Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
    Mensen die van rechts (zonder voorrang) invoegen voor uw neus tegen een belachelijk lage snelheid terwijl er achter u plaats genoeg is. Hier boven op zijn ze dan nog agressief als ge met uw pharen flikkert.
    Soms denk ik dat dat soort dat expres doet. Ze hebben tijd genoeg om voor u de baan op te rijden maar staan precies te wachten tot je te dicht bent zodat je in de remmen mag gaan. Echt hatelijk inderdaad.
    Ik heb dikwijls al zin gehad om gewoon niet te remmen en erop te knallen. Maar dan zit je weer met de zever dat je uw auto een tijd kwijt bent voor de herstelling, of hij wordt total loss verklaard en kun je weer een andere kopen. En als er dan nog een gewonde zou vallen (bv kind op de achterbank dat gewond raakt door in hun flank te rijden) zou ik me er ook niet goed bijvoelen dat ik het ongeval nog had kunnen vermijden.

Dus het enige dat je kan doen is eens goed claxonneren op zo'n pipo's in de hoop dat ze eens goed verschieten. Maar meestal leren die pas van hun fouten op de dag dat het eens misloopt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
      Mensen die van rechts (zonder voorrang) invoegen voor uw neus tegen een belachelijk lage snelheid terwijl er achter u plaats genoeg is. Hier boven op zijn ze dan nog agressief als ge met uw pharen flikkert.
      met je faren flikkeren haalt NIX uit

wen eraan, das alles wat ik kan zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        met je faren flikkeren haalt NIX uit

wen eraan, das alles wat ik kan zeggen
        Ik weet dat er ergere dingen bestaan, maar 2 keer op 500 meter is ook teveel van het goede.
        1976 Porsche 924 (verkocht)
        2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
        2011 Volvo V60 T6 AWD
        2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• claxon van nen trein (TGV) op uwe auto monteren. zoek er zo nog altijd eentje voor de dodge.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            claxon van nen trein (TGV) op uwe auto monteren. zoek er zo nog altijd eentje voor de dodge.
            Is zo'n dodge geen goede wagen om "voorrang van mij" af te dwingen?

Comment

• 2 rijvakken, links gaat dicht binnen 150 meter. 2 rijen auto's staan aan te schuiven.

langs de 2 rijvakken is een oprit (volle witte lijn aan de kant van de 2 rijvakken, stippelijn aan de kant van het invoegvak)

Stapvoets verkeer aangezien iedereen aan het ritsen is, héél uitzonderlijk komt er een auto via de invoegstrook af, die gaat helemaal tot aan de versmalling en voegt daar in (3 rijstroken worden dus 1). Iedereen zit mooi te ritsen op het einde.

En dan heb je dus volk van het rechter (midden) vak die over de volle lijn naar rechts gaan, planché gas geven, om dan 2-3 auto's daarvoor in het gat te duiken waar het linkervak wilt ritsen...gevolg: iedereen staat stil, en meer en meer volk begint dat te doen. Resultaat? File...

Bijgevoegde Bestanden
              Mijn Skoda

Comment

• Fusilleren als ge zo enen kunt pakken. In feite zou je sommige vrijblijvend een pak slaag moeten kunnen geven. Zo in de genre van ik breek één of ander onderdeel van z'n lichaam en de flikken geven u gelijk. Zouden er veel niet in hunne neus kunnen koteren vanwege plaaster...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  ...
                  Prachtige tekening. De tekst is eigenlijk overbodig :-) Alleen moest de stippellijn nog iets dichter bij de volle lijn staan :-p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
                    Prachtige tekening. De tekst is eigenlijk overbodig :-) Alleen moest de stippellijn nog iets dichter bij de volle lijn staan :-p
                    Danku, mijn MS Paint skillz zijn inderdaad niet te onderschatten

Het was trouwens een VW Caddy van...........Taxis de Bruxelles!

