Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stop even aan de winkel van m'n werk om iets te gaan halen, kom terug buiten (ben 3 minuten binnen geweest), en parkeerwachter was me aan het opschrijven. Ik zeg nog, ben direct weg hoor. Zegt hij: "Ja, da's spijtig, maar ik schrijf u toch op". Ik begon al te koken. Achter mij stond een Volvo S80 die dubbel geparkeerd stond. Zie daar geen ticket bij liggen. Zeg tegen hem, en die Volvo dan, moet ge die niet opschrijven? Kreeg ik droog als antwoord "Die heeft z'n parkeerschijf gelegd, en gij niet!".
    Ik moest me echt bedwingen...
    Kruip in m'n wagen, en hij schrijft die dat voor mij geparkeerd was ook op. Komt een knap meiske buiten, was haar wagen. Praatte wat tegen die parkeerwachter, en met een smile stapte ze in, en geen briefje gezien van de parkeerwachter.
    Ik wou hem eigenlijk wel omverrijden toen hij de straat over stak.

Comment

• Daarnet op de terug van het werk op de N80 toch effe geluk gehad.
      Sta voor het rood licht met nog enkele auto's voor mij, zie ik een vrachtwagen afkomen die totaal geen aanstalten maakt om te stoppen
      Nog snel stuur naar links kunnen draaien en gas geven zodat ik op het linker vak kwam (waar gelukkig geen auto's stonden).
      Zie en hoor ik die vrachtwagen ineens alles dicht smijten, de Mercedes die voor mij stond is nog naar rechts (afslagstrook) kunnen uitwijken.

Die chauffeur was duidelijk met andere zaken bezig, ik moest direct aan mijn ongeval van vorig jaar (met de Mercedes Sprinter) denken.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Stop even aan de winkel van m'n werk om iets te gaan halen, kom terug buiten (ben 3 minuten binnen geweest), en parkeerwachter was me aan het opschrijven. Ik zeg nog, ben direct weg hoor. Zegt hij: "Ja, da's spijtig, maar ik schrijf u toch op". Ik begon al te koken. Achter mij stond een Volvo S80 die dubbel geparkeerd stond. Zie daar geen ticket bij liggen. Zeg tegen hem, en die Volvo dan, moet ge die niet opschrijven? Kreeg ik droog als antwoord "Die heeft z'n parkeerschijf gelegd, en gij niet!".
        Ik moest me echt bedwingen...
        Kruip in m'n wagen, en hij schrijft die dat voor mij geparkeerd was ook op. Komt een knap meiske buiten, was haar wagen. Praatte wat tegen die parkeerwachter, en met een smile stapte ze in, en geen briefje gezien van de parkeerwachter.
        Is toch logisch?

Als je weet dat je een schijf moet leggen of ticket kopen, dan moet je dat doen zodra je je wagen verlaat. Het feit dat je dat niet gedaan hebt is toch je eigen verantwoordelijkheid? En dat je daar maar 3 minuten stond ontslaat je toch niet van die verantwoordelijkheid. Dat is een risico wat volledig op jouw conto komt. Dat loopt in meeste gevallen misschien goed af omdat je meestal dan geen parkeerwachter tegenkomt, maar je kan het nu eenmaal ook eens anders treffen. En dat is gewoon het risico wat je genomen hebt.

En van die dubbel geparkeerde Volvo is toch ook logisch? Parkeerwachters zijn geen verkeersagenten, en hebben geen bevoegdheid om verkeersboetes te schrijven voor verkeersovertredingen, en maar goed ook. Zijn taak is te controleren of zijn schijf goed staat, niet of hij goed geparkeerd staat.

Enige echt foutieve is dat hij die blonde uiteindelijk geen boete heeft gegeven, als dat effectief zo was, omdat hij daar ongelijk behandelt.

