Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Haha, iets met een achternaam van iemand

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Naast de regel dat afslaand verkeer voorrang moet verlenen aan rechtddoor rijdend verkeer (Wegcode, Artikel 19, Richtingverandering),
      is er trouwens ook nog de regel dat wie een manoeuver uitvoert ook voorrang moet verlenen aan het andere verkeer (Wegcode, Artikel 12, Verplichting voorrang te verenen).

Staat zo in elke boek van de rijschool die ik al ben tegengekomen.
      Ja, maar duid nu ook even aan waar staat dat je geen voorrang van rechts meer moet geven als degene die van rechts komt zelf ook voorrang moet verlenen. Want dat is wat je zegt...

Links afslaan is overigens geen manoever...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
        Sorry maar die gast mee zijn Insignia hing ferm men kloten uit en ik werd er zelf wat nerveus van. Dieje vertikte het gewoon om zijne cruise controll af te zetten terwijl hij aant voorbijsteken was. Dit tegen 110km/h. Gaat dan naar rechts en blijft achter de Clio hangen ipv er héél den tijd neffe. Er reed geen enkele wagen voor ofzo.
        Je kan je ook afvragen waarom 2 recente wagens niet geschikt worden geacht door hun bestuurders om gewoon 120 km/u te doen...

Comment

• Een ergernis die al een paar maand aan de gang is, is daarnet op een glimlach uitgedraaid.

De zoon van mijn overburen heeft nog maar een paar maand zijn rijbewijs en eigen auto. Rijdt met een Corsa die 'cheap-ass' getuned is. Lelijke veel te grote velgen eronder, helemaal volgeplakt met stickers. Zwarte folie op zijn ruiten vol bubbels.
          Verlaging? Gewoon een stuk uit de veren slijpen joh, dat gaat toch ook... Waardoor die auto zo laag hangt dat elke keer hij zijn oprit op- en afreed zijn onderstel tegen de grond schuurt (en zijn banden zullen nu en dan wel eens tegen de wielranden schuren).

Hij wou natuurlijk ook een leuk geluidje produceren, en aangezien het niks mag kosten, gewoon zijn achterdemper een stuk uitgeslepen. Daarbij komt dan nog eens dat elke keer dat hij zijn motor start hij die eens in neutraal tot in de toerenbegrenzer trekt, want ja, iedereen in de straat moet natuurlijk weten dat hij aanwezig is. Of dat nu om 9u 's ochtends is of om 3u in de nacht.

En eens hij de oprit is afgereden, gewoon met wielspin vertrekken. ELKE keer! Of wat handrembochtjes zitten maken. Dat er op dat moment kleine kinderen in de straat aan het spelen zijn maakt natuurlijk niet uit. Die kinderen gaan ondertussen al lopen (gelukkig) als ze die Corsa horen afkomen (wat niet moeilijk is met een stuk uit uw uitlaat en constant tegen 5-6000 rpm door de straat te crossen, je hoort hem al van 5km ver afkomen).

Een paar weken terug toen hij thuiskwam toch eens tot daar gegaan om te vragen waarom dat allemaal nodig was. Toen zag ik al dat hij zijn voorste banden ondertussen had getransformeerd in slicks. Zelden zo'n kale banden gezien, goed bezig! Maar ik kreeg niet de kans om een normaal volwassen gesprek met die jongeman te voeren. De vader (die al jaren werkloos is en met iedereen in de straat al ruzie heeft gemaakt) kwam direct buiten gelopen en mij wegjagen onder het mom "Moeit u met u eigen zaken, paljas!".

Enfin, een half uur terug hoorde ik hem hier vertrekken, ik hoor wielspin, veel lawaai en ineens een fameuze 'BONK'. Ik naar buiten gelopen, bleek dat hij op een lantarenpaal geknalt is en zijn Corsa rijp is voor de sloop. Hij stond naast zijn auto, te wenen als een klein kind, en de vader die ook naar buiten was gelopen stond er tegen te roepen van "Nee ge krijgt gene andere auto, kutjong!!!"

