Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Misschien is het al eens gezegd geweest, maar er is 1 ding dat onmiddellijk m'n bloed doet koken:

Bv. Je komt van rechts en hebt voorrang. Andere auto negeert je voorrang, je claxonneert en zij beginnen tegen jou te foeteren en vingers op te steken alsof jij de idioot bent.

Extra rage als het dan een vrouw is (no sexist).
    De laatste maanden altijd mijn voorrang genomen op de plaatsen waar ik voorrang had.
    De andere hadden dan de keuze, alles dicht slagen of uitwijken.
    Tot nu toe nog geen enkele in mijne flank gekregen.

Wel heel vaak mensen die beginnen te doen alsof ik in fout zou zijn ja.
    Zijn dus nog heel wat mensen die de regels niet kennen.

Onlangs nog voorgehad dat ik door was, andere had moeten stoppen wat verder gaat die mij voorbij, smijt alles dicht stapt uit en komt vragen of ik de verkeersregels wel ken
    Mijn antwoord: "Ik wel, maar gij precies niet"
    Andere: "Ah ja, ik had wel voorrang van rechts"
    Ik: "Nee, ik had voorrang van rechts, gij kwam van links!"
    Hij: "Links? Euh? Euh?"
    Draaide zich om, stapte in, en is vole gas weg gereden.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vrijdag was het weer 'ik ben hollander en ik kom omdat ik pink maar naar links tegen een veel te lage snelheid en de rest zal wel wachten' dag op de E19. Ergerlijk die mensen en het betert niet met de 'kereven'.
      1976 Porsche 924 (verkocht)
      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
      2011 Volvo V60 T6 AWD
      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        En toch is da correct. Op een 300meter voor de versperring moet men de snelheid gaan aannemen van de auto naast u. Dus niet meer de hele rij voorbijsteken tot voorraa
        hoe kan de 2e strook leeg zijn als er op meer dan 300 meter op de eerste strook al wagens stil staan?
        iedereen veegt zijn gat aan het ritsen????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          De laatste maanden altijd mijn voorrang genomen op de plaatsen waar ik voorrang had.
          De andere hadden dan de keuze, alles dicht slagen of uitwijken.
          Tot nu toe nog geen enkele in mijne flank gekregen.
          Mja, dit eindigt toch ooit es in stukken.
          Voorrang nemen waar je recht op hebt is goed, maar een veiligheidsmarge inbouwen is nog beter.
          Al is het maar om alle rompslomp niet te hebben.

Comment

• Ik rem dan altijd vrij bruusk net voor dat ik op het kruispunt ben of zo dat ik toch met mijn snuit een klein beetje op het kruispunt ben. Als je daar dan nog je claxon volle bak bij laat schreeuwen, zie je die mensen zich altijd rot verschieten. Altijd wel grappig en minder kans dat ze mijn auto raken.

Comment

• Just een Q7 eens zijn remmen laten testen. Voorrang van rechts met uitzonderlijk veel overzicht, dus dat hij me niet zou gezien hebben zou betekenen dat hij met zijn ogen dicht reed. Vrouw die er naast zat, was natuurlijk aan 't gebaren dat ik een zot ben. Kerel zelf reed wel een stuk achteruit om me de ruimte te geven, terwijl hij net zo goed gewoon verder had kunnen rijden, dus denk wel dat hij het zelf wel doorhad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Mja, dit eindigt toch ooit es in stukken.
                Voorrang nemen waar je recht op hebt is goed, maar een veiligheidsmarge inbouwen is nog beter.
                Al is het maar om alle rompslomp niet te hebben.
                Ja, had dat eigenlijk al lang verwacht, maar voorlopig blijft het goed gaan.
                En op mijn vaste route naar het werk kom ik vaak dezelfde auto's tegen aan de kruispunten, en dan merk je toch wel dat ze hun lesje leren en dus wel voorrang geven waar het moet.
                Het heeft dus zeker effect.

