Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    perfecte veiligheidsfilm wel van wat je zoal tegenkomt, elke dag en soms op 5 min
    Ja dat klopt natuurlijk.
    Respect voor de motorrijders. Je moet al een beetje prettig gestoord zijn om je tegenwoordig met zo iets nog tussen het verkeer te begeven. Mij krijgen ze daar heden ten dagen alvast nooit meer op. Ik heb nogal wat vrienden/kennissen die met de moto toeren en allen zeggen die hetzelfde. Nog juist goed om wat met beter weer een beetje te gaan rondtoeren op landelijke niet toeristische wegen. Begeven ze zicht wel in het "normale" dagelijkse verkeer is het altijd een beetje Russische roulette. Sommigen halen daar dan weer juist de kick uit heb ik begrepen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Greco, dat hangt af van wat voor type rijders dat het zijn...

      Ik reed sowieso met de auto al elke dag in de file, en voor mij was het motorrijden een manier om die file te slim af te zijn.

      Maar ik ken ook motorrijders die niet begonnen met motorrijden om de file te slim af te zijn, maar om te gaan toeren. En zo een mensen kan je niet van de ene dag op de andere verwachten dat ze kunnen filefilteren. Veel hangt ook af van de kunde om hun motorfiets te bedienen, en dat hangt ook vaak weer af van het type motorfiets dat ze hebben.

      Ik ken zo iemand met een 'custom' fiets, en die man durfde daar niet mee in de file, en bij regen ging ie liever onder een brug schuilen dan aan 90 verder te sukkelen op de snelweg. Maar ik ken ook iemand die ook zo een custom fiets had en daar ook geen files mee deed, maar die dan inwisselde op een BMW RT, en plots overal 20 per uur te snel reed, zeer te spreken was over de remmen die veel beter waren dan zijn vorige fiets, en geen problemen meer had om te filefilteren.

      Ik haal niet een kick uit het dagelijkse verkeer. Voor sommige evenementen moet ik de route verkennen, en dat doe ik liever 's avonds als er quasi geen verkeer is, en dat is echt motorrijden. Maar ik merk een duidelijk verschil in vaardigheid tussen mij die elke dag doorheen die file zit te laveren, en de mensen die hun motorfiets enkel gebruiken voor eens een ritje te doen. Elk jaar bij de opstapdagen is het weer van dat.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Die zwaailichten mogen zij dan wel alléén laten branden wanneer ze op de pechstrook rijden (recente wijziging) en wanneer ze zich ter plaatse van het ongeval bevinden. Buiten die omstandigheden mag het dus (vooralsnog) niet, dus zéker niet in rijdend verkeer plots aanleggen om zich naar andere weggebruikers als prioritair voertuig voor te doen.
        Voila, zo is het.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Maar ik merk een duidelijk verschil in vaardigheid tussen mij die elke dag doorheen die file zit te laveren, en de mensen die hun motorfiets enkel gebruiken voor eens een ritje te doen. Elk jaar bij de opstapdagen is het weer van dat.
          Dat is volledig correct. Is dan ook de reden waarom ik stopte met moto rijden. Als je nu en dan eens rijdt ben je een slechte chauffeur. Jammer dat velen dit niet inzien, integendeel...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Dat is volledig correct. Is dan ook de reden waarom ik stopte met moto rijden. Als je nu en dan eens rijdt ben je een slechte chauffeur. Jammer dat velen dit niet inzien, integendeel...
            Dat klopt. Als je een tijdje niet meer op de moto hebt gezeten, dan is het in het begin altijd terug wat wennen. En dat moet je als motorijder beseffen. Ik merk persoonlijk wel dat het na enkele uurtjes rijden al snel terug beter wordt.

            Comment


            • En dan moet je weten dat de mensen op de opstapdagen net die mensen zijn die dat beseffen. Er zijn er genoeg die daar niet aan meedoen...