Vandaag; Carpoolgenoot is aan het rijden, zeer slechte zichtbaarheid op de weg door al de spray (maar al bij al ben ik aangenaam verrast door zowel het verkeer als door hem, het viel goed mee...) op een bepaald moment hangt hij op de E314 tegen 90 achter een C-klasse break, ineens stampt die toch vol in op de rem zeker...hij natuurlijk geschrokken, ook meteen op de rem en een zwieper aan het stuur. Tegen 70 verder, natuurlijk haalt iedereen ons in en hij durft nergens tussen, uiteindelijk lukt het toch. En wat zien we?

Niemand voor die C-klasse, vrouw achter het stuur, en maar sms'en...

EDIT toch nog iets anders...ik was aangenaam verrast door het andere verkeer, buiten de vrachtwagens dan...nog NOOIT heb ik zoveel vrachtwagens zien inhalen tijdens zware regenval. En geen enkele keer was het omdat een auto tegen 80 op het rechtervak zat, elke keer was het puur inhalen van andere vrachtwagens met een klein snelheidsverschil. Normaal gezien kan ik daar best wel tegen, het is tenslotte die mannen hun job. Maar zowel gisteren als vandaag, zowel 's ochtends als 's avonds was het totaal onverantwoord. De remmomenten dat zoiets met zich meebrengt kunnen al gevaarlijk genoeg zijn tijdens goede omstandigheden, nu was het echt levensgevaarlijk.

Ook de eerste keer dat ik meerdere autobestuurders heb zien/horen faren/toeteren op die mannen. (volkomen terecht in mijn ogen)
                    Last edited by TooTall; 09/07/2014, 18:21.
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Paintskills
                      Is dit op het einde van de tunnel tussen Beliardlaan en aansluiting met E40? Klassiekertje voor verkeersmongolen. Zeker die korte S- bocht net na het induiken van de tunnel richting E40. Lekker bochten afsnijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                        Is dit op het einde van de tunnel tussen Beliardlaan en aansluiting met E40?
                        Dingdingding, we have a winner!

Normaal gezien best een aangenaam stukje in mijn dienstwagen, als alles meezit kan je daar wat tijd winnen die we verliezen in de Koningsstraat/Wetstraat op een bepaalde route die we 2x per week doen. Maar nu, pff.
                        Mijn Skoda

Comment

• en t was weer van da in waregem. ik rij van de expressweg naar vichte, rijd er zo een megagrote camionette voor mij. die draait een zijstraat in en ik rij rechtdoor. komt er uit die zijstraat van rechts (GEEN voorrang) een kleine camionette gereden die mij totaal niet zag rijden omdat de voorligger daar indraaide.
                          ik vol op de remmen, schuif op dat kruispuntplateau wat rechtdoor en kom stil te staan achter die voorschieter. die staat half op het kruispunt en stopt, raam open en begint te roepen. ik claxoneer (om verder te rijden), hij stapt uit en komt naar mij gelopen. er waren geen tegenliggers, dus ik rijd er gewoon rond en rij verder.
                          komt die achter mj gevlogen, claxoneren, knipperen met lichten... er zijn wegenwerken iets verder waardoor ik door zo een smalle veldstraat moet. waar ik moet afdraaien rem ik dus. hij stopt en komt weer aangelopen om men deur open te trekken. ik had alweer geen verkeer en vertrek dus gewoon. komt hij weer aangevlogen. t begint op mijn zenuwen te werken want ik ben 2 straten van mijn huis verwijderd. in die veldbaan komen natuurlijk tegenliggers waardoor ik moet remmen. hij plakt zo dicht tegen mijn bumper dat die er haast tegen zit. komt hem weer uit zen camionette gesprongen en zie hem komen aanlopen. de voorligger rijd door, ik dus ook.
                          daarna heeft hij nog eens geprobeerd naar mijn deur te lopen, maar ik had de politie ondertussen aan de lijn. ben mijn huis voorbij gereden omdat de politie aanraadde naar het politiebureau in vichte te rijden. in vichte aangekomen heb ik dus een stopbord, zeg tegen die agent dat er een probleem gaat zijn. ofwel komt die weer aangelopen en kan ik niet weg, ofwel rijd hem in op mijn auto omdat hij weer zo dicht plakt.
                          ik stop vlak aan het stopbord en ... BANG vanachter erin dus. komt uit zen camionette gesproken en begint aan men deur te sleuren en op het raam te kloppen. heb nog steeds de politie aan de telefoon en zeg hen dus waar het ongeluk is gebeurd. hoor hem roepen dat hij niks misdaan heeft en wat zijn probleem is. zijn euro begint te vallen en hij begint te kalmeren om mijn deur open te doen en het uit te praten. ik weiger en wacht op politie. politie laat me ook al weten dat de nr plaat niet klopt. hij probeerd nog via de passagierdeur binnen te raken (ook dicht) en daarna vlucht hij weg.

