Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
    Wij mogen dat baanvak volledig innemen.
    En wij rijden daar niet tegen 17, wij rijden daar tegen 30. En als ge voor een andere weggebruiker die 30 rijdt niet kunt stoppen moet ge van de weg blijven. 't Is nu niet dat ge niet elke weggebruiker 100den meters op voorhand kunt zien.
    Als daar de ene bocht na de andere is hoop ik dat ge daar ook niet tegen 90 doorgevlogen komt, anders zijn die bochten overzichtelijk genoeg om 100m vooruit te kunnen kijken.
    De keren dat wielertoeristen met minder dan 15 zijn en toch naast het fietspad fietsen. Soms heb ik toch zin om eens zo ene om te stampen.

Wielertoeristen zijn ook associaal, motards zwaaien altijd naar elkaar. Wielertoeristen roepen da ge aan de kant moet gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
      De keren dat wielertoeristen met minder dan 15 zijn en toch naast het fietspad fietsen. Soms heb ik toch zin om eens zo ene om te stampen.

Wielertoeristen zijn ook associaal, motards zwaaien altijd naar elkaar. Wielertoeristen roepen da ge aan de kant moet gaan.
      Dus gij hebt zin om iemand te stampen omdat ie u 10s ophoudt maar de anderen zijn asociaal. Oke.

Motards zwaaien naar elkaar, niet naar anderen . Wielertoeristen zeggen ook goeiedag tegen elkaar EN we zeggen goeiedag als we schoon meiskes passeren!

Als wij met 14 zijn moet ik eerlijk bekennen dat we ook nog wel op de weg rijden, minder eigenlijk nooit. Komt wel hooguit 1/2x per jaar voor, voornamelijk met heel slecht weer.

Comment

• Als d'r zo ene naast het fietspad rijdt, rij ik er zo kort langs dat m'n spiegel z'n arm net of net niet raakt. Zouden ze de boodschap dan begrepen hebben eigenlijk?

Comment

• Tot er zo eens ene valt en onder uw achterwielen geraakt. Dan is't huilen en 'ik heb het zo allemaal niet gewild'.

Vraag me af waar dat allemaal voor nodig is, iedereen maakt fouten. Als ik tegen iedere auto die een fout maakt moet schoppen (99% van mijn km's is moto/fiets) heb ik volgend jaar versleten knieën.

Comment

• Als automobilist rij ik er eens langs, als ik niet voorbij kan omwille van tegemoetkomend verkeer zal ik wel eens claxonneren. Zelden dat ik overigens een fietser zie die niet spontaan naar het fietspad wil uitwijken.

Met de moto ga ik er even naast hangen als ik tijd en goesting heb, en hem uitleggen dat er een fietspad is .

Comment

• Wij wonen in een straat waar er op zondagmorgen zeer veel wielertoeristen passeren op zondagmorgen, blijkbaar een populaire route ( en ik stel vast dat die route niet alleen populair is bij fietsers want bij iedere motortoertocht of wandeltocht is het hier ook volle bak ) , op zondagvoormiddag was ik nogal eens de wagens als dat van doen is en zie ik nogal goed wat hier allemaal langskomt , mijn vaststelling :
              • Wielertoeristen , er passeren soms makkelijk 30 a 40 groepen hier, mocht ik van iedere groep een foto maken dan kun je degenen die proper per 2 naast elkaar rijden makkelijk op een hand tellen, ik denk zelfs dat het nog de hand van nen schrijnwerker zou mogen zijn… De baan hier is niet heel breed, als er een wagen in de tegenovergestelde richting uitkomt ( en die kan niet overal even makkelijk opzij ) dan wil je soms niet horen wat sommige van die mannen uitkramen, niet allemaal maar ik hoor dat toch behoorlijk vaak jammergenoeg… De zondagmiddag kan ik wel iedere keer papierkes en lege alu verpakkingen van energierepen en gellekes oprapen ( samen met mijn buren )…
              • Motorrijders , tja , je mag hier 50 in onze straat , bij een motortoertocht hoor je hier toch heel veel aan snelheden langskomen waarbij ze hun rijbewijs een maandje zouden mogen opbergen, vaststelling is wel dat dit in 90% van de gevallen mannen zijn die een snelheidsding onder hun gat hebben of met van die baan-cross moto’s rijden. Als er nen goldwing of Harley-achtig iets langskomt dan is dit in de meeste gevallen stukken gematigder. Nu traditioneel is er binnenkort in juni terug een toertocht die de ganse zondag duurt, na wat klachten van mensen hier uit de straat bij de gemeentepolitie is er vorig jaar best veel controle geweest en zijn er ook snelheidscontroles geweest die wel effect hadden, ben benieuwd of we dit jaar er iets gaan van merken.
              • Wandelaars , op 1 mei laatstleden was er hier een grote wandeltocht die onze straat aandeed, wij hebben nogal een grote voortuin en ik ben bijna de ganse dag in de tuin aan het werk geweest… s’avonds was ik gewoonweg gedegouteerd… als je tegen 100 wandelaars die passeren een goeie dag zegt dan mocht ik al bij zijn als ik er van 10 een goeiedag terug kreeg, man man wat een zure mens moet je zijn om wandelaar te zijn eigenlijk, niet normaal… een raap tot op de grond of gewoon de andere kant opkijken…