Maar ik ben er mij zeker van bewust dat het niet goed kan blijven gaan.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Wat is het nut van een bushalte? Ik dacht dat de bus daar dan moest inrijden om de mensen uit en in te laten stappen! Nee, liever al het verkeer blokkeren, mongool!

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    En toch heeft fcapri volledig gelijk!

Hij heeft het immers over de snelheid van de twee rijstroken, het effectieve invoegen gebeurd pas op het laatste punt aan de versmalling.

Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:
                    • Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
                    • Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
                    • Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
                    • Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
                    Dat loopt mis als op het rechtervak de snelheid 0 km/u is. Als jij op 300 meter van de versmalling op het linkervak ook 0 km/u gaat rijden met niemand voor je, doe je het verkeerd.

Maar sowieso waren dan anderen ook al verkeerd om veel te vroeg in te voegen.

Maar doorgaans als je op 300 meter van de versmalling de boel blokkeert, dan ga je zien dat verkeer achter je begint te ritsen, en dat is ook fout. Maar ze ritsen omdat ze denken dat ze er anders niet meer tussen geraken want jij laat al agressie zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Dat loopt mis als op het rechtervak de snelheid 0 km/u is. Als jij op 300 meter van de versmalling op het linkervak ook 0 km/u gaat rijden met niemand voor je, doe je het verkeerd.

Maar sowieso waren dan anderen ook al verkeerd om veel te vroeg in te voegen.

Maar doorgaans als je op 300 meter van de versmalling de boel blokkeert, dan ga je zien dat verkeer achter je begint te ritsen, en dat is ook fout. Maar ze ritsen omdat ze denken dat ze er anders niet meer tussen geraken want jij laat al agressie zien.
                      En toch is dat eigenlijk de enige juiste manier.

Als ze rechts volledig stil staan en links heb je 300 meter vrije baan, dan is dat het teken dat ze voor je al te vroeg hebben zitten invoegen zoals je zelf al zegt.
                      Op die moment kan je natuurlijk stapvoets de file rechts voorbij gaan tot aan de versmalling.

Als je wanneer je op 300 meter de regels volgt (en volgens jou de boel blokkeert), andern ziet ritsen, dan zijn zij verkeerd bezig en niet jij zelf. Trouwens, als de auto's rechts de boel dicht houden zoals het hoort, dan kunnen die van links niet te vroeg beginnen ritsen.

En van agressie is er hier totaal geen sprake, enkel van correct ritsgedrag.

Comment

• Jij ziet dat niet als agressie, maar het blokkeren van een rijstrook komt agressief over.

Rij gewoon tot het einde van de versmalling. Met wat sjans doen de mensen dat achter je ook, en kan er normaal geritst worden.

Comment

• het is die kuddementaliteit die er nog veel teveel in zit

Comment

• Als er nog 300 meter vrije baan is kun je dan spreken van sterk vertraagd verkeer???

En die 300 meter is ook geen regel hé (zal eerder een aanbeveling zijn of zoiets) lees eens de regel die staat in de wegcode:

Artikel 12bis. Ritsen
                            De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.
                            De bestuurders die rijden op die vrije rijstrook moeten vlak voor de versmalling beurtelings voorrang verlenen aan één invoegende bestuurder; in geval het rijden in zowel de linker als in de rechter rijstrook wordt verhinderd, moet eerst voorrang worden verleend aan één bestuurder op de rechter rijstrook en daarna aan één bestuurder op de linker rijstrook.
                            Nergens wordt daar dus gesproken van dat je 300 meter moet rijden naast het voertuig naast jou, enkel staat er dat bij sterk vertraagd verkeer je MOET ritsen VLAK VOOR de versmalling en het is ook zo dat het voertuig per voertuig is die moeten ritsen dus heeft ook niets te maken met wie naast jou reed voordien (vb: rijvak met alleen kleine wagens en rijvak met alleen grote vrachtwagens, zal het rijvak met de kleine wagens in meters minder snel vooruitgaan dan het rijvak met de vrachtwagens).
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• ik was daarnet een goei 110 aant vlammen met mijn bentley komt er daar ineens een ouwe vent in zijn mottige volvo voor mij tegen 50 ik heb is goed geklaxoneert en hem voorbij gegaan en dan vol op mijn rem gestampt. moeten maar ni zo traag rijden in die bebouwde kom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gdgman Bekijk Berichten
                                ik was daarnet een goei 110 aant vlammen met mijn bentley komt er daar ineens een ouwe vent in zijn mottige volvo voor mij tegen 50 ik heb is goed geklaxoneert en hem voorbij gegaan en dan vol op mijn rem gestampt. moeten maar ni zo traag rijden in die bebouwde kom.
                                is de paasvakantie nog niet gedaan?

