Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ONDANKS NIEUWE ASVERSCHUIVING 93 PROCENT GEFLITST IN SCHOOLSTRAAT
    "Snelheidsremmer mist effect"

De asverschuiving die begin dit jaar werd gecreëerd om de snelheid van automobilisten te remmen, mist duidelijk zijn effect. Bij een snelheidscontrole dinsdag reed maar liefst 93 procent van de bestuurders er te snel.

Uitschieter was echter de Schoolstraat in Nederzwalm. Van de 159 gecontroleerde voertuigen, werden er daar 149 geflitst. Dat wil zeggen dat 93,71 procent van de automobilisten in overtreding was.
    BRON

En dan gaat ge kijken naar de Schoolstraat in Zwalm op Google Maps...en dat lijkt dan een overduidelijke doorgangsstraat te zijn, voor mensen die zich willen verplaatsen tussen 2 dorpen, zonder een grote omweg te moeten maken. En in sattelite view lijkt dat ook niet echt een dichtbebouwde weg, maar natuurlijk, ik ken de situatie ter plaatse niet...

Wat is mijn ergernis? Dat als er 93% van het verkeer een boete krijgt, men zegt "goh dat is triestig", waarom kan met niet eens zeggen "goh, misschien is daar een onderliggende reden voor?"
    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      BRON

En dan gaat ge kijken naar de Schoolstraat in Zwalm op Google Maps...en dat lijkt dan een overduidelijke doorgangsstraat te zijn, voor mensen die zich willen verplaatsen tussen 2 dorpen, zonder een grote omweg te moeten maken. En in sattelite view lijkt dat ook niet echt een dichtbebouwde weg, maar natuurlijk, ik ken de situatie ter plaatse niet...

Wat is mijn ergernis? Dat als er 93% van het verkeer een boete krijgt, men zegt "goh dat is triestig", waarom kan met niet eens zeggen "goh, misschien is daar een onderliggende reden voor?"
      Als 93% er te snel rijdt, wil dat voor mij zeg dat de toegelaten vmax duidelijk te laat ligt.

Comment

• en t was weer van dat in waregem.
        groot kruispunt waar 3 mogelijke lichten op groen springen:
        1) de zijstraat groen, de rest heeft rood
        2) de hoofdweg heeft rechtdoor en rechts groen, de rest heeft rood
        3) de hoofdweg heeft groen om links af te draaien, de rest heeft groen.

ik moet naar links afdraaien vanop de hoofdweg en wacht men beurt af aan de lichten. springt uiteindelijk groen, ik draai af en zie ineens dat de tegenligger voor rechtdoor dwars door het rood ook aanzet (omdat aan zijn kant de afdraailichten ook groen gingen, maar voor rechtdoor rood had die niet gezien).

ik vollop op de remmen, nog geclaxoneerd. die keken zelf niet om in de auto. dwars door rood, niet eens opmerken dat ze bijna een auto rammen, ook niet doorhebben dat er om 22h45 op hun iemand claxoneerd... waar zijn die toch met hun gedachten.

das nu toch elke 2maand dat ik er zo ene door het rood zie gaan, en das dan enkel ik die het zie. hoeveel gebeurd dat wel niet terwijl ik er niet sta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Als 93% er te snel rijdt, wil dat voor mij zeg dat de toegelaten vmax duidelijk te laat ligt.
          idem voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            en t was weer van dat in waregem.
            groot kruispunt waar 3 mogelijke lichten op groen springen:
            1) de zijstraat groen, de rest heeft rood
            2) de hoofdweg heeft rechtdoor en rechts groen, de rest heeft rood
            3) de hoofdweg heeft groen om links af te draaien, de rest heeft groen.

ik moet naar links afdraaien vanop de hoofdweg en wacht men beurt af aan de lichten. springt uiteindelijk groen, ik draai af en zie ineens dat de tegenligger voor rechtdoor dwars door het rood ook aanzet (omdat aan zijn kant de afdraailichten ook groen gingen, maar voor rechtdoor rood had die niet gezien).

ik vollop op de remmen, nog geclaxoneerd. die keken zelf niet om in de auto. dwars door rood, niet eens opmerken dat ze bijna een auto rammen, ook niet doorhebben dat er om 22h45 op hun iemand claxoneerd... waar zijn die toch met hun gedachten.

