Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten

Nog zo één maar dan zonder ergernis:
    [ATTACH=CONFIG]102664[/ATTACH]
    toen ik haar erop aansprak zei ze, 'oei ik had die vakken niet gezien'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
      En door hun getalm terug voor het licht staan.
      Is inderdaad nog het meest frustrerende dat zijzelf dan nog door het groen kunnen rijden en ge zelf terug rood licht hebt...

Comment

• volk in een Dacia Duster, en hun riijgedrag... die wanen zich echt King of the Road, daar in hun Oostblok-Renault
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          deze middag op de R4 richting Gent, een volle betonmixer en 8 rokende banden (net voor mij) zal duur worden volgens mij voor de banden te vervangen, stond 15 cm achter de wagen voor hem stil volgens mij
          Maar die stond nog stil achter die auto.
          Als ik niet de reflex had gehad om naar de andere rijstrook te gaan had ik hier nu niet meer gezeten.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• <ik tank altijd Shell Express, en hou mijn verbruik religieus bij>

Gisterenochtend (0555) willen tanken aan de Shell express in Sint Truiden (rond punt vlak aan Staaien). Bankkaart 1 erin. Toestel denkt na. Denkt na. Denkt na. PIEEEEEEEEEEEEEP. Noppes. Bankkaart 2. Zelfde. Mastercard erin. Zelfde. Auto aan andere pomp gezet, zelfde. Maar naar het werk gereden.

Emailtje gestuurd naar Shell om te vragen of het aan mijn kaarten of aan hun station lag, "we zien dat er inderdaad een storing was, sinds 0930 zien we terug transacties. Onze excuses blablabla" Perfect dus.

Vanmorgen (0555) poging 2 aan dezelfde pomp. Bankkaart 1 erin. Toestel denkt na. Denkt na. Denkt na. PIEEEEEEEEEEEEP. Noppes. Bankkaart 2 erin. Werkt! Succes!

Begin te tanken, en in het begin was het geen probleem...maar het ging trager...en trager...en trager...wist dat ik +/- 50 liter nodig had, zat aan 35...opeens stopt er aan een andere pomp een Ford Focus, stapt uit, tankt voor 42 liter, is weer weg, ik zat ondertussen aan 42...

Een onvolledige tank vullen is not done, dan kan ik mijn statistieken niet bijvullen...stoppen en de andere pomp proberen ging misschien wel nog, maar na het probleem met kaart 1 wou ik dat risico niet nemen...

Dus mijn auto zit zich vol te druppelen, we naderen de 50L, gaan erover, 50.50, 50.52, ineens 51 en hoppa, een halve liter diesel over de zijkant van de auto...tank vol!

Kalm.

Ik ben kalm.

Papier is op?

Kalm.

Mijn Skoda

Comment

• Ik bedacht me na het lezen van jouw verhaaltje dat ik zo een stunts al lang niet meer tegen kom, maar ik denk er net aan dat ik ook al lang niet meer bij Shell tank

Comment

• Tsja, Normaal geen problemen met de Shell Express in Hasselt...ik kom alleen veel vaker voorbij die in Sint-Truiden, daar is het precies wat minder...
                Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                  naar mijn gevoel is het andersom, niet?
                  Het is maar hoe je het bekijkt hé .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    volk in een Dacia Duster, en hun riijgedrag... die wanen zich echt King of the Road, daar in hun Oostblok-Renault
                    Wat is er gebeurt ? of gewoon wat generaliseren omdat iemand een auto koopt met zijn verstand i.p.v. voor de buren hun ogen ...
                    Die zelfde Dusters gaan nu naar Amerika en heten daar Nissan Duster ...toch iets om over na te denken misschien.
                    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                    My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ik bedacht me na het lezen van jouw verhaaltje dat ik zo een stunts al lang niet meer tegen kom, maar ik denk er net aan dat ik ook al lang niet meer bij Shell tank
                      Haha, echt hé.... idem hier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                        Wat is er gebeurt ? of gewoon wat generaliseren omdat iemand een auto koopt met zijn verstand i.p.v. voor de buren hun ogen ...
                        Die zelfde Dusters gaan nu naar Amerika en heten daar Nissan Duster ...toch iets om over na te denken misschien.

