Ik dacht dat je altijd uiterst rechts moet rijden, of ben ik fout?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk dacht dat je altijd uiterst rechts moet rijden, of ben ik fout?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk BerichtenIk kan nu niet direct een wettekst citeren ofzo, maar ik denk dat je hier inderdaad fout bent. Bv. op autosnelweg kan je beter een beetje meer links rijden als de auto voor je helemaal rechts rijdt = beter voor het overzicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenDan mogen er veel een voorbeeld nemen aan jullie,nu,ik woon hier wel in de streek v/d koppen/taaien/eiken/varentberg,en toeren die we hier meemaken je houdt het niet voor mogelijk,soms geraken we bijna niet van ons erf,zonder te spreken van lege verpakkingen van repen edm in onze tuin te vinden,en dan kookt het potje soms wel eens over ..
Telkens ik thuis kom of weg ga moet ik de winkel binnen om de eigenaars te gaan halen die voor mijn opritten staan.
Terwijl ze er totaal niet mogen staan ( in een blinde bocht met zebrapad en 2 opritten naast elkaar) en er nochtans voldoende parkeer plaats is maar dan moeten ze 7 meter verder stappen.
Het ergste is dat 70% procent nog onbegrip toont ook.
We hebben zelfs paaltjes laten plaatsen (ook de eigenaar van de winkel heeft dit gedaan) want iedereen stelde zich op het voetpad met schade aan de omheining tot gevolg.
Mijn buurvrouw haar oprit staat constant bezet ( ze is 75 en heeft geen auto) en als je de mensen erop aanspreekt zeggen ze "het is maar voor 5 minuutjes" en ze lopen weg. Daar staat ze dan met haar schriel stemmetje te roepen.
Rij eens een willekeurige straat in en parkeer u op iemand zijn oprit en ga dan te voet weg....denk dat je rare reacties kan verwachten.
De buurman heeft het opgegeven en parkeert hem 100 meter verder in de straat omdat hij er toch nooit op of af kan.
Maar daarvoor noem ik ook niet alle automobilisten luie arrogante klootzakken.
In alles heb je asociale klootz...waar je je aan kan ergeren, fietsers, wandelaars, honden eigenaars, duivenmelkers, motorijders, vrachtwagen chauffeurs enz.
Mijn straat is zone 30 / 50 en overal voorrang van rechts maar iedereen rijdt 70 en denkt dat hij op een voorrang weg rijdt.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan hoor.
Tapatalk Proden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenWaar staat dat ze niet het gehele baanvak mogen innemen? Wordt zelfs aangeraden, u goed links te zetten. Anders rijden ze u gegarandeerd van de baan, 3x bijna meegemaakt dit week-end. Beginnen aan een inhaalmanoeuver dat ze niet kunnen halen.
in the UK wordt het nu zelfs voor ALLE fietsers ,ook alleen, vanuit de regering aangeraden om in het midden nvan het rijvak te rijden (als er geen fietspad is) om te voorkomen dat autos zich er langs persen ipv te wachtne op een deftig inhaal moment. hopelijk nemen we dat beleid SNEL over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenin the UK wordt het nu zelfs voor ALLE fietsers ,ook alleen, vanuit de regering aangeraden om in het midden nvan het rijvak te rijden (als er geen fietspad is) om te voorkomen dat autos zich er langs persen ipv te wachtne op een deftig inhaal moment. hopelijk nemen we dat beleid SNEL over.
Maar 't zijn over het algemeen niet de gewone fietsers die voor probs zorgen. Die houden zich meestal aan de regels. Het zijn die zondagfietsers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenLevensgevaarlijk, hierdoor gaan nog meer fietsers aangereden worden. Dat ze uiterst rechts moeten houden, kwam er niet zomaar. Nu kan je er nog naast na een onoverzichtelijke bocht, in het geval dat ze in het midden rijden heb je een dikke bluts in je motorkap...
Maar 't zijn over het algemeen niet de gewone fietsers die voor probs zorgen. Die houden zich meestal aan de regels. Het zijn die zondagfietsers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenIn het midden van jouw rijvak he! Op een eenbaansweggetje op de boerenbuiten rijden we niet in 't midden natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenblijft hetzelfde he, als er achter een bocht een fiets in de midden rijdt moet je toch sowieso uitwijken naar het ander rijvak, en als daar dan net een tegenligger aankomt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk BerichtenIk moet altijd mijn voorruit proper maken als ik zo'n fietsers op de baan tegenkom :-)
Lekker schuimbekkenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenblijft hetzelfde he, als er achter een bocht een fiets in de midden rijdt moet je toch sowieso uitwijken naar het ander rijvak, en als daar dan net een tegenligger aankomt...
