Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Hier nog zo ene die stekeblind is.

    http://drivr.be/2014/05/05/column-trajectcontrole/
    Zelf geschreven? 😁

    Hij/jij ? maakt toch de juiste vaststelling dat hij sinds de invoering nog slechts één maal in de file heeft gestaan, daar waar het vroeger meer regelmaat was dan uitzondering.

    Nu ja de discussie is hier al "tig" keer geplaatst. Een beginnende oplossing voor Antwerpen is trajectcontrole over langere afstand op de Antwerpse ring tegen een juiste snelheid. Die snelheid mag dynamisch zijn maar ga er maar vanuit dat dit 90 zal zijn.
    Al de rest wat ze willen doen met verkorte trajectcontroles of verkeerd bepaalde snelheden gaat niets uithalen want de gemiddelde Belg zal vinden dat hij de verloren tijd op de ring zelf maar even moet inhalen met als gevolg harmonicavorming. Dus weg effect. Ik begrijp niet dat ze daar studies overmaken om trajectcontrole aan de Kennedytunnel te plaatsen tot aan Antwerpen-C en dan een andere op bvb de E 313 tot aan Wommelgem. Dat gaat dus niet veel helpen.


    Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Daarnet was mijn vriendin ergens aan het rijden, en ze stond achter een kerel die links wilde afslaan. Ze gaat die langs het rechterbaanvak voorbij en dan terug naar links, tot die gast besliste om toch maar rechtdoor te rijden.

      Kerel moest dan ffkes remmen werd woest en kwam op haar afgestormd om haar gewoon van de baan te rammen . Chanse dat de auto een klein beetje peper had en dat ze kon ontwijken en wegrijden.

      uiteraard weer een typisch petje met een golfje .

      Golfke stond op de plaats van die Jag




      Dat je een inschattingsfout maakt is "dom", maar wie maakt er eens geen fouten, en die gast moest maar niet terug doorrijden als die stilstond om af te slagen.

      Moest ik erbij in die auto hebben gezeten had het toch serieus anders afgelopen.

      Dat je claxoneerd, of met je lichten flasht, ook al ben je zelf in fout tot daar aan toe. Mensen daarom van de baan willen rijden is gewoon achterlijk en het enige dat ge dan nog waard zijt is om een paar goei petsen te krijgen.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Zelf geschreven? 

        Hij/jij ? maakt toch de juiste vaststelling dat hij sinds de invoering nog slechts één maal in de file heeft gestaan, daar waar het vroeger meer regelmaat was dan uitzondering.

        Nu ja de discussie is hier al "tig" keer geplaatst. Een beginnende oplossing voor Antwerpen is trajectcontrole over langere afstand op de Antwerpse ring tegen een juiste snelheid. Die snelheid mag dynamisch zijn maar ga er maar vanuit dat dit 90 zal zijn.
        Al de rest wat ze willen doen met verkorte trajectcontroles of verkeerd bepaalde snelheden gaat niets uithalen want de gemiddelde Belg zal vinden dat hij de verloren tijd op de ring zelf maar even moet inhalen met als gevolg harmonicavorming. Dus weg effect. Ik begrijp niet dat ze daar studies overmaken om trajectcontrole aan de Kennedytunnel te plaatsen tot aan Antwerpen-C en dan een andere op bvb de E 313 tot aan Wommelgem. Dat gaat dus niet veel helpen.
        Hij spreekt niet over vroeger, en je kan de trajectcontrole op de A2 niet vergelijken met voorgaande want er staan 2 rijstroken en een extra snelheidsbeperking bij. De A2 Utrecht - Amsterdam is Facebook-land. Iedereen pakt daar zijn telefoon of magazine... Valt ook niks te doen. Ik zit daar op mijn motorfiets ook met de CC op 103 wat handenvrij rond te kijken.