ik erachter aan en ondertussen politie moeten terugbellen. ik zie ineens dat zijn achternrnplaat een ander nr heeft dan vooraan. de voorste was geen goeie replica met geen originele karakters. ik dacht voorraan een 8 te zien terwijl het achteraan een 9 was. stopt die ineens op één of andere kleine straat (hij was ondertussen ook al een straat ingereden waar die niet in mocht, kwestie van me kwijt te spelen). en komt weer aan men deur trekken en op de ruit slaan om open te doen, daarna vlucht die weer. politie raad aan naar het bureau te rijden.

mijn trekhaak zit er welgeteld 2 dagen onder en den eerste plakt er al tegen. ze gaan hem nu een bezoekje brengen en gaan mij erna terugbellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            en t was weer van da in waregem. ik rij van de expressweg naar vichte, rijd er zo een megagrote camionette voor mij. die draait een zijstraat in en ik rij rechtdoor. komt er uit die zijstraat van rechts (GEEN voorrang) een kleine camionette gereden die mij totaal niet zag rijden omdat de voorligger daar indraaide.
                            ik vol op de remmen, schuif op dat kruispuntplateau wat rechtdoor en kom stil te staan achter die voorschieter. die staat half op het kruispunt en stopt, raam open en begint te roepen. ik claxoneer (om verder te rijden), hij stapt uit en komt naar mij gelopen. er waren geen tegenliggers, dus ik rijd er gewoon rond en rij verder.
                            komt die achter mj gevlogen, claxoneren, knipperen met lichten... er zijn wegenwerken iets verder waardoor ik door zo een smalle veldstraat moet. waar ik moet afdraaien rem ik dus. hij stopt en komt weer aangelopen om men deur open te trekken. ik had alweer geen verkeer en vertrek dus gewoon. komt hij weer aangevlogen. t begint op mijn zenuwen te werken want ik ben 2 straten van mijn huis verwijderd. in die veldbaan komen natuurlijk tegenliggers waardoor ik moet remmen. hij plakt zo dicht tegen mijn bumper dat die er haast tegen zit. komt hem weer uit zen camionette gesprongen en zie hem komen aanlopen. de voorligger rijd door, ik dus ook.
                            daarna heeft hij nog eens geprobeerd naar mijn deur te lopen, maar ik had de politie ondertussen aan de lijn. ben mijn huis voorbij gereden omdat de politie aanraadde naar het politiebureau in vichte te rijden. in vichte aangekomen heb ik dus een stopbord, zeg tegen die agent dat er een probleem gaat zijn. ofwel komt die weer aangelopen en kan ik niet weg, ofwel rijd hem in op mijn auto omdat hij weer zo dicht plakt.
                            ik stop vlak aan het stopbord en ... BANG vanachter erin dus. komt uit zen camionette gesproken en begint aan men deur te sleuren en op het raam te kloppen. heb nog steeds de politie aan de telefoon en zeg hen dus waar het ongeluk is gebeurd. hoor hem roepen dat hij niks misdaan heeft en wat zijn probleem is. zijn euro begint te vallen en hij begint te kalmeren om mijn deur open te doen en het uit te praten. ik weiger en wacht op politie. politie laat me ook al weten dat de nr plaat niet klopt. hij probeerd nog via de passagierdeur binnen te raken (ook dicht) en daarna vlucht hij weg.