Comment
-
Serieus, als ik fitness, ga ik dan met m'n bench op straat? Walking lunges doen op het rechtervak?
Gaan voetballers op drukke wegen spelen?
Waarom moeten die wielertoeristen dan denken dat ze zo maar eventjes de wet mogen overtreden en in dikke pakken het gehele baanvak innemen?
Net als die enkeling die dan naast het fietspad rijdt om zijn tuben te sparen.
Of langs het Albertkanaal. Komen ze aangeknald en brullen dat je aan de kant moet. Als je een echte fietser bent, ga dan de bergen opzoeken. Ga naar Geraardsbergen of de Ardennen ipv als een fagot op vlakke baan te rijden naast de vaart.
Comment
-
er zijn genoeg baantjes waar je de ene bocht na de andere hebt. zou leuk zijn als jij tegen 50 op de baan rijd en in een bocht zie je daar een pummel aan 17km/h in het midden rijden. kan je kiezen, vol in de remmen en de fieters toch nog op je motorkap hebben, of uitwijken en mogelijks op een tegenligger eindigen.
als je in het midden van de baan rijd, moet je maar snel genoeg kunnen rijden.
t is wel voor iets dat bromfietsen van 25km/h verplicht op een fietspad moeten en die van 45km/h kunnen kiezen als ze zich in zone 50 of minder bevinden. erboven moeten ze ook op een fietspad.
en nu gaan we doodleuk eens gaan zeggen dat fietsers gewoon in t midden van de baan mogen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSerieus, als ik fitness, ga ik dan met m'n bench op straat? Walking lunges doen op het rechtervak?
Gaan voetballers op drukke wegen spelen?
Waarom moeten die wielertoeristen dan denken dat ze zo maar eventjes de wet mogen overtreden en in dikke pakken het gehele baanvak innemen?
Net als die enkeling die dan naast het fietspad rijdt om zijn tuben te sparen.
Of langs het Albertkanaal. Komen ze aangeknald en brullen dat je aan de kant moet. Als je een echte fietser bent, ga dan de bergen opzoeken. Ga naar Geraardsbergen of de Ardennen ipv als een fagot op vlakke baan te rijden naast de vaart.
Wielertoeristen mogen 2 aan 2 op de rijbaan als ze met 15 zijn en zijn daar een volwaardig, wettelijk verkeersdeelnemer. Op dat baanvak is dan GEEN plaats meer om daar nog een eikel met een auto langs te laten, omdat die blijkbaar die 15 seconden om in te halen na een bocht niet kan afwachten.
Ik ben een echte fietser.Last edited by arbe; 27/05/2014, 09:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtener zijn genoeg baantjes waar je de ene bocht na de andere hebt. zou leuk zijn als jij tegen 50 op de baan rijd en in een bocht zie je daar een pummel aan 17km/h in het midden rijden. kan je kiezen, vol in de remmen en de fieters toch nog op je motorkap hebben, of uitwijken en mogelijks op een tegenligger eindigen.
als je in het midden van de baan rijd, moet je maar snel genoeg kunnen rijden.
t is wel voor iets dat bromfietsen van 25km/h verplicht op een fietspad moeten en die van 45km/h kunnen kiezen als ze zich in zone 50 of minder bevinden. erboven moeten ze ook op een fietspad.
en nu gaan we doodleuk eens gaan zeggen dat fietsers gewoon in t midden van de baan mogen rijden.
En wij rijden daar niet tegen 17, wij rijden daar tegen 30. En als ge voor een andere weggebruiker die 30 rijdt niet kunt stoppen moet ge van de weg blijven. 't Is nu niet dat ge niet elke weggebruiker 100den meters op voorhand kunt zien.
Als daar de ene bocht na de andere is hoop ik dat ge daar ook niet tegen 90 doorgevlogen komt, anders zijn die bochten overzichtelijk genoeg om 100m vooruit te kunnen kijken.
Comment
-
Ten andere, zelfs als we volledig rechts rijden, met 2 personen naast elkaar, op een baanvak van 3,5m, vraag ik me af hoe gij denkt u daar nog langs te moeten wringen.
Maar he, andere mensen zijn eikels,fagots, brulboeien omdat ze hun wettelijke plaats kennen.
'k Heb trouwens langs 't kanaal nog nooit geroepen op andere mensen.
Dit week-end was er iemand die zijn labrador niet aangelijnd had en dat beest luisterde blijkbaar niet, heb ik zelfs nog niet geroepen.