              Comment


              • Het grote ergernis topic deel VI

                Gisteren een bende van een man of 15 fietsers tegen gekomen die liever met 5 naast elkaar rijden op de baan ipv 2a2 op het fietspad, zelfs 3a3 was er mogelijk.

                Snel reden ze al niet, en dat op een heuvelig stuk in een zone 70.

                Heb nog getwijfeld om dan op het fietspad te rijden.. Was zelfs in betere staat dan de rijbaan.
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Gisteren een bende van een man of 15 fietsers tegen gekomen die liever met 5 naast elkaar rijden op de baan ipv 2a2 op het fietspad, zelfs 3a3 was er mogelijk.

                  Snel reden ze al niet, en dat op een heuvelig stuk in een zone 70.

                  Heb nog getwijfeld om dan op het fietspad te rijden.. Was zelfs in betere staat dan de rijbaan.
                  Was dat tijdens die rit? Ben die ook tegengekomen, maar toen ik eraan kwam gingen ze aan de kant staan kijken Heb ze dan maar wat zwarte spikkels doen eten

                  Comment


                  • als je ze als ze aan de kant staan als spikkels doet eten...hoe ver ben je dan

                    opelrijders = bmw-farhers

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      als je ze als ze aan de kant staan als spikkels doet eten...hoe ver ben je dan

                      opelrijders = bmw-farhers


                      Dat waren liefdesspikkels

                      Comment


                      • Dit artikel;

                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                        (Bij het tanken blokkeren de brandstofmerken een vast bedrag van +/- 300,00 EUR. Nadat je stopt met tanken, bijvoorbeeld voor 50,00 EUR, houden ze dat bedrag in en geven ze 250,00 EUR terug vrij. Natuurlijk zijn er nu problemen met het betaalverkeer, en blijven bij een hoop mensen die sommen geblokkeerd staan...)

                        Langs de ene kant snap ik het systeem, ze willen natuurlijk zeker zijn dat ge niet kunt tanken zonder voldoende geld te hebben. Langs de andere kant is het bedrag wel érg hoog (maar ik vermoed dat dit wel een gemiddelde zal zijn?). Maar het feit blijft dat die resterende 250,00 EUR van mij is, en ik daarover wil kunnen beschikken wanneer ik wil...

                        Ik heb hier een probleem mee gehad enkele maanden geleden, ik had getankt en wist dat er rond de 200,00 EUR op mijn zichtrekening stond. Getankt voor 70,00 EUR, daarna boodschappen doen, "PIIIIEP Saldo ontoereikend". Heel erg plezant in een overvolle Carrefour...goddank voor VISA...meteen bij het thuiskomen mijn rekening gecheckt, stond nog 130,00 EUR op. Heb toen gebeld naar de bank met de vraag wat er juist misgelopen is, en toen vertelden mij die dat het brandstofmerk een blokkering had lopen, en dat deze niet opgeheven was.

                        Ben toen naar mijn lokale bank gegaan, en heb aan het loket gevraagd om onmiddelijk 130,00 EUR cash af te halen. Dat kon niet, dat ging niet, blablabla. Lang genoeg aan het loket gestaan, en buitengegaan met 130,00 EUR cash.

                        Toen bij diebekendegratisinternetbank een gratis zichtrekening geopend, en daar staat nu altijd wat "reserve" op. Niet om te tanken, nee. Om mee te betalen nà het tanken
                        Mijn Skoda

                        Comment


                        • Ik kon vandaag enkel bij de Lukoil gaan tanken, Esso, Shell en Total weigerden al mijn kaarten, zou dat ook iets met dat probleem te maken hebben? Stond nochtans meer dan 300 euro op zichtrekening.

                          Comment


                          • Schijnbaar heeft Atos deze week ergens een steek laten vallen en bleven heel wat kaarten geblokkeerd.

                            Comment


                            • Hier geen problemen. Gisteren gaan tanken, vandaag gaan bijtanken. Wel met Shell/Esso-kaart.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • FFS!

