Toch erg als ge leest dat er eerst x aantal gewoon voorbij gereden zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hetzelfde toch met dat dodelijk ongeval in Zonhoven, mensen die weigeren om te stoppen of hun brandblusser af te geven terwijl er 7 mensen een gruwelijke dood sterven in dat wrak. Of nog erger, stoppen maar niet helpen en beginnen filmen. Ik snap niet hoe dat soort mensen met zichzelf kan leven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenHetzelfde toch met dat dodelijk ongeval in Zonhoven, mensen die weigeren om te stoppen of hun brandblusser af te geven terwijl er 7 mensen een gruwelijke dood sterven in dat wrak. Of nog erger, stoppen maar niet helpen en beginnen filmen. Ik snap niet hoe dat soort mensen met zichzelf kan leven.
journalisten.......
Zijn niet veel beter....
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
Edit, zal wel aan het fb-oken geweest zijn tijdens het rijden...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWooter?...
Edit, zal wel aan het fb-oken geweest zijn tijdens het rijden...
Op een redelijk zwaar ongeval op de binnenring heb ik ook eens als derde motard gestopt. En toen ik eens stopte bij een motard die een aanrijding had meegemaakt tijdens het filefilteren, kwam een derde motard erbij - toevallig nog iemand die ik ken van een rijvaardigheidscursus .
Het gastje op een scooter dat geen interesse heeft in verkeer rijdt ook gewoon voorbij. De motards met een paar rijopleidingen en een liefde voor het rijden - zijn daar al heel wat meer gevoelig voor. En verder de achtergrond natuurlijk. Ik ben ex ambulancier, die andere motard in dat laatste geval dacht ik dat het een beroepsmilitair was...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat is heel simplistisch gezegd, en overigens kan politie ook niet toveren ...
veiligheid en doorstroming, vlot verkeer is blijkbaar geen taak meer van hen !!!
Comment
-
Hoe verkloot je het als wielrenner voor de rest?
Rijbaan en fietspad zijn van elkaar gescheiden door een strookje gras, je rijdt toch op de rijbaan en je balt je vuist naar een wagen die stapvoets rijdt en een beetje naar rechts uitweek. (Rijd dan op het fietspad idioot)
Vervolgens trap je een paar honderd meter verder naar een bumper van een wagen, die door filevorming niet kan manoevreren en een stukje uitsteekt op het fietspad. (De wagen zag u afkomen en stopte, meer kon die op dat moment in druk verkeer niet doen agressieveling)
Daarna nader je een groepje voetgangers die naar een bushalte wandelen en die zich rot schrikken en een halve meter achteruit springen omdat jij aan een rotvaart nadert... (Koop een fietsbel randdebiel, die mensen staken dan misschien het fietspad wel over, een belletje had veel gedaan...)
Comment
-
Is er een wet over het x zoveel meter open laten aan een oprit?
Tussen die 2 muurkes is onze oprit, nu valt het nog mee om van de oprit te rijden, maar als er auto's aan de overkant staan is het quasi onmogelijk om van onze oprit te rijdenBijgevoegde Bestanden2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIs er een wet over het x zoveel meter open laten aan een oprit?
Tussen die 2 muurkes is onze oprit, nu valt het nog mee om van de oprit te rijden, maar als er auto's aan de overkant staan is het quasi onmogelijk om van onze oprit te rijden
Comment
-
men moet zijn wagen zo zetten dat men de bewoner van het pand niet hindert met het in- en uitrijden. Als het niet meer lukt: flikken bellen.
Comment
-
Politie is alvaak genoeg geweest, zeker als het voetbal is hier wat verder. Mensen zijn nog onbeschoft ook als ge hen erop attent maakt dat er auto's uitmoeten.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenHetzelfde toch met dat dodelijk ongeval in Zonhoven, mensen die weigeren om te stoppen of hun brandblusser af te geven terwijl er 7 mensen een gruwelijke dood sterven in dat wrak. Of nog erger, stoppen maar niet helpen en beginnen filmen. Ik snap niet hoe dat soort mensen met zichzelf kan leven.
Mijne beste kameraad was de eerste ter plaatse, heeft de hulpdiensten gebeld en is toen onmiddellijk mensen beginnen tegenhouden. Veel mensen die wel aan't filmen waren maar toen hij dichtbij kwam om hun iets te vragen volgas wegreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener is geen wetgeving, en welk hindert ?
de pug, de focus, of die eventuele aan de overkant... enige duurzame oplossing is die oprit terug verbreden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenIs er een wet over het x zoveel meter open laten aan een oprit?
