Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • vragen julie je dan ook niet af hoe de bewoners van het pand naast het strijkatelier aan hun voordeur geraken, of zit er een hiaat en mag je tegenrichting als voetganger wél naar de leien wandelen ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Gisteren trouwens naar Schoten geweest via de Hortsebaan voor degene die die baan kennen.

      Vroeger mocht je daar 50 en rijdt iedereen daar + 70 of meer.

      Overlaatst is daar de snelheid aangepast naar 70, nu rijdt iedereen daar 50 hoewel daar veel borden van 70 duidelijk staan aangegeven
      Dat is dan ook één van de zeldzame plaatsen waar ze de maximum toegelaten snelheid opgetrokken hebben.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Afgelopen vrijdagavond reden we daar 73 op kilometric en de snelheidsindicator die daar staat gaf 45 aan ...😁


        Sent from somewhere, using Tapatalk
        Ik ken maar heel weinig van die borden die goede indicatie van de snelheid aangeven.
        Ofwel geven ze een veel hogere snelheid aan dan je echt rijd, ofwel juist een veel lagere.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ik ken maar heel weinig van die borden die goede indicatie van de snelheid aangeven.
          Ofwel geven ze een veel hogere snelheid aan dan je echt rijd, ofwel juist een veel lagere.
          Bij het binnenrijden van Stabroek staat er ééntje die vrij juist is.


          Sent from somewhere, using Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • die in brussel zijn ook vrij juist ,alleszins mij als fietser meten ze vrij juist. en mijn fietscomputer is echt prima afgesteld.

            Comment


            • straf. al diegene die ik tegenkom zijn redelijk just. kmteller wijkt wel af, maar de GPS is er pal op. ik weet zo dat 54km/H op de golf teller 50 op de kop is (of soms net naar 51 springend).
              35 op de dodge teller is 50km/H, 46 is 70km/H (mijlenteller)

              bij mijn fiets kom ik er elke dag 3tegen (leuven, opvelp en bierbeek). als ik 24 rijd, zeggen die meters ook 24km/H.

              die borden die ofwel zo een lachend gezicht ofwel de rode tekst "TE SNEL" weergeven, durven er wel eens naast te zitten. als ik bv 52rijd op de teller van de golf in bebouwde komt, durven die soms 'te snel' zeggen. ik rijd dan een 47-48km/H ofzo

              Comment


              • Op de weg Hasselt - Tongeren heb je er twee (in iedere richting eentje) ter hoogte van de afslag richting Alken.
                Beide geven totaal foute snelheden aan, meestal trager dan wat de werkelijke snelheid is.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Vanochtend op één van de rotondes in Geel dacht er weer een vrouwelijke chauffeur dat ze voorrang had terwijl ik al op de rotonde was en zij nog even vlug voor mij probeerde erbij te komen. (had misschien een beetje te veel de binnenkant genomen, maar soit, indien we meer de buitenkant hadden genomen was het prijs geweest).
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • raar maar waar, de verbodsborden voetganger/fietser op de noorderbrug liggen plat, letterlijk en figuurlijk

                    Comment


                    • Dat ongeluk met die moto, is dat gebeurd aan die bocht op de Noorderlaan aan park spoor noord? Die is inderdaad niet zo interessant om 'm vlot te nemen met de moto. Vooral die dwarse naden in 't wegdek zijn wat gevaarlijk. Met de fiets kom ik niet op de Noorderlaan. Ik rij vanaf 't Albertkanaal binnendoor langs de IJzerlaan het spoor onderdoor naar links via het park spoor noord en kom ik uit aan 't einde van de Noorderlaan (Porsche garage).

                      Comment


                      • jep jakkel daar, bovenop de brug, het heeft dit jaar nog niet gevrozen maar die bocht ligt er op het middenste nu al erbarmelijk bij

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          jep jakkel daar, bovenop de brug, het heeft dit jaar nog niet gevrozen maar die bocht ligt er op het middenste nu al erbarmelijk bij
                          Dat zijn dingen waar we ons echt over dienen te ergeren.

                          Comment


                          • Zucht.



                            Verkeersbeeld strookt met het weggedrag van de meeste mensen deze morgen. Gisterenavond ondanks regen toch de auto dichtgelegd met een hoes. Vanochtend in Hasselt een dikke ijslaag erop...Buitentemperatuur was 0. Spekglad op de opritten van de N80. En dan rustig naar Brussel gereden, van 0550 => 0650. Geen problemen gehad, wel wat vertraagd verkeer op de aansluiting naar de ring terwijl ik rechtdoor moet. En onderweg niets dan gatplakkers, links/middenvaks rijders die dan (terecht?) voorbijgestoken worden langs rechts door laagvliegers (die dan natuurlijk iets verder zich vastrijden en dan terug naar links gaan, weer een remmoment erbij...), werfcamionetten die 140+ doen op 1 meter van hun voorganger, camions die auto's inhalen die 80 rijden of een andere camion tegen minimaal snelheidsverschil, en vooral veel mensen die elke 5 seconden even moeten voelen of hun rempedaal nog wel op dezelfde plaats staat als even geleden.

