Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Kunt er over bezig blijven. Je zal altijd wel iemand hinderen, zelf aan 120.
    Ik rij met de wagen ook 100 op de teller en neen, ik zou niet weten waarom ik sneller zou rijden.
    Er zijn 3 vakken dus plaats zat om in te halen.
    Dat is dus het foute idee... Jij doet 100 "want er zijn 3 vakken dus plaats zat op in te halen". Ik nader daar aan 120 en merk dat het stropt, want al het verkeer dat harder dan 100 gaat, moet over één rijvak. En moest iedereen nu nog 120 doen konden we nog wat ritsen of zo, maar daar zitten er ook tussen die 105 en 110 doen, want dat mag ook...

Aan 120 zal je er nog hinderen, maar dan hinder je enkel diegenen die sneller dan de snelheidslimiet gaan. En dat zijn er dezer dagen niet zoveel meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Mannen... Aan 100 per uur inhalen op de snelweg is 20 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals 10 km/u rijden in een zone 30, 30 in een zone 50, 50 in een zone 70 en 70 in een zone 90. Ik vind dat even ergerlijk als ik daarachter zit in een zone 30 als op de snelweg.
      Nee, 100 op de snelweg is 1/6e trager dan toegelaten, ofwel tegen 25 in zone 30, iets sneller dan 40 in zone 50 ...

En een lager verbruik en minder slijtage is voor mij een geldige reden. Mijn woon-werk verkeer doe ik zo met 4 liter per dag, terwijl dit tegen 120 zou oplopen tot 6 liter. 2,65 euro per dag, omdat ik 10 a 15km/h trager rij dan toegelaten op de snelweg! 100 a 110 is trouwens toch niet abnormaal traag? Trager dan 90, dat wel, maar erboven is goed te doen. Ik heb nog nooit een bumperklever gehad op de snelweg, erbuiten wel (terwijl ik daar wel de max rij), dus het moet zijn dat ik er niet veel mensen mee stoor.

Jij hoort dus duidelijk bij de groep die in druk verkeer per se die 120 wil rijden, gejaagd zit te doen op het linkervak op een halve meter van je voorligger die hetzelfde doet bij zijn voorligger, en ondertussen iedereen die keurig rijdt, maar geen 120 doet, de eikel vindt die zich niet aanpast?
      Last edited by |) ][ |V| ][; 19/03/2014, 17:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
        Aan 90 per uur inhalen op de snelweg is 30 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals stilstaan in een zone 30.
        Procenten zijn niet uw ding precies?
        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Procenten zijn niet uw ding precies?
          Inderdaad.

Maar wat begrijp jij niet aan:

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
          En om de redenering van Wooter door te trekken
          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Mannen... Aan 100 per uur inhalen op de snelweg is 20 km/u onder de snelheidslimiet. Dat is zoals 10 km/u rijden in een zone 30, 30 in een zone 50, 50 in een zone 70 en 70 in een zone 90. Ik vind dat even ergerlijk als ik daarachter zit in een zone 30 als op de snelweg.
          Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Wooter stop met zin en rede te gebruiken in de discussie graag. Dat helpt niet.
          Als zin en rede niet helpen, dan procenten waarschijnlijk ook niet.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
            Jij hoort dus duidelijk bij de groep die in druk verkeer per se die 120 wil rijden, gejaagd zit te doen op het linkervak op een halve meter van je voorligger die hetzelfde doet bij zijn voorligger, en ondertussen iedereen die keurig rijdt, maar geen 120 doet, de eikel vindt die zich niet aanpast?
            Omdat het niet druk is! Wat je krijgt is dat het verkeer druk is achter mensen die 90-110 rijden, en er voor die mensen grote gaten ontstaan waar nauwelijks verkeer rijdt. Dus ja, voor jou lijkt het rustig want je rijdt 100 en je hebt geen hinder, en achter je is het druk want iedereen die harder dan jou rijdt moet over 1 rijstrook voorbij...

Toen ik met de auto reed had ik al zo een vermoeden. Met de motorfiets wacht ik niet meer tot mensen goesting krijgen om naar rechts te gaan en daar zie je dat heel goed dat voor elke drukte er een rustige zone zit. De drukte wordt niet veroorzaakt door het aantal auto's, maar door het aantal bestuurders dat niet 120 rijdt, die de bestuurders die wel 120 willen rijden ophouden.

Comment

Het is hetzelfde... 20 km/u onder de snelheidslimiet. En dan ga ik nog niet moeilijk doen dat je dat wil doen op het rechtervak, maar al inhalend?! Als je aan 100 per uur met een auto gaat inhalen op het middenvak of linkervak op een rustige snelweg ben je gewoon een hindernis in het verkeer.

