Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is zelfs verboden om met een "brommobiel" op een autoweg of autosnelweg te komen. (De N80 hoort onder de categorie autoweg).
    En toch is dit niet het eerste ongeval met zo een brommobiel op dit soort weg.

Ook in de berichtgeving hoor je ze nooit vermelden dat deze voertuigen op die wegen eigenlijk niet mogen komen
    Last edited by knight-rider; 15/03/2014, 19:29.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      er is geen wetgeving, en welk hindert ?

de pug, de focus, of die eventuele aan de overkant... enige duurzame oplossing is die oprit terug verbreden
      aan de overkant mag er nu niemand staan volgens mij, je moet minstens 3 meter vrije ruimte overlaten op de rijweg, of anders zie ik het niet goed op de foto

Comment

• die citroen die op dr brom-mobiel is ingereden, pas een paar weken ingeschreven?! spijtig

Comment

• die brommobielen zijn idd gevaarlijk. vroeger reed er elke dag ene in de ochtendspits richting brussel (N8 van ninove naar dilbeek). die baan is een 4vaks baan met middenberm en was 90km/h.
          je rijd daar dan in 2stroken tegen 90km/h naar brussel. opeens wijkt je voorligger zonder kijken uit naar het linkervak, jij zit die te bekijken van: "wat een gek die zomaar van strook veranderd zonder kijken of pinkers", en dan zie jij plots zo een brommobiel voor je rijden aan 45km/h
          je keuzes zijn:
          -proberen te remmen en waarschijnlijk recht inknallen en die ineens van 45 naar 70km/H katapulteren
          -draaien aan dat stuur en hopen dat er plaats is op het vak naast u

ik zag die brommobiel elke dag en heb er ook paar keer voor moeten uitwijken, en plots was die er niet meer... nooit meer terug gezien.
          bovenstaande zal ook wel zo een situatie zijn, een auto die plots uitwijkte en de auto erachter die alles te laat zag

Comment

• Vanmiddag een bmw 1-reeks die een remmanoeuvre uitvoerde, gelijkaardig aan dat van die M3 in de media een paar weken terug. De bestelwagen voor wie het bedoeld was week wat uit en remde wat, de autos àchter die bestelwagen zaten bijna op elkaar vanwege het plotse en harde remmen.
            De 1-reeks had een website van een of ander renovatiebedrijf op zijn bumper staan, jammer dat het veel te lang was om te onthouden, anders had ik hen een mailtje gestuurd.
            autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• deze ochtend een moto rijder gezien die een dezer dagen toch eens onder een camion gaat liggen.

Met lichten flashen op een oprit van een autostrade, inhalen via de pechstrook, terwijl links een auto rijdt tegen 130 en rechts een setje vrachtwagens tegen 90 daar tussen gaan rijden,...

Maar owee als die dan valt, dan staan alle moto-verenigingen weer op hun achterste poten dat er te weinig verdraagzaamheid is
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                aan de overkant mag er nu niemand staan volgens mij, je moet minstens 3 meter vrije ruimte overlaten op de rijweg, of anders zie ik het niet goed op de foto
                Aan de overkant is het op de stoep parkeren en onze kant op straat.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  deze ochtend een moto rijder gezien die een dezer dagen toch eens onder een camion gaat liggen.

Met lichten flashen op een oprit van een autostrade, inhalen via de pechstrook, terwijl links een auto rijdt tegen 130 en rechts een setje vrachtwagens tegen 90 daar tussen gaan rijden,...

Maar owee als die dan valt, dan staan alle moto-verenigingen weer op hun achterste poten dat er te weinig verdraagzaamheid is
                  Da was ghost rider die je gezien hebt. Is op doortocht door Belgie...