Comment

• Ik had de nrplaat van "die blonde" genoteerd en dit gebruikt om in beroep te gaan ivm discriminatie oid . 99% zeker dat je die boete niet moet betalen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            De collega (waarvan ik mij distingeer) in de Chevrolet met nr. Plaat 1-TXE-356, die het nodig vond om op de E40 Brussel > Gent, permanent voor het middenvlak te kiezen.
            Gelieve terug naar school te gaan en leer ook je cc te gebruiken aub.
            Je doet het beroep echt geen eer aan.

Sent from somewhere, using Tapatalk
            is ergelijk daar, vooral sind de TC is ingevoerd zie ik dat meer en meer, gewoon km's aan een stuk op middenvak (aan 115 ongeveer dan nog de meeste)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Daarnet op de terug van het werk op de N80 toch effe geluk gehad.
              Sta voor het rood licht met nog enkele auto's voor mij, zie ik een vrachtwagen afkomen die totaal geen aanstalten maakt om te stoppen
              Nog snel stuur naar links kunnen draaien en gas geven zodat ik op het linker vak kwam (waar gelukkig geen auto's stonden).
              Zie en hoor ik die vrachtwagen ineens alles dicht smijten, de Mercedes die voor mij stond is nog naar rechts (afslagstrook) kunnen uitwijken.

Die chauffeur was duidelijk met andere zaken bezig, ik moest direct aan mijn ongeval van vorig jaar (met de Mercedes Sprinter) denken.
              deze middag op de R4 richting Gent, een volle betonmixer en 8 rokende banden (net voor mij) zal duur worden volgens mij voor de banden te vervangen, stond 15 cm achter de wagen voor hem stil volgens mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Is toch logisch?

Als je weet dat je een schijf moet leggen of ticket kopen, dan moet je dat doen zodra je je wagen verlaat. Het feit dat je dat niet gedaan hebt is toch je eigen verantwoordelijkheid? En dat je daar maar 3 minuten stond ontslaat je toch niet van die verantwoordelijkheid. Dat is een risico wat volledig op jouw conto komt. Dat loopt in meeste gevallen misschien goed af omdat je meestal dan geen parkeerwachter tegenkomt, maar je kan het nu eenmaal ook eens anders treffen. En dat is gewoon het risico wat je genomen hebt.

En van die dubbel geparkeerde Volvo is toch ook logisch? Parkeerwachters zijn geen verkeersagenten, en hebben geen bevoegdheid om verkeersboetes te schrijven voor verkeersovertredingen, en maar goed ook. Zijn taak is te controleren of zijn schijf goed staat, niet of hij goed geparkeerd staat.

Enige echt foutieve is dat hij die blonde uiteindelijk geen boete heeft gegeven, als dat effectief zo was, omdat hij daar ongelijk behandelt.
                Dat ik in fout ben, geef ik toe. Ben m'n schijf vergeten zetten (heb niet expres het risico) genomen, en het is nu zo.

Van die S80 snap ik compleet je logica niet. Wat verderop was hij ook een Mercedes aan het opschrijven, die in de verkeerde richting geparkeerd stond. Weet wel niet of die z'n schijf had gezet.
                Maar als dat de logica is, dan parkeer ik me in't vervolg ook dubbel, ben ik zeker dat niemand m'n wagen beschadigt.

