Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Semislicks zijn wel toegelaten maar daar moet je in de winter ook niet mee rondrijden...

En glas is voor een autoband ook nefast.

En dan zwijg ik nog over het aantal platte banden dat we hebben tijdens een begeleiding, en dat is 100% op de rijbaan.

Bottom line is dat je zonder begeleiding of zonder een voldoende grote groep geen excuus hebt om met je fiets op de rijbaan te rijden als er naast een fietspad is.

Nu, sjans is dat ik nog maar zelden fietsers tegen kom die zich zo belachelijk maken door naast een fietspad op de openbare weg te rijden.
    in brussel is fietspad constant 'extra parking' .

als ik om de 20 meter van fietspad mij tussen de autos moet mengen voor iedere auto die dubbel staat op fietspad heb ik veel meer gevaar dan als ik in die gevallen gewoon op de autoweg blijft. maar de auto die me dan ziet opd e autoweg denkt zo niet na want begrijpt het gevaar van de situatie niet omdat ze, zoals in het geval van veel brusselaars, nog nooit op ene fietszadel gezeten hebben, en denken dan hetzelfde als jij hier. dat ik me 'belachelijk maak'. echter, het is puur uit zelfbescherming, anders lag ik 10 keer zo snel in het ziekenhuis, en ik zou ook liever op het fietspad rijden hoor!

om de paar honderd meter glas op fietspad is ook normaal hier, automobilisten en zatlappen goeien alles uit de raam en op de grond, en dan nog het glas van wagens waar is in in gebroken (ook altijd direct op fietspad dan als er een is).
    heb op 350 k dit jaar 2 lekke banden gehad, en dat zijn toch dure bandjes (continental spot contact)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      volgens mij zijn dat surtout mensen met (OOK) een tas rechts en links aan het VOORwiel. aan het achterwiel is vrij normaal... dat heb ik soms zelfs en mijn fiets is echt niet speciaal daarvoor uitgerust :-).
      Bij een trekking fiets hangen de tassen zowel vooraan als achteraan langs het wiel vast.

Wat jij bedoeld zijn tassen die gewoon over het bagagerek hangen, dat kan je natuurlijk bij iedere fiets doen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag voor eerst meegereden met een vrachtwagen op de autostrade 2x in de spits!
        Dik 100km in totaal.

RESPECT voor vrachtwagenchauffeurs!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          't Is begrepen flappy, ALLE wielertoeristen zijn egoïsten die overal rotzooi in de bermen gooien. ALLE andere weggebruikers zijn brave mensen die door die smeerlappen gekloot worden.
          Amai.
          ik denk eerder dat gij en jakkel eens dringend een cursus begrijpend lezen moeten volgen...
          www.peugeotforum.be

Comment

• Volgens mij wekt dit topic meer ergernissen op, dan hetgeen je oploopt tijdens je autoritje.

Comment

• ongelooflijk he, je wilt even je frustraties kwijt over je dag (al dan niet terecht) en je mag hier continu beginnen discussiëren...
              kwestie van wat meer gefrustreerd te geraken

Comment

• eergisteren is er helaas een motorrijder overleden die mogelijks werd gehinderd door een Mercedes (waarnaar ze op zoek zijn)

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

ik was er natuurlijk niet bij en ken de omstandigheden niet, maar die bocht waar de man ten val kwam is op het middenste rijvak voor moto's gewoon levensgevaarlijk...er zijn 3 rijvakken en de macadam is in 2 stroken gelegd waardoor het middenste baanvak in het midden vol putten zit, zeker in die bocht

het is gewoon een schandaal, en begrijp niet goed dat de toestand van de weg nergens wordt vermeld in de pers, zeker van de gva zou ik verwachten dat ze toestand baan zouden belichten

mijn laatste snelheidsovertreding overigens was op dat viaduct, toen mocht je er nog 50...paar weken na mijn boete hebben ze de snelheid net op dat stuk weg verhoogd naar 70...er gaan superveel auto's daar uit de bocht, maar kan me niet meer herinneren of dat minder was toen de snelheid nog beperkt was tot 50

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  eergisteren is er helaas een motorrijder overleden die mogelijks werd gehinderd door een Mercedes (waarnaar ze op zoek zijn)

