Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
    Het budgetmerk van Renault bouwt goedkope maar toch comfortabele wagen, die duidelijk betrouwbaar blijken te zijn.
    ...zulke onderzoeken doen me altijd een beetje lachen..."bent U tevreden van uw aankoop, of heeft U een vergissing begaan?" "NEENEE IK BEN SLIM, ik ben HEEL tevreden meneer!" et voila, hoge scores.

Over Dacia, elke auto heeft zijn niche en zijn "typische" gebruiker. Maar moet ook toegeven, als ik een Duster zie...extra afstand...zeker de types die een Duster hebben, maar dan met extra bull bar, extra mistlampen, extra belettering, extra opstaprails, extra chrome strips op de zijkant,...
    Mijn Skoda

Comment

• Ik weet het niet hoor of die Duster-rijders zo gevaarlijk zijn. Ik kijk eerder uit wanneer ik verlaagde Civicskes of zo zie met een petje erin. Toen de Duster nog niet zolang uit was heb ik eens met ene gereden. Was met mijn Renault op onderhoud in de garage en ik mocht intussen eens rijden. Wel, mij is dit altijd bijgebleven als een zeer goed rijdende wagen. Veel plastic in het interieur, maar als je daar over kijkt dan heb je echt wel een goede auto. Ook een vlotte motor trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        ...zulke onderzoeken doen me altijd een beetje lachen..."bent U tevreden van uw aankoop, of heeft U een vergissing begaan?" "NEENEE IK BEN SLIM, ik ben HEEL tevreden meneer!" et voila, hoge scores.

Over Dacia, elke auto heeft zijn niche en zijn "typische" gebruiker. Maar moet ook toegeven, als ik een Duster zie...extra afstand...zeker de types die een Duster hebben, maar dan met extra bull bar, extra mistlampen, extra belettering, extra opstaprails, extra chrome strips op de zijkant,...
        Ik wil dit toch iets nuanceren, een auto die in garantie hersteld wordt is via herverzekering gedekt, en dit wordt opgenomen in statistieken ,dus niet met een gebruikers rondvraag dus emotie speelt niet mee in de opgenomen cijfers.
        Lachen doe ik hier op het forum wel met de hoogoplopende emotionele uitspraken wanneer het eigen merk aan bod komt, cijfers en statistieken geven een beter beeld, mijn vrouw is ook de beste ik zou we dom zijn anders ...

Toch even vermelden ik rijdt niet me een Duster, wou die wel vooral de looks ...maar de koffer is te klein, ik heb dus een Lodgy genomen om mijn duik uitrusting en die van mijn Buddy gemakkelijk te vervoeren ,de auto rijdt zo goed dat er al 2 vrienden er ook een besteld hebben (rijden nu met een veel duurdere zoals ik ook deed tot ik ging kijken en proefrijden ,omdat mijn zoveelste Duitser ook weer regelmatig kleine ongemakken had...)
        Last edited by georges; 28/03/2014, 09:40.
        Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
        My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Ik wil dit toch iets nuanceren, een auto die in garantie hersteld wordt is via herverzekering gedekt, en dit wordt opgenomen in statistieken ,dus niet met een gebruikers rondvraag dus emotie speelt niet mee in de opgenomen cijfers.
          Ik heb uw blok tekst met uw cijfers eens in google geplakt, is dit uw bron?;

Uit een Frans consumentenonderzoek is gebleken dat het budgetmerk van Renault, Dacia één van de betrouwbaarste automerken is. Het Roemeense Dacia behaalde in het jaarlijkse onderzoek de derde plaats met 92,61% tevredenheid, met voor Dacia enkel het Japanse Daihatsu (96,02%) en Lexus (94,13%) op 1 en 2. Beide merken behoren tot dezelfde Toyotagroep. Best opmerkelijke resultaten […]

Ik citeer;

Uit een Frans consumentenonderzoek is gebleken dat
          Tot zover uw nuance dus

-Frans (maw. een merk van eigen bodem)
          -Consumentenonderzoek (maw. gewoon een vragenlijst voor eigenaars van Dacia's of ze tevreden zijn, niets data van garantieherstellingen of verzekeringen...)

Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
          Lachen doe ik hier op het forum wel met de hoogoplopende emotionele uitspraken wanneer het eigen merk aan bod komt, cijfers en statistieken geven een beter beeld, mijn vrouw is ook de beste ik zou we dom zijn anders ...
          Auto's zijn voor autoliefhebbers emotionele dingen, daar is niets mis mee. Mijn mening is dat het ene merk niet beter is als het andere, en dat iedereen tevreden mag of kan zijn met zijn of haar keuze.