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Ik had de nrplaat van "die blonde" genoteerd en dit gebruikt om in beroep te gaan ivm discriminatie oid . 99% zeker dat je die boete niet moet betalen .
                Ga morgen bellen hoor, eens zien wat ze erop te zeggen hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  deze middag op de R4 richting Gent, een volle betonmixer en 8 rokende banden (net voor mij) zal duur worden volgens mij voor de banden te vervangen, stond 15 cm achter de wagen voor hem stil volgens mij
                  Zo'n band kan wel wat hebben, banden op een aanhanger blokkeren vrij snel en laten enorme strepen achter, maar gaan toch nog altijd makkelijk 300.000km mee. Die op de mijne liggen er zelfs al 560.000km onder en ik ben al een paar keer van de kaai gereden met vastgevroren remmen, het rubber plakt dan aan de baan. Banden op een trekker net hetzelfde, ge kunt daar al eens een remspoor of burnout mee placeren, zolang het niet op beton met scherpe stukjes is (zo heb ik wel al eens 4 banden kapot gereden op 2km bergop).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Zo'n band kan wel wat hebben, banden op een aanhanger blokkeren vrij snel en laten enorme strepen achter, maar gaan toch nog altijd makkelijk 300.000km mee. Die op de mijne liggen er zelfs al 560.000km onder en ik ben al een paar keer van de kaai gereden met vastgevroren remmen, het rubber plakt dan aan de baan. Banden op een trekker net hetzelfde, ge kunt daar al eens een remspoor of burnout mee placeren, zolang het niet op beton met scherpe stukjes is (zo heb ik wel al eens 4 banden kapot gereden op 2km bergop).
                    Is dat daarom dat je soms op plaatsen ineens één streep ziet van een vrachtwagen op de weg?
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Dat ik in fout ben, geef ik toe. Ben m'n schijf vergeten zetten (heb niet expres het risico) genomen, en het is nu zo.

Van die S80 snap ik compleet je logica niet. Wat verderop was hij ook een Mercedes aan het opschrijven, die in de verkeerde richting geparkeerd stond. Weet wel niet of die z'n schijf had gezet.
                      Maar als dat de logica is, dan parkeer ik me in't vervolg ook dubbel, ben ik zeker dat niemand m'n wagen beschadigt.

Ga morgen bellen hoor, eens zien wat ze erop te zeggen hebben
                      En dan komt de politie voorbij en bekeurt je voor dubbel parkeren ...leg in het vervolg je schijf simpel toch en betaal die paar euro als leergeld.
                      Je vindt het blijkbaar heel erg ,maar wil wel dat men anderen ook straft omdat ze u terecht bekeuren, gedeelde smart is halve smart bedoel je misschien ....
                      Last edited by georges; 26/03/2014, 00:28.
                      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Pfffff..... moest gisteren in lange tijd nog eens de snelweg op (gelukkig buiten spits) .... de ene ergernis na de andere...

In het licht van de algemene ergernis voor linksrijders op dit forum , haal ik er de volgende uit als toppertje:

Was op de E314 richting leuven. Ik was net een hele rij pseudo-ecoridders gepasseerd en zag zo ver ik kon zien geen enkele wagen meer (zalig trouwens), en de volgende oprit was pas in 5 km (die van holsbeek) dus ik stapte effe op de gas.
                        Kom ik bijna aan de afrit van Holsbeek dus ik vertraag terug naar 130. Ik zie enkele 100'en meters verder een Volvo netjes rechts rijden, en een focus die de oprit neemt, zo'n 100m voor me. Ik anticipeer en ga al naar links zodat ik daar vlotjes overkan (focus reed 110 schat ik, ik naderde gestaag). De focus rijdt netjes het rechtervak vd snelweg op. TOt hier, geen prob. Dan, als ik er enkele 10tallen meters voor ben, zet die ezel plots zijn pinker op en gaat naar het linkervak. De enige andere wagen in de buurt is nog enkel steeds die Volvo die nog steeds enkelen 100'en meters verder rijdt! Dus: geen wagen om voorbij te steken, dus geen reden om naar links te gaan, en toch smijt 'ie z'n wagen naar links .

Ik natuurlijk pissed maar de jaren van verstand zijn al gekomen dus ik rem lichtjes en blijf er netjes achter rijden (tegen 110!). Bleek een vrouw te zijn en blijkbaar kijkt ze toch in haar spiegels want eigenlijk gaat ze dan weer vrij snel naar links. Ik ga er over, doe nog niet de moeite van teken te doen 'gij zijt zot' want bij sommige mensen is dat toch verloren moeite.