Comment

• Ghostrider is inmiddels een echte geest geworden. Blijkbaar plakt ie ergens heel stevig tegenaan, heb ik me laten wijsmaken.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Ghostrider is inmiddels een echte geest geworden. Blijkbaar plakt ie ergens heel stevig tegenaan, heb ik me laten wijsmaken.
                      Laten wijsmaken inderdaad.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• een clown in een bmw 3 die me met veel show voorbij gaat terwijl mijn CC op 115 staat, gaat naar rechts zodat hij voor me komt en gaat plots trager dan mij gaan rijden dus ik haal hem in aan 125, ga terug rechts en CC terug naar 115 aangezien hij toch trager ging. haalt die clown mij na 2min weer in om opnieuw trager te gaan eens voor mij... haal ik hem weer in en wanneer ik naast hem kom geeft hij gas bij... dan maar pedaal ingedrukt tot 170 dak er van af was. tis door zo'n idioten dak nog geflits zou worden
                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          een clown in een bmw 3 die me met veel show voorbij gaat terwijl mijn CC op 115 staat, gaat naar rechts zodat hij voor me komt en gaat plots trager dan mij gaan rijden dus ik haal hem in aan 125, ga terug rechts en CC terug naar 115 aangezien hij toch trager ging. haalt die clown mij na 2min weer in om opnieuw trager te gaan eens voor mij... haal ik hem weer in en wanneer ik naast hem kom geeft hij gas bij... dan maar pedaal ingedrukt tot 170 dak er van af was. tis door zo'n idioten dak nog geflits zou worden
                          Dat gedrag zie je dikwijls zeker wanneer je met een ogenschijnlijk traag voertuig type Berlingo of zo rijdt, (met de passat veel minder last van) niemand wil er achter hangen dus ervoor en dan inhouden.
                          Iemand die daar de logica van inziet ?
                          Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                          My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Statistisch te zien zijn voertuigen die "ogenschijnlijk traag" zijn, ook vaak effectief traag...of de bestuurder is niet bekwaam.

De veilige oplossing is er achter blijven rijden, dan hebt gij controle over hem. De menselijke reactie is hem voorbij steken, maar dan verliest ge de controle over de situatie. Leert ge heel snel met de moto, gevaarlijke/onveilige/onbetrouwbare chauffeurs beter voor U dan achter U...maar het instinct is van voorbij te gaan!
                            Mijn Skoda

Comment

• Gisterennacht een oude renault camionette met oostblokplaten tegengekomen met maar 1 brandend achterlicht en 1 brandend dimlicht vooraan. Als ge zo ene tegenkomt op een onverlicht stuk dan kunt ge wel eens de verassing van uw leven meemaken.
                              1976 Porsche 924 (verkocht)
                              2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                              2011 Volvo V60 T6 AWD
                              2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Dit probleem heb je wel vaker als je op CC rijdt, merk ik toch.
                                Jij rijdt aan vaste snelheid, iemand die enkel met voet op het gas rijdt steekt je over, en let vervolgens niet op en valt terug qua snelheid, wat voor jou natuurlijk vervelend is, want dan moet jij die over, vaak door ook nog eens uit CC te gaan.

Comment

• Waarom aan 115 op CC? Daar kut je toch 100% degenen mee die 120 willen en mogen rijden? Dat is toch moedwillig in de weg rijden, want te snel om achter een vrachtwagen te rijden en te traag om in te halen...

En zeker als je dan vervolgens zelf hem gaat inhalen aan 125... Tuurlijk dat je hem dan voorbij gaat. Je gaat dan iedereen voorbij die 120 rijdt... Dus je had al geen reden om 115 te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                    Statistisch te zien zijn voertuigen die "ogenschijnlijk traag" zijn, ook vaak effectief traag...of de bestuurder is niet bekwaam.

De veilige oplossing is er achter blijven rijden, dan hebt gij controle over hem. De menselijke reactie is hem voorbij steken, maar dan verliest ge de controle over de situatie. Leert ge heel snel met de moto, gevaarlijke/onveilige/onbetrouwbare chauffeurs beter voor U dan achter U...maar het instinct is van voorbij te gaan!
                                    Dus volgens u is het normaal rijgedrag iemand inhalen en dan het gas af ( en gelijk maar erbij denken dat de ingehaalde een onbekwame is ) , en het is beter achter een rare te rijden dan ervoor met een Moto ... ???
                                    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                                      Dus volgens u is het normaal rijgedrag iemand inhalen en dan het gas af ( en gelijk maar erbij denken dat de ingehaalde een onbekwame is ) , en het is beter achter een rare te rijden dan ervoor met een Moto ... ???
                                      Goh...

Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                                      een clown in een bmw 3 die me met veel show voorbij gaat terwijl mijn CC op 115 staat, gaat naar rechts zodat hij voor me komt en gaat plots trager dan mij gaan rijden dus ik haal hem in aan 125
                                      Volgens uw uitleg gaat hij niet plots trager rijden, gij gaat sneller rijden...Mensen die geen snelheid kunnen houden zijn voor mij slechte chauffeurs ja. Pas op, als iemand bergop zit te rijden tegen 90 achter een camion op de autostrade, en die komt op de bergaf voorbij tegen 140, is dat voor mij geen probleem, dat mag die 100 keer doen van mij...zolang die mij niet gaat hinderen...

En het is altijd beter een slechte chauffeur voor U te hebben dan achter U, gij kunt reageren. Als iemand zit te GSM'en, wilt gij voor die rijden of achter hem? Ik zeg dat de menselijke aard is om voorbij te steken, "daar heb ik geen last meer van", in de werkelijkheid is het vaak beter om erachter te blijven. Maar dit is meer van toepassing op onoplettende chauffeurs dan op trage chauffeurs.

