Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hun ( moeder & grootvader was ) redenering was: binnenkort 200k .. koop dan nu een nieuwe auto dat ge voor 10 jaar goed zit en werkt/spaart dan om met uw vriendin een huis te kunnen kopen (huren nu app). Langs een kant begrijp ik dat en langs een kant dacht ik ook zoals jullie nu denken. Lenen voor een auto doe ik toch niet, ben geleerd van te kopen met uw eigen geld en anders moet ge maar sparen of werken ervoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenDat is op elk forum de tendens. Je hebt er die veel geld hebben en er niet bij stil staan dat het niet voor iedereen zo is, je hebt er dan die doen alsof ze veel geld hebben om toch maar iets te kunnen vertellen en je hebt er die thuis wonen met een modaal loontje, maar daardoor wel veel kunnen uitgeven (veel nog met lening of op afbetaling) aan een auto.
En dan heb je er die als rare kwiet gezien worden omdat ze een gewoon inkomen hebben, een huis hebben en eventueel nog kinderen en daardoor "maar" 15.000 euro aan een auto kunnen geven, terwijl dit eigenlijk de doorsnee mens is.
Merken als Dacia zijn gewoon een goede keuze voor jan met de pet die elke dag naar het werk moet en graag nog een centje opzij zet. En daar is absoluut niets mis mee, integendeel.
Vooral grappig als je ziet hoe sommigen zich hier gedroegen terwijl je ze in het dagdagelijks leven kent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
Wie durfde hier trouwens te beweren dat Volvo-rijders arrogant waren? Ik stapte speciaal over van BMW naar Volvo
Denk dat dat vooral een lokaal verschijnsel was hier bij mij in de buurt. Nu ben ik arrogant geworden met mijn BMW, bijna zo arrogant als de Dusters
Maar los daarvan denk ik dat je geen miskoop kan doen met een Dacia, ge moet u alleen niet gedragen alsof je nu gearriveerd bent, niemand trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtengeef mij zo'n dacia om dagelijks op en af naar het werk te gaan en ik ben gebroken na 2 dagen. das het grote verschil
En tja, de Dacia is nu minder luxueus dan de doorsnee wagen maar is toch van het niveau van de wagens van 10 jaar geleden?
Waren er dan zoveel mensen die gebroken toekwamen op hun werk ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenHangt er van af hoe ver je van je werk woont hé...
En tja, de Dacia is nu minder luxueus dan de doorsnee wagen maar is toch van het niveau van de wagens van 10 jaar geleden?
Dat herhalen van die oude techniek en toogpraatjes van 10 jaar geleden is het enige dat nog oud is aan de nieuwe generatie ;-)Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenIk heb hier wat in gang gestoken, blijkbaar... Mea culpa
Ik zal wel een Working class hero- Rolls Royce (Dacia) topic aanmaken....Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk BerichtenHangt er van af hoe ver je van je werk woont hé...
aantal jaar terug eens 2 weken met een astra gereden en ik was elke avond volledig kapot door die ritlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenoostende - zaventem
aantal jaar terug eens 2 weken met een astra gereden en ik was elke avond volledig kapot door die rit
Ik heb zo eens ter vervanging van mijn thuisverpleging basis Clio'ke een maand door Antwerpen stad rondgesjeesd met een even basis Corsa, en geloof mij dat ik erg blij was toen ik terug een Clio'ke kreeg. De 1.3 jtd was misschien iets vinniger dan de 1.5 dci, en de standaard radio was fijn, maar al de rest was zoveel meer geschikt voor de stad & haar putten, drempels, borduren etc.
Hoger in & uitstappen, véél en véél comfortabeler (zetels/ophanging/geluiddemping) en drempels konden weer aan een vlotte snelheid genomen worden ipv tegen het plafond te hangen om vervolgens weer neer te komen op een veredelde plank. Bij eenzelfde ronde/hoeveelheid patiënten kwam ik geradbraakt uit de Corsa.
En met dat in het achterhoofd heb ik op voorhand al meer vertrouwen (qua comfort) in eender welke Dacia dan in een gelijkaardige Opel
Comment
-
Wat ik hier allemaal lees.
Ik heb echt last van mijne rug, 2 afgesleten tussenwervels en een hernia.
Maar ik ken maar heel weinig auto's die voor problemen zorgen.
Het grootste probleem zit bij de meeste mensen dan ook in het koppeke.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Haha, da's waar. Het enige wat in mijn ogen wel een rol speelt is de zithouding. Zelf heb ik minder last van mijn rug in een monovolume, dit omdat je rechter zit. Maar dit heeft niks met de vering te maken. Ja, moest ik met een Lada Niva gaan rijden, dat zou misschien wel invloed hebben.
Comment
-
-
Zondagmorgen op een drukke E19...
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenoostende - zaventem
aantal jaar terug eens 2 weken met een astra gereden en ik was elke avond volledig kapot door die rit
Mijn madam deed ook iedere dag in totaal zo'n 110 à 120km en daarom hebben wij ook een vrij krachtige en grote diesel gekocht.
Hadden we toen geweten dat ze een goed half jaar later maar een fractie meer zou doen van die kilometers was het een kleine bezine geweest en veel geld in ons zakken...
Comment
Comment