        Trajectcontrole op de Antwerpse ring zal niks helpen. Je mag al blij zijn dat je 100 per uur haalt overdag, en als je er met dynamische signalisatie en trajectcontrole gaat werken ga ik er 50 rijden, want ik heb al stoten gezien met die dynamische signalisatie. Je kan bv niet gaan meten per rijstrook, want verschillende rijstroken kunnen verschillende snelheden krijgen. Je kan ook niet gaan meten op variabele snelheden, want ik heb al een paar keer gehad dat een aanduiding 50 km/u voor mijn neus verdween en ik dus 100 of 120 mag, maar mijn voorliggers al voorbij de signalisatie reden en dus nog maar 50 mogen.

        Onzin? Het staat allemaal op video...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Daarnet was mijn vriendin ergens aan het rijden, en ze stond achter een kerel die links wilde afslaan. Ze gaat die langs het rechterbaanvak voorbij en dan terug naar links, tot die gast besliste om toch maar rechtdoor te rijden.
          Naar het linkervak terug gaan is van rijstrook wisselen, en is dus een manoever. Ze had voorrang moeten geven.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Naar het linkervak terug gaan is van rijstrook wisselen, en is dus een manoever. Ze had voorrang moeten geven.
            Ik zeg het toch iedereen kan een fout maken?

            die kerel moet ook eerst niet gaan stilstaan, en dan beslissen om nog eens te gaan doorrijden als zij al half over het linkerbaanvak is.

            En dan al zeker niet afkomen met zo'n reactie. Is dat omdat het een vrouw is? benieuwd of die ook zo zou doen als er een man in de auto zat.
            BMW X5 45e

            Comment


            • Zonet kruispunt. Andere richting krijgt rood, ik wil vertrekken en oudere fietser rijdt gewoon door het rood. Ik rem en claxonneer. Hij gebaart dat ik moet zwijgen. Woest erachter gereden. Raampje af "meneer (want beleefd ben ik wel), dat was rood". "Nee, dat was juist rood geworden". Ik zeg "nee dat was duidelijk rood voor u" al iets woester aan het worden waarop ik redelijk vies zei "en wa doen we voor het rood???" "Stoppen, sorry meneer".

              Dat was al een paar toonaarden lager mijn gedacht.

              Ps: ik rijd in een BMW.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Zonet kruispunt. Andere richting krijgt rood, ik wil vertrekken en oudere fietser rijdt gewoon door het rood. Ik rem en claxonneer. Hij gebaart dat ik moet zwijgen. Woest erachter gereden. Raampje af "meneer (want beleefd ben ik wel), dat was rood". "Nee, dat was juist rood geworden". Ik zeg "nee dat was duidelijk rood voor u" al iets woester aan het worden waarop ik redelijk vies zei "en wa doen we voor het rood???" "Stoppen, sorry meneer".

                Dat was al een paar toonaarden lager mijn gedacht.
                Ik ben extreem voorzichtig met fietsers. En al helemaal met oudere fietsers. Ik hou teveel van mijn wagen om te riskeren dat er eentje met zijn van metalen basisplaatjes voorziene klikpedaal-schoenen eens tegen mijn deur aan sjot. Ge moogt dan nog uitstappen en op zijn gezicht gaan sjotten, de deuk zit toch maar mooi in uw deur. En daar zijn ze snel mee, heb dat al een paar keer zien gebeuren. Neemt niet weg dat ze horen te stoppen voor het rood natuurlijk, weinig dingen ergeren me als militante fietsers die denken dat ze haaietanden of rode lichten mogen negeren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Ps: ik rijd in een BMW.
                Oh nvm het bovenstaande, het zal wel uw eigen fout zijn geweest
                Mijn Skoda

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Hij spreekt niet over vroeger, en je kan de trajectcontrole op de A2 niet vergelijken met voorgaande want er staan 2 rijstroken en een extra snelheidsbeperking bij. De A2 Utrecht - Amsterdam is Facebook-land. Iedereen pakt daar zijn telefoon of magazine... Valt ook niks te doen. Ik zit daar op mijn motorfiets ook met de CC op 103 wat handenvrij rond te kijken.