                            Wat een ramp...
                            Last edited by TooTall; 24/01/2014, 10:29.
                            Mijn Skoda

                            Comment


                            • Die mobiele werven op E40 Gent-Brussel kunnen die niet later ingezet worden dan 20u (bijv. vanaf 22u of 23u)? Om 20u is het echt nog veel te druk om een rijstrook (en soms 2) te monopoliseren. Of moeten ze dan teveel overuren maken?
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Die mobiele werven op E40 Gent-Brussel kunnen die niet later ingezet worden dan 20u (bijv. vanaf 22u of 23u)? Om 20u is het echt nog veel te druk om een rijstrook (en soms 2) te monopoliseren. Of moeten ze dan teveel overuren maken?
                                das de vlaamse overheid die beslist van en tot hoe laat de werken mogen/moeten duren en onze bureaucratie is dan ook zo flexibel en snel om aangepast te reageren op situaties
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Daarnet het leven van een oude madam een jaar ingekort. Ik reed achter een Audi die al heel de tijd tegen een vlotte 25km/h aan 't knallen was, toen die plots voor een winkel stopte met zijn wiel in de goot. Ik dacht dat die dus iets aan 't zoeken was en aan die winkel moest zijn, dus rij er rond. Bleek dat hij was gestopt om een oude vrouw over te laten steken aan het zebrapad dat 50m verder lag. Ik kon die madam om te beginnen niet zien, en als je al de hele tijd sukkelt om vooruit te raken en plots stop je zo ver van een zebrapad met je wielen in de goot, dan denk ik dat je daar moet zijn en niet aan dat zebrapad.
                                  Nu, ik rij er rond en kerel claxonneert en rijdt terug een stuk vooruit, waardoor we naast elkaar stonden aan 't zebrapad, die madam was in elk geval goed geschrokken. Half uur later kom ik die toevallig weer tegen en claxonneert em weer en doet deken dat ik zot ben (jammergenoeg met de opvallende auto). Kijk kerel, als ge waart gestopt aan 't zebrapad zelf, dan was dit in geen 1000 jaar gebeurd, maar als men totaal niet kan afleiden uit je rijgedrag wat je van plan bent, dan is de kans reëel dat diegene achter u ook plots ongewild in de fout gaat.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    Daarnet het leven van een oude madam een jaar ingekort. Ik reed achter een Audi die al heel de tijd tegen een vlotte 25km/h aan 't knallen was, toen die plots voor een winkel stopte met zijn wiel in de goot. Ik dacht dat die dus iets aan 't zoeken was en aan die winkel moest zijn, dus rij er rond. Bleek dat hij was gestopt om een oude vrouw over te laten steken aan het zebrapad dat 50m verder lag. Ik kon die madam om te beginnen niet zien, en als je al de hele tijd sukkelt om vooruit te raken en plots stop je zo ver van een zebrapad met je wielen in de goot, dan denk ik dat je daar moet zijn en niet aan dat zebrapad.
                                    Nu, ik rij er rond en kerel claxonneert en rijdt terug een stuk vooruit, waardoor we naast elkaar stonden aan 't zebrapad, die madam was in elk geval goed geschrokken. Half uur later kom ik die toevallig weer tegen en claxonneert em weer en doet deken dat ik zot ben (jammergenoeg met de opvallende auto). Kijk kerel, als ge waart gestopt aan 't zebrapad zelf, dan was dit in geen 1000 jaar gebeurd, maar als men totaal niet kan afleiden uit je rijgedrag wat je van plan bent, dan is de kans reëel dat diegene achter u ook plots ongewild in de fout gaat.
                                    Doet me denken aan iets wat ik enkele jaren terug voorhad toen ik nog maar net mijn rijbewijs had.

                                    Ik reed 's ochtends naar school. Voor mij reed een Polo met een oud vrouwtje achter het stuur. We komen over een spooroverweg waar 10 meter verder van een zebrapad is. Zij stopt een 5 meter van het zebrapad om voetgangers over te laten, waardoor ik dus stil stond met mijn achterwielen nog op de spoorweg. Geen probleem dacht ik, dat mens zal wel direct terug verder rijden. Ja tarara.

