Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia gebruikt de oudere techniek van Renault. Is die daarom 'verouderd', ik denk van niet, maar het is geen spitstechnologie, het nieuwste van het nieuwste. Wat wel is, is dat die techniek door en door getest is, dat alle fouten en zwakheden eruit zijn gehaald, waardoor de Dacia's mechanisch en elektronisch enorm betrouwbaar zijn. Dit is nodig in de gebieden die als hun initiële en primaire afzetmarkt bedoeld zijn/waren. In Oost-Europa, Iran,... vind je immers niet om de twee gemeentes een enorm Renault-dealership.

De afwerking is niet te vergelijken met moderne auto's van nu: harde, blinkende plastics zijn niet meer van deze tijd. Maar ze kraken en piepen niet, zijn goedkoper te produceren, en zijn bijgevolg efficiënter. 't Is maar wat je het hoogst op je prioriteitenlijst zet.

Wie durfde hier trouwens te beweren dat Volvo-rijders arrogant waren ? Ik stapte speciaal over van BMW naar Volvo
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Dacia gebruikt de oudere techniek van Renault. Is die daarom 'verouderd', ik denk van niet, maar het is geen spitstechnologie, het nieuwste van het nieuwste. Wat wel is, is dat die techniek door en door getest is, dat alle fouten en zwakheden eruit zijn gehaald, waardoor de Dacia's mechanisch en elektronisch enorm betrouwbaar zijn. Dit is nodig in de gebieden die als hun initiële en primaire afzetmarkt bedoeld zijn/waren. In Oost-Europa, Iran,... vind je immers niet om de twee gemeentes een enorm Renault-dealership.

De afwerking is niet te vergelijken met moderne auto's van nu: harde, blinkende plastics zijn niet meer van deze tijd. Maar ze kraken en piepen niet, zijn goedkoper te produceren, en zijn bijgevolg efficiënter. 't Is maar wat je het hoogst op je prioriteitenlijst zet.

Wie durfde hier trouwens te beweren dat Volvo-rijders arrogant waren ? Ik stapte speciaal over van BMW naar Volvo
      Ge vergeet onze Belgische wegen na Iran te vermelden hahahaha
      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
        Ja maar dat is gemakkelijk ...heel veel ,napraten zonder je te informeren dus...

Alé ik kom toe met :

Zijdelingse en frontale airbags
        ABS
        Esp
        Airco
        Navigatie /multimedia/ telefoon uitrusting
        Parkeersensoren
        Snelheidsbegrenzer
        Mistlampen
        Centrale vergrendeling
        1.5 DCI 110Pk (dezelfde de in de Nissan quashcai of Merc-A ligt overigens)
        Boordcomputer
        Radiobediening aan stuur
        5 Jaar garantie en pechverhelping Europa (ge weet maar nooit hé)

Enfin voor 15.300 euro beter dan een occasie bakske dacht ik, en ik doe maar een 25000 km per jaar dus moe er niet in wonen...
        Je voelt je precies aangevallen.

Dat heb je misschien allemaal op je nieuw model maar mijn buurvrouw haar 2 jaar oud model heeft alles uit een clio van '95.
        Vrij van kinderziektes inderdaad maar daar is alles mee gezegd. (Heb het over de hare)
        En nogmaals ik breek het merk niet af.
        Zij heeft ook niet meer nodig, ze zou wel meer willen maar de prijs primeert.
        En inderdaad, als je geen behoefte hebt aan meer ben je er beter mee vanaf dan een occasie.
        Maar een echte auto lief hebber zal er niet warm voor lopen.

Wat ik meer heb ga ik hier niet opnoemen, daar voel ik mij te oud voor maar het scheelt toch nog iets.

Tapatalk Pro
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• heel juist, want echte autoliefhebbers hebben minstens 5000 pk, doen elk weekend minstens 3 trackdays, hebben minstens 4 auto's in de garage staan, drinken benzine als ontbijt,...

dacia gebruikt trouwens geen verouderde technologie want die moeten net zoals de rest van de meute ook voldoen aan de uitstootnormen door europa opgelegd. Dat wil dus zeggen dat ze net zoals renault moderne motoren aanbieden.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Ik wil d'r alleen niet inzitten als ge er een accident mee krijgt. Da's dan ook de enige reden waarom die hier nooit in huis komt. Vind de Duster trouwens een fraaie wagen.
            Hier ook,persoonlijk kan ik het model best smaken..en betrouwbaarheid tja,zit iets oudere technologie in die zijn degelijkheid reeds lang bewezen heeft..
            Last edited by ; 28/03/2014, 12:18.

