Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Pechstrook was een stretch, maar dat was om niet in die file van rijvak te gaan wisselen, en onder de brug te gaan staan. Eens in een file van rijvak gaan wisselen met de moto is nie simpel, omdat je niet alleen weinig ruimte nodig hebt maar mensen ook absoluut geen ruimte geven omdat je maar een moto bent.

Het leuke aan een file is...
    - de wetgever zegt wel niet harder dan 20 per uur rondom het andere verkeer, niet harder dan 50
    - de wetgever heeft absoluut geen manier om dat te meten en af te dwingen

En sorry ze, het is voor mij als motorrijder veiliger om tussen de twee linker rijstroken wat relax te wisselen en zo linksplakkers voorbij te gaan terwijl ik 2 km ver kan zien doorheen het verkeer, dan op het linkervak aan te gaan schuiven en wachten tot ze voor me in een noodstop gaan en een achterligger te laat remt en mijn moto opeen rijdt. Onwaarschijnlijk? Ze hebben 2 keer tegen mij gezeten, en toevallig 2 keer dat ik niet mezelf in het verkeer deed oplossen, maar netjes zoals een automobilist in mijn rijstrook bleef.

Comment

• ik vond de rest ook allemaal meevallen eigenlijk van wat hij wou brengen...

Comment

• En dan dat afschuwelijk Engels...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          -tussen de autos rijden terwijl die hard genoeg rijden .......
          Hiervan heb ik een heilige schrik zulle. Als ik ze zie komen in één van de spiegels probeer ik plaats te maken. Er moet maar eens eentje met z'n zijkoffers krassen maken je carrosserie. Tegen dat je goed en wel beseft wat er gebeurd is de nummerplaat niet meer te lezen, zijn ze weg en zie ze maar eens terug.

Comment

• ik ben dat al tegengekomen. deuk + krassen in de flank van de wagen.
            volledig mijn fout, ben dan ook gestopt om de papieren in te vullen.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

• Plaats maken in file voor motos is leuk! Ik ga met plezier aan de kant, niemand verbiedt je om zelf een moto te rijden moest je er niet tegen kunnen dat ze sneller zijn.

MAAR enkel en alleen als ze hun hand of voet uitsteken!
              Als ik moeite doe om hun door te laten vind ik een bedankje een kleinigheidje.
              Als ik ze zie in mijn achteruitkijkspiegel al rijdend (100km/u) steek ik zelfs vaak men linker pinker aan en schuif ik wat meer aan de linkerkant, dat wordt steeds geapprecieerd heb ik al gemerkt!

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Pechstrook was een stretch, maar dat was om niet in die file van rijvak te gaan wisselen, en onder de brug te gaan staan. Eens in een file van rijvak gaan wisselen met de moto is nie simpel, omdat je niet alleen weinig ruimte nodig hebt maar mensen ook absoluut geen ruimte geven omdat je maar een moto bent.

Het leuke aan een file is...
                - de wetgever zegt wel niet harder dan 20 per uur rondom het andere verkeer, niet harder dan 50
                - de wetgever heeft absoluut geen manier om dat te meten en af te dwingen

En sorry ze, het is voor mij als motorrijder veiliger om tussen de twee linker rijstroken wat relax te wisselen en zo linksplakkers voorbij te gaan terwijl ik 2 km ver kan zien doorheen het verkeer, dan op het linkervak aan te gaan schuiven en wachten tot ze voor me in een noodstop gaan en een achterligger te laat remt en mijn moto opeen rijdt. Onwaarschijnlijk? Ze hebben 2 keer tegen mij gezeten, en toevallig 2 keer dat ik niet mezelf in het verkeer deed oplossen, maar netjes zoals een automobilist in mijn rijstrook bleef.
                Ik ga akkoord, alleen dat stuk met die brommer was een beetje willen tonen wie de grootste heeft. Dat stukje pechstrook vind ik niets aan, is duidelijk om te gaan schuilen voor de hagel en niet op het laatste moment te moeten tussen de auto's rijden, was voor zijn eigen veiligheid.

Ergernis van de dag: Ik rij rustig in een rijtje auto's op een bochtige steenweg aan +-70kmh. In andere rijrichting ook een rijtje auto's. Plots zie ik al mijn voorliggers uitwijken naar het fietspad. Blijkbaar was opa gehaast en was hij aan 't spookrijden om heel die rij auto's in te halen door de blinde bochten heen. Ik zie elke dag wel een halve gare, maar dit was er zwaar over. Ik was "maar" met de C-klasse, dus geen centimeter geweken en hij is netjes terug achteraan mogen invoegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Het is gewoonweg belachelijk. Ik zit ook nog steeds op mijn eerste alcoholcontrole te wachten in vijf jaar, want zolang is het voor mij al geleden. Verhoudingsgewijs naar mijn kilometers toe is dat dus 1 op 750.000km

Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Ha, en ja hoor, vrijdagavond hadden we eindelijk ook prijs. Komen we het departure-niveau opgereden in...Schiphol...stond de marechaussee! alcoholcontrole te doen.
                  Altijd vriendelijke mensen, goede avond mijnheer. Wij doen vandaag alcoholcontrole...verder kwam hij niet want ik onderbrak hem met te zeggen dat ik vergeten te drinken was... Mocht toch blazen, met de P als resultaat. Voor alle duidelijkheid, dat staat voor prima...

