Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Dat de auto's van de rijscholen ook al links rijden!
    Valt mij ook enorm op tegenwoordig, ze leren het middenvaksrijden precies aan.
    Zat onlangs ook achter een rijschoolauto die op 2km minstens 5 overtredingen maakte, nooit pinkers gebruikte en niet achterwaarts kon inparkeren. Bleek een begeleidster te zijn zonder leerling mee.

Ergernis van de dag: Wegenwerken in Luik centrum. Al een jaar aan de gang ofzo, maar sinds deze week is er iets veranderd. Er was een weg waar je maximaal 2m70 breed mocht zijn en ik met mijn 2m60 aan 5 per uur nog doorkon. Vandaag kom ik daar aan, bord 2m70 staat er nog steeds, ik rij door met enkele cm's speling. Na een halve km plots wegversmalling en bord: ">2m40<". 45 minuten verloren door die zeveraars.
    Last edited by |) ][ |V| ][; 03/04/2014, 21:03.

Comment

• Mensen die aan de afrit van de autosnelweg in diepenbeek rechts afslaan omdat de rij naar links te lang is naar hun goesting en dan daarna PROBEREN te keren in de straat die ik gewoon nodig heb om naar huis te rijden. Elke dag is t hetzelfde dat ze de boel daar blokkeren omdat ze niet in 1x om geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
        Mensen die aan de afrit van de autosnelweg in diepenbeek rechts afslaan omdat de rij naar links te lang is naar hun goesting en dan daarna PROBEREN te keren in de straat die ik gewoon nodig heb om naar huis te rijden. Elke dag is t hetzelfde dat ze de boel daar blokkeren omdat ze niet in 1x om geraken.
        Allez gij.. richting Kortessem bedoel je toch? Daar heb ik ook al capriolen en near-misses gezien.

Nu, de verkeersstroom rond dit op- en afrittencomplex is al jaaaaaaaaren een pain in the ass...

Ik moet 's morgens ook altijd op de goodwill van mijn medeweggebruikers rekenen om uit de Helstraat richting Kortessem te rijden..

Mvg,

Sent from my HTC Desire X using Tapatalk
        Last edited by The_ReBeL; 03/04/2014, 22:08.
        =================
        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Ik heb U dat al een paar keer horen zeggen, en ik kan U zeggen dat er ongetwijfeld wel een groene golf zal zijn aan 100, ik geloof U.

Alleen is de marge om binnen die golf te zitten zo klein, dat het alleen lukt als je door gaat knallen om toch maar erin te komen, ofwel door nog onder de magische 100 te gaan taffelen om te zorgen dat het lukt.

Niet mijn ding. Het blijft een rotweg.
          Ik rij gewoon 103 op cc en lukt dan zo goed als altijd. (103 op teller is 100 op gps bij mij)

Zoals ik al zei, enkel wanneer er geen oponthoud is door trager verkeer.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
            Allez gij.. richting Kortessem bedoel je toch? Daar heb ik ook al capriolen en near-misses heb gezien.

Nu, de verkeersstroom rond dit op- en afrittencomplex is al jaaaaaaaaren een pain in the ass...

Ik moet 's morgens ook altijd op de goodwill van mijn medeweggebruikers rekenen om uit de Helstraat richting Kortessem te rijden..

Mvg,

Dat is daar inderdaad een ellendig punt.
            De naam voor die straat is wel goed gekozen he

Waar moet je dan naartoe als je richting Kortessem rijd?
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Waar moet je dan naartoe als je richting Kortessem rijd?
              My old hometown, Wellen.

Mvg,

=================
              2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Binnendoor rijden lever geen voordeel op waarschijnlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Binnendoor rijden lever geen voordeel op waarschijnlijk?
                  Er is geen binnendoor... Niet over 't Root, niet over Gors-Op-Leeuw, niet via Printhagen... En elke dag in de file op de Opeindestraat. Vandaag nog een kwartier (!) staan aanschuiven tussen de rotonde naar Wellen en de verkeerslichten in Kotshove... Grmbl..

Mvg,

=================
                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Opstaan om 0500, vertrek 0530 in Hasselt, reisweg via Sint-Truiden => Tienen => E40, 0630 aangekomen in Brussel.
                    Vreemde reisweg. Wat je wint aan minder filedruk verlies je aan het type weg + verkeerslichten tussen Hasselt en Tienen. Als je dan toch om 5u30 vertrekt in Hasselt, staat er om 6u10 nog niks in Aarschot aan file.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                      Er is geen binnendoor... Niet over 't Root, niet over Gors-Op-Leeuw, niet via Printhagen... En elke dag in de file op de Opeindestraat. Vandaag nog een kwartier (!) staan aanschuiven tussen de rotonde naar Wellen en de verkeerslichten in Kotshove... Grmbl..
                      lol ... Kotshove wel een goed gekozen naam ^^.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                        lol ... Kotshove wel een goed gekozen naam ^^.
                        Zo heet dat hier in de volksmond.. ;-)

