Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik ben effe gestopt, en heb met de bestuurder van de auto achter hem gepraat.
    Hij stopte eerst, maar is zonder uitstappen vol gas terug vertrokken.
    Over het weer?

In Nederland ook eens een een paalke doen raken op exact dezelfde manier. Ale, hij was wel niet gestopt, maar reed gewoon door toen ik al lang niet meer kon uitwijken zelfs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ergernis van de dag... de dood van Kristof Goddaert.
      Is blijkbaar gebeurd onder de nieuwe brug van de Noorderlaan over 't Albertkanaal. Ze hebben het daar onlangs heraangelegd. Ze hadden beter van de gelegenheid gebruik gemaakt om ineens een apart fietspad erbij te leggen, of de situatie zodanig in te richten dat het veiliger is voor de fietsers. Daar passeren veel woon-werk fietsers die in de haven werken, geen overbodige luxe dus. Die sporen zijn levensgevaarlijk, en als 't verkeer dan nog eens vlak naast u moet passeren. Nog maar eens het bewijs in wat voor een fietsonvriendelijk land we wonen.

Is hier gebeurd: http://goo.gl/maps/309Ub
      das een ramp daar.

ik fiets liever rond dan daar te rijden.

heb ook wel compassie me die buschauffeur. rijdt daar maar eens over
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ze hebben het daar onlangs heraangelegd. Ze hadden beter van de gelegenheid gebruik gemaakt om ineens een apart fietspad erbij te leggen, of de situatie zodanig in te richten dat het veiliger is voor de fietsers. Daar passeren veel woon-werk fietsers die in de haven werken, geen overbodige luxe dus. Die sporen zijn levensgevaarlijk, en als 't verkeer dan nog eens vlak naast u moet passeren. Nog maar eens het bewijs in wat voor een fietsonvriendelijk land we wonen.

Is hier gebeurd: http://goo.gl/maps/309Ub
        nog het ergste van al
        zwarte punt weggewerkt? nop natuurlijk niet
        en als ze er al nu iets uit lerne en direct iets aan doen is het nog altijd erg dat er twee keer geld aan word gegeven voor iets wat in 1 keer just moest zijn.
        wat een land

Comment

• Ze laten ne fietser zien die heel die sporen recht over steekt en dan zeikt dat de auto's dat niet snappen .

ik zie die da nog doen vlak voor nen auto en dan klagen tegen die chauffeur
          BMW X5 45e

Comment

• huh??
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• t was vandaag weer plezant. ineens op een kruispunt begint een auto voor mijn neus af te draaien en rijd tussen de verkeerslichten het fietspad op
              ik kom dus van rechts, de auto van links en draait 2meter VOOR dat bord van 'DIEST' het fietspad op rechtdoor

ik op de remmen, zit ge daar met de fiets tegen 5km/h achter, stopt die ineens heel bruusk. heb geremt en men achterwiel schoof 30cm voorruit, bijna op zijn bumper. nen oude pé en zijn vrouw (allang pensioenleeftijd voorbij). ze mogen toch echt een 5jaarlijks rijexamen invoeren voor oude personen zenne. diegenen die nu oud zijn, kregen het rijbewijs bij een doos waspoeder vroeger.

nog mogen doorvlammen voor mijnen trein te halen ook, heb ik dus, kom je in brussel noord, 6min vertraging op men 2de trein. sta op perron, 5min overtijd, 6min over tijd, 7min overtijd en de trein ging ineens van het scherm. kwam er een andere trein toe op dat perron. niks omgeroepen door NMBS en op de TV schermen staat nog altijd 6min vertraging (ondertussen dus al 10min OVER het vertrekuur heen). als die ene trein weg is, komt onze trein weer op de borden met nog altijd 6min vertraging (moesten met die 6min erbij al in brussel centraal zijn ondertussen). ohja, gaat elk moment komen hé, dus toch maar wachten (mijn 2de andere mogelijkheid reed nu ook weg op een ander spoor) en verdwijnt mijn trein ineens WEER van die borden. dik 15min overtijd en nog altijd +6min op de TV's en niks afgeroepen.
              na een tijd roepen ze af dat die vertraging heeft door personen op het spoor. op de website van railtime staat dat de vertraging te wijten was aan een defect aan de trein... daar kan ik het van krijgen hé, totaal de mensen niet informeren.
              ohja, ineens komt die dan toch op een ander spoor met 15min vertraging. dan 18min, dan 22min, 23min, 24min. elke minuut die voorbij tikt, komt er gewoon een minuut bij. het rare is: met die vertraging erbij moest die daar allang staan. als ge op diene moment ene van den NMBS op het perron tegen komt, dan hedde die toch gewoon vast dan. mocht ik vandaag wa vroeger vertrekken op het werk, ben ik LATER thuis gekomen dan normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ze laten ne fietser zien die heel die sporen recht over steekt en dan zeikt dat de auto's dat niet snappen .

ik zie die da nog doen vlak voor nen auto en dan klagen tegen die chauffeur
                UH JA??
                je moet ze recht oversteken anders heb je zo een accidenten, als een automobilist voorbijsteekt terwijl eens fietser daarmee bezig is heeft die alle recht om te 'zeiken tegen de automobilist'.

