Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
"De fietspad oppervlakken worden naar bestaande normen aangelegd."
Je zegt het nu zelf....DE NIEUWE....denk dat hier 70% aan die vernieuwing toe is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn dan blijft de vraag nog. Wat zijn die normen voor die nieuwe fietspaden? Plus, als ze al gemaakt worden volgens de normen. Hoelang moeten ze dan aan die normen voldoen? Ik ken genoeg recente fietspaden aangelegd met van die rode plaveien, die welgeteld één jaar mooi liggen. Vanaf dan beginnen die stenen te verzakken, komen ze omhoog door boomwortels,... .
De idioten die dat goedgekeurd hebben zouden eigenhandig alles mogen opkuisen en herstellen.
Waarschijnlijk hebben er weer een paar goed hun zakken gevuld met hun normen.
Elke gemeente doet wat hij wil met fietspaden, verkeersremmers en dergelijke dus ik zou die normen ook wel eens willen zien.
Deze zomer hadden ze ergens in Brabant ook verkeersremmers geplaatst die een jaar daarvoor in Lochristi door de rechter afgebroken moesten worden wegens te gevaarlijk na enkele ongevallen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDe idioten die dat goedgekeurd hebben zouden eigenhandig alles mogen opkuisen en herstellen.
Waarschijnlijk hebben er weer een paar goed hun zakken gevuld met hun normen.
Comment
-
ok steek het op de slechte fietspaden. Dan toch wel straf dat hier in het dorp er genoeg gemeenschapsgeld gaat naar onderhoud en aanleg van de fietspaden, en dat die niet door de wannabe coureurs in het weekend systematisch genegeerd worden. En dat terwijl gezinnen met hun kinderen er wel netjes oprijden, diezelfde gezinnen op de rijbaan wel netjes opzij gaan. En diezelfde coureurs dat niet doen, ook al kom je uit de andere richting en zitten ze met zoveel naast elkaar dat ze over het midden van de rijbaan rijden. Dat zijn geen alleenstaande feiten maar gebeurd hier jammer genoeg systematisch.
Zelfs dit weekend nog: we gingen in het bos wandelen en op een plek waar er geen fietsen zijn toegelaten komt er toch eentje achter ons gereden. Had mijn vrouw niet geroepen dat er een fietser aankwam had ik hem niet gehoord. Geen bel, geen moeite doen om zich kenbaar te maken, zelfs niet inhouden als hij mijn kleine kinderen voorbij stak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenok steek het op de slechte fietspaden. Dan toch wel straf dat hier in het dorp er genoeg gemeenschapsgeld gaat naar onderhoud en aanleg van de fietspaden, en dat die niet door de wannabe coureurs in het weekend systematisch genegeerd worden. En dat terwijl gezinnen met hun kinderen er wel netjes oprijden, diezelfde gezinnen op de rijbaan wel netjes opzij gaan. En diezelfde coureurs dat niet doen, ook al kom je uit de andere richting en zitten ze met zoveel naast elkaar dat ze over het midden van de rijbaan rijden. Dat zijn geen alleenstaande feiten maar gebeurd hier jammer genoeg systematisch.
Zelfs dit weekend nog: we gingen in het bos wandelen en op een plek waar er geen fietsen zijn toegelaten komt er toch eentje achter ons gereden. Had mijn vrouw niet geroepen dat er een fietser aankwam had ik hem niet gehoord. Geen bel, geen moeite doen om zich kenbaar te maken, zelfs niet inhouden als hij mijn kleine kinderen voorbij stak.
Comment
-
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=923B6N90 om maar eens een voorbeeld te geven
je hoort elke dag wel verhalen van lieve wielertoeristen. zelf ook al van die clowns gehad die wanneer ze moeten wachten voor het rood licht tegen mijn auto gaan leunen.
ik heb niks tegen de normale fietser maar vanaf ik zo'n vent zie in een veel te strak pakje en zittend op een veel te klein zadel... en dan meestal nog met een dikke vieze bierbuik dus laten we de term sporten maar achterwege latenlets have some more member berries
Comment
-
dat zijn geen rotte appels meer hier en heeft niets te maken met vooroordelen maar gewoon nuchtere vaststelling. Als je mountainbikers attent maakt op het feit dat aan de overkant van de weg een fietspad is en wordt uitgemaakt voor rotte vis, dat ze zelfs een punt voorbijkomen waar uitdrukkelijk geen fietsers mogen rijden en ze zich daar niets van aan trekken, dan noem ik dat geen vooroordelen meer.
