Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kom ik hier eens om ergernissen te lezen, moet ik eerst door een discussie over Dacia bladeren.. Da's pas een ergernis

Of Dacia's waarde voor hun geld zijn ga ik niet over discussiëren, maar noem jezelf alsjeblieft geen autoliefhebber dan.. Als je 15K uitgeeft voor zoiets, terwijl er zoveel ( bijna nieuwe ) tweedehands auto's beschikbaar zijn die zoveel meer geven voor hetzelfde geld.

Georges, mocht geld geen issue zijn, wat koos je dan: uw dacia Lodgy of een BMW M5 als dagelijkse auto?
    1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
    1984 BMW E28 520i
    2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
      Kom ik hier eens om ergernissen te lezen, moet ik eerst door een discussie over Dacia bladeren.. Da's pas een ergernis

Of Dacia's waarde voor hun geld zijn ga ik niet over discussiëren, maar noem jezelf alsjeblieft geen autoliefhebber dan.. Als je 15K uitgeeft voor zoiets, terwijl er zoveel ( bijna nieuwe ) tweedehands auto's beschikbaar zijn die zoveel meer geven voor hetzelfde geld.

Georges, mocht geld geen issue zijn, wat koos je dan: uw dacia Lodgy of een BMW M5 als dagelijkse auto?

Nu begint ge'r terug over

Comment

• Voorrang van links lijkt wel de nieuwe norm te worden, langs hier.

Deze morgen: een jonge vrouw met een aftandse Peugeot 106 (maar met een recente nummerplaat, en de afdruk van L-zuignap nog zichtbaar op de achterruit), kindje in de maxicosi op de acherbank. Ze coupeert de hoek van de straat, om nog net voor mijn tegenligger langs te schieten (waar je de bus ziet) en pakt meteen haar voorrang van links. Vol in de remmen, het scheelde mm, ik zette me al schrap voor de knal. Gelukkig was ik al aan het vertragen voor de zone 30 verderop.

msstraat.jpg
        Deze middag: Kerel met een E36 (met de alom gekende outline van het Duitse circuit achterop) én een petje, kijkt naar rechts, naar de auto waar hij voorrang op heeft (mijn tegenligger), kijkt dan naar mij, en vertrekt.

wbstraat.jpg
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Daarjuist een ongeval kunnen vastleggen. Ik denk dat diejen Transit van geluk mag spreken dat het enkel ne spiegel was!

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Zit te slapen zeker?
            Veel geluk gehad.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wow, dat was een heftige reactie van die truckchauffeur. Knap!

Comment

• stel u voor dat der daar ne velo reed :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                  stel u voor dat der daar ne velo reed :s
                  Was ik ook aan het denken. Die camion vloog precies wel voorbij.. Kan ook anders lijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    Was ik ook aan het denken. Die camion vloog precies wel voorbij.. Kan ook anders lijken
                    Ge moogt daar 70
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                      Kom ik hier eens om ergernissen te lezen, moet ik eerst door een discussie over Dacia bladeren.. Da's pas een ergernis

Geld is was niet het criterium , ruimte ,value for money , zithouding (slechte rug en nek) wel , dus de Lodgy was de verstandigste keuze.
                      Iedere brave mens kan lenen of zijn spaargeld uitgeven om dag in dag uit in Antwerpen in de file te staan met zijn droomauto , ik ben het echt moe om teveel te betalen voor te weinig echt rijplezier 30-50-70-90-100-120 in willekeurig volgorde en liefst door mekaar zodat de kans dat je geflitst wordt wat groter is...

Dan ben ik maar geen autoliefhebber ,en kijk wel naar de mooie auto's die naast en voor me stil staan,en tweedehands koop ik niet daarvoor ben ik dan weer te teveel op MIJN auto gesteld.
                      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                        Geld is was niet het criterium , ruimte ,value for money , zithouding (slechte rug en nek) wel , dus de Lodgy was de verstandigste keuze.
                        Iedere brave mens kan lenen of zijn spaargeld uitgeven om dag in dag uit in Antwerpen in de file te staan met zijn droomauto , ik ben het echt moe om teveel te betalen voor te weinig echt rijplezier 30-50-70-90-100-120 in willekeurig volgorde en liefst door mekaar zodat de kans dat je geflitst wordt wat groter is...