Ik hoop dat die jongeman er iets van geleerd heeft en hij in het vervolg wat normaal gaat doen, als zal het denk ik nog een tijd duren eer hij een andere auto heeft . En het is niet dat ik een verzuurde mens ben die de jeugd niks gunt. Integendeel, in mijn jonge jaren haalde ik ook wel zotte toeren uit met mijn auto, maar kom, er zijn grenzen he. In ieder geval zal het nu terug wat rustiger zijn hier in de straat

Comment

• en voor het zelfde had die iemand op de fiets/te voet ook mee genomen. en dan past wordt het leuk voor de verzekering. kale banden en waarschijnlijk verkeerde maat, afgeslepen vering... genoeg zaken die door de keuring niet geraken en die een verzekering gegarandeerd gebruikt om niet te moeten betalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              en voor het zelfde had die iemand op de fiets/te voet ook mee genomen. en dan past wordt het leuk voor de verzekering. kale banden en waarschijnlijk verkeerde maat, afgeslepen vering... genoeg zaken die door de keuring niet geraken en die een verzekering gegarandeerd gebruikt om niet te moeten betalen
              Idd, die heeft eigenlijk al die tijd nog geluk gehad. Ik heb hem eens een keer in achteruit van zijn oprit zien vlammen terwijl er net een kleine van 10-11 jaar er voorbij fietste die hij zo bijna raakte, toen ik mijn gazon op de voortuin aan het afrijden was. Toen had ik toch ook ff zin om hem uit zijn auto te sleuren. Die jongeman denkt dat hij onsterfelijk is ofzo.
              Is ook wel een speciale familie die overburen. De vader heeft jarenlang in Leuven centraal vastgezeten voor carjackings en gewapende overvallen, de oudere zoon die al jaren uit huis is is eens opgepakt geweest ivm verkoop van drugs... Ik vrees dat die jongste zoon hetzelfde pad aan het opgaan is.

Comment

• Toffe buurt precies :-)

De overburen van mijn ouders lijken sterk op uw buren...nooit werken, wel altijd de nieuwste Audi A3. Ook ruzie met de hele straat. Rijden als een gek in een woonerf-straat, altijd tussen de voorzetels hangen als een aap, 1 vlakke hand boven op het stuur, muziek volle bak.

Op een dag een HELS kabaal, en ineens komt hij de straat in met 1 voorwiel dat recht stond, en 1 dat full lock stond...bij het (lekker hard) indraaien in de straat toch niet uitgegleden met zijn slap handje zeker, en tegen het hoekhuis gereden...

Dit is trouwens dezelfde kerel die ons achtervolgde met de rijles...de instructrice kwam ons altijd uithalen (we waren met 3 die hebben leren rijden thuis), en dan vloog hij als een gek achter ons aan. En dan op 10cm van de achterbumper rijden, aan een licht van zodra dat het groen werd toeteren en faren als een zot (zelfs al vertrok je normaal). Een paar keer in Hasselt naar het Politiebureau gereden, maar dan reed hij weg natuurlijk. Uiteindelijk heeft de instructrice tijdens een rijles naar de Politie gebeld, en die hebben hem dan klemgereden op de N80 in Sint-Truiden. Toen was het gedaan
                Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Als je daar eens over opzoekt kom je tot de conclusie dat die regel nergens bestaat in de VS

Tenzij je uitkomt op de website van de DMV van de staat Californië natuurlijk...

California Driver Handbook - Lane Control
                  Drive in the lane with the smoothest flow of traffic. If you can choose among three lanes, pick the middle lane for the smoothest driving. To drive faster, pass, or turn left, use the left lane. When you choose to drive slowly or enter or turn off the road, use the right lane. If there are only two lanes in your direction, pick the right lane for the smoothest driving. Do not weave in and out of traffic. Stay in one lane as much as possible.
                  Last edited by TooTall; 17/07/2014, 08:48.
                  Mijn Skoda

Comment

• Het al dan niet rechts houden is per staat geregeld. Pennsylvania en NY staan er zo regelmatig bordjes dat je rechts moet houden als je niet inhaalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Tenzij je uitkomt op de website van de DMV van de staat Californië natuurlijk...
                      Dan gaan er toch nog een paar uitzonderingen zijn, maar uit die tekst leid ik ook wel weer af dat je er niet gewoon rechts mag inhalen zoals hier vaak wordt gesuggereerd.

