Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
    Idd, of als je ze wil inhalen dat ze gas bijgeven.

    Zat overlaatst in de trajectcontrole tegen 120op gps op cc. Rijdt ereen meriva voor mij aan 110max. Ik zit ernaast en em geeft gas natuurlijk, zet mij er terug achter. Zo 3x tot ik even tot 130 ben doorgegaan om er voorbij te geraken en meteen terug cc op 120 en ik reed weer zo weg van hem.
    Ja, welke rare kronkel hebben die mensen eigenlijk...
    Volgens mij is dat één of andere underground scene van mensen met trage auto's die tegen mekaar racen.

    Comment


    • Daar is eens een heel topic over geweest, soms zijn het mensen die niet opletten, soms doen ze het met opzet, maar ook is het vaak een kwestie van zuinigheid...Als ik op de autostrade een afdaling tegen 140 doe, en daarna de helling terug omhoog tegen 110, dan heb je hetzelfde effect. De impuls van "ik race tegen die auto voor als eerste aan te komen" kan me niet boeien, het is gewoon voor mij de zuinigste manier van rijden. Als ik dan eerst iemand moet inhalen, en die persoon gaat mij daarna terug inhalen, heb ik daar alvast geen probleem mee. Als het pokkedruk is ga ik zoiets natuurlijk niet doen, dan is het eerder een kwestie van meegaan met de flow. Maar tijdens rustige momenten doe ik mijn ding.
      Mijn Skoda

      Comment


      • Als je 140 rijdt, ben je niet met zuinigheid bezig. Als je zuinig wil zijn, ga dan schuilen achter een camion aan 90.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Als je 140 rijdt, ben je niet met zuinigheid bezig. Als je zuinig wil zijn, ga dan schuilen achter een camion aan 90.
          Als ik tegen 90 een diep dal inga op de autostrade dan moet ik bijremmen. Remmen = omzetten van diesel in nutteloze energie (hitte). Als ik momentum opbouw is de stijging na het dal veel minder intensief.
          Mijn Skoda

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Als ik tegen 90 een diep dal inga op de autostrade dan moet ik bijremmen. Remmen = omzetten van diesel in nutteloze energie (hitte). Als ik momentum opbouw is de stijging na het dal veel minder intensief.
            Als het steil bergaf gaat, don't worry, dan zou ik wel weten waarom je rapper begint te rijden...

            Comment


            • Ik zou uit mijnen auto blijven als ik daarmee allemaal zou inzitten. Verdorie, voor die paar centen je het plezier van autorijden ontnemen en anderen voor de voeten rijden. Ik kan niet tegen zulk volk, ze zouden beter diesel uitsparen door zoveel mogelijk hun fiets te nemen. Met een beetje oefening kan je er zelfs mee naar zee rijden. En voor het goedkoop neem je een fles kraantjeswater mee zodat je geen nutteloze centen op cafe uitgeeft.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ik zou uit mijnen auto blijven als ik daarmee allemaal zou inzitten.
                Ik citeer uzelf;

                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Met de Latitude (zelfde motor en versnellingsbak) verbruik ik 7.5 liter ongeveer. Met mijn vorige Espace, een 2.0 dci 150 manueel zat ik rond de 8. Als ik rond de 9 liter zit ben ik tevreden. Liefst iets minder zodat ik terug met een volle tank 1000 km kan halen (83 liter), maar dat zal wel niet lukken.


                Hierse, aangezien ge uit uw auto gaat blijven nu...

                Mijn Skoda

                Comment


                • Ja klopt, maar om 9 liter te verbruiken mag ik wel constant goed doorrijden. Dat heeft niks te maken met zuinig proberen rijden en anderen te hinderen. Moet lezen wat er staat he. Ik vind tanken om de 1000 km gemakkelijk.

                  Comment


                  • om 9liter te verbruiken... moet ik een 2de motor bij installeren. ik krijg hem niet boven de 5,5liter. ik haal de 1000km zowieso al, en als ik zuinig rijd, trek ik dat door tot 1400km.

                    als jullie toch allemaal graag de maximum snelheid rijden en vlak achter elkaar voorbij zoefen zonder dat er ene trager rijd... kunt ge beter op de trein stappen. daar rijd elke wagen EXACT dezelfde snelheid als de voorligger .
                    ik versta niet waarom jullie altijd denken dat jullie gehinderd worden? er zijn toch ook vrachtwagens die 90 rijden, en dan ene die aan 91 begint te dubbelen? ge gaat er zo VEEEEEEEEL meer tegenkomen dan die paar autos die tegen 110 rijden.
                    daarbij nog eens al die midden en linksplakkers bijtellen. daar zijn er toch ook een hoop die <100 rijden maar wel niet van rijvak veranderen. ik heb 3dagen met de auto naar het werk geweest. 1 dag heb ik de GPS mijn rijstijl laten loggen. gemiddelde snelheid 84km/h, max 99km/h en ik ben verschillende keren volk rechts voorbij gestoken. erg hé. vooral die 4vaks baan van leuven naar brussel toe.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      om 9liter te verbruiken... moet ik een 2de motor bij installeren. ik krijg hem niet boven de 5,5liter. ik haal de 1000km zowieso al, en als ik zuinig rijd, trek ik dat door tot 1400km.