das nu toch elke 2maand dat ik er zo ene door het rood zie gaan, en das dan enkel ik die het zie. hoeveel gebeurd dat wel niet terwijl ik er niet sta
            Ik zie hetzelfde ook heel vaak gebeuren op andere plaatsen met het zelfde systeem van verkeerslichten.
            Alleen ik rem niet als ik in die situatie ben, zij mogen dan remmen / uitwijken, doen ze dat niet, dan kunnen ze betalen.
            Tot nu toe nog niemand tegen mij gereden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ergernis van gisteren.
              Ik 's morgens rij rustig naar het werk, ben nog niet mijn dorp uit is er een vrachtwagen (met container op) die mij de pas afsnijd.
              Heb nipt kunnen uitwijken richting voet- fietspad, gelukkig dat er daar niemand was op die moment.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Alleen ik rem niet als ik in die situatie ben, zij mogen dan remmen / uitwijken, doen ze dat niet, dan kunnen ze betalen.
                ik zou dat ook doen, als ik alleen ben of met de dodge. alleen zat men vrouw en baby aan de rechterkant van de auto, en men deur is nog altijd gedeukt van het ongeluk op oudejaarsavond (=verzwakt)

Comment

• Dat begrijp ik ja, met een kind in de auto ben je toch al altijd extra voorzichtig.

Comment

• (ironic mode on)

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik zie hetzelfde ook heel vaak gebeuren op andere plaatsen met het zelfde systeem van verkeerslichten.
                    Niet altijd de meest verstandige keuze die je kunt maken

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ergernis van gisteren.
                    Ik 's morgens rij rustig naar het werk, ben nog niet mijn dorp uit is er een vrachtwagen (met container op) die mij de pas afsnijd.
                    Heb nipt kunnen uitwijken richting voet- fietspad, gelukkig dat er daar niemand was op die moment.
                    Och vlug van gedachten veranderd lijkt mij

(ironic mode off)
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Dat begrijp ik ja, met een kind in de auto ben je toch al altijd extra voorzichtig.
                      Jij misschien wel maar velen trekken zich daar weinig van aan als ik het zo bekijk op mijn dagelijkse beroepswerkzaamheden.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        (ironic mode on)

Niet altijd de meest verstandige keuze die je kunt maken

Och vlug van gedachten veranderd lijkt mij

(ironic mode off)
                        Het tweede was een totaal andere situatie he.

Mijn reactie op die situatie is trouwens ook niet echt slim geweest, ik ben terug gedraaid er achteraan gereden, toen hij stopte me ervoor gezet en uitgevlogen.
                        Zijn reactie was "maar ... maar ... ik heb toch niks verkeerd gedaan"
                        Maar had even goed totaal verkeerd kunnen lopen.

Comment

• onnozele brusselse drivers...

gisterne fiets ik op fiestsuggestiestrook, er komt camion mijn voorbijsteken maar iets sneller als mij 20 meter voor kruispunt, tegne dat we aan het kruispunt zijn is hij nog altijd maar met 3/4 van zijn truck voor mij, hij begint naar rechts te pinken terwijl ik rechtdoor moet. aangezien hij mij pas tien seconden geleden nog langs achter moet hebben gezien ga ik er vanuit dat hij mij gezien heeft en gewoon te lui was om even achter mij te blijven hangen maar wel zal wachten... maar nee hoor. ik rijd toch door maar mee indraaiend in de straat om ongeval te vermijden, en rijd er dan rond en kijken hem aan, begint hem direct te schelden 'tu doit regarder' eh! ik mega kwijt, ' non toi tu dois regarder dans ton retroviseur! werd hem agressief.

het ergste is niet dat die kerel die fout maakt (als is dat wel potentiële levensgevaarlijker met camion) maar dat hij dus echt denkt in zijn recht te zijn en dat gaat blijven doen en mij ziet als 'gekke fietser die geen rijbewijs heeft' zo rijd hij zeker eens eimand overhoop. onnozele klotechauffeur. was geen belg overigens.. maja wie is dat wel in schaarbeek

Comment

• zo heb ik dus al een ongeval gehad met vluchtmisdrijf in ninove op de markt. ik rijd daar met de brommer aan 40-45. rijd een auto maar voorbij en vlak voor men neus draait die een zijstraat in naar rechts. op zen zijvleugel achteraan ingereden, HELE kras tot vooraan aan zijn auto getrokken en ik vloog de trottoir op vlak naast een geparkeerde auto. en toen hoorde ik piepende banden en auto spurtte weg. ik kon er niet achteraan wegens hand bezeerd. niemand een nr plaat gezien van de auto. had nogthans bijna 2 voetgangers omver gereden. sindsdien bekijk ik elke nr plaat die mij voorbij gaat als ik met de fiets/moto rijd