Lijkt misschien voor velen kort door de bocht maar dit is wel de keiharde realiteit, wie mijn vaststellingen niet geloofd nodig ik uit om op zondagvoormiddag onze wagens te komen helpen wassen….
              BTW : ik ben zelf wel een hobbymatige fietser die wekelijks toch een ritje probeert te doen ( wel met de mtb maar ik rij ook vrij veel op de baan hiermee ) , ik doe dit in 95% van de gevallen helemaal alleen, puur alleen omwille van mijn eigen veiligheid ( als ik tegen de grond klets en 2 maand werkonbekwaam ben hoef ik op niets te rekenen ) . Als ik al eens ga fietsen langs de leie hier dan moet je heel goed bij de pinken zijn en als je een aanstormende bende ziet aankomen eigenlijk bijna in het gras gaan rijden, dat laten er velen al vanop een 50m luidkeels merken trouwens…. Mensen in groep, t’is toch iets speciaals….

Comment

• Vreemd, ik heb't zelfde voor (we wonen langs de bloesemroute) en hier zijn ze eigenlijk wel gedisciplineerd. De moto's liggen iets moeilijker, we wonen nl in een S-bocht en dat is blijkbaar heel uitdagend (is ook wel een heel mooi stuk ).

Enkel die huurvespatjes durven hier nogal eens uit de bocht rijden en binnenbochten pakken maar dat lijkt me meer een kwestie van niet kunnen dan niet willen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Wij wonen in een straat waar er op zondagmorgen zeer veel wielertoeristen passeren op zondagmorgen, blijkbaar een populaire route ( en ik stel vast dat die route niet alleen populair is bij fietsers want bij iedere motortoertocht of wandeltocht is het hier ook volle bak ) , op zondagvoormiddag was ik nogal eens de wagens als dat van doen is en zie ik nogal goed wat hier allemaal langskomt , mijn vaststelling :
                  • Wielertoeristen , er passeren soms makkelijk 30 a 40 groepen hier, mocht ik van iedere groep een foto maken dan kun je degenen die proper per 2 naast elkaar rijden makkelijk op een hand tellen, ik denk zelfs dat het nog de hand van nen schrijnwerker zou mogen zijn… De baan hier is niet heel breed, als er een wagen in de tegenovergestelde richting uitkomt ( en die kan niet overal even makkelijk opzij ) dan wil je soms niet horen wat sommige van die mannen uitkramen, niet allemaal maar ik hoor dat toch behoorlijk vaak jammergenoeg… De zondagmiddag kan ik wel iedere keer papierkes en lege alu verpakkingen van energierepen en gellekes oprapen ( samen met mijn buren )…
                  • Motorrijders , tja , je mag hier 50 in onze straat , bij een motortoertocht hoor je hier toch heel veel aan snelheden langskomen waarbij ze hun rijbewijs een maandje zouden mogen opbergen, vaststelling is wel dat dit in 90% van de gevallen mannen zijn die een snelheidsding onder hun gat hebben of met van die baan-cross moto’s rijden. Als er nen goldwing of Harley-achtig iets langskomt dan is dit in de meeste gevallen stukken gematigder. Nu traditioneel is er binnenkort in juni terug een toertocht die de ganse zondag duurt, na wat klachten van mensen hier uit de straat bij de gemeentepolitie is er vorig jaar best veel controle geweest en zijn er ook snelheidscontroles geweest die wel effect hadden, ben benieuwd of we dit jaar er iets gaan van merken.
                  • Wandelaars , op 1 mei laatstleden was er hier een grote wandeltocht die onze straat aandeed, wij hebben nogal een grote voortuin en ik ben bijna de ganse dag in de tuin aan het werk geweest… s’avonds was ik gewoonweg gedegouteerd… als je tegen 100 wandelaars die passeren een goeie dag zegt dan mocht ik al bij zijn als ik er van 10 een goeiedag terug kreeg, man man wat een zure mens moet je zijn om wandelaar te zijn eigenlijk, niet normaal… een raap tot op de grond of gewoon de andere kant opkijken…