Het onweerlegbare feit is dat kopers van een Dacia (prima auto overigens, niets mis mee!) vaak mensen zijn (niet altijd!) die een auto als 'een noodzakelijk kwaad' zien die hen van A naar B moet brengen, zonder meer. Daardoor zijn kopers van Dacia meer dan gemiddeld mensen die niet zo begaan zijn met autorijden (voor hen is het even generisch als, ik zeg maar wat, het gras maaien of strijken, een 'klus'). En daardoor kom je er dus ook meer mensen in tegen die niet zo goed kunnen autorijden.

Gisteren had ik er eentje voor mij, Logan eerste generatie, bompa en bomma erin, remmen bij ELKE tegenligger (op een secundaire weg met een apart vak in elke richting), aan ELK zijstraatje (was nochtans een voorrangsweg) en door een volle witte lijn heb ik 2km aan 45 km/h (op teller dan nog) gereden waar 70 mocht.

Sorry, maar dan gaat het potje een beetje koken bij mij en kan ik me niet inhouden om eens goed te claxonneren als ik overga. Net als de auto achter mij blijkbaar. En die daarachter.

En dan durf ik al eens 'stomme ouwe zak met uw stom koekenblik' denken. Maar, ik denk soms ook 'stomme Audi-leaseslet', of 'stomme neger met uwe aftandse roos-afgebleekte Sunny'.

'T is dus niet dat ik het op één groep weggebruikers gemunt heb.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Het onweerlegbare feit is dat kopers van een Dacia (prima auto overigens, niets mis mee!) vaak mensen zijn (niet altijd!) die een auto als 'een noodzakelijk kwaad' zien die hen van A naar B moet brengen, zonder meer. Daardoor zijn kopers van Dacia meer dan gemiddeld mensen die niet zo begaan zijn met autorijden (voor hen is het even generisch als, ik zeg maar wat, het gras maaien of strijken, een 'klus'). En daardoor kom je er dus ook meer mensen in tegen die niet zo goed kunnen autorijden.

Gisteren had ik er eentje voor mij, Logan eerste generatie, bompa en bomma erin, remmen bij ELKE tegenligger (op een secundaire weg met een apart vak in elke richting), aan ELK zijstraatje (was nochtans een voorrangsweg) en door een volle witte lijn heb ik 2km aan 45 km/h (op teller dan nog) gereden waar 70 mocht.

Sorry, maar dan gaat het potje een beetje koken bij mij en kan ik me niet inhouden om eens goed te claxonneren als ik overga. Net als de auto achter mij blijkbaar. En die daarachter.

En dan durf ik al eens 'stomme ouwe zak met uw stom koekenblik' denken. Maar, ik denk soms ook 'stomme Audi-leaseslet', of 'stomme neger met uwe aftandse roos-afgebleekte Sunny'.

'T is dus niet dat ik het op één groep weggebruikers gemunt heb.
                          Gelukkig is dat slechts Uw mening en geen feit ...ik denk dat er meer onervaren mensen met (dikwijls afgetrapte) golfjes,BMW,audi rondrijden omdat dat stoere wagens zijn...neemt niet weg dat ouderen door hun ervaring en mogelijk verminderde reflexen trager rijden, bekijk dat positief, beter dan mensen die denken dat ze na enkele jaren alles kunnen op de weg ...
                          Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

• Waarom mijn ergernis ? Ik had op één voormiddag, twee keer een aggresieve reactie van een Duster-bestuurder. Eén keer toen ik ritste volgens de 'nieuwe' regels. Eén keer bij een voorrang van links (volgens de Dusteriaan dan toch).

Duster-eigenaars zijn volgens mij net wél bewuste auto-kopers: ze willen een SUV, omdat die hoger zit, en omdat je boven de anderen uit kunt kijken, en ze dan de les kunt spellen, maar willen/kunnen geen geld besteden aan een SUV van een ander merk.

