Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Door na het voorbijsteken te remmen en ernaast te hangen ben je zelf ook wel in de fout gegaan.

Het ergeren aan haar gedrag staat je vrij, maar je hebt niet de bevoegdheid om anderen te bevelen wat ze in het verkeer moeten doen ("deed teken dat ze rechts moest rijden"). Daar moet je mee opletten, is ook een vorm van agressief rijgedrag.
    Dat begrijp ik, (doe ik anders niet hoor). Met teken doen bedoel ik wel niet kei arrogant haar uitmaken dat ze rechts moet rijden hé. Was eigenlijk eerder vriendelijk bedoeld tot ik de middenvinger kreeg en ze naar rechts wou uitwijken om mij wat van de baan te rijden...

Maar op zich doe ik toch niets verkeerd door haar links voorbij te laten gaan zodat ze op dezelfde hoogte komt als mij? (Het teken geven buiten beschouwing gelaten natuurlijk)
    Even ter verduidelijking, het gaat hier niet om brake-checken! ik zal ondertussen al weer helemaal rechts te rijden.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Als je ze links naast je laat komen, kan ze natuurlijk niet meer naar rechts

Comment

• Vrouwen kunnen er de laatste tijd ook wel wat van weg; agressief doen, vingertje opsteken etc. Lekker stoer. Ze wanen zich precies veilig in hun stalen kooi en de gedachte dat de man hen toch nooit iets zal durven doen. Ik zou het idd nooit doen, maar soms he... Grrrrr

Nog een bron van ergernis: de Mini Cooper chauffeur (M/V) die zich precies altijd in The Italian Job waant. Tijdje terug op E17 Antwerpen => Gent. Heel druk vrijdagavond verkeer waarbij elk rijvak vol was. Het linkervak ging iets sneller, dus ik reed links (met voor mij een eindeloze rij andere auto's, dus géén onnodig linksrijden). Kereltje met Mini met de gekende fluo groene spiegelkapjes (Deloitte slaafje) zat al de hele tijd nerveus in m'n gat te hangen. Hij zag plots een kleine opening op het middenvak en probeerde mij langs daar (rechts) in te halen... Om wat te doen? Dan bij de auto voor mij hetzelfde te doen? En de honderden anderen daarvoor ook??

Ik reed het gat dicht, wees naar hem en gesticuleerde er z'n hoofd af te trekken.

Hij remde en is dan op 30 meter achter mij blijven hangen.

Misschien moet ik wat meer naar Klara luisteren in de file. Voor m'n stress levels.

Comment

• Ik erger me aan mensen die mij inhalen (tot daar heb ik geen probleem),
          maar dat ze dan voor mij komen en vertragen daar krijg ik het van op mijn heupen.
          Heeft het te maken met het feit dat men niet achter een camionette wil hangen? Of hebben zo'n mensen gewoon geen flauw benul van wat ze aan het doen zijn?

Nog eentje: vandaag 3 keer in een kijkfile gestaan. (zucht) Als je blijft rijden kan je toch ook zien wat er gebeurt is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Vreemd genoeg heb ik dat minstens 1 x week voor...iemand die op een lege autostrade helemaal links zit, ik kom af en ze gaan braaf naar rechts, van zodra ik voorbij ben HOP meteen terug naar links. En dit is dan zonder fahren of gatplakken, er is ook in de verste verte geen splitsing van de rijvakken te bekennen, gewoon mensen die MOETEN links rijden...waarom?
            Op sommige stukken van de autosnelweg doe ik dat ook.
            Reden is simpel de staat van het wegdek op het 1e rijvak. Soms is dat gewoon niet aangenaam rijden (putten, spoorvorming etc etc..).

Als ik zie dat er iemand sneller nadert achter me, ga ik netjes naar rechts om dan vervolgens terug naar het middenvak te gaan.

Als dit een ergernis is voor een bepaalde groep chauffeurs, dan is dat jammer.

Comment

• Het 1 ste vak word het meest onderhouden en krijgt het snelst een nieuwe laag.
              Van spoorvorming heb ik tegenwoordig nog weinig last buiten 15 jaar geleden.

Tapatalk Pro
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Was vandaag in het nieuws:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Vind ik ook een grote ergernis. Zouden ze veel meer toezicht mogen ophouden EN laten betalen.
                Alles begint met een fatsoenlijke opvoeding, maar als ik sommige chauffeurs zie rijden verwonderd mij dat niet.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                  Op sommige stukken van de autosnelweg doe ik dat ook.
                  Reden is simpel de staat van het wegdek op het 1e rijvak. Soms is dat gewoon niet aangenaam rijden (putten, spoorvorming etc etc..).