                  Trajectcontrole op de Antwerpse ring zal niks helpen. Je mag al blij zijn dat je 100 per uur haalt overdag, en als je er met dynamische signalisatie en trajectcontrole gaat werken ga ik er 50 rijden, want ik heb al stoten gezien met die dynamische signalisatie. Je kan bv niet gaan meten per rijstrook, want verschillende rijstroken kunnen verschillende snelheden krijgen. Je kan ook niet gaan meten op variabele snelheden, want ik heb al een paar keer gehad dat een aanduiding 50 km/u voor mijn neus verdween en ik dus 100 of 120 mag, maar mijn voorliggers al voorbij de signalisatie reden en dus nog maar 50 mogen.

                  Onzin? Het staat allemaal op video...
                  Hij/jij schreef:

                  Citaat: Want eerlijk is eerlijk: op een 30-tal ritten naar Amsterdam heb ik het afgelopen jaar slechts één keer echt stilgestaan

                  Dus ofwel was hij daarvoor nooit op de A2 ( wat ik betwijfel) of vroeger stond hij meestal stil in de file.

                  Dat van de veelvoud aan rijstroken klopt uiteraard maar de snelheid is niet naar beneden gegaan. Vroeger mocht je op het grootste deel van de A2 ook maar 100, maar niemand hielt zich daar aan met alle gevolgen vandien natuurlijk. De tijden die we daar vroeger hebben stilgestaan enkel en alleen omdat het de korste weg was naar Schiphol....
                  Hierin maakt de Nederlandse overheid een domme fout, de A2 is gemaakt om via trajectcontrole makkelijk 120 te bollen. Onbegrijpelijk dat ze dat daar niet toepassen want het effect zou net hetzelfde blijven dan nu. Iedereen in beweging en in een mooi gemiddelde van 'S Hertogenbosch naar Utrecht en/of van Utrecht naar Amsterdam.

                  Al wat jij schrijft van de Antwerpse ring zijn toestanden van nu, maar zal er totaal anders uitzien als er trajectcontrole mocht zijn.

                  En dynamische tc wil zeggen dat je er zowel tegen 70 ( in het slechtste geval) zal/moeten over kunnen als tegen 120 wanneer het kan.
                  Iedereen zou toch moeten weten dat je je het vlots verplaatst wanneer je een hoger gemiddelde haalt.
                  Vermits je dat nu in de huidige situatie nooit kan bekomen omdat de gemiddelde Belg problemen heeft met verkeerssituatie te overzien, moet je dit jammer genoeg gaan bijsturen met tc.

                  Ben ik daar voorstander van, ja en nee. Ja omdat het ons met zen allen in beweging blijft houden ( voorbeelden genoeg van) en neen omdat het zo moet en niet anders kan.


                  Sent from somewhere, using Tapatalk
                  Last edited by Metaxa; 08/05/2014, 21:58.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Utrecht-Amsterdam is niet altijd 100 km/u geweest...

                    Dynamische TC kan niet zolang je dynamische snelheidslimieten op geen kloten trekken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Utrecht-Amsterdam is niet altijd 100 km/u geweest...

                      Dynamische TC kan niet zolang je dynamische snelheidslimieten op geen kloten trekken.
                      Wat ik ook schreef, niet altijd overal 100...

                      Dat klopt, een juiste bepaling van de limieten is een must. Met 70 gaan ze het niet reden aan de Kennedytunnel en/of Frans Craeybeckstunnel als ze na de tunnel de Tc al terug stoppen. Dan kunnen ze het even goed houden zoals het nu is.
                      Onbegrijpelijk feitelijk dat ze daar vanuit gaan dat dat de oplossing is.


                      Sent from somewhere, using Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Bebouwde kom, ik doe 50. Voorrangsstraat rechts waar je door de bebouwing misschien 2 meter in de straat kan kijken. Ik ben al redelijk ver, ineens een Jeep komt met een rotvaart aangevlogen, we doen allebei noodstop. (ik met controle hij met piepende banden omdat hij veel te snel aankomt)

                        Tot nu geen enkel probleem, hij heeft voorrang, het was misschien een randgeval maar liever stoppen dan een accident in fout.

