Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat er gebeurde was. De mensen die van de autosnelweg kwamen moesten lang wachten eer ze de baan op konden rijden. Degene die een paar wagens voor mij stond was hoffelijk en deed teken dat het busje voor mocht. Als je goed kijkt dan zie je dat de passagier van het busje zijn hand nog opsteekt hiervoor. Waarschijnlijk had hij gedacht dat de baan vrij was voor hem en hij meteen door kon rijden. Niet dus.....
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Die camion zal niet echt te snel gereden hebben want hij stond nog rap stil.
      Het lijkt natuurlijk allemaal rapper als zo een kolos passeert.

edit: binnen dezelfde minuut
      Die zal wel ongeveer de toegelaten snelheid gereden hebben.
      En ook zijn reactie is heel goed geweest, want daar hadden doden kunnen vallen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• erger me niet rap, maar vandaag een fietser die zijn regels niet kent:

rond punt aan sint-truiden net buiten de stad richting herk-de-stad. Hij rijdt iets voor mij het rond punt op en ik weet dat ze daar het rond punt moeten volgen (fietspad ligt gescheiden dmv grasberm tov rond punt) omdat het fietspad aan de overzijde van de baan richting herk-de-stad loopt. Zonder kijken gaat die gewoon door terwijl hij geen voorrang had (fietsoversteekplaats <> fietspad). Volgens mij ambieert die een darwin award, want had ik gewoon volgens de regels gereden had hij in de zijkant van mijn auto gezeten.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten

Of Dacia's waarde voor hun geld zijn ga ik niet over discussiëren, maar noem jezelf alsjeblieft geen autoliefhebber dan.. Als je 15K uitgeeft voor zoiets, terwijl er zoveel ( bijna nieuwe ) tweedehands auto's beschikbaar zijn die zoveel meer geven voor hetzelfde geld.

Georges, mocht geld geen issue zijn, wat koos je dan: uw dacia Lodgy of een BMW M5 als dagelijkse auto?
          Ja hallo kroket, wie zijde gij om te beslissen wie een autoliefhebber is en wie niet ?
          Dus omdat onze nieuwe wagen maar 15.000€ gekost heeft mag ik me zelf geen autoliefhebber noemen .

Ik dacht dat een autoliefhebber iemand was die een mooie of exclusieve of aparte wagen weet te waarderen. Iemand die auto evenementen bezoekt, noem maar op, ongeacht met wat hij rijdt.

Doet me denken aan die typische discussie op motorfora, wie is een echte motorrijder ?
          Zeker niet diegene die enkel zijn moto uithaalt als het mooi weer is, nope, dat kunnen geen echte zijn, die rijden door weer en wind...

En wat voor onnozele vraag is dat nu, mocht geld geen issue zijn.... Dan rijdt zo wat iedereen op het forum met iets anders é. Welkom in de echte wereld waar voor zo wat iedereen geld wel een issue is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
            Ja hallo kroket, wie zijde gij om te beslissen wie een autoliefhebber is en wie niet ?
            Dus omdat onze nieuwe wagen maar 15.000€ gekost heeft mag ik me zelf geen autoliefhebber noemen .

Ik dacht dat een autoliefhebber iemand was die een mooie of exclusieve of aparte wagen weet te waarderen. Iemand die auto evenementen bezoekt, noem maar op, ongeacht met wat hij rijdt.

Doet me denken aan die typische discussie op motorfora, wie is een echte motorrijder ?
            Zeker niet diegene die enkel zijn moto uithaalt als het mooi weer is, nope, dat kunnen geen echte zijn, die rijden door weer en wind...