Lijkt je dit vergezocht? Wel, hoe ergerlijk is een Ligierke of Axiam op een weg waar je 70 mag? Wel, zo ergerlijk is een auto die 95 doet op het middenvak van een snelweg.
              Nu spreek je van een rustige snelweg, dan kan je nog minder een hindernis zijn, relatief gezien, of is de 'hinderlijkheid' minder groot.

Nu maak je er al 95 van.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Omdat het niet druk is! Wat je krijgt is dat het verkeer druk is achter mensen die 90-110 rijden, en er voor die mensen grote gaten ontstaan waar nauwelijks verkeer rijdt. Dus ja, voor jou lijkt het rustig want je rijdt 100 en je hebt geen hinder, en achter je is het druk want iedereen die harder dan jou rijdt moet over 1 rijstrook voorbij...

Toen ik met de auto reed had ik al zo een vermoeden. Met de motorfiets wacht ik niet meer tot mensen goesting krijgen om naar rechts te gaan en daar zie je dat heel goed dat voor elke drukte er een rustige zone zit. De drukte wordt niet veroorzaakt door het aantal auto's, maar door het aantal bestuurders dat niet 120 rijdt, die de bestuurders die wel 120 willen rijden ophouden.
              De symptomen die jij beschrijft hebben eerder het niet rechts aanhouden als oorzaak dan het niet inhalen dan aan de maximumsnelheid.

Comment

• Ergernis: op hetzelfde moment dezelfde discussie op twee verschillende plaatsen (hier en in het ecoridder topic).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                  Ergernis: op hetzelfde moment dezelfde discussie op twee verschillende plaatsen (hier en in het ecoridder topic).
                  Echt he

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• ….en de lading onzin die hier voorbij komt. Leven en laten leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      ….en de lading onzin die hier voorbij komt.

Je kan Wooter altijd op je negeerlijst plaatsen.

Comment

• Waar vind ik die eco-topic?

Comment

Waar vind ik die eco-topic?

Comment

• Dank u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Ik rij met de wagen ook 100 op de teller en neen, ik zou niet weten waarom ik sneller zou rijden.
                              Met de kever zeker?
                              De Volvo komt niet onder de 130.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hm. 100 rijden waar je 120 mag is niet hetzelfde als 10 rijden waar je 30 mag. 40 rijden waar je 120 mag is in verhouding hetzelfde als 10 waar je 30 mag.

En ik ben dan nog helemaal niet goed met getallen
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  @TooTall:
                                  ...
                                  De lichten zijn wel degelijk afgesteld op elkaar, toch die tussen de Mercedes garage in Sint-Truiden en de rotonde in Hasselt.
                                  Als ik op cruise control 100 rij (en juist voor de lichten steeds naar 90 vertraag) dan heb ik een "groene golf". Dit lukt natuurlijk alleen maar als er geen trager verkeer is waardoor je gehinderd word.
                                  Vandaag is het mij nog eens gelukt.

Tijdens woon-werk verkeer lukt het mij amper, op de afgelopen 3 jaar is het mij amper 10 keer gelukt (te druk op de weg).
                                  Maar op andere momenten lukt het mij 9 op de 10 keer om altijd groen te hebben.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

. En moest iedereen nu nog 120 doen konden we nog wat ritsen of zo,
                                    ritsen? veel succes!
                                    ik zie enkel treintjes op het linkervak waarbij iedereen op 3m van zijn voorligger rijdt.

zou je niet beter terug wat meer met de wagen gaan rijden ipv de moto?

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      een clown in een bmw 3 die me met veel show voorbij gaat terwijl mijn CC op 115 staat, gaat naar rechts zodat hij voor me komt en gaat plots trager dan mij gaan rijden dus ik haal hem in aan 125, ga terug rechts en CC terug naar 115 aangezien hij toch trager ging. haalt die clown mij na 2min weer in om opnieuw trager te gaan eens voor mij... haal ik hem weer in en wanneer ik naast hem kom geeft hij gas bij... dan maar pedaal ingedrukt tot 170 dak er van af was. tis door zo'n idioten dak nog geflits zou worden
                                      Heb dat ook al meermaals meegemaakt.
                                      Maar ik ga daarvoor toch geen 170 rijden om d'r van af te geraken.
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Met de kever zeker?
                                        De Volvo komt niet onder de 130.
                                        ZOT! met de Kever wordt er maar 90 gereden!

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Voor de 9000ste keer een auto voor mijn garagepoort. ALWEER dezelfde BMW X6. Heb die kerel er al 2x op aangesproken en dan is hij te laf om te antwoorden en maakt hij dat hij meteen weg is. Flikken bellen: duurt 3 uur voor ze hier staan en ondertussen zijn die vaak al weg. Elke week verliezen we zo minstens 2 dagen tijdens de verbouwingen omdat we niet binnen kunnen met de remork.
                                          Ge moet het toch maar durven om dat keer op keer opnieuw te doen.

Comment

Working...
                                          X