.

                                    'k Rij met m'n koersfiets al een jaar zonder platte band (hout vasthouden) terwijl ik m'n dikke genopte mtb band vorige op het fietspad lek gereden heb.

                                    Maar als er in een wegdek enkele putten zitten waardoor de autorit ietwat minder comfortabel zou worden, dan is dit forum de eerste plaats waar we het zullen horen, maar een fietser mag dat dus niet?
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      I
                                      Maar als er in een wegdek enkele putten zitten waardoor de autorit ietwat minder comfortabel zou worden, dan is dit forum de eerste plaats waar we het zullen horen, maar een fietser mag dat dus niet?
                                      je mag er over klagen zoveel je wil maar als automobilist ga je dan toch ook niet op het fietspad of voetpad gaan rijden? altijd maar uitvluchten zoeken en anderen verwijten...
                                      je klinkt net als een socialist
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Je moet niet ver kijken om een koersfiets te vinden die niet in regel is met de technische eisen voor de openbare weg. Een bel is bijvoorbeeld verplicht.



                                        Een koersfiets die niet in regel is, mag niet in het verkeer gebracht worden. Idem met een auto die niet in regel is, zoals bv slicks of een vierpuntsgordel.


                                        Het klopt dat die koerstubekes niet uitdrukkelijk verboden worden en slicks wel. Maar het is niet de taak van de overheid om je een wegdek als Zolder te geven om met jouw gespecialiseerde racetubekes op te gaan vlammen. De weg- en fietspadoppervlakten worden naar bestaande normen aangelegd, en die normen zijn compatibel met de meeste normale banden.

                                        Die bel heeft niks met tubes of koersbandjes te maken. En nee, de overheid is niet verplicht biljartvlakke fietspaden te maken speciaal voor ons, de koersbandjesrijders. Maar een fietspad dat iets of wat redelijk te berijden is toch niet teveel gevraagd hé? En daar schort het in dit land wel eens. En dan heb ik het niet alleen over de staat van het fietspad, ook wat er allemaal ooit opligt van vuiligheid. In de winter doe ik haast al m'n trainingen, ook die op de weg met de MTB, gewoon omdat het op vele plaatsen de spuigaten uitloopt wat vuiligheid betreft op die fietspaden. Ik begrijp niet dat jullie, die zelden tot nooit een fiets opkomen hier komen vertellen hoe het allemaal met die fietspaden, koersfietsen enzomeer gesteld is. Denk je dat ik het allemaal uit m'n duim zuig misschien? En fietspadoppervlakten worden aangelegd volgens de bestaande normen. Wat een larie man. wat zijn die normen dan? Heb je daar een wettekstje van misschien? Je pronkt toch graag met officiële papiertjes, kom laat het ons zien. En die fietspaden van 20 jaar terug vol scheuren en putten voldoen ook nog allemaal aan die normen zeker? Ik weet zelfs recente fietspaden liggen die nog niet deugen. Maar ja, dat verzin ik natuurlijk allemaal.

                                        Comment


                                        • ik rij met de fiets op slechte fietspaden, ik rijd met de fiets op banen met putten in (vanmorgen een goeie zware tegengekomen, dacht echt dat men velg krom was nu), ik rijd elke dag 2x over een kasseibaan, ik heb km's lang klinkerfietspad (als je paar paginas terug men googlemaps link aanklikt en ff 180° draait zie je ze).
                                          ik doe bijna 10 000km/jaar en heb op de laatste 1.5jaar slechts 3keer lekgereden (1keer door velg, 1keer door te dunne buitenband, 1keer echt lek).

                                          ik heb dus geen problemen met klinkers of whatever vuil dat er tussen zou liggen. trouwens er zijn op de openbare weg evenveel stukken klinkerbanen als straat dan als fietsbanen. ik heb blijkbaar een fiets met wonderbanden (tip: binnenband van 2.95€ bij de carrefour en de buitenband kost daar ook maar 9€)

                                          je kan altijd een pech hebben dat er glas ligt, maar systematisch fietspaden vermijden om niet lek te rijden....
                                          wettelijk gezien moet je een bel hebben, en daarbij reflectoren als het zicht minder is dan 200meter. maar da weten ze natuurlijk niet, reflecteren zijn enkel voor als het donker is natuurlijk. zitten toch ook een hoop weermannen op de koersfiets precies. 1 kleine regenvlaag is genoeg om het zicht te verminderen tot 200meter. ik zag vamorgen zelf geen 50meter voor mij en t regende niet eens hard.

                                          de mentaliteit van de belg: als ze op de fiets zitten, zijn die autos en camioneurs de klootzakken, en de voetgangers lopen in de weg.
                                          als ze te voet zijn rijd iedereen te rap, en als ze met de auto zijn houd iedereen altijd de weg op waardoor ze uren later thuiskomen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X