Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
    Ge zijt dus wel op de verkeerde poster aan het antwoorden , IK heb dat wat u aanhaalt over terug inhalen niet geschreven ...
    Ah, excuses. Maar mijn punt blijft. En ik lees nu pas de volledige tekst. Mijn favoriet stuk;

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    dan maar pedaal ingedrukt tot 170 dak er van af was.tis door zo'n idioten dak nog geflits zou worden
    Dus de BMW rijder stak zomaar eventjes zijn arm door het raam en duwde op het been van Doa, waardoor die verplicht werd om 170 te rijden!

Weeral de bevestiging, de menselijke aard is om voorbij te steken. Eventjes 170 knallen met alle risico's vandien, om 5 kilometer later wéér voorbij gestoken te worden...in plaats van CC af, gas los, laten uitzakken zonder iemand te hinderen, tellen tot 10, CC terug op 115 en gaan. En hij is al làng weg, zonder dat ge verplicht geflitst gaat worden! Ik zou weten wat kiezen...
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Het verbruik. Ik zet mijn CC altijd tussen 105 en 110, scheelt toch behoorlijk wat. En diegene die ik er mee stoor zijn op 1 hand te tellen en zijn ook nooit diegene die maar 120 willen rijden.
      En naast het verbruik rijdt het ook veel prettiger in druk verkeer. Als je dan wat gaat kijken hoe iedereen op die linkerstrook zijn best doet om toch maar 120 of sneller te halen, bumperkleven, rem-gas-rem-gas-..., dan ben ik blij dat ik daar op 't gemakske zonder enig tijdverlies en met minder stress en kosten ook overal kom.
      Het verbruik? Je kan ook 90 rijden, scheelt nog meer!

Idem met druk verkeer. Zet je aan 90 voor of achter een camion, en niemand komt je storen!

Met 115 op cc dwing je jezelf om trager verkeer in te halen, maar sneller verkeer zelf te hinderen. Is dat nu zo moeilijk om een minimum aan hoffelijkheid te houden en je inhaalmanoevers uit te voeren aan de kortst mogelijke tijd, dwz aan de maximum toegelaten snelheid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Waarom aan 115 op CC? Daar kut je toch 100% degenen mee die 120 willen en mogen rijden? Dat is toch moedwillig in de weg rijden, want te snel om achter een vrachtwagen te rijden en te traag om in te halen...

En zeker als je dan vervolgens zelf hem gaat inhalen aan 125... Tuurlijk dat je hem dan voorbij gaat. Je gaat dan iedereen voorbij die 120 rijdt... Dus je had al geen reden om 115 te rijden...
        ? ik rij op het uiterst rechter vak en wanneer ik een vrachtwagen inhaal duw ik de CC naar 125 dus wie ga ik nu gaan hinderen? ik rij zo 's avonds laat wanneer er weinig volk op de baan is
        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Goh...

Volgens uw uitleg gaat hij niet plots trager rijden, gij gaat sneller rijden...Mensen die geen snelheid kunnen houden zijn voor mij slechte chauffeurs ja. Pas op, als iemand bergop zit te rijden tegen 90 achter een camion op de autostrade, en die komt op de bergaf voorbij tegen 140, is dat voor mij geen probleem, dat mag die 100 keer doen van mij...zolang die mij niet gaat hinderen...

En het is altijd beter een slechte chauffeur voor U te hebben dan achter U, gij kunt reageren. Als iemand zit te GSM'en, wilt gij voor die rijden of achter hem? Ik zeg dat de menselijke aard is om voorbij te steken, "daar heb ik geen last meer van", in de werkelijkheid is het vaak beter om erachter te blijven. Maar dit is meer van toepassing op onoplettende chauffeurs dan op trage chauffeurs.

Als ge minder gaat rijden dat de maximaal toegestane snelheid, moet ge niet uit de lucht vallen als iemand U gaat inhalen. En als ge nét onder die snelheid gaat rijden, moet ge ook niet vloeken als die daarna voor U komt rijden en LIJKT te vertragen, die mens is gewoon de snelheid aan het rijden.