                                    Die bleef daar maar stilstaan voor voetgangers die nog tientallen meters van dat zebrapad ver waren. Op die tijd hadden makkelijk 5 auto's of meer kunnen passeren eer die voetgangers daar effectief waren. claxonneren en pharen gaf geen reactie. Na een minuut of 2 begonnen de bellen en rode pinklichten van de slagbomen af te gaan. Aangezien ik daar nog stond heb ik mij rechts op het voetpad moeten smijten om te voorkomen dat die slagbomen op het dak van mijn auto kwamen, en eerlijk gezegd was het maar nipt. Al een geluk dat dat voetpad niet te hoog en breed genoeg was.

                                    Dus stond ik daar ineens naast haar, bijna spiegel tegen spiegel. Ik kon haar recht in de ogen kijken, maar ze had niet door dat ik naast haar stond tot ik nog eens claxonneerde. De manier hoe ze reageerde sprak boekdelen. Die had dus totaal niet door wat er zonet achter haar gebeurt was. Ik zag toen ook dat het madammeke in kwestie een hoorapparaat inhad. Blijkbaar met platte batterijen. Uiteindelijk rijdt ze verder met een fameus slippende koppeling en een voetganger die net wou oversteken die terug een stap naar achter moest doen om te voorkomen dat zijn tenen plat waren, waarbij ze dan besliste om te stoppen pal op dat zebrapad, waardoor die voetganger langs achter haar wagen moest passeren. Daarna is ze dan toch gewoon doorgereden.

                                    Comment


                                    • dimi, je bedoelt het misschien allemaal goed en ja had misschien wel veilig kunnen oversteken, maar pas toch op zo.
                                      de wet zegt namelijk dat je enkel mag inhalen als je zeker bent dat er voor die auto plaats is om weer in te voegen en dat je dit veilig kunt doen (veilig voor iedereen, niet voor jezelf).
                                      als jij al geen vrouw kunt zien oversteken, had je dus al geen goed zicht wat er zich voor de auto voordeed en had je gewoon niet mogen inhalen. ook al reed die voorliggen in de goot met zijn wielen (zijn keuze als die graag lek rijd)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        dimi, je bedoelt het misschien allemaal goed en ja had misschien wel veilig kunnen oversteken, maar pas toch op zo.
                                        de wet zegt namelijk dat je enkel mag inhalen als je zeker bent dat er voor die auto plaats is om weer in te voegen en dat je dit veilig kunt doen (veilig voor iedereen, niet voor jezelf).
                                        als jij al geen vrouw kunt zien oversteken, had je dus al geen goed zicht wat er zich voor de auto voordeed en had je gewoon niet mogen inhalen. ook al reed die voorliggen in de goot met zijn wielen (zijn keuze als die graag lek rijd)
                                        Ik ontken niet dat ik in de fout ging he, maar mijn fout was toch wel het gevolg van onduidelijk communiceren van de voorligger. Zebrapad lag zo ver weg dat ik daar niet aan dacht en ik kon wel duidelijk zien dat er geen tegenliggers waren. Ik ben hem ook maar tegen 15-20 voorbij gegaan, dus kon nog tijdig stoppen hoor. Alleen eens geschrokken en zij ook.
                                        Als hij niet was vooruitgereden op het moment dat ik naast hem stond, kon ik trouwens nog makkelijk invoegen voor dat zebrapad!



                                        Beelden zeggen meer dan woorden! Audi stopte dus met wielen in de goot ter hoogte van de voordeur van de Spar. Madam stond op dat moment nog op het voetpad achter die boom waarschijnlijk. Dan denk ik echt niet aan iemand die stopt voor het zebrapad, maar eerder aan de zoveelste die te tam is 20 meter te wandelen en zich daarom maar in 't midden van de baan zet om zijn schelleke kaas te halen.
                                        Last edited by |) ][ |V| ][; 25/01/2014, 18:57.

                                        Comment


                                        • versta u punt wel hoor. tegenwoordig neemt ook niemand meer de moeite een pinker te gebruiken of wettelijk correct te parkeren. gelukkig dat er dus niks gebeurd is, maar had er iets gebeurd, had je wel aan het kortste eind getrokken.

                                          en dan zou die audi natuurlijk ook bij de politie gaan getuigen dat je al een hele tijd aan het bumperkleven was en dan roekeloos ingehaald had terwijl hij stopte aan een zebrapad...

                                          ik heb het al een paar keer zien gebeuren hoor. auto voor mij stopt voor geen reden, ik erachter stop ook, die achter mij denk van ineens 2 autos te gaan dubbelen... en dan ziet die iemand oversteken

                                          hier in waregem vinden vele autos het fantastisch om te stoppen voor fietsers terwijl de fietsstrook de driehoeken heeft staan om te stoppen. en dan is het natuurlijk helemaal prijs hé. stoppen voor iemand die totaal geen voorrang heeft, en dan gebeuren de ongelukken met de achterliggers. ook natuurlijk DE plaats waar fietsers DENKEN dat ze wel voorrang hebben en die rijden dan ook door terwijl er autos afkomen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X