                  Lijkt misschien voor velen kort door de bocht maar dit is wel de keiharde realiteit, wie mijn vaststellingen niet geloofd nodig ik uit om op zondagvoormiddag onze wagens te komen helpen wassen….
                  BTW : ik ben zelf wel een hobbymatige fietser die wekelijks toch een ritje probeert te doen ( wel met de mtb maar ik rij ook vrij veel op de baan hiermee ) , ik doe dit in 95% van de gevallen helemaal alleen, puur alleen omwille van mijn eigen veiligheid ( als ik tegen de grond klets en 2 maand werkonbekwaam ben hoef ik op niets te rekenen ) . Als ik al eens ga fietsen langs de leie hier dan moet je heel goed bij de pinken zijn en als je een aanstormende bende ziet aankomen eigenlijk bijna in het gras gaan rijden, dat laten er velen al vanop een 50m luidkeels merken trouwens…. Mensen in groep, t’is toch iets speciaals….
                  Bij mensen in groep zakt het IQ tot dat van de laagste in de bende.
                  Ben je met een man of 2-3, dan haal je nog het gemiddelde...

Comment

• Haha, dat goeiedag zeggen... daar ben ik ook mee gestopt. Mensen bekeken mij alsof ik van een andere planeet was en van sommigen kreeg ik schrik. Daarom doe ik dat niet meer. Tot mijn spijt tov de jongeren die blijkbaar meer manieren hebben dan hun ouders. Die durven nog goeiedag terug zeggen. Maar wees eerlijk, als ik als veertiger goeiedag zeg tegen een meisje van 18 en iemand anders zou dit zien, dan ben ik een pervert. Weeral schrik om op mijn bakkes te krijgen hahaha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Bij mensen in groep zakt het IQ tot dat van de laagste in de bende.
                      Ben je met een man of 2-3, dan haal je nog het gemiddelde...
                      Oei, dan zitten wij met een probleem want daar zitten een paar jokers tussen bij ons . Ik dacht net dat wij die omhoog trokken.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Haha, dat goeiedag zeggen... daar ben ik ook mee gestopt. Mensen bekeken mij alsof ik van een andere planeet was en van sommigen kreeg ik schrik. Daarom doe ik dat niet meer. Tot mijn spijt tov de jongeren die blijkbaar meer manieren hebben dan hun ouders. Die durven nog goeiedag terug zeggen. Maar wees eerlijk, als ik als veertiger goeiedag zeg tegen een meisje van 18 en iemand anders zou dit zien, dan ben ik een pervert. Weeral schrik om op mijn bakkes te krijgen hahaha
                      Moet zeggen dat dat bij ons wel meevalt, meestal vriendelijke mensen, als ge niet oppast zijt ge een uur kwijt omdat ze in uwen hof komen kijken.

Comment

• daarnet weer zo'n wielertoerist die dacht dat hij tegen mijn auto mocht leunen aan de rode lichten... als ik dan nog eerst gewoon vraag van dit niet te doen krijg ik als antwoord "'t is maar een auto en anders moet ik uit mijn pedalen klikken"
                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          daarnet weer zo'n wielertoerist die dacht dat hij tegen mijn auto mocht leunen aan de rode lichten... als ik dan nog eerst gewoon vraag van dit niet te doen krijg ik als antwoord "'t is maar een auto en anders moet ik uit mijn pedalen klikken"
                          Dan rij ik naar achter, dattem maar valt. Anders uitstappen en "vriendelijk" vragen om los te laten.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                            Dus gij hebt zin om iemand te stampen omdat ie u 10s ophoudt maar de anderen zijn asociaal. Oke.

