Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

Als je een echte fietser bent, ga dan de bergen opzoeken. Ga naar Geraardsbergen of de Ardennen ipv als een fagot op vlakke baan te rijden naast de vaart.
    Serieus, ga jij ook 2 uur rijden om te gaan fitnessen.
    En alle motorrijders moeten maar op circuit gaan rijden en paarden moeten op de weide blijven zodat de echte mannen de baan voor hun alleen hebben.
    En dat terwijl 80% geen klote met een auto kan rijden en dan nog zo dom is om te zitten telefoneren en andere dingen te doen terwijl ze met hun 1500 kg aan staal rond vlammen niet in het besef dat ze een mogelijk moordwapen in handen hebben.

Tapatalk Pro
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      en waar staat dit in de wet? de wet zegt dat je altijd rechts moet rijden op de rijbaan.
      Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een rijbaan en een rijstrook. Op een rijbaan moet je uiteraard altijd op de meest rechtse rijstrook rijden indien mogelijk, maar op de (meest rechtse) rijstrook zelf moet je volgens mij toch niet uiterst rechts rijden.

Ik herinner mij ook nog van mijn rijexamen dat mijn instructeur zei dat je op een éénrichtingsstraat best in het midden van de weg rijdt.

Comment

• Mijn ergernis, er heeft een lul een kras getrokken over mijn auto, van achter mijn passagiersdeur tot aan mijn achterlicht. Gelukkig niet te diep, maar het volledig weg polieren zit er sowieso niet in.
        Waarom vraag ik me dan af? Voor die paar keer dat ik mijn auto op straat parkeer en ik heb al prijs. En dat was dan nog is in rustige buurten waar amper voetgangers passeren...

Comment

• Heb ik een paar maanden geleden ook voorgehad. Nog stevig ook, zelfs een deuk van een paar mm diep over 30-40 cm.

Volgens mijne verzekeringsagent gebeurt dat alleen bij mensen die hun auto goed verzorgen, wekt jaloezie op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
            Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een rijbaan en een rijstrook. Op een rijbaan moet je uiteraard altijd op de meest rechtse rijstrook rijden indien mogelijk, maar op de (meest rechtse) rijstrook zelf moet je volgens mij toch niet uiterst rechts rijden.

Ik herinner mij ook nog van mijn rijexamen dat mijn instructeur zei dat je op een éénrichtingsstraat best in het midden van de weg rijdt.
            dan heeft uw instructeur het toch niet juist uitgelegd: zelfs in een enkelrichtingsstraat moet je uiterst rechts houden of op de plaats op de rijbaan die het beste bij jou rijrichting past indien in een bebouwde kom (bijvoorbeeld je moet naar links, dan moet best zover mogelijk links rijden). Als de enkelrichtingstraat breed genoeg is moet je ruimte laten dat andere weggebruikers u kunnen inhalen, maw zover mogelijk naar rechts.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Serieus, ga jij ook 2 uur rijden om te gaan fitnessen.
              En alle motorrijders moeten maar op circuit gaan rijden en paarden moeten op de weide blijven zodat de echte mannen de baan voor hun alleen hebben.
              En dat terwijl 80% geen klote met een auto kan rijden en dan nog zo dom is om te zitten telefoneren en andere dingen te doen terwijl ze met hun 1500 kg aan staal rond vlammen niet in het besef dat ze een mogelijk moordwapen in handen hebben.

Tapatalk Pro
              Rustig jongen, heb ik ergens gezegd dat jij persoonlijk in m'n weg rijdt? Het merendeel van die wielertoeristen rijdt NIET netjes met 2 naast elkaar, maar in dichte pakken.

Ik ben opgegroeid in Geraardsbergen en heb over al die jaren veel negatieve ervaringen met dat soort mannen opgedaan. Ooit vond eentje het goed idee me snel een trap te verkopen omdat ik niet snel genoeg aan kant ging. Niets wat een kort sprintje van mij en wat huid van hem op het asfalt kon oplossen.

Er zullen er wel goeie tussen zitten, maar volgens mij wekt het groepsgevoel wat meer ongenaakbaarheid op.

Oh ja, ik rij een BMW en toch gebruik ik overal m'n richtingaanwijzer, zelfs bij het verlaten van een rotonde. Ik hou van het premium gevoel van het pookje.

Comment

• Ik ben opgegroeid in de regio van de fietsroutes en hier rijdt het merendeel heel netjes met 2 naast elkaar. Zijn over 't algemeen clubs met heel veel discipline.