Zelfde met koersfietsen: toch 7 op de 10 die hier rijdt, doet dat naast het fietspad. De recreatieve fietser ongeveer 2 op de 10. Bijkomend dat je tussen beide groepen een overduidelijk verschil merkt in mentaliteit
Dat er hier evengoed idioten met hun auto rondrijden, ga ik ook niet ontkennen. Hoewel de straat waarin in woon deel uitmaakt van de bebouwde kom, heb ik vaak de indruk dat men denkt dat er een '1' mist bij het bordje '50'. Dan ben ik blij dat ik een tweede ingang achter heb met daar een rustige straat waar mijn kinderen in alle rust kunnen leren fietsen.
Het mes snijdt altijd aan twee kanten. Maar de vraag die ik me stel is of die coureurs die flagrant de regels aan hun laars lappen, dit evengoed doen als ze met de auto rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenhttp://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=923B6N90 om maar eens een voorbeeld te geven
je hoort elke dag wel verhalen van lieve wielertoeristen. zelf ook al van die clowns gehad die wanneer ze moeten wachten voor het rood licht tegen mijn auto gaan leunen.
ik heb niks tegen de normale fietser maar vanaf ik zo'n vent zie in een veel te strak pakje en zittend op een veel te klein zadel... en dan meestal nog met een dikke vieze bierbuik dus laten we de term sporten maar achterwege laten
Trouwens, je geeft hier zelf al toe doorspekt te zijn met vooroordelen. Je moet er nog maar eentje zien en... ..."maar vanaf ik zo'n vent zie in een veel te strak pakje en zittend op een veel te klein zadel... en dan meestal nog met een dikke vieze bierbuik dus laten we de term sporten maar achterwege laten"...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat zijn geen rotte appels meer hier en heeft niets te maken met vooroordelen maar gewoon nuchtere vaststelling. Als je mountainbikers attent maakt op het feit dat aan de overkant van de weg een fietspad is en wordt uitgemaakt voor rotte vis, dat ze zelfs een punt voorbijkomen waar uitdrukkelijk geen fietsers mogen rijden en ze zich daar niets van aan trekken, dan noem ik dat geen vooroordelen meer.
Zelfde met koersfietsen: toch 7 op de 10 die hier rijdt, doet dat naast het fietspad. De recreatieve fietser ongeveer 2 op de 10. Bijkomend dat je tussen beide groepen een overduidelijk verschil merkt in mentaliteit
Dat er hier evengoed idioten met hun auto rondrijden, ga ik ook niet ontkennen. Hoewel de straat waarin in woon deel uitmaakt van de bebouwde kom, heb ik vaak de indruk dat men denkt dat er een '1' mist bij het bordje '50'. Dan ben ik blij dat ik een tweede ingang achter heb met daar een rustige straat waar mijn kinderen in alle rust kunnen leren fietsen.
Het mes snijdt altijd aan twee kanten. Maar de vraag die ik me stel is of die coureurs die flagrant de regels aan hun laars lappen, dit evengoed doen als ze met de auto rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEuhm... uit het vetgedrukte kan ik enkel maar afleiden dat de eerste fietser VOOR u op de rotonde was. Ik zou anders niet weten waarom je dat er precies bij vermeldt. Graag een verduidelijking aub. Bedankt alvast.
Duidelijker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe trekt foute conclusies. De eerste fietser was op het rond punt gekomen toen ik er al op was, maar was mij allang voorbij toen ik bij de staart van de groep kwam.
Duidelijker?
Waarom heb je dan het vetgedrukte bij uw stoere verhaaltje vermeld?