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

ik was er natuurlijk niet bij en ken de omstandigheden niet, maar die bocht waar de man ten val kwam is op het middenste rijvak voor moto's gewoon levensgevaarlijk...er zijn 3 rijvakken en de macadam is in 2 stroken gelegd waardoor het middenste baanvak in het midden vol putten zit, zeker in die bocht

het is gewoon een schandaal, en begrijp niet goed dat de toestand van de weg nergens wordt vermeld in de pers, zeker van de gva zou ik verwachten dat ze toestand baan zouden belichten

mijn laatste snelheidsovertreding overigens was op dat viaduct, toen mocht je er nog 50...paar weken na mijn boete hebben ze de snelheid net op dat stuk weg verhoogd naar 70...er gaan superveel auto's daar uit de bocht, maar kan me niet meer herinneren of dat minder was toen de snelheid nog beperkt was tot 50
                  Zeer veel chauffeurs kunnen daar hun rijvak niet houden. Voor velen is 70 daar al meer dan snel genoeg.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    ik denk eerder dat gij en jakkel eens dringend een cursus begrijpend lezen moeten volgen...
                    Oké, doen we! Kan jij de klas ernaast plaatsnemen. Daar geven ze een cursus 'verdraagzaamheid'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      eergisteren is er helaas een motorrijder overleden die mogelijks werd gehinderd door een Mercedes (waarnaar ze op zoek zijn)

idd een gevaarlijk spel daar.

daar is nog niet zo heel lang gelegen een auto ( dacht een lambo) tegen die betonnen blokken gereden. Mens is daar ook overleden.

en als ge richting stad rijdt op die brug als fietser

die betonblokken liggen gewoon op het fietspad.
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Zeer veel chauffeurs kunnen daar hun rijvak niet houden. Voor velen is 70 daar al meer dan snel genoeg.
                        ik pak daar altijd binnenkant bocht, of soms helemaal de buitenkant als de 2 linkse vakken bezet zijn.
                        BMW X5 45e

Comment

• Gisteren trouwens naar Schoten geweest via de Hortsebaan voor degene die die baan kennen.

Vroeger mocht je daar 50 en rijdt iedereen daar + 70 of meer.

Overlaatst is daar de snelheid aangepast naar 70, nu rijdt iedereen daar 50 hoewel daar veel borden van 70 duidelijk staan aangegeven
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            idd een gevaarlijk spel daar.

daar is nog niet zo heel lang gelegen een auto ( dacht een lambo) tegen die betonnen blokken gereden. Mens is daar ook overleden.

Die fietsers moeten niet beginnen zagen. Dat ze dan een trialfiets kopen hé, probleem opgelost!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Die fietsers moeten niet beginnen zagen. Dat ze dan een trialfiets kopen hé, probleem opgelost!
                              just!

no mercy!

BMW X5 45e

Comment

ik pak daar altijd binnenkant bocht, of soms helemaal de buitenkant als de 2 linkse vakken bezet zijn.
                                Doe ik ook altijd, de binnenkant nemen. Zijn we zeker dat we op ons eigen rijvak blijven.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Gisteren trouwens naar Schoten geweest via de Hortsebaan voor degene die die baan kennen.

Vroeger mocht je daar 50 en rijdt iedereen daar + 70 of meer.

Overlaatst is daar de snelheid aangepast naar 70, nu rijdt iedereen daar 50 hoewel daar veel borden van 70 duidelijk staan aangegeven
                                  Afgelopen vrijdagavond reden we daar 73 op kilometric en de snelheidsindicator die daar staat gaf 45 aan ...😁

Comment

Ik geloof niet dat daar een fietspad is. Ik dacht dat je daar zelfs de brug niet op mag.

Comment

• verboden voor fietsers en voetgangers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Ik geloof niet dat daar een fietspad is. Ik dacht dat je daar zelfs de brug niet op mag.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        verboden voor fietsers en voetgangers
                                        klopt!
                                        sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                                          klopt!
                                          Klopt inderdaad. Ook duidelijk te zien op Google street view (maar laat je niet misleiden door de fietser (staduitwaarts) enkele meters voorbij de verbodsborden )
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X