En voor die conclusie te trekken heb ik geen gekleurde statistieken nodig...Of dat nu ADAC testen zijn waarin de VW Golf auto van het jaar is, of de CCFA die de Peugeot 308 tot auto van het jaar kiest, allemaal even nutteloos.
          Last edited by TooTall; 28/03/2014, 09:39.
          Mijn Skoda

Comment

mijn vrouw is ook de beste ik zou we dom zijn anders ...
            Tenzij je niet beter kan krijgen (of betalen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
              Tenzij je niet beter kan krijgen (of betalen).
              Wat ik kan betalen hoeft u zich geen zorgen om te maken, onze woning, zeilboot en auto's zijn van ons ,niet van de bank ... alhoewel de passat volgens de garage van hun is ,ze willen die nogal dikwijls terug om aan te prutsen :-(
              Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

Wat ik kan betalen hoeft u zich geen zorgen om te maken, onze woning, zeilboot en auto's zijn van ons ,niet van de bank ... alhoewel de passat volgens de garage van hun is ,ze willen die nogal dikwijls terug om aan te prutsen :-(
                Maar dan reed ik toch gene Lodgy

Comment

Als ge bedoeld dat de Dacia Duster en de Lodgy maar 3 sterren kregen op een crashtest ,de test ook eens lezen :
                  Dacia wordt standaard zonder ESP geleverd (optie in België in NL gratis erbij,wel aanduiden op bestelformulier) koste 1 ster , de andere ster is omdat ze zwakke weggebruiker onvriendelijk zijn door de hoge snoet...
                  Geloof me die zwakke weggebruiker die je raakt met eender welke auto met 5 sterren of eender welke bestelwagen die harder rijdt dan 5 kmph gaat ook naar het hospitaal of ...
                  De veiligheid van de voorste inzittende bij de Duster is 74%, mijn Mazda 6 scoort 92%. Is voor mij zo klaar als een klontje welke auto ik dan niet kies.

En wat de voetganger betreft die ge omver rijdt, bij de ene wagen gaat die wsl naar het ziekenhuis bij de andere naar het lijkenhuis.

Comment

• [QUOTE=TooTall;5307607]Ik heb uw blok tekst met uw cijfers eens in google geplakt, is dit uw bron?;

Uit een Frans consumentenonderzoek is gebleken dat het budgetmerk van Renault, Dacia één van de betrouwbaarste automerken is. Het Roemeense Dacia behaalde in het jaarlijkse onderzoek de derde plaats met 92,61% tevredenheid, met voor Dacia enkel het Japanse Daihatsu (96,02%) en Lexus (94,13%) op 1 en 2. Beide merken behoren tot dezelfde Toyotagroep. Best opmerkelijke resultaten […]

Ik citeer;

Tot zover uw nuance dus

-Consumentenonderzoek (maw. gewoon een vragenlijst voor eigenaars van Dacia's of ze tevreden zijn, niets data van garantieherstellingen of verzekeringen...)

Auto's zijn voor autoliefhebbers emotionele dingen, daar is niets mis mee. Mijn mening is dat het ene merk niet beter is als het andere, en dat iedereen tevreden mag of kan zijn met zijn of haar keuze.

En voor die conclusie te trekken heb ik geen gekleurde statistieken nodig...Of dat nu ADAC testen zijn waarin de VW Golf auto van het jaar is, of de CCFA die de Peugeot 308 tot auto van het jaar kiest, allemaal even nutteloos.[/QUOTE ]

Ik had het via een automagazine online al een tijd terug, om me te informeren voor aankoop , die journalisten/bloggers kopiëren dus ook dat het een lieve lust is.
                    Het enge dat ik kan zeggen dat het door een vriend die in dat wereldje (herverzekeringen-autobranche) werkt beaamd werd dat ze zeer weinig voorkomen i d garantiestats , maar alles is relatief natuurlijk ge moet chance hebben ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      De veiligheid van de voorste inzittende bij de Duster is 74%, mijn Mazda 6 scoort 92%. Is voor mij zo klaar als een klontje welke auto ik dan niet kies.

En wat de voetganger betreft die ge omver rijdt, bij de ene wagen gaat die wsl naar het ziekenhuis bij de andere naar het lijkenhuis.
                      Ik ben zo bang niet ;-)

Comment

maar alles is relatief natuurlijk ge moet chance hebben ...
                        Absoluut. Ik weet niet wat de meest betrouwbare wagen is ter wereld, maar ergens ter wereld is er iemand die erover zal zeggen "niets dan problemen mee gehad!"
                        Mijn Skoda

Comment

• [QUOTE=georges;5307630]
                          Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                          Ik heb uw blok tekst met uw cijfers eens in google geplakt, is dit uw bron?;

Ik citeer;

Tot zover uw nuance dus

En voor die conclusie te trekken heb ik geen gekleurde statistieken nodig...Of dat nu ADAC testen zijn waarin de VW Golf auto van het jaar is, of de CCFA die de Peugeot 308 tot auto van het jaar kiest, allemaal even nutteloos.[/QUOTE ]

Ik had het via een automagazine online al een tijd terug, om me te informeren voor aankoop , die journalisten/bloggers kopiëren dus ook dat het een lieve lust is.
                          Het enge dat ik kan zeggen dat het door een vriend die in dat wereldje (herverzekeringen-autobranche) werkt beaamd werd dat ze zeer weinig voorkomen i d garantiestats , maar alles is relatief natuurlijk ge moet chance hebben ...
                          Worden natuurlijk ook minder gekocht als kilometervreter, zoals bvb de meeste leasewagens. Dan komt ge niet in de garantiestats he.