Probleem is natuurlijk dat in dit geval nooit slechts één voertuig een probleem zal veroorzaken, tenzij die echt voor de oprit staat. 't Zullen er drie zijn: links, rechts en aan de overkant.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Idd vroeger was er nooit een probleem, mochten de autos aan onze kant op de stoep staan en kon er maar 1tje dicht staan. Nuja zo vaak valt het niet voor dat er een auto staat, enkel tijdens het voetbal seizoen dat er zich soms eentje zet.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Voetbal afschaffen geen optie?
In ieder geval, een mooie zaak;
Op de E313 in Hasselt is afrit 27 bis gisteravond definitief gesloten. De afrit met een scherpe bocht stond bekend als een gevaarlijk punt. Bestuurders die van Antwerpen naar Luik rijden, moeten vanaf nu afrit 27 (foto) nemen als ze er in Hasselt af willen.
Eindelijk een zeer gevaarlijke afrt afgesloten! Van Lummen richting Luik op de E313, vlak na een oprit kwam een afrit...hoevaak ik daar wel geen gevaarlijke situaties heb gezien, abnormaal gewoon. Schandalig dat het zolang heeft blijven bestaan. Zeker als er een rij van vrachtwagens op het rechtervak zat. Dan kwamen de mensen die van links naar rechts wilden, om die afrit te nemen, tussen de vrachtwagens in. Tegelijkertijd kwam het verkeer dat op de voorgaande oprit zat en de autostrade opwilde, naar dezelfde openingen geschoven. Resultaat laat zich raden. Vaak gezien dat er mensen gewoon gedwongen werden om te stoppen op de oprit (levensgevaarlijk), of mensen die over dat kleine gearceerde vak reden tussen de op- en afrit in.
Het enige nadeel is dat veel mensen die naar Hasselt willen, nu de afrit 27 moeten nemen. Maar ik vrees dat velen deze zullen voorbij rijden, dan passeren ze 27 bis (die dicht is), en de volgende is Hasselt/Sint-Truiden, en laat dat net de afrit zijn die ik altijd neem...het zit daar tijdens drukke momenten altijd vast, en dan willen ze nog eens de fameuze Ikea daar openen volgend jaar...+ al het verkeer dat 27 bis gemist heeft...dat gaat miserie geven...maar kom, dat zien we dan wel weer
Comment
-
En weeral een ongeval met zo'n doodskist Aixam...bekijk zeker ook de video...
De brandweer van Sint-Truiden moest zaterdagochtend rond 6.45 uur een bestuurder uit zijn wagen bevrijden na een ongeval op de N80 (Expresweg) in Alken.
De N80 is een autoweg waar men bij de lichten 90 mag, tussen de verkeerslichten 120...er zijn met regelmaat van die opritten zonder aanloopstrook, waar mensen vaak zonder te kijken ineens de N80 opknallen. De weg is zowieso al levensgevaarlijk (elke week is er wel een ongeval), maar dan nog met zo'n brommobiel hierop...Goed voorbeeld van een krom verkeersbeleid, 120 rijden op de stukjes tussen de verkeerslichten in (die niet op mekaar afgestemd zijn, dus van 0=>120=>90(groen)=>120=>0(rood)=>120=>0(rood) en zo gaat het maar door...zeer goed voor het verbruik, uitstoot, veiligheid, etc...
Comment
-
In 't donker zijn die dingen dan ook levensgevaarlijk (overdag ook, maar dan ziet ge ze tenminste). Hun lichten zijn klein en staan dicht van elkaar, waardoor je de indruk krijgt dat er in de verte een voertuig rijdt, terwijl je er met een verschil van 50kmh op afkomt en je er maar 100m van af zit. Op die manier ook eens bijna over zo'n koekendoos gereden. Die mensen die daarmee rijden kunnen zich toch onmogelijk veilig voelen? Puur voor stadsverkeer, allemaal goed en wel, maar op een 2x2 zou ik me daar nooit in durven begeven.
Comment
-
@TooTall:
Ik doe die N80 dagelijks om naar het werk te gaan. Aan de weg zelf vind ik niks gevaarlijk, de bestuurders die d'r op rijden daarentegen ...
Wat de "opritten" betreft is enkel de plaats op jou foto echt gevaarlijk (in beide richtingen), al de andere opritten zijn ter hoogte van verkeerslichten.
Op de plaats van jou foto probeer ik altijd naar links te gaan zodat auto's kunnen invoegen.
De lichten zijn wel degelijk afgesteld op elkaar, toch die tussen de Mercedes garage in Sint-Truiden en de rotonde in Hasselt.
Als ik op cruise control 100 rij (en juist voor de lichten steeds naar 90 vertraag) dan heb ik een "groene golf". Dit lukt natuurlijk alleen maar als er geen trager verkeer is waardoor je gehinderd word.Last edited by knight-rider; 19/03/2014, 21:48.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment