Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Achja, zelfs de besten maken fouten, dat heb ik vandaag bewezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      versta u punt wel hoor. tegenwoordig neemt ook niemand meer de moeite een pinker te gebruiken of wettelijk correct te parkeren. gelukkig dat er dus niks gebeurd is, maar had er iets gebeurd, had je wel aan het kortste eind getrokken.

      en dan zou die audi natuurlijk ook bij de politie gaan getuigen dat je al een hele tijd aan het bumperkleven was en dan roekeloos ingehaald had terwijl hij stopte aan een zebrapad...

      ik heb het al een paar keer zien gebeuren hoor. auto voor mij stopt voor geen reden, ik erachter stop ook, die achter mij denk van ineens 2 autos te gaan dubbelen... en dan ziet die iemand oversteken

      hier in waregem vinden vele autos het fantastisch om te stoppen voor fietsers terwijl de fietsstrook de driehoeken heeft staan om te stoppen. en dan is het natuurlijk helemaal prijs hé. stoppen voor iemand die totaal geen voorrang heeft, en dan gebeuren de ongelukken met de achterliggers. ook natuurlijk DE plaats waar fietsers DENKEN dat ze wel voorrang hebben en die rijden dan ook door terwijl er autos afkomen
      welke fietsstrook bedoel je dan, aan het rondpunt daar aan de ark?

      Comment


      • Daarjuist ne hollander in nen dikke Range Rover die gewoon voorbij stak in een blinde bocht. Eerst moest em er terug achter voor nen tegenligger, daarna vertrok em gewoon om verder te gaan inhalen. Vervolgens ook weer drekt alles dichtsmijten voor ne flitspaal.

        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

        Comment


        • dus ik was op 25/1 te gast in Blankenberge, heb mogen blazen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
            Daarjuist ne hollander in nen dikke Range Rover die gewoon voorbij stak in een blinde bocht. Eerst moest em er terug achter voor nen tegenligger, daarna vertrok em gewoon om verder te gaan inhalen. Vervolgens ook weer drekt alles dichtsmijten voor ne flitspaal.

            Afgelopen vrijdag bijna hetzelfde meegemaakt.
            Sommige mensen verliezen blijkbaar echt hun verstand als ze in de wagen kruipen.

            Ook nog de vrijdag, iemand met een witte Audi die een andere wagen voorbijstak op een "gearceerd" vak tussen de twee rijrichtingen.

            En vandaag een bestelwagen voor transport van gehandicapten en een bestelwagen van een bouwfirma die op de N80 constant "haasje over" aan het spelen waren, verschrikkelijk irritant om daar achter te rijden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Vandaag was het ook weer in orde op de E40 richting kust,merendeel van de "camionneurs" lapten het inhaalverbod aan hun cowboylaars,en ja het waren merendeel belgische nr-platen..ook een ollander die ondanks onze blauwe zwaailichten gewoon zonder kijken een collega van hem voorbijstak,die zal een mooi rekeningetje gepresenteerd krijgen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                Daarjuist ne hollander in nen dikke Range Rover die gewoon voorbij stak in een blinde bocht. Eerst moest em er terug achter voor nen tegenligger, daarna vertrok em gewoon om verder te gaan inhalen. Vervolgens ook weer drekt alles dichtsmijten voor ne flitspaal.
                Tof dat je nu ook achteraan een camera hebt, geeft heel ander cachet aan je filmpjes, vollediger laat ons zeggen.

                Fijn dat je die moeite doet. Alleen opletten dat je geen "chriske verhaeghen" begaat.

                Beeld is ok, geluid is nog altijd iets minder, hoor nog altijd wa bonkend geruis .

                Comment


                • Nummerplaten zijn "geblurd" . Camera's hangen bij de luidsprekers en ik heb ook nog een "Infinity Sound System" waardoor ik een woofer heb. Camera's kunnen niet goed tegen bas .
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                  Comment


                  • gisteren uitzonderlijk met de auto eens de E17 op gereden (iets ophalen). zit ik daar tegen een 95-100 op het rechtervak te rijden, wil een vrachtwagen dubbelen, wijkt die ineens voor mij naar het midden. ohja, blijven we er ff achter, tot ik de oorzaak zag van zijn rijden...

                    op het rechtervak zo een klein prutsautooke tegen 80km/h ofzo, nr plaat kon ik gewoonweg niet lezen. waarschijnlijk waren de letters ooit vervaagd en heeft de eigenaar zijn schilderkunsten eens getoond. het derde karakter leek een O (maar dat wordt niet gebruikt), dus misschien een D, of een Q, misshien ooit een G geweest.

                    nog geen 10min later reed ik 100km/h en komt er een auto achter mij plakken (middenvak terwijl ik 3 vrachtwagens over ging). toen ik naar rechts ging zag ik... weer dat klein gebakje met die onleesbare nr plaat.

                    daar kan ik het van krijgen. die mensen die eerst 80 rijden, tot je er van ergernis overgaat. dan dubbelen ze u aan 110km/h om die iets later weer voor uwe neus te hebben aan 81

                    Comment


                    • Iets wat mij stoort tegenwoordig, veel mensen die op onderstaande manier afslagen

                      ML.jpg

                      i.p.v. direct naar links te gaan en dan rechtdoor te rijden op het vak om af te slagen, zodat je je achterliggers niet onnodig ophoudt. Gebeurt precies meer en meer de laatste weken/maanden.