Als ik zie dat er iemand sneller nadert achter me, ga ik netjes naar rechts om dan vervolgens terug naar het middenvak te gaan.

Als dit een ergernis is voor een bepaalde groep chauffeurs, dan is dat jammer.
                  Ah voila. Goede uitleg. Kan ik perfect mee leven, zal in het oog houden of het op slechte stukken autostrade is!
                  Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Misschien moet ik wat meer naar Klara luisteren in de file. Voor m'n stress levels.

Doén, het helpt echt !
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Was vandaag in het nieuws:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Vind ik ook een grote ergernis. Zouden ze veel meer toezicht mogen ophouden EN laten betalen.
                      Alles begint met een fatsoenlijke opvoeding, maar als ik sommige chauffeurs zie rijden verwonderd mij dat niet.
                      Hier ga ik volledig mee akkoord, MAAR ik denk dat het deels de schuld van de overheid zelf is. Met de dure afvalzakken en betalende containerparken was het te denken dat er meer vuiligheid langs de weg zou belanden. Ook op plattelandswegen is het sterk zichtbaar: vuilzakken en dergelijke worden gewoon in de dijken gegooid. Jammer dat er zo weinig respect is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Doén, het helpt echt !
                        x2. Heel vaak wat klassieke muziek opstaan, zeker voor langere ritten.

Wat ook werkt zijn musicals, heb bijvoorbeeld ook de soundtrack van Les Misérables bij...niets zo ironisch als in de file luidkeels meezingen met liederen over de oppressie van de overheid....als overheidsmedewerker
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                          Hier ga ik volledig mee akkoord, MAAR ik denk dat het deels de schuld van de overheid zelf is. Met de dure afvalzakken en betalende containerparken was het te denken dat er meer vuiligheid langs de weg zou belanden. Ook op plattelandswegen is het sterk zichtbaar: vuilzakken en dergelijke worden gewoon in de dijken gegooid. Jammer dat er zo weinig respect is.
                          Ja, klopt wel een beetje natuurlijk. Mijn vrouw heeft net dezelfde gedachten hierover zoals jij schrijft.
                          Mensen zoeken uiteraard "ergens" op te besparen.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• vuilniszakken zijn inderdaad schrikbarend duur geworden. En dat zal idd wel gevolgen hebben op het sluikstorten. In de wandelpaadjes die de straten in onze wijk verbinden, steken de openbare vuilnisbakken vol met allerlei zakjes met huishoudelijk afval.

Ik erger me ook aan een andere vorm van sluikstorten, die om de X-aantal jaar terug komt, en blijkbaar legitiem is: de grijnzende (glimlachende) politiekers die je vanaf allerlei krammikerige borden aanstaren vanuit voortuinen, braakliggende gronden, weides,...

Comment

• Of al die folderkes dat nu in de bus steken. Kost veel geld om te drukken en kost de mensen dan nog is geld om hunne vuilbak te vullen... Zonder overdrijven hebben hier nu al een halve vuilbak vol met flyerkes en folders van de verkiezingen.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Folders collecteren, en terug bezorgen aan de verkiesbaren.

Comment

• als ik bij ons op de parking zie wat truckers - terecht, want ze leven in hun truck de ossies - dumpen, en wij hebben speciaal vuilbakken voor die mannen, ze kunnen zelfs douchen

overal worden parkings afgeschaft, de vuilbakopeningen kleiner...dus dat belandt op straat en de wetgever is er blind voor en deelt gas-boete uit als ze er eens eentje kunnen snappen

Comment

• en het overgrote deel staat dan op de lijst om de plaatsen te vullen, en weet vooraf al dat ze onmogelijk verkozen kunnen geraken...

Comment

• België is toch tof voor de werkende mens é...
                                      - betalen voor politiekers die niet doen wat we willen
                                      - betalen voor folders van politiekers die niet doen wat ze allemaal beloven
                                      - betalen voor het recycleren van die folders
                                      - enzoverder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                        België is toch tof voor de werkende mens é...
                                        - betalen voor politiekers die niet doen wat we willen
                                        - betalen voor folders van politiekers die niet doen wat ze allemaal beloven
                                        - betalen voor het recycleren van die folders
                                        - enzoverder...
                                        Kort samengevat - betalen en slikken als je iets wil doen met je leven.

Of op je lui gat zitten en handjes open en nergens van wakker liggen... .

Kort door de bocht maar er zit waarheid in.
                                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          Kort samengevat - betalen en slikken als je iets wil doen met je leven.

Of op je lui gat zitten en handjes open en nergens van wakker liggen... .

Kort door de bocht maar er zit waarheid in.
                                          Volledig akkoord. En er zijn er te veel die het tweede verkiezen.

Comment

Working...
                                          X