Comment

• Het grote ergernis topic deel VI

Der juist net over de grens in Nederland een vrachtwagen die wil vertrekken vanop de pechstrook die onmiddellijk de rijbaan komt opgereden...
                        Altijd leuk als je dan 130 rijdt en net gaat voorbij gestoken worden door een treintje die 140 rijden. Hoe dom kan je zijn als vrachtwagenbestuurder.
                        Sorry Dimi.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                          Toffe buurt precies :-)

De overburen van mijn ouders lijken sterk op uw buren...nooit werken, wel altijd de nieuwste Audi A3. Ook ruzie met de hele straat. Rijden als een gek in een woonerf-straat, altijd tussen de voorzetels hangen als een aap, 1 vlakke hand boven op het stuur, muziek volle bak.

Op een dag een HELS kabaal, en ineens komt hij de straat in met 1 voorwiel dat recht stond, en 1 dat full lock stond...bij het (lekker hard) indraaien in de straat toch niet uitgegleden met zijn slap handje zeker, en tegen het hoekhuis gereden...

Dit is trouwens dezelfde kerel die ons achtervolgde met de rijles...de instructrice kwam ons altijd uithalen (we waren met 3 die hebben leren rijden thuis), en dan vloog hij als een gek achter ons aan. En dan op 10cm van de achterbumper rijden, aan een licht van zodra dat het groen werd toeteren en faren als een zot (zelfs al vertrok je normaal). Een paar keer in Hasselt naar het Politiebureau gereden, maar dan reed hij weg natuurlijk. Uiteindelijk heeft de instructrice tijdens een rijles naar de Politie gebeld, en die hebben hem dan klemgereden op de N80 in Sint-Truiden. Toen was het gedaan
                          dat vat het allemaal samen.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Der juist net over de grens in Nederland een vrachtwagen die wil vertrekken vanop de pechstrook die onmiddellijk de rijbaan komt opgereden...
                            Altijd leuk als je dan 130 rijdt en net gaat voorbij gestoken worden door een treintje die 140 rijden. Hoe dom kan je zijn als vrachtwagenbestuurder.
                            Sorry Dimi.

Kheb dat zelf ook nog gezien hoor, niet toevallig van een Roemeense medemens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                              Een ergernis die al een paar maand aan de gang is, is daarnet op een glimlach uitgedraaid.

De zoon van mijn overburen heeft nog maar een paar maand zijn rijbewijs en eigen auto. Rijdt met een Corsa die 'cheap-ass' getuned is. Lelijke veel te grote velgen eronder, helemaal volgeplakt met stickers. Zwarte folie op zijn ruiten vol bubbels.
                              Verlaging? Gewoon een stuk uit de veren slijpen joh, dat gaat toch ook... Waardoor die auto zo laag hangt dat elke keer hij zijn oprit op- en afreed zijn onderstel tegen de grond schuurt (en zijn banden zullen nu en dan wel eens tegen de wielranden schuren).

Hij wou natuurlijk ook een leuk geluidje produceren, en aangezien het niks mag kosten, gewoon zijn achterdemper een stuk uitgeslepen. Daarbij komt dan nog eens dat elke keer dat hij zijn motor start hij die eens in neutraal tot in de toerenbegrenzer trekt, want ja, iedereen in de straat moet natuurlijk weten dat hij aanwezig is. Of dat nu om 9u 's ochtends is of om 3u in de nacht.

En eens hij de oprit is afgereden, gewoon met wielspin vertrekken. ELKE keer! Of wat handrembochtjes zitten maken. Dat er op dat moment kleine kinderen in de straat aan het spelen zijn maakt natuurlijk niet uit. Die kinderen gaan ondertussen al lopen (gelukkig) als ze die Corsa horen afkomen (wat niet moeilijk is met een stuk uit uw uitlaat en constant tegen 5-6000 rpm door de straat te crossen, je hoort hem al van 5km ver afkomen).

Een paar weken terug toen hij thuiskwam toch eens tot daar gegaan om te vragen waarom dat allemaal nodig was. Toen zag ik al dat hij zijn voorste banden ondertussen had getransformeerd in slicks. Zelden zo'n kale banden gezien, goed bezig! Maar ik kreeg niet de kans om een normaal volwassen gesprek met die jongeman te voeren. De vader (die al jaren werkloos is en met iedereen in de straat al ruzie heeft gemaakt) kwam direct buiten gelopen en mij wegjagen onder het mom "Moeit u met u eigen zaken, paljas!".