Comment

• Daarstraks mij toch even opgejaagd (gebeurd niet veel...) :
                                  Een praktisch lege autostrade...
                                  Reed er een dame helemaal links tegen 120km/u. Ik kom aangereden tegen 130-140km/u en rem af... De dame ging maar niet aan de kant.. Ik flits met mijn lichten en uiteindelijk ging ze dan toch aan de kant. Eens voorbij durft die dame dan nog met haar lichten naar mij te flitsen (meerdere malen)... EN ging ze terug naar links............................................. ..

Ikke een klein beetje boos.. Ik rem af en kom er naast (doe ik niet zo vaak). Ik (ondertussen inwendig wat aan het koken) deed teken dat ze rechts moest rijden. Krijg ik ineens een mooie middenvinger te zien en reed ze mij bijna van de baan (wel naar rechts toe dus vond ik het nog niet zo erg...).

Helemaal van de slag ben ik dan maar gewoon doorgereden..
                                  (oh ja, madam reed nadien terug helemaal links)

Last edited by Brebelco; 28/04/2014, 21:59.
                                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• tja daarnet ook zo'n golf rechts voorbij gestoken die weigerde van het linkse vak te verlaten op de E40
                                    mogen ze van mij levenslang rijbewijs van afpakken
                                    lets have some more member berries

Comment

• Ik begrijp zo een mensen niet, wat hebt ge d'r nu aan om links te blijven hangen als rechts de volledige baan vrij is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                        EN ging ze terug naar links
                                        Vreemd genoeg heb ik dat minstens 1 x week voor...iemand die op een lege autostrade helemaal links zit, ik kom af en ze gaan braaf naar rechts, van zodra ik voorbij ben HOP meteen terug naar links. En dit is dan zonder fahren of gatplakken, er is ook in de verste verte geen splitsing van de rijvakken te bekennen, gewoon mensen die MOETEN links rijden...waarom?
                                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Daarstraks mij toch even opgejaagd (gebeurd niet veel...) :
                                          Een praktisch lege autostrade...
                                          Reed er een dame helemaal links tegen 120km/u. Ik kom aangereden tegen 130-140km/u en rem af... De dame ging maar niet aan de kant.. Ik flits met mijn lichten en uiteindelijk ging ze dan toch aan de kant. Eens voorbij durft die dame dan nog met haar lichten naar mij te flitsen (meerdere malen)... EN ging ze terug naar links............................................. ..

Ikke een klein beetje boos.. Ik rem af en kom er naast (doe ik niet zo vaak). Ik (ondertussen inwendig wat aan het koken) deed teken dat ze rechts moest rijden. Krijg ik ineens een mooie middenvinger te zien en reed ze mij bijna van de baan (wel naar rechts toe dus vond ik het nog niet zo erg...).

Helemaal van de slag ben ik dan maar gewoon doorgereden..
                                          (oh ja, madam reed nadien terug helemaal links)

Door na het voorbijsteken te remmen en ernaast te hangen ben je zelf ook wel in de fout gegaan.

Het ergeren aan haar gedrag staat je vrij, maar je hebt niet de bevoegdheid om anderen te bevelen wat ze in het verkeer moeten doen ("deed teken dat ze rechts moest rijden"). Daar moet je mee opletten, is ook een vorm van agressief rijgedrag.
                                          Last edited by Vitus; 29/04/2014, 08:18.

Comment

Working...
                                          X