Comment

• Als die fietser daar al mee bezig is snap ik dat, maar er zijn genoeg van die fietsers die op een paar meter nog rap voor een auto gooien om dat manouvre te doen.

nuja als fietser kom ik daar niet, ik zou een brug vroeger naar boven rijden en daar liggen mooie fietspaden om op verder te rijden .
                  BMW X5 45e

Comment

• Business as usual in Ranst?

*gaat met muiscursor op het zwarte uitroepteken staan*

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Business as usual in Ranst?

*gaat met muiscursor op het zwarte uitroepteken staan*

Als dit nu nog de reden was, ok..

Comment

• deze avond om 18u30 op de N16.
                        iedereen maar telkens doen en met de lichten flitsen... maar meneer was te druk bezig met bellen.

ZUCHT!

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

deze avond om 18u30 op de N16.
                          iedereen maar telkens doen en met de lichten flitsen... maar meneer was te druk bezig met bellen.

ZUCHT!

Kan ik mij ook dood aan ergeren. Er zijn precies veel mensen die niet inzien dat die lichten niet alleen dienen om zelf beter te zien, maar ook om beter gezien te worden door anderen. Ik rijd zelf praktisch altijd met lichten aan.

Comment

• Vorige week ook meegemaakt. Maar het was een politiewagen die zonder licht reed😴
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

deze avond om 18u30 op de N16.

ZUCHT!

nog een geluk dat je dan zelf handfree fotos kan nemen?
                              ik heb elke morgen het tegengestelde tussen leuven en beauvechain. verschillende autos die vinden dat je met grootlicht door dorpjes mag rijden (opvelp, bierbeek). heel leuk als je als fietser zo een tegenligger hebt, zie je weer 10min niks meer in het donker (zelf moet fietsverlichting aan zie je niks)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik heb elke morgen het tegengestelde tussen leuven en beauvechain. verschillende autos die vinden dat je met grootlicht door dorpjes mag rijden (opvelp, bierbeek). heel leuk als je als fietser zo een tegenligger hebt, zie je weer 10min niks meer in het donker (zelf moet fietsverlichting aan zie je niks)
                                ik kan dat inderdaad.

Comment

't is niet omdat je het gezien hebt dat je ook gelezen hebt wat er op staat he.
                                  Dat bord is enorm irriterend, veel te fel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    Oei, daar ben ik zelf al wel eens schuldig aan. Wie weet ben ik de schuldige waar ge u iedere morgen aan ergert Wel enkel op de stukken waar geen verlichting is. (mooi voorbeeld: als je van de afrit boutersem naar Lovenjoel wilt rijden (aan dat kapelletje rechts), het gedeelte voor de brug over de e40 is helemaal donker... Wreed veilig...)
                                    Dan steek ik al wel eens mijn grootlichten aan. Maar zodra er een tegenligger is dim ik ze wel meteen!

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
                                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• een volvo break allesinds elke dag al, t lukt me maar niet zijn nr plaat te lezen.
                                      er is een gedeelte van bevekom naar opvelp die geen verlichting heeft. lange grote veldbaan, ge ziet lichten van ver komen. daar heb ik altijd mijn 2 fietslichten aan, 1 gewoon, en zo 1 zware ledlamp. moeten ze van km's ver kunnen zien maarnee, met grote lichten mij voorbij. het gevolg is dat IK de donkere weg de komende minuten NIET meer zie.
                                      dan rijden ze dorpje opvelp door MET grote lichten terwijl daar gewoon straatverlichting is. ze draaien dan af richting bierbeek waar de hele tijd straatverlichting is. en dan kom ik ze nog tegen met de grote lichten aan.

bij straatverlichting heb ik die zware ledlamp niet aan staan, maar staat ze wel hoog gericht. hoef ff het knopje in te drukken en dan knipperd die op vol vermogen. de grootlichten gaan redelijk snel uit dan :-).

t was gisteren ook weer leuk in waregem. tond 20h rijd ik naar huis en zie op een stuk baan zo een gele gloed, kan het niet direct thuis brengen. als ik zowat op 50meter zit, zie ik een tractor ZONDER ENIGE VERLICHTING achteraan. die heeft een hoge aanhanger mee die boven zijn zwaailicht komt en dat zie je dus ook niet (dat is die gloed die ik telkens naast hem zag verschijnen). straatverlichting staat daar links van de baan, iemand die iets minder oplet, ziet die dus totaal niet tot het te laat is (70km/H baan, tractor ging 25-30). reflectoren ook niet aanwezig of verborgen onder de modder

Comment

• Gisteren in Klerken bij de wegversmalling richting Lobbestael (Jonkershove)

Ook al heb je voorrang ze blijven gewoon komen, en als je dan je voorrang wil nemen krijg je een vingertje, maja kwilde er achter zitten maar met men heckflosse leek me dit niet echt nutig haha.

Comment

• Voorrang is voorrang, zitten ze tegen u, pech voor hen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X