Mijn C klasse zijn lichten staan altijd op "auto" en die gaan wel aan als het regent of bij laagstaande zon. Geen flauw idee waar die sensor op afgaat, mss is hij defect en veel te gevoelig, maar hij doet het wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenNee, ik denk dat niet, ik weet dat.
Ik veronderstel dat in het voorbeeld ikzelf en de auto rechts van mij recht door willen.
Dan mag de auto rechts van mij eerst, dan ik en dan pas de tegenligger die links wil afslaan. Simpel toch.
Stel dat de auto rechts van jou door rijdt, en je tegenligger dan zorgvuldig timed zodat hij voorruit rijdt en de kruisende wagen aanrijdt. €€€. Stoppen betekent niet dat je je voorrang verloren hebt, en er staat nergens in de wet dat iemand die voorrang van rechts moet verlenen, dit niet meer moet doen als degene waar hij voorrang aan moet verlenen, zelf voorrang moet verlenen aan iemand anders.
Comment
-
bij PSA is het nochtans heel simpel: regen- en lichtsensor zijn 1
bij regenweer laat die de lichten aangaan omdat de ruitenwissers werken, bij nacht wordt het interval van de ruitenwissers aangepast omdat de lichten branden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWat zou die auto rechts van je door mogen? Die moet toch voorrang geven aan de auto rechts van hem?!
Stel dat de auto rechts van jou door rijdt, en je tegenligger dan zorgvuldig timed zodat hij voorruit rijdt en de kruisende wagen aanrijdt. €€€. Stoppen betekent niet dat je je voorrang verloren hebt, en er staat nergens in de wet dat iemand die voorrang van rechts moet verlenen, dit niet meer moet doen als degene waar hij voorrang aan moet verlenen, zelf voorrang moet verlenen aan iemand anders.
Maar bij situaties waarin conflicten ontstaan heb je onderliggende regels
Namelijk dat verkeer dat rechtdoor gaat voorrang heeft op verkeer dat links afslaat.
Dus ...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbij PSA is het nochtans heel simpel: regen- en lichtsensor zijn 1
bij regenweer laat die de lichten aangaan omdat de ruitenwissers werken, bij nacht wordt het interval van de ruitenwissers aangepast omdat de lichten branden
Eerste klopt, lichten gaan branden vanaf de wissers voldoende moeten wissen, niet als ze eens een keertje moeten wissen voor een drupje water.
Maar de interval van de wissers 's nachts aanpassen?? De interval van de wissers heeft bij mij niks te maken met het feit of het dag of nacht is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenErgernis van de dag: chauffeurs die van 300 meter op voorhand richting aangeven (daarbij 2 of 3 straten NIET inslaan) en uiteindelijk bijna stil staan vooraleer ze effectief aan 5 km/u indraaien
Daar kan ik mij ook serieus in opjagen.
Nog een ergernis van de laatste weken, als ik op de N80 Sint-Truiden - Hasselt trager verkeer inhaal zijn er altijd van die pipo's die voor mij in schieten als ik met mij voorbumper al ter hoogte van hun achterbumper ben.
Dan mag ik alles dicht slagen en hopen dat mij achterliggers dat ook op tijd gezien hebben.
En nog, niet echt een ergernis, maar toch, afgelopen vrijdag zat er 's avonds een Audi achter mij en toen he begon te regenen begonnen die zijn koplampen te flippenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
bij mijn smart ook maar 1 oog, maar ze mixen niet, en als ik psa-ers in het oog houd ook niet echt altijd hoor
wat wel WAS bij de eerste pas-ers met sensor, dat op de ring van apen met z'n 17 bruggen hun lichten 17 keer aan en uitgingen, maar das nu verleden tijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet zijn (bij mij toch), twee aparte sensoren. Maar ze werken we samen.
Eerste klopt, lichten gaan branden vanaf de wissers voldoende moeten wissen, niet als ze eens een keertje moeten wissen voor een drupje water.
Maar de interval van de wissers 's nachts aanpassen?? De interval van de wissers heeft bij mij niks te maken met het feit of het dag of nacht is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr is de voorrang van rechts
Maar bij situaties waarin conflicten ontstaan heb je onderliggende regels
Namelijk dat verkeer dat rechtdoor gaat voorrang heeft op verkeer dat links afslaat.
Dus ...
