Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn verzekering die mij wil kicken omdat ik in de laatste 4 jaar 4 accidenten gehad heb...
    waarvan 2 keer een ander die tegen mijn geparkeerde wagen knalde en waarvan er 1 vluchtmisdrijf pleegde (had toen nog omnium), 1 auto die mij raakte tijdens een maneuver en 1 ongeval waarbij ik moest uitwijken voor een ander, een paal ramde en in de gracht belande. tegenligger is doorgereden dus schade was voor eigen rekening wegens einde omnium. verzekering kwam enkel tussen voor de takelwerken en de paal...
    volgende week eens gaan bespreken met mijn verzekeringsagent want blijkbaar trekken die zich geen bal aan van het feit dat je in fout bent of niet.
    lets have some more member berries

Comment

• Ergernissen van de afgelopen week:
      Vorige dinsdag een vrachtwagen (betonmixer) van Holcim beton die alles voorbij ging op de N80.
      En dan bedoel ik met snelheden hoger dan 90 km/h.
      Eerst een andere vrachtwagen aan de lichten, zie je wel vaker, dus ja normaal.
      Dan rij ik en nog enkele auto's voor mij hem voorbij als hij terug naar rechts ging.
      Voor ik volledig voorbij was ging zijn pinker alweer aan om de volgende vrachtwagen voor hem voorbij te gaan en voegde op enkele centimeters van mij al in.
      Toen ik naar rechts ging, reed hij mij ook gewoon voorbij, ben dan effe gevolgd en reed 130 op de teller (wat toch neerkomt op een goede 125 echte km)

Dan vrijdag, ga ik een tractor voorbij, is er ineens iemand die achteruit van zijn oprit komt gereden, heb die nipt kunnen ontwijken.
      Als ik daar nu op had gezeten, wie was er dan eigenlijk in fout geweest? Hij of ik??
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        ...wie was er dan eigenlijk in fout geweest? Hij of ik??
        Hij. Hij komt van zijn oprit dus moet voorrang geven. Dat je op dat moment een ander inhaalt en op het ander rijvak bent wil niet zeggen dat je geen voorrang meer hebt.
        En eigenlijk zie je dat dikwijls, dat iemand van een oprit of zijstraat komt en maar 1 kant uitkijkt. Heb zelf zo veel jaar terug een bijna ongeval gehad toen ik een traagrijder inhaalde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Hij. Hij komt van zijn oprit dus moet voorrang geven. Dat je op dat moment een ander inhaalt en op het ander rijvak bent wil niet zeggen dat je geen voorrang meer hebt.
          En eigenlijk zie je dat dikwijls, dat iemand van een oprit of zijstraat komt en maar 1 kant uitkijkt. Heb zelf zo veel jaar terug een bijna ongeval gehad toen ik een traagrijder inhaalde.
          Inderdaad. Zelf ook nog gehad dat er ene uit een zijstraat kwam en dan nog het lef had op mij te faren omdat hij niet had gekeken.

Comment

• Dacht het ook al, maar was niet volledig zeker.

Maar ale, ge zit wel met de schade en zo als ge het voor hebt.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Nog steeds een grote bron van ergernis:

Automatische ruitenwissers. Zelfs na al die jaren kunnen ze het niet perfectioneren. Wat me ergert, is dat de ruitenwisser dan soms zo even op de snelste stand gaat. Als ik iemand zie rijden met de ruitenwissers op de snelste stand, dan denk ik "oh jee". Daarom haat ik dat als mijn auto dat doet. Gewoon zelf het interval kiezen zoals vroeger, vond ik nog het beste (en ja je kan idd de gevoeligheid instellen, maar toch heb ik liever zélf te beslissen hoe snel het gaat).

Comment

• Bij mij doen de automatische ruitenwissers het gewoon zoals het hoort, ze gaan enkel op de snelste stand als dat ook echt nodig is.