                        Ik doe teken rij maar door, meneer begint met veel misbaar in zijn auto met 2 handen teken te doen "ooooh nee, rij maar door"

                        WTF is uw probleem man, gij waart te snel aan het rijden, gij hebt voorrang, als ge als een patser wilt scheuren in een bebouwde kom neem ze dan ook he.
                        Mijn Skoda

                        Comment


                        • Hier in het dorp vorige week ook weer eens bijna een kroket kunnen doen, op dezelfde plaats als met een dame van enkele weken geleden. Ze denken hier echt dat die straat een racebaan is en dat je geen voorrang van rechts moet verlenen.
                          Kerel reed als pizzabezorger met een Smart. Jammer genoeg kan ik het me niet veroorloven om een week mijn wagen kwijt te zijn. Ik zou wat graag eens willen kegelen...die auto's zouden zo tegen de gevel belanden met alle gevolgen vandien.

                          En vorig weekend aan het kruispunt van de slachthuislaan met de schijnpoortweg stonden we op het middelste vak om links af te slaan richting snelweg en/of Bisschoppenhoflaan. Stond er links van me, op een rijvak om uitsluitend linksaf te slaan, een busje van GlobeTax uit Aartselaar. Wat doet die kerel als we al het kruispunt waren opgereden? Man reed gewoon rechtdoor terwijl ik mijn manoeuvre al links had aangevat.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • In mijn dorp een paar maand terug ook een remtest mogen uitvoeren voor een Smartje met race alure, de carwash ging bijna sluiten dus heb die nozem volledig genegeerd. Toen ik 2 uur later thuis kwam lag die achter mijn hoek op zijn dak. Dat gaf toch een warm gevoel van gerechtigheid. Gelukkig leefde die nog en was zijn slachtoffer enkel een spiegel kwijt van zijn company car.

                            Comment


                            • Eigenlijk zou er zich daar iemand eens moeten mee bezig houden, men neme een oude terreinwagen van > 2 ton met ladderchassis (type Patrol, Cherokee) en kegelen maar zo'n mannen...
                              Of fcapri met zijn Dodge Pickup
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • da helpt niet, ze stoppen allemaal.
                                -op zebrapaden in gent beginnen mensen te treuzelen om nog over te steken (als je namelijk kort remt, blokkeren de achterbanden snel en piepen ze. niks zo erg als 2.5ton staal zien naderen met piepende banden).
                                -als ik vlot een rond punt nader met de bedoeling vlak achter die op het punt in te voegen, krijgt die schrik dat ik niet ga remmen en stoppen ze gewoon op het ronde punt. ik rijd gewoon door dan.
                                -als het nat is, en ik rij een rond punt over, schakeld die automaatbak natuurlijk altijd naar 2de als ik vollop aan het draaien ben. RWD, lege laadbak en schakelende bak op een rond punt = dwars. niemand rijd het ronde punt nog op dan :-).

                                met de dodge heb ik mijn voorrang nog nooit moeten afgeven. de voorbumper is geverfd met hammerite en is vlot bijgewerkt, dus daar kijk ik niet naar. de andere partij... tja,
                                -als mijn lak niks heeft, is de zijne gedeukt
                                -als mijn lak gekrast is, dan is de andere goed in elkaar
                                -als mijn bumper plooid/deukt schiet er NIKS meer over van de andere, of t was ne zware (bv vrachtwagen)
                                -als mijn auto plooid... was het een volwassen boom.

                                k denk toch dat ik die dodge nu al een jaar of 8 heb

                                Comment


                                • Mevrouw die voor me reed wou hoffelijk doen door te stoppen in 't midden van de weg om een ouw meeke over te laten. Ik had het niet zien aankomen waardoor ik stil stond vlak op een spoorweg. En je gaat het nooit anders zien, de bel gaat en de slagbomen sluiten. Meeke nam alle tijd en vrouwke voor me had niets door dus ik stel me naast vrouwke haar auto op een gearceerd vak. Krijg daar dan nog onder mijn kloten van tegenligger, ouw meeke en madam die gestopt was omdat ze dachten dat ik uit ongeduld die vrouw inhaalde. Willen ze dan mss liever dak onder de trein zat?