Dan ben ik maar geen autoliefhebber ,en kijk wel naar de mooie auto's die naast en voor me stil staan,en tweedehands koop ik niet daarvoor ben ik dan weer te teveel op MIJN auto gesteld.
                        Slechte rug en nek...
                        En je kiest de banken van een Lodgy i.p.v. de comfortzetels van een BMW/MERCEDES/AUDI?
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                          Slechte rug en nek...
                          En je kiest de banken van een Lodgy i.p.v. de comfortzetels van een BMW/MERCEDES/AUDI?
                          Ja en ik weet dat die goed zijn ... heb genoeg Duitse dure miserie gehad.
                          Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                          My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Het grootste probleem zit bij de meeste mensen dan ook in het koppeke.
                            nee 25 cm lager in de omtrek van hun nek.

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                            Of Dacia's waarde voor hun geld zijn ga ik niet over discussiëren, maar noem jezelf alsjeblieft geen autoliefhebber dan.
                            Hier sla je toch de bal mis, mede Kadett C eigenaar ;-)

Op "autoliefhebber" hangt geen prijskaartje.
                            Last edited by Tigra; 01/04/2014, 12:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                              Slechte rug en nek...
                              ik zit beter in de standaard sportzetelkes van de mini van dan de comfortzetels in de BM of porsche ze

Ik vind een dacia geen foute kar, zal het wel nooit niet kopen, maar als ik daarom geen autoliefhebber ben, lekker kort door de bocht

liever een dacia voor de deur en deftig kunnen leven dan een dikke bm voor de deur maar wel elke keer boterhamekes me choco moeten eten, en zo zullen er hier ook wel mensen zitten want er zijn er veel die zo leven.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                ik zit beter in de standaard sportzetelkes van de mini van dan de comfortzetels in de BM of porsche ze

Ik vind een dacia geen foute kar, zal het wel nooit niet kopen, maar als ik daarom geen autoliefhebber ben, lekker kort door de bocht

liever een dacia voor de deur en deftig kunnen leven dan een dikke bm voor de deur maar wel elke keer boterhamekes me choco moeten eten, en zo zullen er hier ook wel mensen zitten want er zijn er veel die zo leven.
                                Ik zit ook beter in mijn sportzetels van de E91 dan op de zetels van de facelift E klasse, maar de comfortzetels van een 5 serie zitten voor mij toch een heeeeeel pak beter dan die van een dacia.

Maar dat zal dan persoonlijk zijn..
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Het is niet omdat een zetel zachter is om in te zitten, dat hij ook beter is voor de rug en nek...
                                  Kan mij niet voorstellen dat een 'simpele' Dacia zetel beter zit dan een multi-verstelbare comfortzetel waar onderzoek en testen op gebeurd zijn. (bvb de AGR goedgekeurde stoelen in Opel)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Ge moogt daar 70
                                    Een vrachtwagen maar 60 op gewone wegen, daarom hangt op elke vrachtwagen achteraan zo een snelheidsbord. Geen hond die het toepast, laat staan zou controleren, maar ja.

Comment

• geen hond die het ook wil, stel je voor nog meer ergernis door een 60 per uur vrachtwagen op een 70 weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        Een vrachtwagen maar 60 op gewone wegen, daarom hangt op elke vrachtwagen achteraan zo een snelheidsbord. Geen hond die het toepast, laat staan zou controleren, maar ja.
                                        Ach komaan, weer zo'n onzin. Elke camera ziet het verschil tussen een vrachtwagen en een auto en een vrachtwagen die meer dan 60 rijdt wordt bekeurd.
                                        En ik ben een van die zogezegd weinigen die zich aan de 60 houden, maar dan ben ik een ergernis omdat ik traag rij ...

Los daarvan, die in dat filmke rijdt toch absoluut niet te snel, vrij duidelijk dat die camionette niet zag wat er afkwam en een blinde gok nam.

Comment

• Die camion zal niet echt te snel gereden hebben want hij stond nog rap stil.
                                          Het lijkt natuurlijk allemaal rapper als zo een kolos passeert.

edit: binnen dezelfde minuut
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X