En BMW-rijders geven nooit voorrang, rijden veel te zot en gebruiken zeker hun pinkers niet, dat weet toch iedereen. Krijg ik ook dagelijks te horen (en mijn vrouw zelfs te voelen op de weg naar 't werk), terwijl zeker niet het merendeel zo zot is.

Comment

• Er zijn goede en slechte wielertoeristen, net als autobestuurders...

De meest slechte ervaring met een tommeke bonen in spé had ik in Sint-Pieters-Leeuw.

Ik rij de toegestane 50km/u en maak lang genoeg opvoorhand bekend door middel van pinker en vaert te verminderen dat ik een oprit zal oprijden.
                  Ik kom aan de oprit en bij het oprijden klopt er iemand op mijn koffer...
                  Ik kijk en ik zie tommeke bonen in spé rijden en gebaren maken dat IK knetter ben....
                  ?????????

Meneerke wou duidelijk geen vaart minderen.
                  Triestig, gelukkig geen schade.

Zijn alle wieler toeristen daarom slecht? Tuurlijk niet.

Maar verdraagzamer mogen we allen wel zijn

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Rustig jongen, heb ik ergens gezegd dat jij persoonlijk in m'n weg rijdt? Het merendeel van die wielertoeristen rijdt NIET netjes met 2 naast elkaar, maar in dichte pakken.

Ik ben opgegroeid in Geraardsbergen en heb over al die jaren veel negatieve ervaringen met dat soort mannen opgedaan. Ooit vond eentje het goed idee me snel een trap te verkopen omdat ik niet snel genoeg aan kant ging. Niets wat een kort sprintje van mij en wat huid van hem op het asfalt kon oplossen.

Er zullen er wel goeie tussen zitten, maar volgens mij wekt het groepsgevoel wat meer ongenaakbaarheid op.

Oh ja, ik rij een BMW en toch gebruik ik overal m'n richtingaanwijzer, zelfs bij het verlaten van een rotonde. Ik hou van het premium gevoel van het pookje.
                    Ik ben rustig, vond enkel uw reactie een beetje te veralgemenend en dat ben ik van u niet gewoon.
                    Heb ook niet gezegd dat jij bij die 80% hoort.
                    Zelfs de oudjes in Lourdes hebben een grotere mond als ze in groep zijn, dat heb je in alle lagen en groepen van de bevolking.
                    Ik stoor mij ook aan sommige terroristen maar ik stoor mij 10X per dag meer aan mede bestuurders die van alles aan het doen zijn buiten geconcentreerd auto rijden.

Mijn vrouw wil ook een Bmw, een 118.
                    Kan jij mij zeggen wat de optie pinkers dan kost aangezien jij die wel hebt.
                    Zie je wel, weer een veralgemening.
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      dan heeft uw instructeur het toch niet juist uitgelegd: zelfs in een enkelrichtingsstraat moet je uiterst rechts houden of op de plaats op de rijbaan die het beste bij jou rijrichting past indien in een bebouwde kom (bijvoorbeeld je moet naar links, dan moet best zover mogelijk links rijden). Als de enkelrichtingstraat breed genoeg is moet je ruimte laten dat andere weggebruikers u kunnen inhalen, maw zover mogelijk naar rechts.
                      Als ik http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...gcode/109-art9 lees, heb je precies inderdaad gelijk, en moet je altijd zoveel mogelijk rechts rijden. Ik zal hem er eens op aanspreken :-)
                      Ik vind het echter wel vreemd dat dat ook geldt voor bv een autosnelweg, waar je toch een veel beter overzicht hebt als niet iedereen exact achter elkaar aan het rijden is. (als je een beetje schuin achter een auto rijdt, zie je de auto ervoor ook nog, en kan je beter anticiperen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                        Er zijn goede en slechte wielertoeristen, net als autobestuurders...

De meest slechte ervaring met een tommeke bonen in spé had ik in Sint-Pieters-Leeuw.

Ik rij de toegestane 50km/u en maak lang genoeg opvoorhand bekend door middel van pinker en vaert te verminderen dat ik een oprit zal oprijden.

Ik kom aan de oprit en bij het oprijden klopt er iemand op mijn koffer...

Ik kijk en ik zie tommeke bonen in spé rijden en gebaren maken dat IK knetter ben....

?????????