Als ge minder gaat rijden dat de maximaal toegestane snelheid, moet ge niet uit de lucht vallen als iemand U gaat inhalen. En als ge nét onder die snelheid gaat rijden, moet ge ook niet vloeken als die daarna voor U komt rijden en LIJKT te vertragen, die mens is gewoon de snelheid aan het rijden.

Natuurlijk, moest die BMW rijder effectief trager zijn beginnen rijden voor uw neus om U te kloten, is het een achterlijke nar zonder discussie. Maar denk eerder dat het in dit geval uw perceptie is die uw ergernis veroorzaakt, iemand die "voor mijn neus komt rijden" terwijl hij gewoon de snelheid wilt rijden, uw veiligheidsafstand is weg, dus gij gaat inhalen tegen iets sneller, etc etc.
                                      Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                        Goh...

Volgens uw uitleg gaat hij niet plots trager rijden, gij gaat sneller rijden...Mensen die geen snelheid kunnen houden zijn voor mij slechte chauffeurs ja. Pas op, als iemand bergop zit te rijden tegen 90 achter een camion op de autostrade, en die komt op de bergaf voorbij tegen 140, is dat voor mij geen probleem, dat mag die 100 keer doen van mij...zolang die mij niet gaat hinderen...

En het is altijd beter een slechte chauffeur voor U te hebben dan achter U, gij kunt reageren. Als iemand zit te GSM'en, wilt gij voor die rijden of achter hem? Ik zeg dat de menselijke aard is om voorbij te steken, "daar heb ik geen last meer van", in de werkelijkheid is het vaak beter om erachter te blijven. Maar dit is meer van toepassing op onoplettende chauffeurs dan op trage chauffeurs.

Als ge minder gaat rijden dat de maximaal toegestane snelheid, moet ge niet uit de lucht vallen als iemand U gaat inhalen. En als ge nét onder die snelheid gaat rijden, moet ge ook niet vloeken als die daarna voor U komt rijden en LIJKT te vertragen, die mens is gewoon de snelheid aan het rijden.

Natuurlijk, moest die BMW rijder effectief trager zijn beginnen rijden voor uw neus om U te kloten, is het een achterlijke nar zonder discussie. Maar denk eerder dat het in dit geval uw perceptie is die uw ergernis veroorzaakt, iemand die "voor mijn neus komt rijden" terwijl hij gewoon de snelheid wilt rijden, uw veiligheidsafstand is weg, dus gij gaat inhalen tegen iets sneller, etc etc.
                                        Ge zijt dus wel op de verkeerde poster aan het antwoorden , IK heb dat wat u aanhaalt over terug inhalen niet geschreven ...

"Oorspronkelijk geplaatst door Doa een clown in een bmw 3 die me met veel show voorbij gaat terwijl mijn CC op 115 staat, gaat naar rechts zodat hij voor me komt en gaat plots trager dan mij gaan rijden dus ik haal hem in aan 125, ga terug rechts en CC terug naar 115 aangezien hij toch trager ging. haalt die clown mij na 2min weer in om opnieuw trager te gaan eens voor mij... haal ik hem weer in en wanneer ik naast hem kom geeft hij gas bij... dan maar pedaal ingedrukt tot 170 dak er van af was. tis door zo'n idioten dak nog geflits zou worden "
                                        Last edited by georges; 19/03/2014, 10:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Waarom aan 115 op CC? Daar kut je toch 100% degenen mee die 120 willen en mogen rijden? Dat is toch moedwillig in de weg rijden, want te snel om achter een vrachtwagen te rijden en te traag om in te halen...

En zeker als je dan vervolgens zelf hem gaat inhalen aan 125... Tuurlijk dat je hem dan voorbij gaat. Je gaat dan iedereen voorbij die 120 rijdt... Dus je had al geen reden om 115 te rijden...
                                          Het verbruik. Ik zet mijn CC altijd tussen 105 en 110, scheelt toch behoorlijk wat. En diegene die ik er mee stoor zijn op 1 hand te tellen en zijn ook nooit diegene die maar 120 willen rijden.
                                          En naast het verbruik rijdt het ook veel prettiger in druk verkeer. Als je dan wat gaat kijken hoe iedereen op die linkerstrook zijn best doet om toch maar 120 of sneller te halen, bumperkleven, rem-gas-rem-gas-..., dan ben ik blij dat ik daar op 't gemakske zonder enig tijdverlies en met minder stress en kosten ook overal kom.

Comment

Working...
                                          X