Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Grote haven? Sorry maar Rotterdam met hun Europoort moet toch niet onderdoen voor Antwerpen...en verkeersproblemen heb je owv. het vrachtverkeer daar véél minder.

Ik ben alleszins ook een voorstander van een vignet voor vrachtverkeer, hier rijden = hier betalen, is toch niet meer dan logisch?
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      transitland met grote haven weliswaar
      Klopt...
      Misschien kunnen ze met de opbrengsten ook de Antwerpse ring aanpassen.

Comment

• met nog meer tol gaat apen zich nog meer uit de markt prijzen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
          Grote haven? Sorry maar Rotterdam met hun Europoort moet toch niet onderdoen voor Antwerpen...en verkeersproblemen heb je owv. het vrachtverkeer daar véél minder.
          ik weet niet waar je in nl zat, maar boven de moerdijk rijden idd haast geen vrachtwagens meer

enkel de driehoek apen, R'dam, rhur is vergeven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Ok in Nederland betaal je 3 x de verkeersbelasting als hier
            Je bedoelt de bpm neem ik aan? want jaarlijkse taks ligt er voor de meeste wagens toch lager dan in Belgie
            2.0 JTDm

Comment

• Het is vooral ergerlijk dat de politiek de stap niet wil zetten.
              Gewoon het systeem van Slovenië, vignetje kopen in een tankstation bij de grens, automatische controleposten (met nummerplaatcamera's) boven de autostrades...
              Mensen zonder vignet laten stoppen en beboeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Je bedoelt de bpm neem ik aan? want jaarlijkse taks ligt er voor de meeste wagens toch lager dan in Belgie
                Nieuwe auto op het oog? Of net gekocht? Dit hulpmiddel berekent hoeveel motorrijtuigenbelasting (vroeger: 'wegenbelasting') u gaat betalen.

probeer eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Ja hallo... Dat is toch een pak duurder dan wat ik hier betaal :o

Comment

• voor mijn smart diesel 628 per jaar vs 98 be

slk benzine 660 vs 340 be

Comment

• 1604 in NL ipv 495 hier voor een Mazda 6 diesel. ZOT.

Comment

• maar...in ruil voor nl-infrastructuur...zou je het willen dokken ?

dan heb je natuurlijk nog mentaliteitsverschil

Comment

• Ik zou verhuizen richting oosterburen, niet noorderburen.

Comment

• mijn golf dieselke daar 940€ (belgie normaal 300€, nu 32 wegens oldtimer).
                            dodge LV 2464€ (belgie 148€)

Comment

• vignet is idd nog niet zo'n slecht idee. 'k Ben er gisteren een gaan kopen voor Zwitserland: 38,50 euro. De toerist/passant gaat geen omweg maken voor dat bedrag, en voor de locals trek je dat gewoon af van de wegenbelasting.
                              In Zwitserland controleert men dit nog systematisch aan de grens, dat kunnen/mogen wij natuurlijk niet meer, maar als men het via portieken boven de snelweg kan, why not ?
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• BMW M3 (E92): 928€ in NL, 1962€ in BE...

Belasting op basis van gewicht...wat is daar de logica van? (spoorvorming ofzo)
                                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  BMW M3 (E92): 928€ in NL, 1962€ in BE...

Belasting op basis van gewicht...wat is daar de logica van? (spoorvorming ofzo)
                                  Daar rij je letterlijk met een dikke bak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    diegene die parkeerd in fout.
                                    heb dit voorgehad in brussel ooit. ik rijd achter een lijnbus en die bus krijgt een rood licht. toevallig kom ik naast een vrij parkeervak te staan, ik stop, zet pinker op en rijd er achterwaarts in. ik wil erna iets naar voor rijden om me exact recht te zetten (achterkant zat in het vak, voorkant nog net iets erbuiten),
                                    ik draai stuur dus volledig af, zet in vooruit, laat de auto iets komen. t was een dunne parkeerplaats en ik reed met een megane break.
                                    was die trut van achter mij toch niet vlak naast mij komen staan zeker. mijn knipperlicht heeft haar vleugel net iets geraakt en stond een wit streepke op haare voorvleugel. volgens de verzekeringspapieren die ik erna kreeg was ik dus in fout.
                                    dus zoals het er naar uit zag, stond ik schuin in mijn parkeervak en had ik moeten wachten tot die bus en trut door het groen naast mij wegwaren voor ik verder kon met parkeren. dit heeft al totaal niks meer met geduld te maken aangezien het licht toch gewoon op rood stond. door mijn parkeermanoevre had ik totaal niet gezien dat zij naast mij was komen te staan
                                    Auto die dus een maneuver uitvoert, in casu een parkeermaneuver moet dus uitkijken dat hij niets raakt, ook als een auto tijdens het afdraaien naar voor komt.

Het probleem is net, als je wil parkeren, je bij het achteruitrijden wel je aandacht op de parkeerplaats moet houden, zodat je niet altijd de mogelijkheid hebt, toch nog maar eens te kijken of er geen ongeduldige alsnog naast je komt rijden.

Ik zie heel veel mensen zomaar zich erin zwieren zonder nog eens te kijken of hun neus niks raakt, want die komt wel degelijk iets naar voor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
                                      Daarstraks: kruispunt met lichten waar mensen die naar rechts gaan geen licht, maar een driehoek hebben. Ik kom uit de andere richting en heb groen, de auto's voor mij vinden het nodig om in redelijk druk verkeer die mensen komende van rechts voor te laten. Hebben die mensen dan echt geen verkeersinzicht? Zien die dan niet dat ze het hele kruispunt daarmee dichtzetten? De auto's die daar van rechts komen kunnen perfect doorrijden als het voor de andere richting rood is... Gelukkig heb ikzelf het kruispunt net niet dichtgezet, want da's iets waar ik het ook van krijg, dat ze niet kunnen wachten tot het kruispunt vrij is alvorens door te rijden...
                                      Zeer herkenbaar, ik heb dit een tijdje terug al eens aangehaald, hoe ergelijk dit is.

Men laat de auto's van rechts die nochtans voorrang moeten geven uit zogezegde beleefdheid door, maar ondertussen blijft de rest allemaal midden op het kruispunt staan. En wanneer het licht weer op rood springt, en de andere richting groen heeft, wordt je scheef bekeken als kruispuntbezetter die zijn voorgaand verkeer niet juist heeft ingeschat ! (terwijl men er net niets aan kan doen dat de bestuurders verder jan en alleman beginnen door te laten!).

Comment

• Vignet is broekzak-vestzak. Wij een vignet, NL, DE en FR ook een vignet. Heb het snel gerekend en puur aan DE en FR vignetten zou ik 200€ per jaar kwijt zijn.

Comment

• Dat is geen argument vind ik; die vignetten komen er namelijk hoedanook. Duitdland komt binnenkort aan de beurt, geen ontsnappen aan, Frankrijk heeft nu al tolwegen (péages), Nederland voert binnen afzienbare tijd rekeningrijden in. Als je achterblijft zoals België dan ben je pas de schlemiel van de groep (is nu al zo, dit terzijde)
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X