Natuurlijk, moest die BMW rijder effectief trager zijn beginnen rijden voor uw neus om U te kloten, is het een achterlijke nar zonder discussie. Maar denk eerder dat het in dit geval uw perceptie is die uw ergernis veroorzaakt, iemand die "voor mijn neus komt rijden" terwijl hij gewoon de snelheid wilt rijden, uw veiligheidsafstand is weg, dus gij gaat inhalen tegen iets sneller, etc etc.
          volgens mij verhaal ga ik plots sneller rijden? denk je dat mijn CC een eigen wil heeft?
          als er iemand mij inhaalt, op mijn vak komt met 15m er tussen en na 20 sec er plots nog 5m tussen zit en die kort nog in is dat wel degelijk omdat hij trager aan het rijden is... gekke redenering dat het dan ofwel mijn idee is dat hij trager zou gaan of ik die rapper zou beginnen rijden

Comment

Ah, excuses. Maar mijn punt blijft. ...
            Mijn punt ook, ik blijf het abnormaal vinden dat iemand inhaalt en dan trager gaat rijden vlak voor mij, ik versnel niet laat dat duidelijk zijn .
            Ge ziet da vrij veel, waarom is me nog steeds niet duidelijk ...
            Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
            My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Zoals ik zei, als het effectief zo was dat zijn snelheid na het invoegen lager was, is het een achterlijke nar zonder discussie.

Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
              ik blijf het abnormaal vinden dat iemand inhaalt en dan trager gaat rijden vlak voor mij, ik versnel niet laat dat duidelijk zijn .
              Ge ziet da vrij veel, waarom is me nog steeds niet duidelijk ...
              Is ook abnormaal, en irritant. Veel redenen denk ik. Geen CC, smsje dat binnenkomt, trager verkeer voor hun, etc.

Heb een carpoolgenoot die van elk verkeersinzicht ontbloot is. Gisteren was het zijn beurt, op de weg van Brussel naar Hasselt heeft hij zich misschien 15-20 keer vastgereden. Dus lekker mee met de stroom op eender welk vak, opening, nog een opening, voorganger komt dichter, nog een opening, voorganger remt, nog een opening, ineens zitten we vlak achter de voorganger en geen opening, en dan zit hij maar te vloeken en te kijken in zijn spiegel.

Hilarisch. Als ge er niet langs zit en hem langzaam wilt zien verdrinken in een zee van zijn eigen lichaamssappen.

Maar niet echt, natuurlijk
              Mijn Skoda

Comment

• Ik ben nog altijd niet mee waarom je eerst 115 rijdt, dan als je wordt opgehouden 125 gaat rijden, dan terug 115 en dan 170... Het grappige is dat die andere waarschijnlijk er een vergelijkbare gewoonte op nahield (125 om in te halen, 110 om gewoon te rijden) en dat dus mekaar onnodig zat te ambeteren.

Als ik op CC rij, rij ik continu op CC en ga ik niet sneller rijden om in te halen. Maar ik rij dan ook geen 100 of 115 op CC, maar 120.

Comment

Ik ben nog altijd niet mee waarom je eerst 115 rijdt, dan als je wordt opgehouden 125 gaat rijden, dan terug 115 en dan 170... Het grappige is dat die andere waarschijnlijk er een vergelijkbare gewoonte op nahield (125 om in te halen, 110 om gewoon te rijden) en dat dus mekaar onnodig zat te ambeteren.

Als ik op CC rij, rij ik continu op CC en ga ik niet sneller rijden om in te halen. Maar ik rij dan ook geen 100 of 115 op CC, maar 120.
                  wat is dat nu voor zever? als ik op het midden of linker vak kom ga ik sneller om niemand te hinderen en rap terug naar rechts te kunnen.
                  als die bmw trager wil rijden dan mij heeft hij geen enkele reden om mij eerst voorbij te steken en dan te gaan vertragen.

Comment

Ik ben nog altijd niet mee waarom je eerst 115 rijdt, dan als je wordt opgehouden 125 gaat rijden, dan terug 115 en dan 170... Het grappige is dat die andere waarschijnlijk er een vergelijkbare gewoonte op nahield (125 om in te halen, 110 om gewoon te rijden) en dat dus mekaar onnodig zat te ambeteren.