                                  Comment


                                  • Ergernissen van de afgelopen week (reis naar Zuid-Frankrijk).
                                    * Tijdens de heenreis die 's nachts gebeurde heel wat auto's gezien met grootlicht en mistachterlicht aan terwijl dat helemaal niet nodig was.
                                    * Fransen die blijkbaar niet kunnen rijden, parkeren of wat dan ook (vraag me af hoe veel van die Fransen aan hun rijbewijs geraakt zijn)
                                    * Smalle brug waar wij voorrang hadden, komt er ineens een vrachtwagen afgevlamd (sneller dan de toegestane 30 km/h) en moesten wij maar terug achteruit rijden om die lul door te laten.
                                    * Heel wat Zwitsers die het helemaal niet zo nauw nemen met de verkeersregels.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ergernissen van de afgelopen week (reis naar Zuid-Frankrijk).
                                      * Tijdens de heenreis die 's nachts gebeurde heel wat auto's gezien met grootlicht en mistachterlicht aan terwijl dat helemaal niet nodig was.
                                      * Fransen die blijkbaar niet kunnen rijden, parkeren of wat dan ook (vraag me af hoe veel van die Fransen aan hun rijbewijs geraakt zijn)
                                      * Smalle brug waar wij voorrang hadden, komt er ineens een vrachtwagen afgevlamd (sneller dan de toegestane 30 km/h) en moesten wij maar terug achteruit rijden om die lul door te laten.
                                      * Heel wat Zwitsers die het helemaal niet zo nauw nemen met de verkeersregels.
                                      Zeer herkenbaar. Die faren is meestal omdat hun dimlichten niet meer werken en ze te gierig zijn nieuwe te kopen. Niet normaal wat je daar ziet in dat land.

                                      Comment


                                      • Bij ons in het dorp testen ze sinds kort een eenrichtingsplan uit. Hoeveel mannen daar hun laars aan lappen.
                                        En dan kun je zeggen is uit gewoonte en ze hebben het niet gezien. Maar de rechtste kant van de baan is voorlopige versmalt met van die wit en rode en een mooi verkeersbord erbij.
                                        Verleden week rijdt mijn collega met haar C8 (grote monovolume dus god zichtbaar) in zo een éénrichtingstraat, komt er een landbouwer met zo een grote trekker de verkeerde kant ingereden. Mijn collega remt uit verschot en die landbouwer ook natuurlijk. Doet die pipo wel teken dat ze achteruit moet terwijl hij de verkeerde kant van straat in rijdt. Zij wat verbouwereerd wat achteruit en hij over voetpad er langs. Zei tegen haar volgende keer stapt uit en sluit uw auto. Hij zou er kunnen overrijden en je moet niet bang zijn want is midden in ons dorp dus volk genoeg die daar woont moest hij wat dreigen.
                                        Een week ervoor rij ik door het dorp en voor mij rijdt een auto gewoon de eenrichting weer binnen waar hij niet mag. De tegenligger komt af en blokkeert hem een beetje zodat hij niet verder kan. Meneer gaat opzij ook deels op voetpad en rijdt de tegenligger traag voorbij. Die mens doet zijn raampje open en maakt die kerel attent op dat hij in verkeerde richting rijdt. Hij stopt ze discussieren paar seconden en hij rijdt weer door. Gevolg al die van de goede richting kwam mocht uitwijken voor die gast. Zei tegen mijn vriendin had die eerst nog wat meer geblokkeerd dan zette ik mij achter de foute chauffeur zodat die pipo niet weg kon, en dan de flikken bellen dat hij opzettelijk door eenrichting rijdt.
                                        en van voorrang van rechts hebben ze sindsdien ook weer minder kaas gegeten.
                                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

                                        Comment


                                        • Vanmorgen massaal veel fietsers door het rood zien rijden in Gent.
                                          En de rode fiets stroken mogen ze precies niet op rijden.


                                          Tapatalk Pro
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X