vorige maand rijd ik zo nog in brussel rond, dicht bij de zuid. ik sta voor een rood licht met de fiets. springt op groen en ik rijd over, begint daar een oude vent naar mij te roepen da ik moet stoppen voor een zebrapad (hij had DUIDELIJK rood, maar zover keek hem natuurlijk niet want hij moest zijne tram hebben in het midden). tegenwoordig denkt elke voetgangers dat ze koning te rijk zijn en IEDEREEN voor hen moet stoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              zo heb ik dus al een ongeval gehad met vluchtmisdrijf in ninove op de markt. ik rijd daar met de brommer aan 40-45. rijd een auto maar voorbij en vlak voor men neus draait die een zijstraat in naar rechts. op zen zijvleugel achteraan ingereden, HELE kras tot vooraan aan zijn auto getrokken en ik vloog de trottoir op vlak naast een geparkeerde auto. en toen hoorde ik piepende banden en auto spurtte weg. ik kon er niet achteraan wegens hand bezeerd. niemand een nr plaat gezien van de auto. had nogthans bijna 2 voetgangers omver gereden. sindsdien bekijk ik elke nr plaat die mij voorbij gaat als ik met de fiets/moto rijd
                              denk toch niet dat politie veel gaat doen met die nummerplaat hoor.. ok nu hebben ze bewijs van die kras, maar ik ben zelf als de pas afgesneden in brussel door politie auto die niet pinkend over fietspad terwijl ik rechtdoor ga afslaat en niet spiegelt, ik remmen ingepits en op mijn zak gegaan... denk je dat die mannen zich daar iets van aantrekken?

ik ben niet voor autoritaire staat maar ik denk dat veel problemen in belgie en vooral brussel veroorzaakt zijn door die laksheid op kleine vlakken, zoals verkeersregels, vuil op straat, etc, zeker in brussel, en dat geeft gevoel van alles mag, je moet geen schrik hebben en maakt de weg open naar serieuze onacceptabele gedragingen etc. ik kan op mijn kruispunt (heavy.. i admit, wijnheuvelenstraat en rogierlaan in schaarbeek) per minuut minstens 5 autos tellen die door het rood rijden, daar wordt NOOIT iets aan gedaan, ook als er politie staat. bussen doen net hetzelfde.. toen ik hier kwam wonen reden ze door oranje dan ene door rood nu nog een hele reeks door rood. natuurlijk gaan die mannen niet stoppen met dat soort fouten als er nooit iemand ergens optreed.

Comment

• Er is één stad waar ik nooit naartoe ga... Brussel. Heb daar niks te zoeken. Ma ja, als boerenbuitenman is Brussel natuurlijk al even erg als Parijs lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Er is één stad waar ik nooit naartoe ga... Brussel. Heb daar niks te zoeken. Ma ja, als boerenbuitenman is Brussel natuurlijk al even erg als Parijs lol.
                                  Ik vind Parijs een stuk beter :-). Die stad heeft ook zijn problemen maar je krijgt er veel voor terug qua schoonheid en charmes, in Brussel heb je miserie, en krijg je niks in ruil :-).

En dat van mij als Brusselaar... maaaaaar... waar ik dan wel in Vlaanderne moet wonen weet ik ook niet! Vind maar weinig plaatsen in Vlaanderen wel aantrekkelijk.. terwijl ik dat in het buitenland veel sneller heb eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    Ik vind Parijs een stuk beter :-). Die stad heeft ook zijn problemen maar je krijgt er veel voor terug qua schoonheid en charmes, in Brussel heb je miserie, en krijg je niks in ruil :-).

En dat van mij als Brusselaar... maaaaaar... waar ik dan wel in Vlaanderne moet wonen weet ik ook niet! Vind maar weinig plaatsen in Vlaanderen wel aantrekkelijk.. terwijl ik dat in het buitenland veel sneller heb eigenlijk.
                                    Afbollen naar het buitenland dan maar

Ergernis: moeder rijdt haar auto kapot, leent ze de mijne en rijdt mijn achterbumper kapot....die volgt gewoon het verkeersreglement en gaat er vanuit dat iedereen haar gezien heeft. Anticiperen op bepaalde situaties heb ik haar nog niet zien doen...maar komt altijd op hetzelfde neer hé ik heb al 30jaar mijn rijbewijs en 30 jaar ervaring.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

• Als ik in Brussel rij, rij ik met een andere 'ingesteldheid', ik zou het een zekere assertiviteit noemen, of een qui-vive, dan in de rest van Europa. Je moet enorm goed op je tellen passen. Je weet gewoon dat elementaire verkeersregels worden genegeerd (voorrang van rechts, voorrang op rond punt, pinkergebruik, rood licht, etc.). Zoals fujin zegt, wordt er geen hol aangedaan of rijdt de Politie in hun Jetta's zelf als complete randdebielen.

Comment

• Je in Brussel strikt aan de regels proberen te houden is niet goed voor je tikker. Je hebt er inderdaad een rijstijl van doen die je meer dan assertief kan noemen.

Ik heb al gereden in Parijs, Milaan, Rome, Firenze en een paar andere heksenketels, maar Brussel is echt een cas apart.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Mensen die van rechts (zonder voorrang) invoegen voor uw neus tegen een belachelijk lage snelheid terwijl er achter u plaats genoeg is. Hier boven op zijn ze dan nog agressief als ge met uw pharen flikkert.
                                          1976 Porsche 924 (verkocht)
                                          2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                          2011 Volvo V60 T6 AWD
                                          2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Working...
                                          X