Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
    Beetje vreemde situatie, vind ik. Welke straat is dat?
    Kapucijnenvoer aan het ziekenhuis.

Bussen mogen in twee richtingen rijden en auto's enkel in de groene richting. In de rode richting mogen enkel bussen rijden en geen auto's.

De bus van De Lijn reed dus gewoon heel die rij voorbij op het verkeerde rijvak..

Dit is wat de bus deed:
    Niet netjes!!

Last edited by Brebelco; 28/05/2014, 18:18.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      daarnet weer zo'n wielertoerist die dacht dat hij tegen mijn auto mocht leunen aan de rode lichten... als ik dan nog eerst gewoon vraag van dit niet te doen krijg ik als antwoord "'t is maar een auto en anders moet ik uit mijn pedalen klikken"
      Heb er ook zo eens ene gehad.
      Die vond het niet beter om zich aan de achterlichten van mijn Vivaro vast te houden. (is maar slappe plastic cover)
      Hij had net dezelfde rit als ons gedaan en vond dat normaal.
      Toen ik mijn kop door het raam stak ging hij nog een klapke doen over de rit.
      Beleefd gevraagd om zijn handen van de auto te halen en mijnheer lachte eens en dan was het groen.
      100 meter verder doet hij net hetzelfde.
      Wagen in achteruit, stuur links om gedraaid en daar lag hij......zot....gij zijt ne zot riep hij.
      Beleefd sorry gezegd maar had u niet gezien...maar wie stelt er hem nu in de dode hoek van een camionette?

Hij vroeg nog hulp van de andere mensen in de file maar niemand die zich om hem bekommerde.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
        Ik vind het echter wel vreemd dat dat ook geldt voor bv een autosnelweg, waar je toch een veel beter overzicht hebt als niet iedereen exact achter elkaar aan het rijden is. (als je een beetje schuin achter een auto rijdt, zie je de auto ervoor ook nog, en kan je beter anticiperen)
        Als ge schuin achter iemand moet gaan rijden om meer overzicht te hebben zou ik denken dat ge er gewoon te dicht achter rijdt.

Comment

• Probleem is tegenwoordig dat, als je 2 autolengtes afstand laat, er steeds weer de één of andere onverlaat tussenkruipt... Da's ergerlijk. En hoe dikwijls gaan ze dan niet trager rijden als de voorligger. Kan je naar de derde band om die pipo over te gaan. Maar dan kruip ik ook weer voor hem op enkele meters. Maar afleren?...nee dat doen ze niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Probleem is tegenwoordig dat, als je 2 autolengtes afstand laat, er steeds weer de één of andere onverlaat tussenkruipt... Da's ergerlijk. En hoe dikwijls gaan ze dan niet trager rijden als de voorligger. Kan je naar de derde band om die pipo over te gaan. Maar dan kruip ik ook weer voor hem op enkele meters. Maar afleren?...nee dat doen ze niet.
            Twee autolengtes is 10m. En dat wordt dus gezien als te veel afstand? Maar als de camions rechts op 20m van elkaar rijden gaan we wel liggen wenen over tussenafstanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Probleem is tegenwoordig dat, als je 2 autolengtes afstand laat, er steeds weer de één of andere onverlaat tussenkruipt... Da's ergerlijk. En hoe dikwijls gaan ze dan niet trager rijden als de voorligger. Kan je naar de derde band om die pipo over te gaan. Maar dan kruip ik ook weer voor hem op enkele meters. Maar afleren?...nee dat doen ze niet.
              Het principe van heropvoeden heb ik al lang achterwege gelaten. Als ik vroeger een middenvakrijder tegenkwam, week van gans rechts naar links en ging dan ostentatief weer helemaal rechts, maar de meeste blijven stoïcijns in het midden rijden.

Dus knal ik ze nu gewoon langs rechts voorbij. Het mag niet idd, maar onnodig in het midden rijden in principe ook niet. Hierdoor dwingen ze jou om een manoeuvre te maken waarbij je 2 rijvakken moet opschuiven en nadien weer 2 terug.

Lachen is wel als je met 2 andere auto's ze heel precies tegelijk langs links en rechts voorbij steekt.

Comment

• ik haal ze ook meestal rechts in. they can sue me for it!
                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Twee autolengtes is 10m. En dat wordt dus gezien als te veel afstand? Maar als de camions rechts op 20m van elkaar rijden gaan we wel liggen wenen over tussenafstanden.
                  Ja, da's juist wat je zegt. Ik vind dat veel automobilisten onvoldoende afstand laten.Maar doorgaans heb ik met de camions weinig problemen. Die laten je ertussen aan een oprit indien het erg druk is. Hun gedrag is veel minder agressief. Enkel als ze kilometers lang de 2 e band in beslag nemen voor een inhaalmaneuver en al zeker als er maar 2 banden zijn, kan me soms een beetje irriteren. Ma ja... zo is er altijd wel iets om je lastig in te maken. ik zou bvb vele kwader zijn op een fietser die zich vasthoudt aan mijn auto voor de lichten. Dat is echt not done...

Comment

• Ik heb nog een wielerjannet gehad die zich aan mijn dakdrager vasthield in bebouwde kom tegen 30kmh. Ben dan beginnen zigzaggen. Die is dan achter gereden tot mijn bestemming een km verder om mij de huid vol te schelden. Het moment dat ik uitstapte (niet uit agressie, maar ik moest daar gewoon zijn), kon die lafaard blijkbaar niet snel genoeg op zijn fietske zitten.

