Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn golf 2 IS al oldtimer. mijn eerste auto vroeger was een opel ascona uit 1988 (even oud als de golf). hoeveel asconas kom je op straat nog tegen, en hoeveel golf 2.
    als ge ne minicooper van 1995 naast ne golf 2 van 1983 zet, gaat iedereen wel die minicooper als oldtimer bekijken en lopen ze diene golf gewoon voorbij. waarom? omdat er nog teveel van op de baan rijden, t is geen zeldzaamheid.

zelfde met mercedes, BMW... wie kijkt er nu om naar een W124 of een E30/32/34
    hoeveel sierra mk1 zie je nog (zelfde bouwjaren als golf 2), hoeveel sierra mk2 trouwens (generatie jonger), hoeveel volvo 740-760's...

die franse gebakjes zijn nog ergers, de renault R4 bv, geproduceerd tot 1992, die zie je verdorie al 10jaar niemeer rondrijden in het wild. ge moogt al content zijn eentje tegen te komen op een oldtimermeeting. zelf daarvoorzijn ze al te zeldzaam .

vele autos verdienen statuut oldtimer, maar krijgen het niet.
    net zoals men dodge, hoeveel schatten deze op 37jaar oud? ne kever van 40jaar HOLA, das ne classieker, nen amerikaanse pickup van tegen de 40 PFFF oud ijzer. diene werd al geschat op 15jaar bij mij
    Last edited by ; 23/03/2014, 21:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      der is een verschil tussen oldtimer en gewoon nen ouden bak he.

Comment

• Ik onderhoud een Mustang van 1964½.Ge moet daar niet opgejaagd aan werken.Die stijgt in waarde naar gelang de ouderdom.
        Ge moet wel zorgen dat hij er goed uitziet en mooi draait.Je bent dan aan het tunen met electronische ontsteking,bobine,enz.De lak moet ook blinken en afgedekt worden met een hoes of laken.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

• Tja, der zijn er die oldtimer zijn volgens de wet en der zijn er die oldtimer zijn volgens de wet maar daar naast ook nog eens 'waardevol' zijn, klassiekers zeg maar.

En voor mij PERSOONLIJK vind ik bv een golf 2 diesel geen klassieker, een golf 2 GTI bv wel.

Zelfde met al die Mercedessen, nen schele 190 diesel is misschien volgens de wet al een oldtimer maar ik vind dat die naam onwaardig, tenzij natuurlijk een 2.3 of 2.5 16v.

Comment

• Aan de asociale motor/scooter rijder vanmorgen aant rond punt bij de Mercedes garage eurostar2000.

Gelieve pinkers te gebruiken als u plots beslist van rijstrook te veranderden, je lag bijna onder mijn bumper.

Als ik dan mijn hoorn gebruik om er u attent op te maken, bekijk mij dan aub niet alsof ik de losgeslagen idioot ben...

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• stom wijf met een kia sportage die het nodig vond om op de A10 jabbeke oostende links te rijden aan 100km/h terwijl er niemand rechts was... de 12 wagens voor mij zijn haar na veel flikkeren en claxoneren rechts voorbij gestoken, ikzelf en dan nog een wagen 10 achter mij en toen was ze uit mijn achterspiegel verdwenen. iedereen gaf haar nogtans de kans om nog naar rechts te gaan
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                Tja, der zijn er die oldtimer zijn volgens de wet en der zijn er die oldtimer zijn volgens de wet maar daar naast ook nog eens 'waardevol' zijn, klassiekers zeg maar.

En voor mij PERSOONLIJK vind ik bv een golf 2 diesel geen klassieker, een golf 2 GTI bv wel.

Zelfde met al die Mercedessen, nen schele 190 diesel is misschien volgens de wet al een oldtimer maar ik vind dat die naam onwaardig, tenzij natuurlijk een 2.3 of 2.5 16v.
                Alle oude bakken zijn oldtimers.
                Alle oldtimers zijn geen oude bakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Alle oude bakken zijn oldtimers.
                  Alle oldtimers zijn geen oude bakken.

naar mijn gevoel is het andersom, niet?