Met Logan's, Lodgy's,... heb ik geen problemen: dit zijn inderdaad mensen waar hun mobiliteit niets te maken heeft met 'mooi', 'sportief', of een andere emotie: een auto dient ze zo goedkoop mogelijk van punt a naar punt b te brengen, zonder veel toefjes of speciallekes. Perfect te begrijpen.
                            Met Dusters des te meer .
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Overlaatst ook eentje. Ik kijk wat rond voor ik in mijn wagen stap en kruis even de blik van een Duster-chauffeur. Blijkbaar was dat voor die persoon het sein om volgas aan te zetten en zijn dCi te laten huilen tegen de toerentalbegrenzer. Ieder zijn meug zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                volk in een Dacia Duster, en hun riijgedrag... die wanen zich echt King of the Road, daar in hun Oostblok-Renault
                                idd je hebt meer kans om de lotto te winnen dan iemand met een dacia te vinden die deftig kan rijden. daarstraks ook 1 voor me gehad. gebruikte nooit pinkers, wist blijkbaar niet dat het voorrang van rechts is in een wijk waardoor er 2 keer bijna een wagen in zijn flank zat en gebruikte de hele baan waardoor de tegenliggers niet meer konden passeren terwijl dit perfect mogelijk is indien beide voertuigen zich mooi aan hun kant houden...
                                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  idd je hebt meer kans om de lotto te winnen dan iemand met een dacia te vinden die deftig kan rijden. daarstraks ook 1 voor me gehad. gebruikte nooit pinkers, wist blijkbaar niet dat het voorrang van rechts is in een wijk waardoor er 2 keer bijna een wagen in zijn flank zat en gebruikte de hele baan waardoor de tegenliggers niet meer konden passeren terwijl dit perfect mogelijk is indien beide voertuigen zich mooi aan hun kant houden...
                                  Meest arrogante chauffeurs van het moment. (Volvo is eindelijk van de troon gestoten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                    Meest arrogante chauffeurs van het moment. (Volvo is eindelijk van de troon gestoten)
                                    Ze hebben ook reden en geld over om arrogant te zijn meestal zijn ze niet zo emotioneel maar wel verstandig bij hun aankopen voor het plezier dat je tegenwoordig nog kan/mag hebben op de weg is iedere euro er 1 teveel en is betrouwbaarheid en kosten belangrijker voor deze groep ... :

Het Roemeense Dacia behaalde in het jaarlijkse onderzoek de derde plaats met 92,61% tevredenheid, met voor Dacia enkel het Japanse Daihatsu (96,02%) en Lexus (94,13%) op 1 en 2. Beide merken behoren tot dezelfde Toyotagroep. Best opmerkelijke resultaten dus, aangezien we er de premiummerken uit Duitsland niet terugvinden...
                                    Dacia behaalde ook de eerste plaats inzake onderhoudskosten. Zo berekende men de jaarlijkse kost voor onderhoud en reparatie op slechts 130 euro, waar zijn directe achtervolgers Mazda en Ford blijven steken op 230 euro.

Het budgetmerk van Renault bouwt goedkope maar toch comfortabele wagen, die duidelijk betrouwbaar blijken te zijn.

Comment

• Ik wil d'r alleen niet inzitten als ge er een accident mee krijgt. Da's dan ook de enige reden waarom die hier nooit in huis komt. Vind de Duster trouwens een fraaie wagen.

Comment

• Schijnt dat dit overroepen is. Dat die crashtesten eigenlijk wel meevallen maar dat hij slecht scoort op bvb voetgangersveiligheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          Ik wil d'r alleen niet inzitten als ge er een accident mee krijgt. Da's dan ook de enige reden waarom die hier nooit in huis komt. Vind de Duster trouwens een fraaie wagen.
                                          Als ge bedoeld dat de Dacia Duster en de Lodgy maar 3 sterren kregen op een crashtest ,de test ook eens lezen :
                                          Dacia wordt standaard zonder ESP geleverd (optie in België in NL gratis erbij,wel aanduiden op bestelformulier) koste 1 ster , de andere ster is omdat ze zwakke weggebruiker onvriendelijk zijn door de hoge snoet...
                                          Geloof me die zwakke weggebruiker die je raakt met eender welke auto met 5 sterren of eender welke bestelwagen die harder rijdt dan 5 kmph gaat ook naar het hospitaal of ...

Comment

Working...
                                          X