Comment

• Allé, vrouwtje heeft blijkbaar door het rode licht gereden aan een kruispunt. Max. 90, gemeten 80, gecorrigeerd naar 74, 1,3sec na het rood licht. Lijkt mij nu precies toch de mogelijkheid gehad te hebben om nog te stoppen, of er moet er ééntje kort achterop gezeten hebben want normaal zou ze dat zeker trachten te voorkomen.
                      Blijkt de eerste keer te zijn in haar leven, ze is er niet goed van.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Allé, vrouwtje heeft blijkbaar door het rode licht gereden aan een kruispunt. Max. 90, gemeten 80, gecorrigeerd naar 74, 1,3sec na het rood licht. Lijkt mij nu precies toch de mogelijkheid gehad te hebben om nog te stoppen, of er moet er ééntje kort achterop gezeten hebben want normaal zou ze dat zeker trachten te voorkomen.
                        Blijkt de eerste keer te zijn in haar leven, ze is er niet goed van.
                        Is dat dan een boete of is dat rechtbank?
                        Ik heb me laten wijsmaken dat dit verschilt van plaats tot plaats. Dat je in Oostende bijvoorbeeld direct voor de rechter mag verschijnen en dat dit in Leuven bijvoorbeeld gewoon een boete is.

Klopt dit of niet?
                        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                          Is dat dan een boete of is dat rechtbank?
                          Ik heb me laten wijsmaken dat dit verschilt van plaats tot plaats. Dat je in Oostende bijvoorbeeld direct voor de rechter mag verschijnen en dat dit in Leuven bijvoorbeeld gewoon een boete is.

Klopt dit of niet?
                          Voorstel van Onmiddellijke inning voor €165.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Hangt er vanaf. In Antwerpen altijd minnelijke schikking. In Lier is dat vervolging indien meer dan 3 seconden rood. Wat imo toch al redelijk vettig is.

Tegenwoordig is dat al 175 euro dacht ik. Dunno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Voorstel van Onmiddellijke inning voor €165.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                              Ik heb ook een OI gekregen. Rechtbank v. Kortrijk. Brugge is rijverbod bv.

Stom: zn. Intelligente lichten op de Rijksweg in Roeselare. Ik sta de eerste op links af te slaan. De twee vakken voor rechtdoor krijgen groen, en ik vertrek ook. *flits*flits*, door het rood, na ongelooflijk veel seconden natuurlijk, en aan 31 per uur... Wat straf was, gezien ik op dat moment met een Renault Modus met automaat op stap was...
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Stom: zn. Intelligente lichten op de Rijksweg in Roeselare. Ik sta de eerste op links af te slaan. De twee vakken voor rechtdoor krijgen groen, en ik vertrek ook. *flits*flits*, door het rood, na ongelooflijk veel seconden natuurlijk, en aan 31 per uur... Wat straf was, gezien ik op dat moment met een Renault Modus met automaat op stap was...
                                Heb woensdag morgen net hetzelfde voor gehad.
                                Zie het rood worden aan de andere kant, groen aan de onze en zie 2 rijen vertrekken en vertrek onbewust mee.
                                Was dus nog rood....ben benieuwd.

Tapatalk Pro
                                den borre

Int3x0r

Comment

• Stom hé... Ik heb het maar beseft toen ik de PV in mijn bus kreeg, en ik nadien de foto ging bekijken bij de Politie. Agente zei dat ik heus niet de enige was, en dat meerendeel van de roodlichtrijders op die baan zulke gevallen waren.
                                  Je moet je dan toch beginnen afvragen of het systeem wel zo goed in elkaar steekt
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• er zijn er zelfs die zo onoplettend achter het stuur zitten die doorrijden als het voor dwarsende voetgangers groen wordt...ik beken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Heb woensdag morgen net hetzelfde voor gehad.
                                      Zie het rood worden aan de andere kant, groen aan de onze en zie 2 rijen vertrekken en vertrek onbewust mee.
                                      Was dus nog rood....ben benieuwd.

Tapatalk Pro
                                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Stom hé... Ik heb het maar beseft toen ik de PV in mijn bus kreeg, en ik nadien de foto ging bekijken bij de Politie. Agente zei dat ik heus niet de enige was, en dat meerendeel van de roodlichtrijders op die baan zulke gevallen waren.
                                      Je moet je dan toch beginnen afvragen of het systeem wel zo goed in elkaar steekt
                                      Ik lieg niet als ik zeg dat we het zeker een keer of 4/5 per week zien gebeuren.
                                      Kan je nagaan hoe wij dagelijks oplettend moeten zijn.

Bewijst ook dat onze kruispunten op niets trekken en niet veilig zijn geconstrueerd.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      er zijn er zelfs die zo onoplettend achter het stuur zitten die doorrijden als het voor dwarsende voetgangers groen wordt...ik beken
                                      Dan moet je met je gedachten toch al heel ver weg zijn, misschien teveel aan het AF zitten denken.
                                      We zijn dan ook maar mensen hé.

Comment

• De Mini is laag en ik groot.
                                        Wanneer ik als eerste aan de lichten sta zie ik alleen de verste paal door de zij ruit.
                                        Dat in combinatie met een niet zo bekende weg, het vroege uur en het praten van madam maakte dat ik met de rest meewas.
                                        Dan zegt ze zo kalmpjes tussendoor....het is nog rood.....maar aangezien ik nog maar voor de helft aan het luisteren was drong het een beetje laat door.😄
                                        Ze was meer "kwaad' omdat ik niet luisterde dan dan ik een boete aan mijn been ga hebben.

Tapatalk Pro
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Ze was meer "kwaad' omdat ik niet luisterde dan dan ik een boete aan mijn been ga hebben.

Tapatalk Pro

Mijn excuses!

Comment

Working...
                                          X