En wat voor onnozele vraag is dat nu, mocht geld geen issue zijn.... Dan rijdt zo wat iedereen op het forum met iets anders é. Welkom in de echte wereld waar voor zo wat iedereen geld wel een issue is.
            Je bent alleen maar een autoliefhebber op dit forum als je een 25-ste hands bmw koopt met mpack en een viercilinder rammelende diesel!
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Je bent alleen maar een autoliefhebber op dit forum als je een 25-ste hands bmw koopt met mpack en een viercilinder rammelende diesel!
              Bijna juist. Maak van die rammelende diesel een zwaar zuipende bejaarde naft.

Comment

• Jullie kunnen iemand zijn woorden nogal verdraaien zeg. Nu al 3 mensen die denken dat het bij mij om geld draait om iemand als autoliefhebber te klasseren, hebben jullie al eens naar mijn auto's gekeken?? Ik heb gezegd dat ik liever 15k spendeerde aan een 2ehands sportieve/luxueuzere auto spendeerde dan aan een brakke dacia. Dat kan niemand hier nu toch ontkennen. En voor alle duidelijkheid: ik heb nog nooit zoveel geld aan een wagen gespendeerd. Eerst eens lezen voor je zo'n conclusies trekt.
                1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                1984 BMW E28 520i
                2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Jullie kunnen iemand zijn woorden nogal verdraaien zeg. Nu al 3 mensen die denken dat het bij mij om geld draait om iemand als autoliefhebber te klasseren, hebben jullie al eens naar mijn auto's gekeken?? Ik heb gezegd dat ik liever 15k spendeerde aan een 2ehands sportieve/luxueuzere auto spendeerde dan aan een brakke dacia. Dat kan niemand hier nu toch ontkennen. En voor alle duidelijkheid: ik heb nog nooit zoveel geld aan een wagen gespendeerd. Eerst eens lezen voor je zo'n conclusies trekt.
                  Dus je hebt geen geld voor een nieuwe auto ,hebt er nog nooit mee kunnen rijden, maar een merknaam is genoeg om een weloverwogen op ervaring gebaseerde mening te kunnen neerpoten, duidelijk...
                  Gelukkig ben ik niet jong genoeg om alles te weten , en spreek alleen wanneer ik ZELF iets ervaren heb.
                  Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                  My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Bijna juist. Maak van die rammelende diesel een zwaar zuipende bejaarde naft.
                    dan hebde tenminste nog het genot om niet niet vooruit te gaan, net zoals bij die diesels, maar wel een schoon geluid te produceren en eens doortrekken tot 7k toeren. En trilt de pook niet uit u hand in neutraal door de trillingen van de motor.
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      dan hebde tenminste nog het genot om niet niet vooruit te gaan, net zoals bij die diesels, maar wel een schoon geluid te produceren en eens doortrekken tot 7k toeren. En trilt de pook niet uit u hand in neutraal door de trillingen van de motor.
                      Wel dus?

Comment

Jullie kunnen iemand zijn woorden nogal verdraaien zeg. Nu al 3 mensen die denken dat het bij mij om geld draait om iemand als autoliefhebber te klasseren, hebben jullie al eens naar mijn auto's gekeken?? Ik heb gezegd dat ik liever 15k spendeerde aan een 2ehands sportieve/luxueuzere auto spendeerde dan aan een brakke dacia. Dat kan niemand hier nu toch ontkennen. En voor alle duidelijkheid: ik heb nog nooit zoveel geld aan een wagen gespendeerd. Eerst eens lezen voor je zo'n conclusies trekt.
                        Druk u dan misschien eens anders uit... . Ik ken per toeval iemand met een Dacia Logan break, kent enorm veel van de techniek van auto's af. En staart de ogen uit z'n kop wanneer ie een schone bolide ziet passeren. Ik catalogeer hem duidelijk onder de noemer 'autoliefhebber'.

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                        Of Dacia's waarde voor hun geld zijn ga ik niet over discussiëren, maar noem jezelf alsjeblieft geen autoliefhebber dan..

