Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwat is dat nu voor zever? als ik op het midden of linker vak kom ga ik sneller om niemand te hinderen en rap terug naar rechts te kunnen.
als die bmw trager wil rijden dan mij heeft hij geen enkele reden om mij eerst voorbij te steken en dan te gaan vertragen.
Je verwijt echt nu iemand anders wat je zelf ook fout doet... Je kan niet klagen over het gebrek aan iemands continue snelheid als je zelf geen snelheid kan aanhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten90 rijden tussen de camions is goed om bij een ongeval nooit meer thuis te raken, dus ik vind dat argument gewoon onzin.
Ik hinder niemand, ik heb spiegels en die gebruik ik goed genoeg. Het verkeer is niet zo zwart-wit dat je enkel maar of 90 of 120 kunt rijden. Alles er tussenin is even legaal en als je je verstand gebruikt heeft niemand er last van. Als jij er last van hebt dat er op de middenstrook een auto 105 rijdt om vrachtwagens in te halen, waardoor jij naar links moet, dan schort er eerder iets met uw mentaliteit dan met diegene die trager rijdt.
16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :
1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
Het probleem is dan nog niet zozeer die 105 op het middenvak, maar de 110 op het linkervak dat er voorbij gaat... Of gewoon de 105 op het linkervak op een tweevakssnelweg... Het is een rijdende wegversmalling...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAan 105 per uur ben je niet op zeer korte tijd aan het inhalen
En is het volgens jou niet toegelaten om op de autosnelweg aan 120 km/u iemand in te halen die 115 km/u rijdt?
Artikeltjes citeren is niet moeilijk. Ze kunnen interpreteren en begrijpen soms wel.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
De kortst mogelijke toegelaten tijd om een vrachtwagen in te halen is aan 120 km/u. Idem als je iemand wil inhalen die 115 rijdt. Maar dat zou dus betekenen dat ie 115 op het rechtervak rijdt.
Sorry, maar iemand die niet 120 rijdt met een voertuig dat die snelheid wel kan halen op het middenvak heeft het gebruik van het middenvak niet begrepen. Ook het middelste vak is om in te halen.
Comment
-
Wooter,
Ben je daar nu echt weer met jouw absurde interpretatie van die regel? Ik dacht dat dit behandeld was.
Het is niet omdat er staat "op zeer korte tijd" dat je bij ieder inhaalmanoeuver verplicht ben door te gassen tot de maximaal toegelaten snelheid. Bedoeling is dat men vlot en snel inhaalt en zo snel mogelijk zijn plaats terug inneemt zodra de mogelijkheid zich aandient. Als men een vrachtwagen inhaalt die 90 rijdt aan 105 km per uur, dan is dit ook snel genoeg en hoeft men daar niet voor door te gassen.
Als de wetgever wou dat men enkel mocht inhalen aan de maximaal toegelaten snelheid, dan had hij ook dit zo in de regel verwoordt, quod non dus.
Wat jij beweert zou trouwens tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe kortst mogelijke toegelaten tijd om een vrachtwagen in te halen is aan 120 km/u. Idem als je iemand wil inhalen die 115 rijdt. Maar dat zou dus betekenen dat ie 115 op het rechtervak rijdt.
Sorry, maar iemand die niet 120 rijdt met een voertuig dat die snelheid wel kan halen op het middenvak heeft het gebruik van het middenvak niet begrepen. Ook het middelste vak is om in te halen.
Volgens mij heb jij het gebruik van de middelste en linker rijstrook niet helemaal goed begrepen. Die mag je immers gebruiken om in te halen, ook aan minder dan 120 km/u.
Er is geen enkele reden om te stellen dat je een vrachtwagen niet zou mogen inhalen aan 105 km/u, ook niet artikel 16.4.1° d van de Wegcode. En dat weet jij ook wel, denk ik.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenBedoeling is dat men vlot en snel inhaalt en zo snel mogelijk zijn plaats terug inneemt zodra de mogelijkheid zich aandient.