                      als jullie toch allemaal graag de maximum snelheid rijden en vlak achter elkaar voorbij zoefen zonder dat er ene trager rijd... kunt ge beter op de trein stappen. daar rijd elke wagen EXACT dezelfde snelheid als de voorligger .
                      ik versta niet waarom jullie altijd denken dat jullie gehinderd worden? er zijn toch ook vrachtwagens die 90 rijden, en dan ene die aan 91 begint te dubbelen? ge gaat er zo VEEEEEEEEL meer tegenkomen dan die paar autos die tegen 110 rijden.
                      daarbij nog eens al die midden en linksplakkers bijtellen. daar zijn er toch ook een hoop die <100 rijden maar wel niet van rijvak veranderen. ik heb 3dagen met de auto naar het werk geweest. 1 dag heb ik de GPS mijn rijstijl laten loggen. gemiddelde snelheid 84km/h, max 99km/h en ik ben verschillende keren volk rechts voorbij gestoken. erg hé. vooral die 4vaks baan van leuven naar brussel toe.
                      't Komt er gewoon op neer dat iedereen wil dat de rest rekening houdt met de rest van het verkeer, maar het zelf niet wil doen. En in dit geval heb ik het op diegene die zich mateloos ergeren aan iemand die 10kmh onder de limiet rijdt op een baan met meerdere vakken waar inhalen een makkie is. Vanop de rechterstrook tegen 90 is het soms aandoenlijk om te zien hoe ze op die linkerstrook allemaal per se 120-130 willen rijden. En maar remmen en maar optrekken en allemaal op een meter van hun voorligger, want er zou maar eens iemand tussen moeten schieten... Dan is de keuze voor mij ook wel voor de hand liggend en ga ik ook lekker rustig op de CC 110 doen. Geen stress, minder verbruik, minder slijtage en vooral minder kans op kop-staart aanrijdingen. En voor de zagen: neen, ik kom niet op de linkerrijstrook van een 3vaks snelweg en als ik op een 2x2 wil inhalen, geef ik wat gas bij zodat ik niemand hinder.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 12/07/2014, 09:52.

                      Comment


                      • Wat een gewauwel allemaal, terwijl het allemaal zo simpel is : ik rij links en als ik een snellere achterligger opmerk ga ik meteen naar rechts. Als ik aan mijn snelheid rechts kan rijden doe ik dat ook! How hard can it be.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                          Grootste ergernis van de afgelopen jaren: mensen die geen constante snelheid aanhouden.

                          Rijd steevast 128 op cc op de autosnelweg. Ongelofelijk hoeveel mensen eerst voorbij komen gevlamd tegen 140 om dan nadien weer tegen 110 in de weg te rijden. Twee minuten later komen ze echter weer voorbij ...

                          OK, als je geen cc hebt is het soms niet evident om constante snelheid aan te houden ... maar dan toch niet met een marge van 30 kmh.
                          das echt en dat merk ik ook vaak bij mensen met wie ik meerijd, vaak mensen die afgeleid zijn, muziek zoeken op mp3, aan het praten, bellen, dan gebeurt dat veel sneller. en die hebben soms totaal niet door dat dat zeer irritant is voor anderen, erg vervelend. zat gister nog met vriendin met haar aygo op duitse platen richting gent te rijden en die deed dat ook (nochtans ambulance bestuurster in duitsland, dus zou goeie chauffeur moeten zijn)

                          Comment


                          • Het is dit wat ik bedoel met hinderen. Rare dingen gaan doen waar een ander last van heeft. Hoe dikwijls gebeurt het niet dat je op de tweede band rijdt, iemand komt je voorbij en kruipt er vlak voor jou weer tussen en laat dan zijn snelheid zakken. Hinderlijk is ook steevast minder te rijden dan de maximumsnelheid. En dan bedoel ik niet de autostrade want daar kan je er inderdaad makkelijk voorbij.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              ik versta niet waarom jullie altijd denken dat jullie gehinderd worden? er zijn toch ook vrachtwagens die 90 rijden, en dan ene die aan 91 begint te dubbelen? ge gaat er zo VEEEEEEEEL meer tegenkomen dan die paar autos die tegen 110 rijden.
                              Er rijdt veel meer vol nodeloos 110 op het linkervak dan dat er vrachtwagens inhalen. Ik kom per rit over de E314 maar 1 vrachtwagen tegen die inhaalt, terwijl er talloze automobilisten nog niet eens de 100 halen op het linkervak, hoewel er niemand voor hen rijdt...