Meneerke wou duidelijk geen vaart minderen.

Triestig, gelukkig geen schade.

Zijn alle wieler toeristen daarom slecht? Tuurlijk niet.

Maar verdraagzamer mogen we allen wel zijn

even ter verduidelijking,

Ik reed de oprit Links op, tommeke bonen rechts.
                        Hij had meer dan plaats genoeg

Comment

• Eigenlijk erger ik mij meer aan autobestuurders.
                          Enkele voorbeelden,

Stopstrepen negeren en vol in de ankers moeten gaan om aanrijding te vermijden.
                          Persoon in kwestie maar duidelijk dat jij de zot bent die remt met piepende banden...

Bumperkleven in een file...

Zich absotuut tss een rij geparkeerde wagens en de tegenligger wringen die daardoor op de stoep moet rijden om aanrijding te vermijden.
                          En jij bent de zot da ni wil stoppen terwijl de geparkeerde wagens aan hun kant staat...

Expres traag rijden en brakechecken.

Dromende mensen die stilstaan aan een rondpunt als ze verder knn.

Wagen die op 10cm naast jou komt parkeren.

Ik kan nog even doorgaan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Dus gij begint dan een inhaalmanoeuver in een bocht?
                            Er staat duidelijk ACHTER de bocht, bril niet aan? Als da een blinde bocht is en je komt aan 60-70 aan en opeens na die bocht een velo aan 20 ter uur int midden van de baan, da zijn zelfmoordneigingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Ik ben rustig, vond enkel uw reactie een beetje te veralgemenend en dat ben ik van u niet gewoon.
                              Heb ook niet gezegd dat jij bij die 80% hoort.
                              Zelfs de oudjes in Lourdes hebben een grotere mond als ze in groep zijn, dat heb je in alle lagen en groepen van de bevolking.
                              Ik stoor mij ook aan sommige terroristen maar ik stoor mij 10X per dag meer aan mede bestuurders die van alles aan het doen zijn buiten geconcentreerd auto rijden.

Mijn vrouw wil ook een Bmw, een 118.
                              Kan jij mij zeggen wat de optie pinkers dan kost aangezien jij die wel hebt.
                              Zie je wel, weer een veralgemening.
                              Die optie kost wel 1.781 euro excl. BTW en als je die teveel gebruikt, vervalt je garantie.

Je hebt gelijk dat ik precies wel veralgemeende. Een val waar we klaarblijkelijk allemaal eens met open ogen in lopen.

Peace

Comment

Als da een blinde bocht is en je komt aan 60-70 aan
                                dan ben je niet echt goed bezig.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                  dan ben je niet echt goed bezig.

Neem jij iedere blinde bocht aan 20 per uur?

Comment

Serieus, als ik fitness, ga ik dan met m'n bench op straat? Walking lunges doen op het rechtervak?

Gaan voetballers op drukke wegen spelen?

Waarom moeten die wielertoeristen dan denken dat ze zo maar eventjes de wet mogen overtreden en in dikke pakken het gehele baanvak innemen?

Net als die enkeling die dan naast het fietspad rijdt om zijn tuben te sparen.

Of langs het Albertkanaal. Komen ze aangeknald en brullen dat je aan de kant moet. Als je een echte fietser bent, ga dan de bergen opzoeken. Ga naar Geraardsbergen of de Ardennen ipv als een fagot op vlakke baan te rijden naast de vaart.
                                    da zijn de ergste dan nog
                                    BMW X5 45e

Comment

Die optie kost wel 1.781 euro excl. BTW en als je die teveel gebruikt, vervalt je garantie.

Je hebt gelijk dat ik precies wel veralgemeende. Een val waar we klaarblijkelijk allemaal eens met open ogen in lopen.

Peace

We hebben allemaal wel eens een mindere dag hé.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

Er staat duidelijk ACHTER de bocht, bril niet aan? Als da een blinde bocht is en je komt aan 60-70 aan en opeens na die bocht een velo aan 20 ter uur int midden van de baan, da zijn zelfmoordneigingen
                                        men mag in een bocht inhalen als de rijstrook waarover men rijdt zo breed is dat er met twee auto's naast elkaar gereden kan worden
                                        staat zelfs in het wetboek...
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Neem jij iedere blinde bocht aan 20 per uur?
                                          Toch niet aan 70 in ieder geval. Want daar kan ook een vrachtwagen met pech staan.

Comment

Working...
                                          X