                                Het is Woensdag, ik rij voor de carpool. Lekker vroeg vertrokken in Hasselt (0545), dus mooi de tijd om tot in Brussel te bollen via Tienen/E40. Nee dus. Op de samenvoeging van de E313 en de E40 een accident in Bertem. Rechterrijstrook dicht. En daardoor dus 30 minuten mogen aanschuiven. Dit volledig dankzij de facking gapende mensen want vanuit de E40 was er geen enkele reden of hinder! Maarnee, allemaal eens op de rem stampen en eens goed kijken...

                                Dan om 1445 terug naar huis. En weeral prijs, op de E40 van Leuven naar Brussel (ja inderdaad, de ANDERE richting) lag er ene op zijn dak. Ik op mijn dooie gemak van Brussel naar Leuven aan het bollen tegen 110 op de open spitsstrook (ondertussen alle camions die op het 2de vak aan het rijden waren rechts aan het inhalen, maar kom). Ineens vliegt een witte V40 mij voorbij. Deed zeker 140. Iets verder alles dicht, enkel en alleen om te kunnen KIJKEN naar het accident aan de overkant hem weer voorbij langs rechts, dan voor hem ingevoegd omdat er veel verkeer zat op 1/2/3de vak. In mijn spiegel zag ik hem nog altijd +/- 80 rijden, de auto's erachter zag ge remmen/uitwijken naar links en rechts om te kijken waarom ze moesten remmen. 5 kilometer later komt hij mij weer tegen 140 voorbij. Zucht.

                                Dan, enkele km verder rij ik achter een werfcamionet die zijn beste dagen duidelijk gehad had. Grote blauwe wolk erachter. Ik laat wat meer plaats dan normaal, maarja, geen 200 meter. En natuurlijk gaat hij tegen 95 een camion voorbij. Uiteindelijk begint hij op te schuiven naar rechts, ik haal in. Resultaat?







                                Heel de neus, motorkap, ruit, en zijkanten onder deze rommel. Ruitensproeien hielp niets, dikke zwarte vegen.

                                Dus vanavond, in de lichte regen, heeft iedereen weer eens goed kunnen lachen...al een geluk dat het er makkelijk vanaf ging...

                                Mijn Skoda

                                Comment


                                • Welken rommel is dat?
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                  Comment


                                  • Voorzichtige gok? Olie... De blauwe rook + dit als eindresultaat (sprayde echt uit zn uitlaat bij het optrekken) lijkt op de klassieke "joint de culasse"
                                    Mijn Skoda

                                    Comment


                                    • Het madammeke dat HIER (klikken voor google streetview) vrijdagavond van op het linkervak de afrit richting Hoog Kortrijk / EXPO nam zonder richtingaanwijzer, terwijl ik er nog net niet rechts naast reed.
                                      Heb dus ook maar de afrit genomen of ze was los tegen me gereden, ik moest normaal rechtdoor richting het ei.

                                      We zijn daarvoor VOLGEND BORD voorbij gereden, ik mag dus de rijstrook kiezen die best bij mijn bestemming aansluit. Aangezien ik het ei niet op moet maar er parallel blijf mee rijden is er voor mij geen enkele reden om links te rijden (en rechts gaat dus ook sneller want daar rijdt bijna niemand).
                                      Last edited by Skyrider; 09/02/2014, 11:09.
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

                                      Comment


                                      • Da's idd verschrikkelijk da iedereen daar links blijft hangen, haal er daar altijd Nen hoop rechts in alsk naar Kortrijk centrum moet

                                        Comment


                                        • Inderdaad, hatelijk stuk. Ze rijden in colonne links, rechts is volledig vrij, op de E17 zelf zijn er die in de problemen komen omdat ze niet naar rechts kunnen invoegen door al die linksrijders. En als er al eens een rechts rijdt, is 't een BMW, Mercedes of Audi die de rij rechts inhaalt (en ik hoor daar ook bij, want ik erger mij daar altijd rot).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X