Wat natuurlijk ook de bedoeling van het artikel is, is om te verbieden dat bestuurders op een baan met tegenliggers aan een inhaalmanoeuvre beginnen dat lang gaat duren, en waarbij ze dus niet zonder gevaar (opduikende tegenliggers) kunnen inhalen.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenBedoeling is dat men vlot en snel inhaalt
Wat is "vlot en snel" voor U? Van 90 achter de vrachtwagen optrekken tot 95, en dit met een personenwagen die perfect 120 kan?
Comment
-
Ernet ne snuggere motard.. showgeven, op achtwiel rijden, van links naar rechts zwabberen,... dan laat em zijn stuur los maar ziet hij niet dat de auto voor hem remt omdat het rood is. Mossel erin, was hij nog aggressief tov de automobilist ook. Ben toxh ook wel gestopt want die was serieus kwaad ook al was hij zelf in fout.Last edited by IbifaHo; 19/03/2014, 15:33.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenEn hoe beter kan men vlot en snel inhalen dan de niet overdreven hoge VMAX te behalen om zo de rest van het verkeer niet te hinderen?
Wat is "vlot en snel" voor U? Van 90 achter de vrachtwagen optrekken tot 95, en dit met een personenwagen die perfect 120 kan?
Daarnaast, is dit iets wat altijd geval per geval moet bekeken worden. In een reeks gevallen kan dit betekenen, snel inhalen is 120 rijden om dit te kunnen doen. Dat ontken ik toch niet.
Mijn punt is, "zeer korte tijd" wil niet zeggen "altijd 120 moeten rijden" bij het inhalen.
Comment
-
Mannen... Aan 100 per uur inhalen op de snelweg is 20 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals 10 km/u rijden in een zone 30, 30 in een zone 50, 50 in een zone 70 en 70 in een zone 90. Ik vind dat even ergerlijk als ik daarachter zit in een zone 30 als op de snelweg.
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMannen... Aan 100 per uur inhalen op de snelweg is 20 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals 10 km/u rijden in een zone 30, 30 in een zone 50, 50 in een zone 70 en 70 in een zone 90. Ik vind dat even ergerlijk als ik daarachter zit in een zone 30 als op de snelweg.
Danku.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenWooter stop met zin en rede te gebruiken in de discussie graag. Dat helpt niet.
Danku.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVoor de 9000ste keer een auto voor mijn garagepoort. ALWEER dezelfde BMW X6. Heb die kerel er al 2x op aangesproken en dan is hij te laf om te antwoorden en maakt hij dat hij meteen weg is. Flikken bellen: duurt 3 uur voor ze hier staan en ondertussen zijn die vaak al weg. Elke week verliezen we zo minstens 2 dagen tijdens de verbouwingen omdat we niet binnen kunnen met de remork.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMannen... Aan 100 per uur inhalen op de snelweg is 20 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals 10 km/u rijden in een zone 30, 30 in een zone 50, 50 in een zone 70 en 70 in een zone 90. Ik vind dat even ergerlijk als ik daarachter zit in een zone 30 als op de snelweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenOpnieuw, waarom is 100 "abnormaal traag" waar een snelheidslimiet van 120 geldt?
En om de redenering van Wooter door te trekken: Aan 90 per uur inhalen op de snelweg is 30 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals stilstaan in een zone 30.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenOpnieuw, waarom is 100 "abnormaal traag" waar een snelheidslimiet van 120 geldt? 10 waar je 30 mag en 30 waar je 50 mag en zelfs 50 waar je 70 mag kan ik nog begrijpen.
Lijkt je dit vergezocht? Wel, hoe ergerlijk is een Ligierke of Axiam op een weg waar je 70 mag? Wel, zo ergerlijk is een auto die 95 doet op het middenvak van een snelweg.
Comment
Comment