ik erachter aan en ondertussen politie moeten terugbellen. ik zie ineens dat zijn achternrnplaat een ander nr heeft dan vooraan. de voorste was geen goeie replica met geen originele karakters. ik dacht voorraan een 8 te zien terwijl het achteraan een 9 was. stopt die ineens op één of andere kleine straat (hij was ondertussen ook al een straat ingereden waar die niet in mocht, kwestie van me kwijt te spelen). en komt weer aan men deur trekken en op de ruit slaan om open te doen, daarna vlucht die weer. politie raad aan naar het bureau te rijden.

mijn trekhaak zit er welgeteld 2 dagen onder en den eerste plakt er al tegen. ze gaan hem nu een bezoekje brengen en gaan mij erna terugbellen
                            Amai, plezant... Hopelijk kunne ze hem vinden! Was dat met uwe Capri?

Comment

• Ik ben zelf vroeger, zo een 7 jaar geleden toen ik nog met een brommertje reed eens omver gereden door een witte camionette. Ik reed op het fietspad, camionette moet rechts afslaan in een baantje en reed mij gewoon van de weg af op het fietspad, ik vollen bak tege die camionette gevlogen en die rijd gewoon door, 10 cm meer naar rechts en hij was over mijn arm gereden... Strafste van al is ik lig daar op de grond, brommerke een paar meter verder en alle auto's rijden gewoon door... Midden in de ochtendspits! Had chance, alleen wat blauwe plekken, brommer wat krassen. Politie gebeld en pv opgemaakt maar ze hebbe die camionette natuurlijk nooit gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennix Bekijk Berichten
                                Amai, plezant... Hopelijk kunne ze hem vinden! Was dat met uwe Capri?
                                nee, met het golfke. de nr plaat van vanachter was wel een goeie, ze vinden die direct, foto kwam overéén met de persoon en ze gingen die een bezoekje brengen.
                                klacht indienen ging niks oplossen (woord tegen woord) en parket classeerd da gewoon. ze gingen wel zijn verhaal eens gaan halen. er was geen schade, allesinds bij mij toch niet. plastiekbumper iets naar omhoog geplooid (door de trekhaak balk zit de trekhaak zelf met 2 vijskes vast aan de zijkant. door die vijzen te lossen, kan je de bumper recht afstellen en dan weer vastzetten.
                                toen hij hoorde dat ik de politie al aan de lijn had, kalmeerde die al een heel pak. vermoedelijk dat het bezoekje van de politie hem wat kalmeerd in het vervolg. iedereen is in de avondspits wat opgejaagd en zeker met zo een weer waardoor je direct al 30min langer in de file zit

Comment

• daarvoor dient dus een trekhaak want anders had die los in uw koffer gezeten
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Heb al eens iets gelijkaardig meegemaakt, stapte ook uit, ik zwier mijn deur open stap half uit en roep "Wa is u probleem?".
                                    Den andere draait hem om kan niet snel genoeg weer in zijnen auto zijn en is er vandoor.

Ik reageer in zo een situaties wel meestal iets te snel, want achteraf denk ik dan, dat had even goed serieus kunnen mislopen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik kwam van het werk, dus volledig in militair uniform. wijselijk besloten niet uit te stappen of t staat morgen in de gazet als "militair valt burger aan"

Comment

• Daarnet op de Naamsesteenweg (N80), van Velm richting Sint-Truiden.
                                        Hangt al een hele tijd iemand met eene BMW serieus in mijn gat terwijl ik mij netjes aan de max snelheid hou (70 km/h op die plaats), hij kon niet voorbij wegen tegenliggers want anders was hij al lang voorbij gegaan.
                                        Op een gegeven moment moet ik links af, doe tijdig mijn pinker aan en kan ineens inslaan omdat er geen tegenliggers zijn.
                                        Op die zelfde moment vlamt die met zijn BMW mij voorbij, kan nog net remmen en terug naar rechts sturen want anders had hij tegen mij gezeten.

Was het niet geweest dat mijn moeder in de auto zat, ik had hem los in mijne flank laten vlammen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Afstand houden
                                          Links plakken
                                          Regen
                                          Camionetten
                                          Vmax 102km/u

Soms zegt 1 beeld zoveel.

Comment

Working...
                                          X