Dus, ik erover en ga weer naar rechtse vak (die Volvo rijdt nog steeds honderden meters voor ons, geen andere wagen in sight). Ik ben er nog maar pas over, en DAT KALF GAAT WEER NAAR HET LINKS VAK, tegen iets van een 110-120!!!! Ik blijf verbaasd in mn spiegel kijken en denk na WTF de reden kan zijn om dat te doen.... Maar voor zover ik kon zien is die dus nog 100'en meters links blijven rijden ZONDER ENIGE REDEN...

Dat er nu mensen zijn die 2 camions voorbij steken en dan effe links blijven, uit schrik om niet meer kunnen in te voegen, kan ik ergens nog begrijpen. Maar dit, onbegrijpelijk.
                        Zo'n trutten (zo oud was ze eigenlijk nog niet, schat ±30j) moesten ze toch gewoon hun rijbewijs afpakken en direct op nen boot zetten naar Molokai...

Comment

Omverrijden. Omdat hij bij jou gewoon z'n werk deed, of omdat hij dat bij iemand anders - volgens jou - niet deed?

Ik weet niet waar het was, maar op veel plaatsen geven de parkeerwachters de nummerplaat in en gebeurt de rest "automatisch"; eens ingegeven is er dus geen weg terug.

Misschien was het meisje dus net op tijd. Vaak wordt er door de parkeerwachter een foto van de auto genomen (als bewijs dat er geen ticket/schijf lag); als je dus op tijd aankomt en in de auto gaat zitten, dan kan de parkeerwachter nog maar weinig doen. Misschien vandaar de smile bij het meisje.

Bovendien weet je toch niet of het knap meiske al dan niet een retributie heeft gekregen. Het kan toch zijn dat ze deze gewoonweg niet in ontvangst heeft genomen ...

Enfin, betalen en stoppen met zeuren. En zeker niemand omver rijden.
                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Foorkramers in en rond A'pen.

Niet dat ik er persoonlijk last van heb gehad, maar opzettelijk het verkeer hinderen vind ik ergerlijk.
                            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Tja en vooral, 't is niet omdat gij ze knap vond dat ze dat effectief ook was. Ne vriend van mij heeft een dikke merre en die slaapt er 's nachts ook met veel plezier bij. Alhoewel hij steeds hetzelfde zegt, ne man kan nie alles hebben, een dik wijf en veel plaats in z'n bed.
                              Sorry voor d'een off topic hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Tja en vooral, 't is niet omdat gij ze knap vond dat ze dat effectief ook was. Ne vriend van mij heeft een dikke merre en die slaapt er 's nachts ook met veel plezier bij. Alhoewel hij steeds hetzelfde zegt, ne man kan nie alles hebben, een dik wijf en veel plaats in z'n bed.
                                Sorry voor d'een off topic hoor.

Comment

• De laatste tijd zijn er precies meer en meer mensen die dat bij een rood licht telkens vergeten dat ze in een auto zitten en dus met vanalles en nog wat bezig zijn...
                                  Ipv het verkeerslicht in het oog te houden en mooi aan te sluiten op diegene voor hem zodra het groen wordt.
                                  Neen, tegen de tijd dat ze het al dan niet opmerken dat het groen is eerst nog hun ambriage moeten induwen, in 1ste versnelling zetten en dan pas vertrekken.

Comment

• En door hun getalm terug voor het licht staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Is dat daarom dat je soms op plaatsen ineens één streep ziet van een vrachtwagen op de weg?
                                      1 streep is van een klapband, 2 is van te remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        1 streep is van een klapband, 2 is van te remmen.
                                        Ah ok!

Sent from my iPad using Tapatalk.
                                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Vrouwen en hun parkeerinzicht, vandaag aan't school was het weer van dat, tuttebelleke komt met haar Q7 aan parkeert zich op een plaats waar een smart zich thuis zou voelen, met als gevolg dat haar wagen nog meer dan half op de baan stond en het overige verkeer ei zo na blokkeerde.

Nog zo één maar dan zonder ergernis:
                                          20140326_095245.jpg
                                          toen ik haar erop aansprak zei ze, 'oei ik had die vakken niet gezien'.

Comment

Working...
                                          X