Comment

• Ik kan'm ook smaken, daarom dat ik mijn vader gezegd had van naar nen Dacia gaan te kijken. Was behoorlijk verbaasd toen ie ne Kangoo had gekozen maar volgens hem was de Dacia echt veel minder.
              Als Di Rupo zo verdergaat komt er hier misschien nog wel ooit eentje

Comment

• Ik voel me niet aangevallen , ik dacht tot voor kort hetzelfde over Dacia, maar dat was vroeger met DKW(nu Audi), Skoda , hetzelfde verhaal
                Ik wil alleen maar zeggen ga er eens naar kijken en vooral mee rijden dat kost niets en pas dan kan men oordelen en het EIGEN gedacht zeggen, mensen praten maar wat na nu...en missen misschien toch iets van de evolutie die zoals bij Skoda en DKW
                nu ook bij Dacia serieus is ingezet.
                voor een top segment luxe wagen moet ge verder kijken dat is zeker, maar die kost dan een veelvoud ...

En o ja ik was vroeger ook een echte liefhebber ,zelfs zo dat ik indertijd begin 80 met Eddy Sprenkels de aanzet heb gegeven tot de oprichting van de Belgian Custom Federation en allerlei meetings mee organiseerde,toen was autorijden nog plezant en kon je choppen, uitbouwen,customizen naar hartenlust , tegenwoordig moet ge oppassen als ge uw auto kuist ze zouden het tuning durven noemen.

Veel plezier ieder met de zijne en houd het veilig !
                Last edited by georges; 28/03/2014, 13:03.
                Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Ik kan'm ook smaken, daarom dat ik mijn vader gezegd had van naar nen Dacia gaan te kijken. Was behoorlijk verbaasd toen ie ne Kangoo had gekozen maar volgens hem was de Dacia echt veel minder.
                  Als Di Rupo zo verdergaat komt er hier misschien nog wel ooit eentje
                  Di Ruppo ? die heeft weinig met verkeer en taksen in ons grote Vlaanderen te maken ...
                  De Vlaamse overheid wel en, voor dezelfde auto betaal je 423 euro BIV in Vlaanderen waar deze federaal en nu nog in Walonie en Brussel 62.5 Euro kost, alle autopesterijtaksen komen uit Vlaanderen, oplossingen voor de files zoals tolvrije liefkenshoek zijn te moeilijk ,aandeelhouders va die koehandel in de politiek toevallig ?

Comment

Ik voel me niet aangevallen , ik dacht tot voor kort hetzelfde over Dacia, maar dat was vroeger met DKW(nu Audi), Skoda , hetzelfde verhaal
                    Ik wil alleen maar zeggen ga er eens naar kijken en vooral mee rijden dat kost niets en pas dan kan men oordelen en het EIGEN gedacht zeggen, mensen praten maar wat na nu...en missen misschien toch iets van de evolutie die zoals bij Skoda en DKW
                    nu ook bij Dacia serieus is ingezet.
                    voor een top segment luxe wagen moet ge verder kijken dat is zeker, maar die kost dan een veelvoud ...

En o ja ik was vroeger ook een echte liefhebber ,zelfs zo dat ik indertijd begin 80 met Eddy Sprenkels de aanzet heb gegeven tot de oprichting van de Belgian Custom Federation en allerlei meetings mee organiseerde,toen was autorijden nog plezant en kon je choppen, uitbouwen,customizen naar hartenlust , tegenwoordig moet ge oppassen als ge uw auto kuist ze zouden het tuning durven noemen.

Veel plezier ieder met de zijne en houd het veilig !
                    Volledig akkoord.
                    De vooroordelen die anderen hebben moet ge u niet aantrekken.
                    In 2001 reed ik met een Octavia en heb ook 100X moeten uitleggen waarom ik zo iets gekocht had.
                    Zelf koop ik mij ook liever een nieuwe dan een occasie voor hetzelfde geld.

Ik reageerde enkel op die testen en niet op het merk.
                    En wat betreft afwerking, zoals aangegeven op de eerste modellen zoals die van mijn buurvrouw.
                    De nieuwe heb ik nog niet gezien.