Motards zwaaien naar elkaar, niet naar anderen . Wielertoeristen zeggen ook goeiedag tegen elkaar EN we zeggen goeiedag als we schoon meiskes passeren!

Als wij met 14 zijn moet ik eerlijk bekennen dat we ook nog wel op de weg rijden, minder eigenlijk nooit. Komt wel hooguit 1/2x per jaar voor, voornamelijk met heel slecht weer.
                            Ja dan heb ik zin om iemand te stampen.
                            Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam maar meestal die ik coureurs die met 3 zijn ook op de baan rijden.
                            Je moet op het fietspad rijden dus doe dat dan ook.

Ik zeg niet dat gij dat zijt.
                            Coureurs rijden associaal en gaan echt niet uit de weg als er een auto achter rijdt. En ja dat frustreert me dan als ik 10s moet wachten omdat die 10s normaal gebruikt kunnen worden om door te rijden als iedereen zich op zijn baanvak begeeft.
                            Als motard probeer ik altijd op mijn rijvak te rijden, in bochten ook, en ja ik probeer die zo diep mogelijk in te gaan omdat dat plezant is, maar ik hinder daar niemand mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              daarnet weer zo'n wielertoerist die dacht dat hij tegen mijn auto mocht leunen aan de rode lichten... als ik dan nog eerst gewoon vraag van dit niet te doen krijg ik als antwoord "'t is maar een auto en anders moet ik uit mijn pedalen klikken"
                              Excuseer?

Sorry, maar van zoiets zou ik woest worden.

Comment

• Ik wist niet dat een bus van De Lijn meer mocht dan een ander!
                                Heel die rij gewoon links voorbij gestoken... 😡

'ja maar die van De Lijn hebben het al lastig en hard genoeg' Ween Ween... Voorbeeldje, die van De Lijn hebben ook geen compassie als een arbeider bij 0 graden buiten moet werken op een werf!
                                Elke job heeft zijn voor en nadelen maar om de verkeersregels aan u laars te lappen en al die wachtende mensen voorbij te steken vind ik er wel wat over...

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Spijtig dat er toen net geen bus van de andere kant kwam, had hij daar mooi gestaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                    Ik wist niet dat een bus van De Lijn meer mocht dan een ander!
                                    Heel die rij gewoon links voorbij gestoken... 😡

'ja maar die van De Lijn hebben het al lastig en hard genoeg' Ween Ween... Voorbeeldje, die van De Lijn hebben ook geen compassie als een arbeider bij 0 graden buiten moet werken op een werf!
                                    Elke job heeft zijn voor en nadelen maar om de verkeersregels aan u laars te lappen en al die wachtende mensen voorbij te steken vind ik er wel wat over...

Wat staat daar op het wegdek geschreven vlak achter de bus? Kan het moeilijk zien. Is dat niet BUS? Dunno?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                      Spijtig dat er toen net geen bus van de andere kant kwam, had hij daar mooi gestaan
                                      Daar was ik zoooo hard op aan't hopen! Dan had hij er van mij niet tussen gemogen (moest ik daar staan)

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Wat staat daar op het wegdek geschreven vlak achter de bus? Kan het moeilijk zien. Is dat niet BUS? Dunno?
                                      Daar staat inderdaad BUS maar dat is omdat in de tegengestelde richting enkel bussen mogen rijden. Het is niet BUS in de zin van een busbaan. Anders zou er inderdaad helemaal geen probleem zijn.
                                      Last edited by Brebelco; 28/05/2014, 17:36.
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Dan rij ik naar achter, dattem maar valt. Anders uitstappen en "vriendelijk" vragen om los te laten.
                                        Ben zelf fietser, en dat zou ik nu ook doen. Blijf van andermans gerief...
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Ik wist niet dat een bus van De Lijn meer mocht dan een ander!
                                          Heel die rij gewoon links voorbij gestoken... 
                                          Beetje vreemde situatie, vind ik. Welke straat is dat?
                                          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                          X