Comment
-
vandaag eens geen verkeers of nmbs ergernis, maar met de golf.
heb een dreunend lawaai in de auto als ik 90 rijd. alle wielen al eens omhoog gezet, overal aan gedraaid en getrokken, geen kapotte lagers. wel een fuseekogel met speling. gaan we dus vervangen en t is eens niet voor de keuring dat we het doen.
heb paar jaar terug al eens een veerpoot vervangen en die oude ligt hier nog, heb nog 2 fuseekogels van 19mm liggen van een sloopgolf en die passen ook in men oude veerpoot. leuk dus.
auto omhoog, ouwe fusee uitgeklopt, nieuwe gemonteerd en proberen in de veerpoot te schuiven. en nog eens, en nog eens... maar die schuift er maar niet in. veerpoot eens omhoog gekrik en weer laten zakken, triangel en stabi stang eens omlaag gedrukt en weer omhoog laten komen, fusee kogel schuift er nog altijd niet in. na 30min van miserie die kogel eruit gehaald en gekeken of er een braampje ofzo aanzit. en dan zie ik die ouwe op de grond liggen...en die lijkt iets smaller.
ff nagemeten, 17mm . had men auto dus rechts 19mm zoals de sloper, maar zit er links een andere van 17mm inclusief de naaf die dus anders is.pfff 2uur gesleuteld voor niks (demontage reserve fuseekogels in het magazijn, demontage auto, 30min verspeeld en weer de 'kapotte' fusee mogen terugsteken)
Comment
-
geen ergernis, alleen ff schrikken dat brommerkes met een plaat max 45 rijden ondertussen...
ik wist het wel dat de wetgeving verandert was, maar het is toch wennen een scooter met een plaat die traag blijft rijden op een 70-baan als je denkt met een moto te doen te hebben
Comment
-
Zie je toch direct aan de plaat dat het een scooterke is.
Eigenlijk heb ik er nog geen enkele met plaat gezien, terwijl dat ondertussen toch al effe moetOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZie je toch direct aan de plaat dat het een scooterke is.
Eigenlijk heb ik er nog geen enkele met plaat gezien, terwijl dat ondertussen toch al effe moet
Ik heb er zelf tot nu toe ook nog maar 2 tegengekomen met een nummerplaat. Is nu enkel voor de nieuwe verplicht, vanaf april volgend jaar moeten ze allemaal een plaat hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenvandaag eens geen verkeers of nmbs ergernis, maar met de golf.
heb een dreunend lawaai in de auto als ik 90 rijd. alle wielen al eens omhoog gezet, overal aan gedraaid en getrokken, geen kapotte lagers. wel een fuseekogel met speling. gaan we dus vervangen en t is eens niet voor de keuring dat we het doen.
heb paar jaar terug al eens een veerpoot vervangen en die oude ligt hier nog, heb nog 2 fuseekogels van 19mm liggen van een sloopgolf en die passen ook in men oude veerpoot. leuk dus.
auto omhoog, ouwe fusee uitgeklopt, nieuwe gemonteerd en proberen in de veerpoot te schuiven. en nog eens, en nog eens... maar die schuift er maar niet in. veerpoot eens omhoog gekrik en weer laten zakken, triangel en stabi stang eens omlaag gedrukt en weer omhoog laten komen, fusee kogel schuift er nog altijd niet in. na 30min van miserie die kogel eruit gehaald en gekeken of er een braampje ofzo aanzit. en dan zie ik die ouwe op de grond liggen...en die lijkt iets smaller.
ff nagemeten, 17mm . had men auto dus rechts 19mm zoals de sloper, maar zit er links een andere van 17mm inclusief de naaf die dus anders is.pfff 2uur gesleuteld voor niks (demontage reserve fuseekogels in het magazijn, demontage auto, 30min verspeeld en weer de 'kapotte' fusee mogen terugsteken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenTelkens ik jouw posts lees heb ik bewondering voor hetgene je allemaal zelf doet. Wou dat ik ook zo handig was want kan me voorstellen dat het je ook wel plezier verschaft als je weer eens iets gefikst hebt...
Heb ergens spijt dat ik geen automechanica heb gevolgd. Enkel om een oude klassieker helemaal zelf te kunnen opknappen. Elke avond prutsen in m'n garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZie je toch direct aan de plaat dat het een scooterke is.
Eigenlijk heb ik er nog geen enkele met plaat gezien, terwijl dat ondertussen toch al effe moet
en ik ben dan nog van zulke zaken nog redelijk op de hoogte
er gaan nog accidenten door hetgeen ik heb voorgehad gebeuren, net zoals met microcars mét plaat
in nl doen ze alweer beter, in fr trouwens ook daar hebben brommer en microcar een aparte lay-out
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenTelkens ik jouw posts lees heb ik bewondering voor hetgene je allemaal zelf doet. Wou dat ik ook zo handig was want kan me voorstellen dat het je ook wel plezier verschaft als je weer eens iets gefikst hebt...
Ik vind echt leuk om volgen wat je doet met die, voor de meeste stervelingen al lang afgeschreven, auto, om hem toch maar op de baan te houden. Echt van die situaties die er hopeloos uitzien, waar de meesten de handdoek in de ring zouden gooien. Jij vloekt ne keer (denk ik ), shot ne keer tegen nen band, doet je overal aan, en begint er aan te trekken en te sleuren tot ie weer rijdt... fantastisch !2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
Comment