En wat Flappy er hier allemaal bij haalt is voor zijn rekening. 😄
                    Een auto liefhebber zou van elke auto moeten houden maar.......

Tapatalk Pro
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      De nieuwe heb ik nog niet gezien.

Tapatalk Pro
                      Interieur valt mee vind ik dan
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Interieur valt mee vind ik dan
                        Dat is 4 stappen vooruit.
                        Geen wow maar netjes.
                        Wel harde plastiek aan deuren en boordplank maar dat heb je bij vele wagens.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Di Ruppo ? die heeft weinig met verkeer en taksen in ons grote Vlaanderen te maken ...
                          De Vlaamse overheid wel en, voor dezelfde auto betaal je 423 euro BIV in Vlaanderen waar deze federaal en nu nog in Walonie en Brussel 62.5 Euro kost, alle autopesterijtaksen komen uit Vlaanderen, oplossingen voor de files zoals tolvrije liefkenshoek zijn te moeilijk ,aandeelhouders va die koehandel in de politiek toevallig ?
                          Bedoel dan voornamelijk het VAA, de taksen en dergelijke maken me niet zoveel uit.

Comment

Wat is er gebeurt ? of gewoon wat generaliseren omdat iemand een auto koopt met zijn verstand i.p.v. voor de buren hun ogen ...
                            Die zelfde Dusters gaan nu naar Amerika en heten daar Nissan Duster ...toch iets om over na te denken misschien.
                            Iemand beschuldigen van veralgemenen en in één en dezelfde zin identiek hetzelfde doen . Dus iedereen die een wagen aankoopt die duurder is als een Dacia Duster doet dat volgens jou voor de buren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                              Iemand beschuldigen van veralgemenen en in één en dezelfde zin identiek hetzelfde doen . Dus iedereen die een wagen aankoopt die duurder is als een Dacia Duster doet dat volgens jou voor de buren?
                              Dat laat ik aan u over, we weten nog steeds niet waar u zich zo aan stoorde behalve aan de Dacia...

Comment

• Dat de Dacia Duster in de VS Nissan Duster gaat heten, is eigenlijk niet zoveel zeggend: als je de afwerkingskwaliteit van een Amerikaanse wagen bekijkt...

Trouwens, de betere Nissan dragen in de VS trouwens niet de Nissan-badge, maar heetten Infiniti
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• In India is het een Renault. Het zijn gewoon goede wagens met lak aan imago. Het harde plastic krijg je erbij, maar voor de rest is er niet veel op aan te merken. Tot grote onvrede van sommigen (incluis mezelf lol) die 3 tot 4 keren zoveel betaalden om te rijden. Maar je moet erom lachen en niet gefrustreerd door zijn. Andersom zijn de Dacia-rijders ook niet gefrustreerd. Die gefrustreerden zitten in andere merken hun kas op te fretten.

Comment

• Vlug eens diagonaal gelezen ivm Dacia enzo.

Paar dingen die in me opkomen...

Veel auto's hebben veel van die snufkes en net als in al die smartphones gebruiken de mensen de helft van die snufkes niet.
                                    Waarom zie ik anders al die mensen in hun dure BMW's en andere Duitsers dan niet handsfree bellen? Je gaat me nu toch niet vertellen dat in een dikke 5 serie van een jaar oud geen bluetooth zit ? Klein voorbeeldje hé.
                                    Ander snufke, cruise control, zit ook allemaal standaard op die wagens, en toch gebruiken ze hem niet als ik zie hoe onregelmatig ze allemaal rijden, CC-rijders haal je er zo tussen uit.
                                    Dus ja... als veel van die overbodige snufkes der niet opzitten kan je der ook geen miserie mee krijgen of hebben.

Ivm die crashtest en veiligheid van voetgangers.
                                    Ewel, klinkt misschien heel egoïstisch maar ik ben er zeker van dat minstens de helft van de forummers de zelfde mening heeft maar het niet durft te zeggen : DAT KAN MIJN REET ROESTEN.
                                    Ik zorg wel dat ik, mijn vriendin en haar kinderen (blijven der op hameren dat ze links-rechts-links rechts moeten kijken) niet onder een wagen terechtkomen, dat is pas veiligheid ! Want geef toe, bijna alle aanrijdingen van voetgangers zijn te vermijden als de voetganger uit zijn doppen zou kijken. En ja, ik ga der niet van uit dat iemand gaat stoppen aan een zebrapad, al heb ik daar voorrang. En tja, die ene keer dat er dan eens een wagen uit de bocht gaat en voetgangers opschept, dat is het lot en dat ontkom je toch niet, daar gaat geen ster meer of minder iets aan veranderen zunne.