Comment

• Als je een auto wil laten verouderen, die in waarde moet stijgen zijn er 3 belangrijke criteria. Als je ze allemaal kan afchecken heb je een winnaar, en mijn ogen een oldtimer met meerwaarde.

- exclusief (een Golf GTI is niet exclusief, en een diesel al zeker niet)
                    - 3 deuren / coupé
                    - cabrio

Comment

• cabrio? dus een gullwing vb is volgens jou geen oldtimer met meerwaarde
                      lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                        Vastzetten met een paar auto's als ge hem eens te pakken hebt?
                        dan verliest hij nog meer tijd op zijn werf ;-)

ventielen eens lossen op 2 banden is ook vlug gedaan ... en zelfde resultaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Als je een auto wil laten verouderen, die in waarde moet stijgen zijn er 3 belangrijke criteria. Als je ze allemaal kan afchecken heb je een winnaar, en mijn ogen een oldtimer met meerwaarde.

- exclusief (een Golf GTI is niet exclusief, en een diesel al zeker niet)
                          - 3 deuren / coupé
                          - cabrio
                          deels akkoord, exclusief is voor mij = lage productie aantallen, 100.000 stuks of meer : vergeet het maar, hoe lager hoe beter voor de waarde

Comment

• heb hier een sierra XR4i staan met een 2.8i V6 motor in. slechts 27 000stuks van gemaakt.
                            denk je dat die veel waard is??? de motor alleen gaat meer geld dan de complete sierra.

oldtimer is oldtimer, sommige zijn meer gewild dan andere. ik heb totaal geen interesse in oude franse bakken, terwijl er toch genoeg mensen zijn die daar wel veel geld voor geven. je hebt natuurlijk ook mensen waarbij een oldtimer minstens 50k moet kosten. en al de rest zijn gewone straatautootjes.

als je echt een speciale golf wil hebben moet je voor de rallye G60 1.8 8V gaan, slechts 5000stuks, of de superzeldzame 1.8 16V G60 limited edition met 210pk. slechts iets meer dan 100 stuks van gebouwd. herkenbaar aan de grille met blauw randje (ipv rood zoals de gti). het rare is dat op treffens die autos ook voorbij gelopen worden. je hoort dan mensen spreken: kijk die heeft zen gti grille blauw geverfd, de sukkel...
                            der staat dan een auto voor hun neus die ze waarschijnlijk nooit meer gaan tegenkomen en dan denken ze dat het een verknoeide GTI is.

mij boeit dan één of andere zeldzame ferrari niet waar er nog slechts 2 stuks van bestaan in de hele wereld.

Comment

• slechts 27 000, alsof da weinig is?

Comment

• Ford T is wel een oldtimer. Hebben ze er heel wat meer van gemaakt dan van die XR4i. Mijn pa reed met een van de eerste Sierra's (besteld voor dat ze in de showroom stonden) weliswaar een 2.3 diesel, in babyblauw), en die XR4i was zo een beetje mijn droomauto toen (zijn baas zijn baas had er toen zo enen, ik ook, maar van Matchbox)
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• ik heb die matchbox ook nog
                                  was de concurrent in't optrekken tegen den blauwe 323i baur

Comment

• Ne witten, met grijze dubbele spoiler

Comment

• Comment

• Bij mij was het van de grotere reeks: je had superfast en superkings, denk ik. De mijne was van de tweede reeks.

Comment

• De collega (waarvan ik mij distingeer) in de Chevrolet met nr. Plaat 1-TXE-356, die het nodig vond om op de E40 Brussel > Gent, permanent voor het middenvlak te kiezen.
                                          Gelieve terug naar school te gaan en leer ook je cc te gebruiken aub.
                                          Je doet het beroep echt geen eer aan.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X