Comment

Wel dus?
                          Niet niet is wel!
                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                            Niet niet is wel!
                            Dacht ik ook. Waarom maken ze 't hier altijd zo moeilijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door georges Bekijk Berichten
                              Dus je hebt geen geld voor een nieuwe auto ,hebt er nog nooit mee kunnen rijden, maar een merknaam is genoeg om een weloverwogen op ervaring gebaseerde mening te kunnen neerpoten, duidelijk...
                              Gelukkig ben ik niet jong genoeg om alles te weten , en spreek alleen wanneer ik ZELF iets ervaren heb.
                              Wat is uw punt nu? Waar heb ik in godsnaam een of andere 'op ervaring gebaseerde mening' verkondigd?

Ga je nu echt beweren dat je met een Dacia moet gereden hebben eer je KAN zeggen dat dat slechter rijdt en minder comfortabel is ( geen uitspraken over prijs/kwaliteit ) dan pakweg een Opel Astra ( omdat de meeste hier steigeren als je een premium merk erbij haalt ).
                              1984 BMW E28 520i

Comment

Druk u dan misschien eens anders uit... . Ik ken per toeval iemand met een Dacia Logan break, kent enorm veel van de techniek van auto's af. En staart de ogen uit z'n kop wanneer ie een schone bolide ziet passeren. Ik catalogeer hem duidelijk onder de noemer 'autoliefhebber'.
                                Dat is dan een uitzondering, moet je toegeven. Let op, die redenering geldt perfect omgekeerd he, t'is niet omdat je met een dikke premium rijdt dat je echt een liefhebber bent. Mijn schoonvader rijdt met een 635d, wat op zich wel een prachtige wagen is, en een RRS. Maar hij ziet bijvoorbeeld het verschil niet tussen een 316d met M-pack en een M3.

Het is een nutteloze discussie, want iedereen definieert de term 'autoliefhebber' anders en iedereen noemt zichzelf graag zo. Het is vooral omdat ik me er dood aan erger dat Georges hier zijn almachtige Dacia de hoogte in prijst tegenover Mercedes en dergelijke. Dat zo'n dingen op autoforum passeren vind ik echt ridicuul.

edith zegt dat het probleem zichzelf opgelost heeft, mijnheer heeft al gevraagd om zijn account te verwijderen.
                                Last edited by Charles.V; 02/04/2014, 11:53.
                                1984 BMW E28 520i

Comment

Dat is dan een uitzondering, moet je toegeven. Let op, die redenering geldt perfect omgekeerd he, t'is niet omdat je met een dikke premium rijdt dat je echt een liefhebber bent. Mijn schoonvader rijdt met een 635d, wat op zich wel een prachtige wagen is, en een RRS. Maar hij ziet bijvoorbeeld het verschil niet tussen een 316d met M-pack en een M3.

Het is een nutteloze discussie, want iedereen definieert de term 'autoliefhebber' anders en iedereen noemt zichzelf graag zo. Het is vooral omdat ik me er dood aan erger dat Georges hier zijn almachtige Dacia de hoogte in prijst tegenover Mercedes en dergelijke. Dat zo'n dingen op autoforum passeren vind ik echt ridicuul.

edith zegt dat het probleem zichzelf opgelost heeft, mijnheer heeft al gevraagd om zijn account te verwijderen.
                                  Tot hiertoe heb ik enkel gezegd dat ik enkel nog geld uitgeef voor wat IK een auto waard vind en dat ik Mercedes minder vind zeg ik niet maar IK heb er wel 2 gehad en met alle 2 problemen die je voor die prijs niet hoeft te verwachten, dat mag toch ?
                                  Ik heb ook wel begrip voor uw uitspraken ,je bent pas aan het rijden en nog heel enthousiast, en natuurlijk in uw omgeving kan je niet met een Dacia overleven zonder dat uw vrienden u uitlachen en dat is nu nog heel belangrijk....
                                  Dat mensen die een andere mening hebben dan de uwe een probleem zijn , zegt ook iets ...
                                  Enfin ,wij blijven met beide auto's gewoon rijden en wanneer ze niet mee bevallen kopen we een nieuwe , maar geen Mercedes meer ;-)
                                  Last edited by georges; 02/04/2014, 12:46.
                                  Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :

Comment

je bent pas aan het rijden en nog heel enthousiast, en natuurlijk in uw omgeving kan je niet met een Dacia overleven zonder dat uw vrienden u uitlachen en dat is nu nog heel belangrijk....
                                    2.0 JTDm

Comment

Tot hiertoe heb ik enkel gezegd dat ik enkel nog geld uitgeef voor wat IK een auto waard vind en dat ik Mercedes minder vind zeg ik niet maar IK heb er wel 2 gehad en met alle 2 problemen die je voor die prijs niet hoeft te verwachten, dat mag toch ?
                                      Ik heb ook wel begrip voor uw uitspraken ,je bent pas aan het rijden en nog heel enthousiast, en natuurlijk in uw omgeving kan je niet met een Dacia overleven zonder dat uw vrienden u uitlachen en dat is nu nog heel belangrijk....
                                      Dat mensen die een andere mening hebben dan de uwe een probleem zijn , zegt ook iets ...
                                      Enfin ,wij blijven met beide auto's gewoon rijden en wanneer ze niet mee bevallen kopen we een nieuwe , maar geen Mercedes meer ;-)
                                      FYI ik rij al 5 jaar. Het verstand komt met de jaren zeggen ze, maar als ik je zo bezig hoor.. me wat kleineren omdat ik 'nog maar' 22 ben? Denk je nu echt dat je de meerdere bent omdat je dubbel zo oud ( of eerder tegen het driedubbele misschien? ) bent? Wens je misschien dat ik je voortaan aanspreek met 'mijnheer', gewoon omdat je ouder bent?

Je hebt effectief gezegd dat je de zetels van uw Dacia comfortabeler vindt dan die van uw vorige Mercedes. Jouw voorbije uitspraken in gedachte, ben ik er rotsvast van overtuigd dat je uw Dacia keer op keer boven een Duitser verkiest.

Ik wil gerust deze discussie verder zetten, maar laat dan de kinderachtige, persoonlijke 'argumenten' aub achterwege. Iemand met jouw leeftijd/wijsheid zou dat tenslotte moeten weten
                                      1984 BMW E28 520i

Comment

• 1 keer in een duster gezeten en daar blijft het bij. het is hetzelfde als vliegen he, sommige zweren bij ryanair terwijl anderen nog liever dood vallen dan in hun toestellen aan boord te stappen.
                                        gewoon uit nieuwsgierigheid georges, met welke mercedes auto's heb je gereden? de eerste mercedes die geen goede lederen zetels had was de W204. enkel in een citroen zit ik nog beter dan een benz
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          1 keer in een duster gezeten en daar blijft het bij. het is hetzelfde als vliegen he, sommige zweren bij ryanair terwijl anderen nog liever dood vallen dan in hun toestellen aan boord te stappen.
                                          gewoon uit nieuwsgierigheid georges, met welke mercedes auto's heb je gereden? de eerste mercedes die geen goede lederen zetels had was de W204. enkel in een citroen zit ik nog beter dan een benz
                                          Nog eens duidelijk ik zeg niet dat Mercedes zetels of andere autozetels slecht zijn, ik zeg wel dat ik in die Lodgy een goede zithouding heb die had ik in een Berlingo ook, met mijn lage auto's had ik sinds mijn ongeval met rug/nekletsel problemen na een langere rit.

Uw vraag : Mercedes-Benz C 200 CDI -Mercedes 307 (mobilhome) allebei vervelende haperingen en veel garagebezoek mee gehad, voor die prijs mag dat niet, pech gehad zeker...

nu nog : VW-Passat (bedrijfswagen) - Lodgy (perfect voor mijn hobby's)

Comment

Working...
                                          X