Dacia is een rationele keuze, veel plaats, betrouwbaarheid voor een lage prijs. Ok, ze zien er niet heel super uit, zeker niet de goedkoopste uitvoeringen en de grote luxe moet je niet verwachten, maar voor iemand die geen autofreak is of weinig km's rijdt is dat toch een verstandige keuze ?

Gaat om keuzes hé, als ik de waarde van mijn motorfiets, oldtimers en onze nieuwe Cruze optel kom ik tot de vaststelling dat ik met een dikke BMW zou kunnen rijden.
                                    Idd, jammer, nu rijden met een nieuwe Chevrolet Cruze met voor ons de opties die we wilden (airco, cc, trekhaak, alu velgen en nog paar dingskes) maar daar naast kunnen we der ook op uit met onze moto of met één van de oldtimers. Dan liever zo zunne. Zelfde als die man met zijn zeilboot, zou dan misschien ook liever zeilboot varen en Dacia rijden ipv BMW en enkel kunnen gaan kijken naar de zeilboten.

Op dit forum heb ik de indruk dat er velen zijn die denken dat iedereen veel geld verdient en zich vanalles kan permiteren. Hallooooo, wakker worden .
                                    Merk toch bij heel wat zo een haantjes gedrag, moet er soms aan denken bij die full options discussie. Staat er daar een lijst van 1001 opties maar mogen ze hem niet full-option noemen omdat er ergens 2 of 3 opties der niet opstaan. Stel je voor é .

(pst, als ik BMW zeg mag je dat ook veranderen door eender welk andere zogeheten premium merk hé )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten

Op dit forum heb ik de indruk dat er velen zijn die denken dat iedereen veel geld verdient en zich vanalles kan permiteren. Hallooooo, wakker worden .
                                      Merk toch bij heel wat zo een haantjes gedrag, moet er soms aan denken bij die full options discussie. Staat er daar een lijst van 1001 opties maar mogen ze hem niet full-option noemen omdat er ergens 2 of 3 opties der niet opstaan. Stel je voor é .

(pst, als ik BMW zeg mag je dat ook veranderen door eender welk andere zogeheten premium merk hé )
                                      Dat is op elk forum de tendens. Je hebt er die veel geld hebben en er niet bij stil staan dat het niet voor iedereen zo is, je hebt er dan die doen alsof ze veel geld hebben om toch maar iets te kunnen vertellen en je hebt er die thuis wonen met een modaal loontje, maar daardoor wel veel kunnen uitgeven (veel nog met lening of op afbetaling) aan een auto.
                                      En dan heb je er die als rare kwiet gezien worden omdat ze een gewoon inkomen hebben, een huis hebben en eventueel nog kinderen en daardoor "maar" 15.000 euro aan een auto kunnen geven, terwijl dit eigenlijk de doorsnee mens is.
                                      Merken als Dacia zijn gewoon een goede keuze voor jan met de pet die elke dag naar het werk moet en graag nog een centje opzij zet. En daar is absoluut niets mis mee, integendeel.

Comment

• Een groot deel van deze forummers zijn ook firmawagenrijders niet? (Komt toch zo over) Ik rij nu met een golf iv van 2003 met bijna 200km op de klok, dit/volgend jaar komt er een nieuwe auto genre octavia combi/golf variant/iets in die trend, budget 30/35k ( op papier 40k maar ik wel nog geld naar mijn spaarrekening zetten). Maar dat is ook alleen dankzij een gift van mama... anders was het een 2dehandse geweest met een budget voor 20k max.
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Als 't een gift van mama is zou ik minder uitgeven aan die nieuwe wagen en beetje meer sparen. Je hebt 40k, ik zou de helft ervan opzij zetten. Dan zit je comfortabeler.. Voor 20k + overnam oud voertuig en misschien intussen zelf nog wat bijsparen, koop je ook al iets leuks. Is maar een raad he...

Comment

Working...
                                          X