Comment

• ik heb een probleem met hele fijne natte mist, komt niet vaak voor zo'n 2 keer op de tijd ik de auto heb...dat die niet echt goed wordt gededecteerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Bij mij doen de automatische ruitenwissers het gewoon zoals het hoort, ze gaan enkel op de snelste stand als dat ook echt nodig is.
                    Niet dat hij de hele tijd snel gaat, maar zo een paar zwiepen heel snel en dan weer gewoon. Meestal bij fijne motregen.

Ik hou van regelmaat.

Comment

• Probeer eens een glascoating. Bijna geen wissers meer nodig, dan.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ook ik ben niet echt tevreden van die automatische ruitenwissers. Zoals Int3 zegt zwiepen ze soms eens snel, dan weer trager... Had vele liever een instelbare interval van destijds.

Comment

• heeft dikwijls te maken met de ruitenwissers zelf

als ze strepen beginnen te trekken raakt de sensor soms van slag... enfin die detecteert wel goed maar een streep wordt dan snel gezien als overmatige regen
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Tot u toe heb ik dat "probleem" nog nooit gehad met mijn ruitenwissers, die doen altijd perfect wat ze moeten doen.
                            Gaan enkel zeer snel wissen als ze dat ook moeten doen.

Ik kan trouwens ook nog altijd zelf voor een interval kiezen.

Comment

• Stap 1. Steek nieuwe ruitenwissers.
                              Stap 2. Koop Autoglym Glass Polish. (inwrijven en opbuffen met een MF pad, dan afnemen met een andere MF doek)
                              Stap 3. Doe al uw glaswerk. Ruiten (binnen en buitenkant), achteruitkijkspiegels + buitenspiegels.
                              Stap 4. Tijdens regenweer, herhaal 1 x per week alleen de voorruit aan de buitenkant.

Resultaat = water gaat van uw ruiten afparelen van zodra ge boven de 50 gaat rijden. Tijdens winterweer gaan uw ruiten aan de binnenkant veel minder aandampen (als ge dat probleem hebt), en véél sneller "ontwasemen".

Onlangs nog in de wagen gezeten van een collega tijdens een regenbui, dat was alsof die een doosje sardientjes-in-olie gebruikte als schoonmaakspul...vrijdag zat hij bij mij in de auto, en hij kon niet geloven hoe waterafstotend mijn ruit was.

Hij was zo ondersteboven, dat van zodra we aankwamen hij uitstapte en met zijn vettige plakkerige zweethand over mijn ruit begon te wrijven, om "te voelen of die speciaal was"

Achterlijke nar

Anyway...kuis uw ruiten...
                              Mijn Skoda

Comment

• Het grote ergernis topic deel VI

Grote ergernis: flitsen op plaatsen waar ik van denk "verkeersveiligheid???"

voorbeeld : in Antwerpen richting de ring op de leien net achter de tunnel onder het justitiepaleis.. Is een baan die van 50 (voor de tunnel) naar 70 (onder de tunnel) gaat en 100 meter verder 90...

En middag in de nacht op de autostrade... Pff
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Grote ergernis: flitsen op plaatsen waar ik van denk "verkeersveiligheid???"

voorbeeld : in Antwerpen richting de ring op de leien net achter de tunnel onder het justitiepaleis.. Is een baan die van 50 (voor de tunnel) naar 70 (onder de tunnel) gaat en 100 meter verder 90...

En middag in de nacht op de autostrade... Pff
                                  Middag in de nacht, nog nooit meegemaakt!

Comment

+1

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 601 met Tapatalk
                                    RIP Den borre!

Comment

• Haha... Midden in de nacht he mannen
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

wen er maar aan
                                        lets have some more member berries

Comment

• Ergernis gisteren:

Hele dag al bewolkt. Normaal staat de zon vanaf de middag tot avond op de oprit. Dus ik dacht snel even de auto te wassen nu de zon niet scheen. Ik begin en na nog geen 5 minuten een klet van een opklaring en bakkende zon...

Heb em dan maar zonet nog gewassen.

Comment

Working...
                                          X