Mvg,

=================
                        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Vreemde reisweg. Wat je wint aan minder filedruk verlies je aan het type weg + verkeerslichten tussen Hasselt en Tienen. Als je dan toch om 5u30 vertrekt in Hasselt, staat er om 6u10 nog niks in Aarschot aan file.
                          Dacht ik ook al. Ik doe die weg ook maar ik vertrek vanuit Sint-Truiden. Op dat tijdstip ben je vanuit hasselt toch veel sneller via de E314/E313?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Liever 60 minuten onderweg zonder file over secundaire wegen dan 45 minuten met enkele onnodige paniek-remmomenten van 110 => 50 en terug optrekken gelijk zot. Normaal gezien rijden we ook niet via Tienen, maar van Sint-Truiden rechtdoor naar Walshoutem. Nu zijn ze daar aan het werken, vandaar dat het Tienen is.

Lummen => Leuven is gewoon een ramp om te rijden, tis niet omdat er geen ongeval is of geen rood streepje op verkeerscentrum.net dat het daar aangenaam vertoeven is, helaas. Heel af en toe laat ik mij nog eens vangen, als ik alleen rij (en dus NOG iets vroeger vertrek), en is het verlof zoals nu, dan durf ik 's morgens nog eens via Lummen rijden. Wat me altijd achteraf doet zeggen "nooit meer"
                            Mijn Skoda

Comment

• Geweldig

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Halfuur minder file als je pijlen op borden omdraait

8/04/14 - 08u37 Bron: Het Laatste Nieuws

Ik citeer;

Pijltjes op de blauwe borden boven de autowegen die omhoog wijzen in plaats van omlaag kunnen de files tot een halfuur inkorten, zo blijkt uit Nederlands onderzoek. In Antwerpen loopt sinds kort een proefproject, naar het voorbeeld van onze noorderburen."Dit laatste maakt de chauffeurs veel rustiger", zegt Esther de Graaf van Rijkswaterstaat in de Volkskrant. "Met de nieuwe bewegwijzering stellen we vast dat de gemiddelde rijsnelheid toeneemt met 10 kilometer per uur, dat de file een halfuur eerder afneemt en dat de weggebruiker zich veel beter geïnformeerd voelt.
                              Dus VLOTTER verkeer, met HOGERE snelheid, zorgt voor MINDER file en RUSTIGERE chauffeurs...

Waar zitten al de ecoridders hier?
                              Mijn Skoda

Comment

• Idioot met een Koe 7 die het blijkbaar niet kon verdragen dat een Volvo sneller kan zijn dan zijn rijdende boot. Zit eerst kilometers tussensprintjes te doen (die ik gemakkelijk kan volgen) om dan af te remmen tot 20 km onder de snelheid voor dan opnieuw voorgaande te herhalen. Is natuurlijk gemakkelijk op een stuk baan waar langs de andere kant ofwel verkeer blijft komen of onoverzichtelijke bochten zijn, dus veilig voorsteken zat er niet echt in. Wanneer ik dat toch doe, vlak na een rotonde op een stuk rechte baan zonder tegenliggers gaat die eikel met zijn Aldi links hangen tot over de streep terwijl ik er langs kom, scheelde op een bepaald moment niet veel. Nadien probeerde die nog te bumperkleven, maar met zo'n bakbeest met de 3 liter stoof is dat niet echt goed te doen. Even paardjes laten huppelen en was opgelost. Toen begon hij maar zijn nieuwe achterligger (bmw 3) te irriteren op dezelfde manier.
                                1976 Porsche 924 (verkocht)
                                2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                2011 Volvo V60 T6 AWD
                                2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Lang leve de school vakanties.

Tapatalk Pro
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Daarstraks bijna in de flank door een randdebiel.
                                    Was hem aan het inhalen terwijl hij, net als ik pal langs hem rij (in zijn dode hoek, maar hij moet zijn dode hoek checken!), ook zijn pinker aanzet en naar links begint te komen!!
                                    Hij had het gewoon totaaaaal niet door... na mijn uitwijking en claxon gewoon schaapachtig voor zich uit blijven kijken terwijl het 20cm gescheeld heeft!

Zucht....

Comment

• ik was bijna geplet tegen de beton van de middenberm op de E40 door een vrachtwagen daarnet. was aan het inhalen en ondertussen de krant aan het lezen...
                                      lets have some more member berries

Comment

• Vandaag in Maaseik gemeentegidsen rond gebracht.

Wat een onnozelaars daar op de baan zitten
                                        Waar ge 50 moogt vlammen ze je voorbij als ge 50 rijd en waar ge dan 70 moogt tuffen ze aan minder dan 50
                                        Last edited by knight-rider; 09/04/2014, 00:59.

Comment

Working...
                                        X