Enfin, een half uur terug hoorde ik hem hier vertrekken, ik hoor wielspin, veel lawaai en ineens een fameuze 'BONK'. Ik naar buiten gelopen, bleek dat hij op een lantarenpaal geknalt is en zijn Corsa rijp is voor de sloop. Hij stond naast zijn auto, te wenen als een klein kind, en de vader die ook naar buiten was gelopen stond er tegen te roepen van "Nee ge krijgt gene andere auto, kutjong!!!"

Ik hoop dat die jongeman er iets van geleerd heeft en hij in het vervolg wat normaal gaat doen, als zal het denk ik nog een tijd duren eer hij een andere auto heeft . En het is niet dat ik een verzuurde mens ben die de jeugd niks gunt. Integendeel, in mijn jonge jaren haalde ik ook wel zotte toeren uit met mijn auto, maar kom, er zijn grenzen he. In ieder geval zal het nu terug wat rustiger zijn hier in de straat
                              Familie Flodder?

Comment

Dan gaan er toch nog een paar uitzonderingen zijn, maar uit die tekst leid ik ook wel weer af dat je er niet gewoon rechts mag inhalen zoals hier vaak wordt gesuggereerd.
                                rechts inhalen mag toch volgens wiki

On roads with four or more lanes (including divided highways), vehicles may pass to the left or to the right of slower vehicles as long as the maneuver can be completed safely. However, most states either suggest or require that through traffic stay to the right except to pass.[4] The Manual on Uniform Traffic Control Devices includes several signage standards to inform drivers of proper lane discipline, including the "STAY RIGHT PASS LEFT" and "SLOWER TRAFFIC KEEP RIGHT" signs.[5]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  De vader heeft jarenlang in Leuven centraal vastgezeten voor carjackings en gewapende overvallen, de oudere zoon die al jaren uit huis is is eens opgepakt geweest ivm verkoop van drugs... Ik vrees dat die jongste zoon hetzelfde pad aan het opgaan is.
                                  Leuke buurt, altijd ambiance als het barbecue is met de buren
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Kheb dat zelf ook nog gezien hoor, niet toevallig van een Roemeense medemens.
                                    Was ééntje met een Nederlandse nummerplaat, wat niets wil zeggen natuurlijk.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

maar uit die tekst leid ik ook wel weer af dat je er niet gewoon rechts mag inhalen zoals hier vaak wordt gesuggereerd.
                                      Ja?

Passing on the right is perfectly legal when two or more lanes of traffic are moving in the same direction.

It is not legal to pass on the right if you must leave the pavement to do so. For example, driving on the shoulder to pass someone is illegal, whether they are moving or stopped.
                                      Rechts inhalen mag zeker...weeral niet overal, maar op sommige plaatsen is het zeker en vast toegestaan hoor...
                                      Mijn Skoda

Comment

• Volgens mij mag je in Belgie ook rechts voorbij steken. Ik doe de moeite niet meer om naar het linkervak te gaan als er zo'n middenrijder voor me rijdt. Om hem te waarschuwen claxonneer ik tijdens het maneuver. Heb een erg luide claxon. De meeste schrikken en sturen even naar links. Maar om naar rechts te sturen zou ik nog iets anders moeten vinden want meestal blijven ze gewoon rijden. Moest ik flik zijn ik haalde ze stuk voor stuk aan de kant. En controleerde alles om hen zoveel mogelijk boetes te geven.
                                        Gisteren probeerde ik eens hoe snel mijn auto kan. Net toen ik over de 200 ging zag ik in de verte ene rijden op het tweede vak. Er waren maar twee vakken. Door diene zak weet ik nu nog altijd niet juist hoe snel hij kan. En 'k zou zo graag hebben dat m'n busje 215 kan. Da's een mooie snelheid voor zo'n logge auto.

Comment

• Tenzij dat sarcasme was, nee ge moogt niet langs rechts voorbij. Al heb ik het al eens gedaan voor de neus vd WPR Brabant en die hebben me toen niet tegengehouden :p

Comment

Working...
                                          X