Comment
-
ja, maar zet in de wet dat fietsers in het midden mogen rijden, en dan rijden ze ALLEMAAL in het midden. ook diegene die 10km/h rijden.
ik heb het al aan de stok gehad met fietsers die vinden dat ze met 3-4 naast elkaar mochte rijden . had er dan nog eentje aangetikt met mijn spiegel (mijn spiegel tegen zijn stuur en allen gingen ze tegen de vlakte).
hoop miserie, politie ook langs geweest (passeerde die groep fietsers dus elke dag naar het werk). ik zei dus dat ze met 3naast elkaar reden, zeggen die gastjes dat dat mag. toen politie hen vroeg waar iedereen zich bevond, klapten ze zich erin dat ze met meer dan 2naast elkaar reden.
ik mocht verder rijden, politie heeft afgerekend met die jongeren. buiten bebouwde kom mag je dus met MAX 2 naast elkaar rijden als je het verkeer niet hinderd, zowel tegenliggend als verkeer dat dezelfde richting uit rijd.
binnen bebouwde kom mag je wel met 2 rijden zolang je tegenliggend verkeer niet hinder (achterliggend verkeer moet maar achter u blijven dan).
het enige dat fietsers onthouden van die wet: ge moogt naast elkaar rijden en de autos goe blokkeren. en als ge hen erop attent maakt, krijgt ge een opmerking dat ze geen rijbewijs hebben en de wet niet hoeven te kennen (waarop ik dan afkom: wie geen minimum van de wet kent moet begeleid worden door de mama).
ik rij ook elke dag met de fiets, zowel in stad, als boerenbaantjes als grote banen. ik rij gemiddeld 22km/h (bergop, bergaf, tegenwind, regen, onweer... alles bij elkaar) met topsnelheden die boven de 60 gaan. ik rijd ALTIJD rechts van de baan.
heb in 2014 al 2274km afgelegd woon-werk en daar was ik in de maand april nog een maand van op verlof. het is niet nodig voor fietsers om in het midden van de baan te rijden. en dit zeg ik zelf als zijnde een fietser.
een peleton coureurs is iets anders. maar niet overdrijven. op een baan 90 in het midden gaan rijden is ook miserie vragen, ook al mag je dat wettelijk doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenja, maar zet in de wet dat fietsers in het midden mogen rijden, en dan rijden ze ALLEMAAL in het midden. ook diegene die 10km/h rijden.
ik heb het al aan de stok gehad met fietsers die vinden dat ze met 3-4 naast elkaar mochte rijden . had er dan nog eentje aangetikt met mijn spiegel (mijn spiegel tegen zijn stuur en allen gingen ze tegen de vlakte).
hoop miserie, politie ook langs geweest (passeerde die groep fietsers dus elke dag naar het werk). ik zei dus dat ze met 3naast elkaar reden, zeggen die gastjes dat dat mag. toen politie hen vroeg waar iedereen zich bevond, klapten ze zich erin dat ze met meer dan 2naast elkaar reden.
ik mocht verder rijden, politie heeft afgerekend met die jongeren. buiten bebouwde kom mag je dus met MAX 2 naast elkaar rijden als je het verkeer niet hinderd, zowel tegenliggend als verkeer dat dezelfde richting uit rijd.
binnen bebouwde kom mag je wel met 2 rijden zolang je tegenliggend verkeer niet hinder (achterliggend verkeer moet maar achter u blijven dan).
het enige dat fietsers onthouden van die wet: ge moogt naast elkaar rijden en de autos goe blokkeren
Het enige dat gij trouwens precies onthoudt van die wet is MAX 2 als ze 't verkeer niet hinderen, terwijl dat bij groepen kleiner als 15 man is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenja, maar zet in de wet dat fietsers in het midden mogen rijden, en dan rijden ze ALLEMAAL in het midden. ook diegene die 10km/h rijden.
het enige dat fietsers onthouden van die wet: ge moogt naast elkaar rijden en de autos goe blokkeren. en als ge hen erop attent maakt, krijgt ge een opmerking dat ze geen rijbewijs hebben en de wet niet hoeven te kennen (waarop ik dan afkom: wie geen minimum van de wet kent moet begeleid worden door de mama).
ik rij ook elke dag met de fiets, zowel in stad, als boerenbaantjes als grote banen. ik rij gemiddeld 22km/h (bergop, bergaf, tegenwind, regen, onweer... alles bij elkaar) met topsnelheden die boven de 60 gaan. ik rijd ALTIJD rechts van de baan.
heb in 2014 al 2274km afgelegd woon-werk en daar was ik in de maand april nog een maand van op verlof. het is niet nodig voor fietsers om in het midden van de baan te rijden. en dit zeg ik zelf als zijnde een fietser.
een peleton coureurs is iets anders. maar niet overdrijven. op een baan 90 in het midden gaan rijden is ook miserie vragen, ook al mag je dat wettelijk doen
Comment
Comment