                      Comment


                      • Deze morgen op de E34: ne vrachtwagen (duitse nrplaat) die doodleuk even naar het linkse vak gaat om een andere vrachtwagen voorbij te steken, net toen ik die wou voorbij steken tegen 120km/h. Effe serieus op de rem moeten gaan staan!!
                        Was nota bene op een stuk waar de vrachtwagens mekaar enkel 's avonds en 's nachts mogen voorbij steken .... sympathiek.

                        Ik wou em daarna effe brake-checken (ik rijd met een blauwe BMW voor iets), maar ik vreesde voor een dashcam

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          nog geen 10min later reed ik 100km/h en komt er een auto achter mij plakken (middenvak terwijl ik 3 vrachtwagens over ging).
                          Waarom ga je op een snelweg inhalen aan 100 per uur?

                          Is dat nu zo moeilijk om gewoon 90 aan te houden als je toch niet wil opschieten, en achter een camion te blijven rijden?

                          Nee, taffelen aan 100 in't uur, en dan rijdt er ene u links op het linkervak aan 105 voorbij want dat is natuurlijk ook zo ne typ die niet door wil rijden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Waarom ga je op een snelweg inhalen aan 100 per uur?
                            En waarom niet?
                            Zelfde reden als aan 110 iemand inhalen die rechts 100 rijdt?
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • omdat het wegdek nat is, ik tegen 90-95 rechts rijd en gas bijgeef als ik aan het dubbelen ga.
                              t probleem is wel dat ik dik 2-3min nodig heb om de 120km/H aan te tikken met wind tegen. 120 is trouwens de maximum snelheid, niemand die mij verplicht om die snelheid dan ook te rijden.

                              trouwens rijd ik 100km/H op gps, dus men naaldje duid meer aan. ik ga echt geen 120 gaan rijden als ik er in nazareth op ga en in waregem er weer af moet (12km afstand). er was trouwens toch niet veel volk meer op de E17 (19h30).

                              ik ga dus ook nooit op het linkse vak gaan dubbelen, als er een vrachtwagen voor mij komt op het middenvak, dan blijf ik er ook gewoon achter tot die vanzelf weer naar rechts gaat. dan geef ik gas bij en ga die op een 10seconden voorbij en voeg dan ook rechts in

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                En waarom niet?
                                Zelfde reden als aan 110 iemand inhalen die rechts 100 rijdt?
                                De wetgever zegt dat je zo snel mogelijk moet inhalen. De snelheidslimiet is 120. Als je dus aan 110 of 100 gaat inhalen, is dat niet zo snel mogelijk.

                                Niemand verplicht je om 120 te rijden op de snelweg, maar ook niemand verplicht je in te halen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  De wetgever zegt dat je zo snel mogelijk moet inhalen. De snelheidslimiet is 120. Als je dus aan 110 of 100 gaat inhalen, is dat niet zo snel mogelijk.
                                  Da's een goei

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    De wetgever zegt dat je zo snel mogelijk moet inhalen. De snelheidslimiet is 120. Als je dus aan 110 of 100 gaat inhalen, is dat niet zo snel mogelijk.

                                    Niemand verplicht je om 120 te rijden op de snelweg, maar ook niemand verplicht je in te halen.
                                    Welk wetsartikel zou dit zeggen Wooter? Artikel 16 (Inhalen) van het KB van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg stelt:
                                    16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :
                                    1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
                                    ....
                                    d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
                                    Dus er wordt niet gesteld "zo snel mogelijk" noch "in een zo'n kort mogelijke tijd", er wordt enkel geschreven een zeer korte tijd, inhalen met een snelheidsverschil van zo'n 10km/u op de snelweg zal voor dat artikel wel kort genoeg zijn volgens mij, maar ik ben dan wel geen rechter of agent...
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Welk wetsartikel zou dit zeggen Wooter? Artikel 16 (Inhalen) van het KB van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg stelt:
                                      Dus er wordt niet gesteld "zo snel mogelijk" noch "in een zo'n kort mogelijke tijd", er wordt enkel geschreven een zeer korte tijd, inhalen met een snelheidsverschil van zo'n 10km/u op de snelweg zal voor dat artikel wel kort genoeg zijn volgens mij, maar ik ben dan wel geen rechter of agent...
                                      Inderdaad "op zeer korte tijd" wil niet zeggen: "altijd aan 120 per uur", dat is een nogal zéér enge interpretatie van dit artikel.
                                      Er staan gewoon dat je niet moet treuzelen als je inhaalt en de beweging zo kort mogelijk houden. Zeggen dat dit dan altijd aan de maximum snelheid moet gebeuren is nogal absurd.
                                      Dit zou zelfs tot zeer gevaarlijke situaties leiden als het snelheidsverschil met de ingehaalde wagen te groot wordt.

                                      Comment


                                      • Aan 120 km/u duurt je inhalen toch korter dan aan 100 km/u?

                                        En nogmaals, als je dan toch op een snelweg met een maximum toegelaten snelheid van 120 km/u 20 km/u onder de limiet gaat rijden, waarom rij je dan niet achter een vrachtwagen aan op het rechtervak?

                                        Klagen als een vrachtwagen met een miniem snelheidsverschil gaat inhalen op de snelweg, maar zelf niet beseffen dat je met zo een gedrag hetzelfde veroorzaakt.

                                        Comment


                                        • een vrachtwagen met 10km/h verschil voorbij gaan is een heel groot verschil met een vrachtwagen die een andere dubbelt met 1km/h verschil.
                                          daarbij acceleer ik ook gewoon, mijn ding gaat ook gewoon niet sneller meer (2defecte injectoren nu).
                                          Last edited by ; 29/01/2014, 11:00.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X