Comment

Ze hebben ook reden en geld over om arrogant te zijn meestal zijn ze niet zo emotioneel maar wel verstandig bij hun aankopen voor het plezier dat je tegenwoordig nog kan/mag hebben op de weg is iedere euro er 1 teveel en is betrouwbaarheid en kosten belangrijker voor deze groep ... :

Het Roemeense Dacia behaalde in het jaarlijkse onderzoek de derde plaats met 92,61% tevredenheid, met voor Dacia enkel het Japanse Daihatsu (96,02%) en Lexus (94,13%) op 1 en 2. Beide merken behoren tot dezelfde Toyotagroep. Best opmerkelijke resultaten dus, aangezien we er de premiummerken uit Duitsland niet terugvinden...
                            Dacia behaalde ook de eerste plaats inzake onderhoudskosten. Zo berekende men de jaarlijkse kost voor onderhoud en reparatie op slechts 130 euro, waar zijn directe achtervolgers Mazda en Ford blijven steken op 230 euro.

Het budgetmerk van Renault bouwt goedkope maar toch comfortabele wagen, die duidelijk betrouwbaar blijken te zijn.
                            Als er niks opzit kan het niet stuk gaan en hoeft het niet te worden onderhouden.
                            Dus is dit een vrij logisch resultaat dat met een korreltje zout moet worden genomen.

Tapatalk Pro
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              Maar dan reed ik toch gene Lodgy
                              Wel ik dacht praktisch ...en tot hiertoe ben ik tevreden, zeker met de laadruimte, comfort, en hij rijdt zeer vlot en zonder vervelende storingen en imago zorg ikzelf voor ;-)

smaak en goesting hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Als er niks opzit kan het niet stuk gaan en hoeft het niet te worden onderhouden.
                                Dus is dit een vrij logisch resultaat dat met een korreltje zout moet worden genomen.

Tapatalk Pro
                                Wat zit er bij u op dat er bij een Lodgy niet op zit ?

Comment

Wat zit er bij u op dat er bij een Lodgy niet op zit ?
                                  Euh serieus....heel veel.
                                  Ik breek het merk niet af, zeg enkel dat je zo een testen eens uit een ander oogpunt moet bekijken en niet zomaar moet geloven.

Tapatalk Pro
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Het is een feit dat door de "oudere" techniek de auto vrij van kinderziektes is. Maar wat er allemaal niet op zit is toch een serieus lang lijstje volgens mij.
                                    Geen probleem, de prijs van die opties is er ook naar bij andere merken maar vergelijken moogt ge dat helemaal niet.

Mijn vader was ook voor eentje gaan kijken maar is uiteindelijk toch voor een Kangoo gegaan. Lodgy was toch wel echt onafgewerkt volgens hem.

Comment

Ik ben zo bang niet ;-)
                                      De Lada is besteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Euh serieus....heel veel.
                                        Ik breek het merk niet af, zeg enkel dat je zo een testen eens uit een ander oogpunt moet bekijken en niet zomaar moet geloven.

Tapatalk Pro
                                        Ja maar dat is gemakkelijk ...heel veel ,napraten zonder je te informeren dus...

Alé ik kom toe met :

Zijdelingse en frontale airbags
                                        ABS
                                        Esp
                                        Airco
                                        Navigatie /multimedia/ telefoon uitrusting
                                        Parkeersensoren
                                        Snelheidsbegrenzer
                                        Mistlampen
                                        Centrale vergrendeling
                                        1.5 DCI 110Pk (dezelfde de in de Nissan quashcai of Merc-A ligt overigens)
                                        Boordcomputer
                                        Radiobediening aan stuur
                                        5 Jaar garantie en pechverhelping Europa (ge weet maar nooit hé)

Enfin voor 15.300 euro beter dan een occasie bakske dacht ik, en ik doe maar een 25000 km per jaar dus moe er niet in wonen...

en het vele plastic (valt overigens zeer goed mee) is voor mij een plus, duiken en andere watersporten ...gemakkelijk afwasbaar/onderhoud
                                        Last edited by georges; 28/03/2014, 11:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                          Het is een feit dat door de "oudere" techniek de auto vrij van kinderziektes is. Maar wat er allemaal niet op zit is toch een serieus lang lijstje volgens mij.
                                          Geen probleem, de prijs van die opties is er ook naar bij andere merken maar vergelijken moogt ge dat helemaal niet.

Mijn vader was ook voor eentje gaan kijken maar is uiteindelijk toch voor een Kangoo gegaan. Lodgy was toch wel echt onafgewerkt volgens hem.
                                          Prima keuze die Kangoo voor mij te klein gezien mijn hobby's en medereizigers.

Comment

Working...
                                          X