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenBwa, ik was ne keer gaan mountainbiken en kwam op weg naar het parcours aan een rotonde. Van rechts een zwerm wielertoeristen die gewoon met zijn 50'en rechtdoor gingen, maar net zoals bij auto's het geval is, heeft de laatste geen voorrang omdat de eerste voorbij is. Toen ze zagen dat ik geen intentie had om te stoppen, zijn de laatste toch gestopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmaar vanaf ik zo'n vent zie in een veel te strak pakje en zittend op een veel te klein zadel... en dan meestal nog met een dikke vieze bierbuik dus laten we de term sporten maar achterwege laten
Gewicht heeft niets met sporten te maken, alweer zo een vooroordeel.den borre
Int3x0r
Comment
-
Deze discussie kan eindeloos doorgaan.
Kunnen we ons vinden in de conclusie dat we allemaal beter af zouden zijn als iedereen zich wat beter inleeft in de situatie van de andere weggebruikers?
Dat ik daarnet op een duidelijke voorrangsweg met de fiets heb mogen remmen als een zot om niet op de oude opa in z'n oude Espace te knallen terwijl hij recht in m'n ogen keek terwijl hij aanzette en dat terwijl ik duidelijk flitsende led lichtjes heb en hij me gewoon niet kan gemist hebben, laat ik even buiten beschouwing. Hij bleef tijdens het hele manoeuvre recht in m'n ogen kijken terwijl m'n achterwiel begon slippen en ik de dame die uit de tegenovergestelde richting kwam haar mond in een duidelijk "Dat loopt niet goed af" O-vorm zag krullen. Dat was gewoon de "Ik ben de sterkste dus jij moet wel remmen"-mentaliteitIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat er zoveel volk naast het fietspad rijdt bij u vind ik een raar gegeven. 7 op 10!? Zeker van dat het een nuchtere vaststelling van u is? Ofwel is dat een slecht fietspad, ofwel is het een gevaarlijk fietspad, ofwel zijn het allemaal klootzakken die in uw regio wonen. Maar zomaar op de weg rijden terwijl er een zalig super veilig fietspad naast de rijweg ligt vind ik wreed raar hoor. Zeker als het een solorijder of heel kleine groepjes betreft.
Betreffende de fietspaden: lees mijn post nog eens goed. De gemeente steekt er veel geld om die goed te onderhouden en proper te houden. Dus niets gevaarlijk, niets slecht. Als mijn fiets er goed genoeg voor is (rij ook op smallere bandjes) waarom hun fiets dan niet? Verschillende nieuwe fietspaden liggen zelfs volledig gescheiden van de rijbaan en toch blijven die op de rijbaan rijden. Macht der gewoonte zeker?
Comment
-
Dit is het fietspad dat vorig jaar aangelegd is dicht bij mij thuis. Op de foto nog niet helemaal klaar. Maar mooi asfalt, duidelijk afgescheiden. Ik rij daar met veel plezier op met de koersfiets.
4000363099345.jpg
Jammer genoeg is dit meer de realiteit. Oude betonwegen vol putten, kieren, plots stoppende fietspaden, auto's die aan 90 (of 110 voor de "vlotte" chauffeurs) op een kleine meter van je voorbij vlammen.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan vraag ik u NOG EENS...
Waarom heb je dan het vetgedrukte bij uw stoere verhaaltje vermeld?
Ik kom op het rond punt en moet naar links. Uit andere richting komt een groep wielrenners die rechtdoor gaan (dus nemen de straat waar ik uit kom). Renner 1 komt de rotonde opgereden terwijl ik er al op ben, maar zonder mij te hinderen, dus doet niets mis. Renner 50 moet stoppen, want zou mij wel hinderen.
En dat vetgedrukte dat je telkens weer herhaalt, ik snap niet waarom, dus reageer aub eens normaal en leg het uit. Het lijkt me eerder dat je doet alsof je het niet begrijpt, om toch maar je gelijk te halen.
Indien het over de stelling zelf gaat, dat de laatste geen voorrang heeft omdat de eerste het rond punt op rijdt zonder te hinderen, dan is die stelling gewoon correct.Last edited by |) ][ |V| ][; 20/01/2014, 19:44.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenah geef jakkel gewoon een snoepje. die heeft een serieus tekort aan aandacht
Comment
Comment