                              Comment


                              • moet je de E17 eens nemen dan. daar ga je 100 dubbelende vrachtwagens passeren als je van kortrijk naar antwerpen rijd en veel FR en NL'ers. als k eens 120 rijd, kom ik amper autos tegen die 'in de weg' rijden. er zijn er vele die 90doen tussen de vrachtwagens en de rest rijd door. aan 120km/H wordt ik zelf nog veel gedubbeld

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                  Grootste ergernis van de afgelopen jaren: mensen die geen constante snelheid aanhouden.

                                  Rijd steevast 128 op cc op de autosnelweg. Ongelofelijk hoeveel mensen eerst voorbij komen gevlamd tegen 140 om dan nadien weer tegen 110 in de weg te rijden. Twee minuten later komen ze echter weer voorbij ...

                                  OK, als je geen cc hebt is het soms niet evident om constante snelheid aan te houden ... maar dan toch niet met een marge van 30 kmh.
                                  als je zelf eens de cc afzet, en je rijdt op een parcours je niet kent en je kinderen bellen of jengelen of je inspecteert hoeveel toeren je bij 120 draait, doe je hetzelfde

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Als je rechts wil afslaan is er geen probleem. Maar meestal wil iedereen rechtdoor rijden of links afslaan
                                    Dat is toch geen probleem, rechtdoor rijden heeft voorrang op links af slaan.
                                    Dus nog altijd geen probleem.

                                    Heb die situatie toch al meermaals meegemaakt, en is altijd zonder problemen gelukt.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      volgens "specialisten" in België heeft ZOAB één groot nadeel : combinatie vorst + water is niet te bestrijden met zout !
                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Zie Nederland........
                                      Ja, zie Nederland.
                                      Als het eens serieus glad is staan ze daar allemaal stil wanneer ze geen winterrubber op hebben liggen.
                                      Met achterwiel aangedreven voertuigen zelfs met winterrubber in de problemen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Ik rij op de autosnelweg in 98% van de gevallen 130km/h op cc. Dan krijg ik er idd (zoals vandaag op de E314) het schijt van, dat mensen gas gaan bijgeven als ik ze wil voorbijsteken. Ik ga er dan wel niet achter rijden, ik geef nog wat gas bij tot ik er voorbij ben (en meestal blijven ze dan ook van hun gas af waardoor ze na 5 minuten toch al uit mijn spiegel verdwenen zijn). Het is ambetant maar ondertss toch al geleerd mij daar niet meer in op te winden. Hetgeen me idd nog het meest stoort op de weg zijn middenvak en linksplakkers en zoals iemand al aanhaalde de E40 van Leuven naar Brussel, kom je er elke 100m tegen, wat helpt is erachter blijven plakken en gewoon uw pinker naar rechts opzetten. in 75% van de gevallen werkt dat, de andere 25% is hopeloos .

                                        Ik betrap mijn vader er vaak ook op (tot daar toe dat ge op het 2de vak van de 4 blijft rijden, maar het 3de vak is er wel over imo) en ik zeg hem dan ook gewoon -> ge kunt hier ook rechts rijden he. Als er geen kat op de snelweg rijdt, boeit dat niet. Maar de E40 staat nu niet bepaald bekend als de rustigste snelweg van ons land :p

                                        Comment


                                        • Een ergernis van velen deze duistere, vochtige dagen: Mensen die hun lichten niet aansteken. Het is niet omdat je zelf nog genoeg ziet dat je uw lichten niet moet aansteken, die dienen er ook voor zodat ANDEREN (want je bent niet alleen op de openbare weg!) je beter/eerder zien aankomen.

                                          Wat ik meestal deed was dan eens met mijn grootlichten flikkeren, in de hoop dat ze het zouden door hebben. Helaas pindakaas, 90% reageert er niet op. De overige 10% heeft het wel door, of ook niet maar kijken u dan aan als een schaap in de wei. Dus dat had ik opgegeven...
                                          Maar vandaag heb ik beslist om dit terug te gaan doen, maar op een andere manier. Ik ga zoals vroeger op mijn auto's terug van die verstralers installeren moet goei straffe lampen en zo'n bord op mijn dak zetten:


                                          En dan de boodschap "Lichten aan idioot!!!" Zo beu ben ik dat...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X