Ik rijdt niet op CC wanneer er druk verkeer is , rijdt dan liever zelf en geconcentreerd, ik zit veel op de ring te Antwerpen daar bent ge niets met CC.
                    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                    My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• om 23u 's avonds is het trouwens niet druk meer op de E40 tussen brugge en oostende

Comment

• Die rotte vis dat hier heel de buurt stillegt. Pff.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Tja, is me wat die files door die vis. Ik heb deze morgen bijna 5 minuten extra gereden over Sint-Truiden -- Brussel.

Comment

• Ik ben 'rap' even naar de aldi geweest. Normaal 10min als ik pech heb met de lichten. Nu 1uur op en ander half in het terug komen.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ja, mijn vriendin vertrokken in Linden om 7h30 is om 9h45 aangekomen in Diegem, ik met de moto vertrokken om 9h10 en ook aangekomen om 9h45. Ben dan nog gestopt om te tanken ook.

Comment

• Voor de 9000ste keer een auto voor mijn garagepoort. ALWEER dezelfde BMW X6. Heb die kerel er al 2x op aangesproken en dan is hij te laf om te antwoorden en maakt hij dat hij meteen weg is. Flikken bellen: duurt 3 uur voor ze hier staan en ondertussen zijn die vaak al weg. Elke week verliezen we zo minstens 2 dagen tijdens de verbouwingen omdat we niet binnen kunnen met de remork.

Comment

• Vastzetten met een paar auto's als ge hem eens te pakken hebt?
                                  Mijn Skoda

Comment

Het verbruik? Je kan ook 90 rijden, scheelt nog meer!

Idem met druk verkeer. Zet je aan 90 voor of achter een camion, en niemand komt je storen!

Met 115 op cc dwing je jezelf om trager verkeer in te halen, maar sneller verkeer zelf te hinderen. Is dat nu zo moeilijk om een minimum aan hoffelijkheid te houden en je inhaalmanoevers uit te voeren aan de kortst mogelijke tijd, dwz aan de maximum toegelaten snelheid?
                                    90 rijden tussen de camions is goed om bij een ongeval nooit meer thuis te raken, dus ik vind dat argument gewoon onzin.
                                    Ik hinder niemand, ik heb spiegels en die gebruik ik goed genoeg. Het verkeer is niet zo zwart-wit dat je enkel maar of 90 of 120 kunt rijden. Alles er tussenin is even legaal en als je je verstand gebruikt heeft niemand er last van. Als jij er last van hebt dat er op de middenstrook een auto 105 rijdt om vrachtwagens in te halen, waardoor jij naar links moet, dan schort er eerder iets met uw mentaliteit dan met diegene die trager rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Voor de 9000ste keer een auto voor mijn garagepoort. ALWEER dezelfde BMW X6. Heb die kerel er al 2x op aangesproken en dan is hij te laf om te antwoorden en maakt hij dat hij meteen weg is. Flikken bellen: duurt 3 uur voor ze hier staan en ondertussen zijn die vaak al weg. Elke week verliezen we zo minstens 2 dagen tijdens de verbouwingen omdat we niet binnen kunnen met de remork.
                                      Volgende keer 1 wiel afdraaien en op een bak jupiler zetten. Dan moet hij u wel onder ogen komen hé..

Comment

Vastzetten met een paar auto's als ge hem eens te pakken hebt?
                                        Al eens gedaan, remorke achter zijn X6 en de berlingo er voor. Hij is los op de remorke gereden om er zich uit te wringen. Snap dat volk niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        Volgende keer 1 wiel afdraaien en op een bak jupiler zetten. Dan moet hij u wel onder ogen komen hé..
                                        Fietsslot rond zijn velg leggen en aan riooldeksel vast hangen.

Comment

• niet mogelijk om eerst je remork voor de poort te zetten en deze dan te verzetten als je toekomt? zo een gasten zou ik maar al te graag de kop inslaan!

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X