Dus nog steeds niet in België.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• was vorige weekend in blankenberge, en ja hoor, blijkbaar hang ik er niet alleen in apen meermaals aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      was vorige weekend in blankenberge, en ja hoor, blijkbaar hang ik er niet alleen in apen meermaals aan...
                      Tja Bobo wat wil je, de link tussen Antwerpenaren en Blankenberge is snel gelegd hé.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                        En dan dat afschuwelijk Engels...
                        Alle, der is toch place enough behind me?!
                        Daarnaast zie ik veel situaties waarvan ik denk, als je je daar al zo fel aan ergert en het op internet moet plaatsen, dan ben je duidelijk nog nooit in andere landen geweest waar er pas echt gevaarlijk gereden wordt.

Ook heel slim om kritiek op andere te geven en zoals eerder gezegd zelf verschillende overtredingen te begaan
                        Last edited by ; 02/02/2014, 02:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          past hier wel : http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140201_031

maar zelf gaat hij ook meerdere keren in de fout, gassen bij oranje, op 2e vak blijven na inhalen (van die grijze MB)
                          file-rijden ook niet 100% volgens de regels en vooral pechstrook gebruiken (bij regen !?)

verschillende delen zijn in en rond Ninove gefilmd ;-)
                          Kan me niet van de indruk ontdoen, dat het een Wooter-kloon is.

Comment

• Gisteren, een tegenligger in een enkele richting-straat, was toch effe verschieten.
                            Die man had blijkbaar echt niet door dat hem iets verkeerd deed

Dan in Sint-Lambrechts-Herk een bestelwagen van F.A.S.T. takeldienst die van aan de rotonde in Hasselt kwam en toen hij een voorligger naderde die hem aan zijn snelheid (50 km/h) hield zette die ineens zijn "flashing lights" (flitsende koplampen) op. Ik wist niet dat die mannen zich als een prioritair voertuig mochten gedragen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

perfecte veiligheidsfilm wel van wat je zoal tegenkomt, elke dag en soms op 5 min

Comment

• Ik zet mijn knipperlicht naar links aan om de vrachtwagen in te halen, ik ben al voor 85% op de linker rijstrook, komt er ene van de voorsorteerstrook over de witte lijn naar rechts omdat hem toch rechtdoor wil. Hij raakt mij op mijn linkerachterwiel en achterbumper.

We stoppen om papieren in te vullen, wou hem eerst nie, want ik kwam "plots" achter die vrachtwagen uit en t was mijn schuld.

Na veel 5 en 6sen toch papieren ingevuld, kereltje had 1 maand zijn rijbewijs en reed met een auto zonder geldige keuring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Dan in Sint-Lambrechts-Herk een bestelwagen van F.A.S.T. takeldienst die van aan de rotonde in Hasselt kwam en toen hij een voorligger naderde die hem aan zijn snelheid (50 km/h) hield zette die ineens zijn "flashing lights" (flitsende koplampen) op. Ik wist niet dat die mannen zich als een prioritair voertuig mochten gedragen.
                                  Waar haalt gij dat die zich als prioritair voertuig gedraagt? Waren het blauwe zwaailichten? Sirene?

Morgen zijt gij de eerste die hier zit te klagen dat bij een accident de weg nie snel genoeg vrij gemaakt is naar uw goesting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                    Morgen zijt gij de eerste die hier zit te klagen dat bij een accident de weg nie snel genoeg vrij gemaakt is naar uw goesting.
                                    Da's waar, maar anderzijds zijn takelwagens vooralsnog geen prioritaire voertuigen, dus mogen ze zich niet in die zin voordoen of verkeerdelijk de indruk wekken dat ze dat zijn (door bv. flikkerlichten op te zetten of zwaailichten aan te zetten). De dag dat dat wettelijk wel zou mogen, verandert dit.

Comment

Ik rij met een echte motorfiets. Ik ga dus niet schuilen maar rij gewoon door. Voor de rest zie je me ook niet op pechstroken, en hou ik rekening met idioten op boosterkes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Da's waar, maar anderzijds zijn takelwagens vooralsnog geen prioritaire voertuigen, dus mogen ze zich niet in die zin voordoen of verkeerdelijk de indruk wekken dat ze dat zijn (door bv. flikkerlichten op te zetten of zwaailichten aan te zetten). De dag dat dat wettelijk wel zou mogen, verandert dit.
                                        Maar ze mogen wel zwaailichten gebruiken, alleen geen blauwe maar wel gele, de flikkerlichten die ze soms vooraan hebben komen ter vervanging van die gele zwaailichten en niet om zich voor te doen als een prioritair voertuig
                                        ... de manier waarop sommigen rijden laat inderdaad soms te wensen over maar dat is een andere zaak.
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Maar ze mogen wel zwaailichten gebruiken, alleen geen blauwe maar wel gele, de flikkerlichten die ze soms vooraan hebben komen ter vervanging van die gele zwaailichten en niet om zich voor te doen als een prioritair voertuig
                                          ... de manier waarop sommigen rijden laat inderdaad soms te wensen over maar dat is een andere zaak.
                                          Die zwaailichten mogen zij dan wel alléén laten branden wanneer ze op de pechstrook rijden (recente wijziging) en wanneer ze zich ter plaatse van het ongeval bevinden. Buiten die omstandigheden mag het dus (vooralsnog) niet, dus zéker niet in rijdend verkeer plots aanleggen om zich naar andere weggebruikers als prioritair voertuig voor te doen.

Comment

Working...
                                          X